Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stem op jezelf Geenpeil

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• Nederland: Stem op jezelf Geenpeil

Korting op 420shop
    Zijn er ook stoners onder ons die zeer bedreven zijn in politiek?:

Geenpeil

Re: Stem op jezelf Geenpeil

Ik denk niet dat ik in het profiel van Geenpeil pas
    QnQ ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2014-15-16-17

Comment

Vrijheid is blijheid.
      Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Briljant idee wel maar of ik vertrouwen in de meerderheid van de lombrozo's heb betwijfel ik..
        Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen.
        Hallo vuur, mijn naam is olie.

Comment

Ik ben vr het idee, tegen de uitvoering.
          Zelf zou ik het liever anders zien dan dat Sjefke met de uitkering net zo zwaar telt als een bedrijfseigenaar met 200 man personeel.

Mijn vorm zou er zo uit zien:
          Presentatie voor- en tegenargumenten gebaseerd op feitelijke wetenschap. Vervolgens kan de betrokken burger kiezen wat hij/zij stemt. De politicus heeft een eind-oordeel. Als er zoiets doms gebeurt omdat het volk gekozen heeft, zoals het verbieden van vrije meningsuiting, dan moet de politicus kunnen zeggen: Nee, stop! Ik luister niet. Dat moet dan verdedigd worden, en de politicus moet aansprakelijk zijn voor de gevolgen als die er zijn.

+1 Stem: iedereen.
          +1,5 Stem: Bedrijven als geheel
          +2 Stem: Mensen die bedreven / werkzaam zijn / gestudeerd hebben voor het onderwerp waarover de stemming gaat

Ik kan bijvoorbeeld gaan stemmen om alle zekeringen boven 2 ampre te gaan verbieden in huishoudens, maar een elektricin zou dat liever.. Misschien ook wel zo zien, lekker veel werk.. Misschien zou een hobby elektrotechneut daar anders tegenaan kijken. Netbeheerders zouden het liever niet verboden zien. In het geenpeil geval telt iedereen even zwaar. We kunnen als bevolking elke sector om zeep helpen, door ze weg te moderaten. Ik heb geen verstand van elektra, het zal mij worst wezen. Wie me het liefste aankijkt, die krijgt mijn stem.
          Het ding is: zolang iedereen even zwaar weegt, weegt eigenlijk niemand iets. Dan belanden we in een naai-cirkel: de bouwvakkers verbieden wetenschap (want te moeilijk), de wetenschappers verbieden cement ( want radioactief) en de kappers - algemeen vaker getrouwd met bouwvakkers - gaan de wetenschappers weer lastigvallen met lullige tegenstemmen (want mijn man...) .
          Sportvissen kan verboden worden als teveel mensen daarvoor kiezen, sportvissen kan ook subsidie gaan vangen en nationale sport worden.

Er is geen failsafe, enkel de keuze om een kant te kiezen. Verzuiling bij elke stemmingsronde weer. Maatschappelijk gezien is dat een wig die mensen uit elkaar drijft. Openlijk spreken over je standpunt kan een klap voor je kanis betekenen.

Het balletje is in ieder geval aan het rollen, dat is goed. Maar de vorm is nog niet rond genoeg. Mijn - in mijn ogen volledig nutteloze - stem gaat naar de piratenpartij.

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Wat jij hier suggereert/voorstelt lijkt verdacht veel op n zakenkabinet..
            Let's do it. De beste mensen op de juiste post en over lijken voor t landsbelang.
            Al dat slappe geouwehoer met zogenaamd geleerd volk wat nog nooit geen dag van hun leven in de stront heeft gestaan moeten we vanaf.
            Check die gekke Trump die voor z'n presidentschap al de JSF met 15 miljoen per toestel naar beneden heeft weten te werken.. Keiharde zakenlui hebben we nodig, niet dat slappe gelul van conflictvermijdend gedrag wat uiteindelijk andermans belangen behartigd itt de belangen die hen verkozen hebben.

Wordt er doodziek van. Engeland straks een belastingparadijs en Griekenland 100 jaar in de schuldsanering.

Letterlijk elke keuze van de afgelopen 20 jaar (europese samenwerking)is verkeerd uitgepakt maar toch vertouwen houden in t stelletje onrendabelen is wonderlijk.

Slimme mensen, academische mensen en weetikveelwat allemaal voor "beter" volk heeft er een puinhoop van gemaakt. Totaal niet streetwise dus opdoeken die meuk en voor t gerecht brengen voor aangedane schade.

De gemiddelde ZZPr zou met zn boeren slimheid betere keuzes kunnen maken dan dat zooitje ongeregeld wat er nu zit.

Belangen belangen belangen en tegen de tijd dat t aan t licht komt zitten ze reeds op n andere veilige post de boel naar de klote te helpen.
            Neem nou zo'n Asscher, die ll met vingers is overal net op tijd weg na alles naar de klote geholpen te hebben en voor t kuddevolk blijft die nietsnut n Messias. Net zo fout als zn opa.
            Tegen de muur ermee. Smerige baantjesjager is t.

Blablablablablabla, meer niet.
            Last edited by Eerstekamerlid; 19th January 2017, 19:39.
            Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen.
            Hallo vuur, mijn naam is olie.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
            Bezig...
            X