Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

600+ gram down the drain

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    600+ gram down the drain

    Korting op 420shop
    Ik wilde het toch even met jullie delen.

    Na de oogst 2017 ben ik verhuisd van Mallorca terug naar Amsterdam. De laatste 600+ gram (Delahaze) kon/durfde ik (for obvious reasons) niet mee naar NL te nemen. 3 douane controles; dat was mij te gortig.
    Ik heb het spul dus goed verpakt (in tupperware met wat tape er om heen) bij een vriendje van mij in de opslag gedaan.

    En nu komt het.

    Hij heeft het vorige week te voorschijn gehaald. Voor z'n bezoekende vader (80 jaar) die ziek is en graag een stikkie rookt. Wat hij aantrof was niet okay.

    De oogst heb ik dus niet droog genoeg ingepakt. Duzzzzz, Er kwam een sterke zurige lucht uit de tupperware. Tevens schimmels op de nog steeds vochtig aanvoelende toppen.

    oftewel, de hele restant oogst is naar de klote.

    Hij heeft nog geprobeerd om te drogen etc. Maar, die 7 maanden te natte toestand in een luchtdichte tupperware waren killing. !!

    Anyway. Lesson learned !

    #2
    Oh das echt wel rot..
    Het verzenden per post leek je ook te risicovol?

    Comment


      #3
      "rot" hahahahaha, ja dus.

      ene, nope. Ook dat is vragen om ellende.

      achteraf had ik had allemaal kunnen meenemen. Los van een lekke band van de aanhanger (met huisraad) is er niets gebeurt op de terugreis. Geen controle, niets!.
      maar goed. dat is achteraf.

      oh well.

      Comment


        #4
        Wat zonde!

        Zal maar niet aan achteraf opmerkingen maken beginnen, dat is net zo zuur als je Delahaze
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Hier is ie dan. De klapband.
            Gelukkig was het een dubbel-asser. Dus ik heb er niets van gemerkt totdat ik werd ingehaald door iemand die er naar wees etc. dat was bij Lyon in de buurt. Fucking kut Fransen, viva Kroatia !! (Beetjes te laat; i know
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #7
              LV/temp-metertjes op Ebay zijn om en nabij de 1,50 euro.
              Ik heb elke zak droogsel voorzien van een apparaat als dat. Ze gaan 2 jaar mee op een batterij.
              Als na 1 dag afgesloten zijn, de LV boven de 40% uit komt, dan is het niet droog genoeg.
              Op die manier kan ik zakken een paar jaren gesloten houden, en van buitenaf zien of er gelucht moet worden.

              Het is wat tijdrovend, en het kost je ongeveer 2 euro per verpakking per jaar, maar het voorkomt dit soort taferelen.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Ipie
                Ipie commented
                Editing a comment
                Lucht is lucht, kan er alleen maar mee meten dan houdt het op toch?
                Je blijft verbonden met wat de natuur vind, veel of weinig, of een oplossing in eigen zinnen ......
                Last edited by Ipie; 15 July 2018, 21:23.

              #8
              40% is wel extreem droog toch? 60% zou droog zat moeten zijn. Al zou ik het sowieso zo nu en dan even (laten) luchten, want anders kan het ook muffig worden.

              Of invriezen. Schijnt ook goed te werken als je het langer wilt bewaren.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #9
                Ik gebruik plastic zakken wietefras. Die zijn nooit 100% luchtdicht. Het verpakken alleen al, zorgt voor kleine gaatjes dankzij uitstekende steeltjes.
                Op een vochtige dag zie ik de metertjes stijgen tot een hoger percentage, ondanks dat de zak en al in een gesloten koelbox bewaard wordt.
                Zelf zit ik liever iets te droog, dan alles weg moeten gooien. Langer dan een jaar bewaar ik bijna niets, dus dat muffig worden valt in mijn ogen wel mee. Het gebeurt, dat zeker, maar niet in dusdanige mate dat ik het hinderlijk vind. Met zulke droogte, valt het muffig worden ook wel mee; er kan geen bacteriegroei plaatsvinden die die muffigheid deels veroorzaakt.

                Voor mij werkt 't. Maar ik hanteer andere methodes, al vanaf na het knippen, dan de reguliere wietteler. Door het gebruik van droogmachines op lage temperaturen kapsuleer ik de terpenen en smaakstoffen in de cellen, voordat ze kunnen ontstnappen aan de lucht. Da's een discussie voor elders; ik heb er een topic over geschreven.. Maar wel belangrijk om even te vermelden.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #10
                  Voor mij werkt 't. Maar ik hanteer andere methodes, al vanaf na het knippen, dan de reguliere wietteler. Door het gebruik van droogmachines op lage temperaturen kapsuleer ik de terpenen en smaakstoffen in de cellen, voordat ze kunnen ontstnappen aan de lucht. Da's een discussie voor elders; ik heb er een topic over geschreven.. Maar wel belangrijk om even te vermelden.
                  Zou graag die site bezoeken, heb je daar nog informatie over hier?
                  Last edited by QnQ; 16 July 2018, 22:58.

                  Comment

                Bezig...
                X