Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

slimme meter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    slimme meter

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal, ik ben lexrelax en heb een vraag over de zgn. slimme meter. Tegenwoordig wordt in heel Nederland in veel huizen een digitale electriciteitsmeter geplaatst. In de nieuw te bouwen woningen worden ze standaard al geplaatst. Deze meter schijnt elk kwartier digitaal het verbruik van mijn woning aan de netwerkbeheerder door te geven. Ook is het nu nog niet duidelijk wat er met deze gegevens gebeurt i.v.m. de privacie gevoeligheid. Bij sommige stroomaanbieders bestaat de mogelijkheid deze gegevens terug te vinden op internet met inlogcode van de verbruiker. Ook nadat ik met mijn netwerkbeheerder telefonisch kontakt heb gehad, waarin ik gerust werd gesteld over deze slimme meter vetrouw ik het toch niet helemaal. Ze kunnen dus zo zien wanneer er een 600 watt lamp aan en uitgaat, deze is duidelijk te herkennen op de grafiek van binnen komende gegevens bij de netwerkbeheerder. Er zijn eventueel ook wel alternatieven zoals windenergie e.d maar deze bieden niet echt een oplossing. Beter zou natuurlijk zijn een uitleesmoment van de digitale meter van bijv. eens in de maand zodat ze niet kunnen zien wanneer jij een lekker kiprecept in de oven aan het klaarmaken bent. Maar daar kreeg ik bij de netwerkbeheerder geen antwoord op. Ik wil het er nu toch op wagen een kleine kweek op te zetten, zijn er al meer kwekers die kweken via een slimme meter? Of zijn er toch andere alternatieven?
    Eenieder die mee wil communiceren over dit onderwerp nodig ik graag uit,
    groetjes lexrelax

    #2
    Re: slimme meter

    Hey Lex,

    kan je een fotootje van je meter bijvoegen ? Ik heb er al een ritsje voorbij zien komen maar dat waren voornamelijk nogal domme "slimme meters" (digitale meter zonder mogelijkheid op afstand uit te lezen).
    Ik ben geen elektricien of expert op dit vlak, maar wel zeer benieuwd !
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: slimme meter

      Ik heb eveneens zo'n slimme meter. Aangezien er in 5 vertrekken airco's staan valt het extra verbruik van een 600 watter echt niet op.

      Comment


        #4
        Re: slimme meter

        Als je hobby kweekt met een 400 of 600 wat lamp dan is dat geen buitensporig verbruikt. Er zijn wel meer hobby,s die stroom kosten, denk eens aan je pc of een terrarium of aquarium enz. dus al hobby kweker zou ik me er niet ongerust over maken.

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: slimme meter

          Gelukkig voor de belgen nog geen zorgen tot 2014
          http://www.zita.be/business/nieuws/5...giemeters.html

          Netjes betalen zelfs twee van 400 watt vallen ze niet over het buitensporig gebruik ,althans niet in mijn regio belgie ! grtz l@tin en
          ps
          suxes als je start!
          Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

          Comment


            #6
            Re: slimme meter

            ik zou een poging wagen om de stroom van voor de meter te pakken.
            het is mogenlijk, doe het zelf ook
            ik ken alleen geen foto plaatsen omdat het mijn moeder hokkie is sorry.

            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ing#faq_regels

            Verboden
            - Illegale handel om bv je stroom e.d. te manipuleren (magneten)-
            Last edited by Jointjedraaien; 15 December 2010, 22:19.
            GOD MADE WEED
            MAN MADE BEER
            IN GOD WETRUST

            Comment


              #7
              Re: slimme meter

              @ mastergrower

              Dan mag je wel meer hebben dan 600 watt, voor die 600 watt zou ik geen meter omzeilen. Maar gewoon lekker betalen.
              Last edited by MiChel N; 11 January 2010, 14:08.
              Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
              Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

              Comment


                #8
                Re: slimme meter

                meestal als er meer als 10 lampen van 600 watt hangen dan heeft het meschien nut om voor de meter te blijven anders zou ik lekker betalen
                gr

                Comment


                  #9
                  Re: slimme meter

                  Oorspronkelijk geplaatst door mastergrower View Post
                  ik zou een poging wagen om de stroom van voor de meter te pakken.
                  het is mogenlijk, doe het zelf ook
                  ik ken alleen geen foto plaatsen omdat het mijn moeder hokkie is sorry.
                  Vindt dit persoonlijk heel dom en nog dommer om er andere toe aan te zetten...Nog maar te zwijgen van de verontwaardiging die ik voel opzwellen zeker tov andere mensen die wel netjes hun rekening betalen
                  Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

                  Comment


                    #10
                    Re: slimme meter

                    Stroom wegnemen voor de meter is dom en niet te vergeten ILLEGAAL EN STRAFBAAR!
                    En wanneer je uitsluitend voor jezelf kweekt ook niet nodig!
                    Tevens een reden om je bij ondekking een flinke boete te geven en een sterkere zaak bij uitzetting uit je eventuele huurhuis!
                    Dit zijn zeer ongewenste opmerkingen en zullen besproken worden in de crew.

                    Grts
                    Daniella
                    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                    Misty's ABC

                    Comment


                      #11
                      Re: slimme meter

                      hier is het aquarium buiten gegaan en een lamp in de plaats haha dus zal niet veel verschil maken eind vant jaar hehe
                      ​fuck you, you fucking fuck

                      Comment


                        #12
                        Re: slimme meter

                        ben ook geen voorstander van jatwerk qua stroom nee,dat komt altijd uit of keihard op je dak. Om van brandgevaar en andere onveilige shit maar te zwijgen!
                        Beter zelf bijproduceren > aggregaatje, tankje benzine, niet al te kort lontje...
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #13
                          Re: slimme meter

                          Aggregaat voor je kweekje? Volgens mij betaal je beter gewoon je stroom aan je leverancier dan
                          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                          Comment


                            #14
                            Re: slimme meter

                            hangt soms wat van de locatie af weedy , zou toch te gek zijn > met eigen stroom kweekje draaien ?
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment


                              #15
                              Re: slimme meter

                              en dan verschiet je ervan dat growers als criminelen bezien worden!! wat zou er te zot aan zijn aan je eigen elektriciteit te betalen???

                              Nee je hebt je weedje dan nog niet goedkoop genoeg, je wil ook nog es extra strafbaar zijn als ze je kweekje komen ontruimen (het zijn dan megaboetes ook van de elektriciteits leverancioer wat ik maar terecht vind!)

                              Greetz,
                              Smoking Fifi
                              Last edited by Smoking Fifi; 12 January 2010, 12:56.
                              Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                              A. The cop!

                              Comment

                              Bezig...
                              X