Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stoppen met blowen en zweten.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stoppen met blowen en zweten.

    Korting op 420shop
    Hey mede jointjedraaiers

    Ik heb ff wat ervaring van jullie nodig. Het is misschien een wat persoonlijk verhaal, maar ben niet verlegen om t te delen hier.
    Als volgt...

    Al een jaar of 3/4 merk ik dat ik het erg snel donders warm krijg. Niet zomaar een beetje warm, maar gewoon een soort opvlieger.
    Vooral mijn voorhoofd is dan echt kletsnat van het zweet, terwijl mijn huid bleek en klam is. Dit gebeurd het afeglopen half jaar zo'n 10/15 keer per dag, en zo'n aanval duur meetsal 10 minuten.
    Ook heb ik bijna altijd klamme handen.
    Het lijkt alsof mijn lichaam totaal geen temperatuur regulatie heeft. De ene keer zweet ik me dood terwijl ik stil zit met 20c, en de andere keer kan ik zonder problemen sporten met 35c.|
    Er zit 0 regelmaat in... Het is wel zo dat ik er met het warme weer meer last van heb, maar ook met koud weer heb ik hetzelfde.
    Ik kan ook erg slecht tegen warmte, alles boven de 20c vind ik al niks, ook met korte broek en blote bas.
    Naast iemand slapen of knuffelen vind ik altijd veel te warm, en wordt er echt naar van.

    Ik heb altijd gedacht dat dit door het blowen kwam, en ik gewoon elke dag een beetje aficks verschijnselen had.. Ik rook al 5 jaar elke avond 1 joint voor het slapen, met heel af en toe een uitschieter naar 3 joints.
    Daarom heb ik een maand geleden besloten om zwaar te minderen, met deze klachten is het blowen het mij niet waard.

    Ik rook nu door de weeks niet meer, maar in het weekend doe ik zaterdag 3 joints, en zondag 1.
    Echter zijn mijn klachten precies hetzelfde gebleven...
    Ik had verwacht dat na 4 weken zo zwaar minderen mijn klachten zouden afnemen, maar dat is dus niet het geval..
    Zou ik langer moeten stoppen met blowen/ontgiften? Of ook in het weekend stoppen? Of zou het helemaal niet met blowen in verband staan?

    Hebben jullie ervaring met overmatig zweten, blowen, en het stoppen met blowen? Zo ja, dan hoor ik het heel graag!

    Ik zit mij steeds meer af te vragen of ik niet iets medisch heb zoals bijvoorbeeld een overactieve schildklier, en sta op het punt om ff langs de huisarts te gaan.
    Iets wat ik normaal eigenlijk nooit doe.

    Ik heb eigenlijk alle symptomen van de ziekte van graves ondtekte ik laatst, een auto immuunziekte waarbij de hormoonregulatie rond de schildklier niet goed werkt.
    Ik ben ook bekend met een ander auto immuun dingetje (psoriassis), en nu ik zo terug denk zijn de klachten rond dezelfde periode begonnen..
    Ik tag LR2 ff, omdat hij hier altijd goed doordachte antwoorden geeft en hier dacht ik ervaring mee heeft.

    Ik ben verder een actieve gast van 25, die zeker niet te weinig beweegt of ongezond eet. Ik ben gewoon prima op gewicht etc..

    Peace, Neder.
    Last edited by Nederhigh; 30 July 2022, 20:45.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    #2
    Als ik dit zo lees beter even naar een arts gaan

    Comment


      #3
      Huisarts man, je lichaam probeerd je nu al een half jaar minstens 10x per dag te vertellen dat er wat aan de hand is

      LUISTER naar je lichaam!

      Maandag bellen.


      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


        #4
        Wat betreft zweten en blowen: wanneer ik stop met blowen kan ik in de eerste weken wel eens heftige nightsweats hebben; ikzelf en m'n hele bed zijn dan doorweekt van t zweet. Overdag geen extra zweet. Wat jij beschrijft klinkt alsof het idd weleens met je schildklier te maken kan hebben, dat kunnen ze heel gemakkelijk en vrij snel testen, huisarts prikt dan een beetje bloed en stuurt het naar het lab van 't ziekenhuis. Gewoon direct bellen maandag! En volgende keer dat je merkt dat er iets aan je lichaam niet klopt, niet jaren ermee rondlopen. Een gemiddeld mens bezoekt de huisarts 4,4 keer per jaar dus schroom niet!
        Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

        Comment


          #5
          Zoals al gezegd is even naar de huisarts gaan met deze klachten!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


            #6
            Gaan we persoonlijk doen??
            Nahhgoed dan...net thuis gekomen, helemaal aard van de kaart (ogen kunnen niet dicht, dan tolt de wereld) en toch moet ik reageren omdat ik je verhaal volledig herken.
            Vind het altijd moeilijk om mijn gedachten in letters om te zetten, maar in deze vrije frivolijke toestand wil ik toch een poging wagen.
            Inmiddels 10 jaar dagelijkse blower hier, soms 1, soms 8 afhankelijk van de vorm van de dag. 30jaar oud en loop nog steeds de hele marathon met een peuk oo scherp in het startvak...vraag me ook niet hoe.

            Zelf ook een paar keer gestopt en mijn lichaam begint zo hard te zweten dat ik de eerste paar dagen amper tot helemaal niet hoef te piessen. Ik denk zelf omdat al het vocht in mijn lichaam op dit moment via mijn zweetklieren naar buiten stampt voor het mijn blaas bereikt.
            Ook op mijn werk (waar ik absoluut niet onder invloed ben) ervaar ik deze verschijnselen...Wel merk ik zodra het druk is, of ik afleiding heb(vliegtuig vakantie) dat de zweetaanvallen uitblijven???
            Verder heb ik gemerkt dat alcoholgebruik tijdens het stoppen met blowen de zweet aanvallen direct stop. Het lijkt er verdomd veel op dat mijn lichaam de tyfus zooi dus nodig heeft om zich lekkker te voelen....shit vandaar dat ik zoveel cocktails drink op de vakanties!

            Biologie uit mijn stonershoofd: (geloof nooit een stoner!)
            Blowen (roken en alcohol) zorgt voor een verkoeling op de orgaantemperatuur. Voornamelijk omdat de bloedvaten onspannen en daardoor wijder/groter worden. Hierdoor daalt je bloeddruk. Ons hart is op dit moment nog het enige orgaan wat de lage bloeddruk kan corrigeren en begint simpelweg sneller te kloppen/pompen.
            Ons "stonerslichaam" corrigeert wat ik denk de lage bloeddruk na verloop van tijd door gewenning steeds meer op de automatische ganjapiloot.
            Als we stoppen zal dit correctieproces niet ineens stoppen denk ik zo, waardoor we dus overmatig gaan zweten omdat er niks meer te corrigeren valt.

            Ik denk dat ons lichaam zo gewend is om de "temperatuurscorrectie" uit te voeren dat het wel wat langer nodig heeft als een week om doorbroken te worden om weer normaal te doen. Niet alleen je hersenen, maar ook je lichaam heeft een geheugen(denk maar aan muscle memory) --> daarom zal één enkel thc molecuul genoeg zijn om het hele correctie proces weer op gang te slingeren als van ouds.

            Ga maar na: bij de eerste joint kreeg je waarschijnlijk hardkloppingen, was je ultra sloom en waren je ogen rood als de hel! Door gewenning in je lichaam is dit alles ook minder geworden, terwijl er nog steeds het zelfde gebeurd in de mooie fabriek van je lichaam.

            Maargoed ik ervaar dus denk ik het zelfde als jouw qua zweetaanvallen. Hoop dat je wat aan mijn ervaring hebt en ik zou dus zeggen dat je je nergens zorgen om hoeft te maken, MAAR als je echt van die zweetaanvallen af wilt zal je je lichaam toch echt voor een langere en veel langere tijd moeten ontzien van de thc.
            Met natuurlijk wel als GROTE sidenote dat ik geen ervaring hem met de voor jouw bekende hormonale afwijkingen.

            Rustig aan gozert

            P.s.
            tevens is zweten (voor mij) een uiting van verslaving.
            Het zou zomaar kunnen dat ik zweetloos en nuchter de dag doorbreng. Op het moment dat ik dan aan het einde van de dag mijn eerste tippie draai, begin ik ALTIJD direct te zweten als een otter. Mijn lichaam lijkt te weten wat er komen gaat ofzo en na de eerste pof is het zweten dan ook gelijk weg..
            ✌️

            Comment


            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Dat van alcohol was mij ook een keer opgevallen inderdaad... Nou weet ik dat het orgaan wat in je hersenen je temperatuur regulaite doet, je schilklier aanstuurt, hetzelfde orgaan is als dat je dopamine aanmaakt. De hypofiese. Vermoedelijk als dit in de war is door verslaving dat het te verklaren is...

            • Highrider
              Highrider commented
              Editing a comment
              Dat zou heel goed kunnen wat je schrijft.
              Die THC molecuul zorgt voor een verstoring van de communicaties in onze neurotransmitters, toch?!

            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              THC bind aan cannabioide receptoren in je lichaam, het interessante is dan ook weer dat in de schildklier van die receptoren zitten... Interessant hoor, menselijke anatomy.

            #7
            Ik ga donderdag langs de huisarts, zal ff laten weten of er iets uitkomt.

            Wat ik wel weer gek vind.. gisteren heb ik een joint gerookt, en heb nu al bijna de hele dag geen klachten. Pas nu om 21:45 begin ik t weer warm te krijgen..
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment


              #8
              Hmm laat ik voorop stellen dat ik geen arts ben. Ik kan je in die zin ook geen uitsluitsel geven. Ik weet aardig wat van het menselijke lichaam en ik kan 'n eind komen bij de meeste inspecties.. Maar voor zekerheid zul je gewoon naar een arts moeten.
              Opvliegers in zulke mate en zulke hoge lichaamstemperatuur kunnen wijzen op een ontsteking, dat valt dan ook samen met huiduitslag (mensen met blaasontsteking hebben dat soms als enige(!) teken). En het is iets wat ik in de klinische wereld ook steeds vaker hoor; weinig andere symptomen behalve verlies van eetlust en wat kleine klachtjes maar echt een flinke dosis huiduitslag op willekeurige plaatsen. Koortstemperaturen kunnen bestaan omdat je lichaam het probeert te bestrijden, dat zal dan vaak een paar uur na een flinke maaltijd zijn en diep in de nacht. Als dat het geval is, dan zou je kunnen denken aan een bacteriële infectie. Dat zou te zien moeten zijn in je bloedwaarden. Cannabis kan die lichamelijke effecten flink dempen en verstoren.
              Een infectie zou de simpelste verklaring zijn. Je lichaam vecht daar tegen maar als die het niet kan winnen dan is het een soort eb- en vloed effect wat je zult merken. Ik ben een achterlijke microbioloog omdat ik vind dat ik al het kraanwater ter wereld moet kunnen drinken. Op sommige plaatsen loop ik daardoor flinke infecties op, waardoor ik ook opvliegers krijg. Met name in de nachten.

              Als je veel sigaretten rookt en koffie drinkt, en je bent gevoelig voor zowel nicotine als caffeine, dan kan dat ook mega vreemde effecten hebben. Het ene moment heb je 't idee dat je doodgaat als je stilzit en strak staat van de amfetamine, het andere moment voel je je flauw en futloos en heb je 't idee dat je flauw gaat vallen. Gek, maar dat heeft met je darmstelsel te maken die in overdrive gaat om je lichaam te ontgiften. Stoppen met roken is lastiger dan koffie verwisselen voor een lekkere thee, maar ik stel voor dat als je beide tot je neemt.. Dat je dan eens over gaat op thee drinken, kop koffie in de ochtend en de lunch, maar verder enkel thee or frisdrank zonder caffeine. Een gevoeligheid voor caffeine hoeft niet altijd merkbaar te zijn in je hersens in de zin dat je er drukker van wordt. In mijn geval word ik juist vermoeid door veel caffeine, en kan ik overdag zomaar in slaap vallen terwijl ik hele nachten wakker lig. Misschien maakt het geen verschil voor je! Dat kan, maar het is een makkelijke om de effecten binnen 2 dagen duidelijk te hebben voor jezelf. Daarnaast, mocht je toch een infectie hebben.. Dan kan die thee wellicht het een en ander alvast een beetje bestrijden in sommige gevallen. Het ene sluit het andere niet uit.

              THC/cannabinoiden vergiftiging is een ding wat in de VS nu veel genoteerd wordt. Omdat daar heftige edibles etc te verkrijgen zijn. Blijkbaar heeft een deel van de mensheid een overmaat aan THC-achtige moleculen in hun lijf, als ze dan gaan blowen dan krijgen ze alle tekenen van vergiftiging; braken, heftig zweten, futloosheid, enzovoorts. Dat is echter zeldzaam, maar zeer zeker een probleem voor die mensen. Die kunnen gewoon niet meer blowen. Punt. uit.
              Het punt hierbij is dat cannabinoiden zo lang in het lijf blijven, dat er een spiegel blijft bestaan. Die spiegel kan aangevuld worden en tot de nok toe vol raken als er een enkele joint in een maand gerookt wordt.
              Maar nogmaals, da's zeldzaam. Als dat bij jou het geval is dan zou dat aansluiten bij je klachten. Echter, daar is weinig over bekend en het is iets relatief nieuws. Het belangrijkste gegeven hieruit is dat je meer dan een maand helemaal niet zou moeten blowen om te kijken of dat het probleem is. Dat ga ik je niet afnemen, dus ik zou vooralsnog inzetten op infectie, dan overgevoeligheid, en dan leefpatroon.

              In het geval van schildklier problemen dan ben je verder van huis. Dat zou mooi klote zijn en de medicatie daarvoor is vaak best heftig. Vaak gaat dat gepaard met een groeistoornis, dat wordt meestal al opgemerkt in de pubertijd.

              Probeer bij je arts het hele verhaal te vertellen, wees eerlijk. Vertel ook de kleinere klachten die je ervaart. Probeer een dag lang alles op te schrijven, ook gevoelswijzigingen enzovoorts; als je knorrig wordt net voor het eten bijvoorbeeld. Verzoek om een bloedonderzoek (dat zal je arts waarschijnlijk zowieso vragen) en kijk of je ook een urineonderzoek kunt krijgen voor het geval dat. Geef ook aan of je pre-workout of iets dergelijks gebruikt bij het sporten; een overmaat aan proteine kan je nieren verkloten waardoor je vocht-regulatie ontregeld raakt en daarmee dus ook je temperatuurhuishouding. Dat is meetbaar in je urine. Als je mentaal tegen een burnout zit, dan zijn de klachten die je noemt ook mogelijk een signaal, maar daarbij speelt mentale onrust een groot deel (en dat kun je tijdelijk wegnemen met blowen, maar dat lost niets op, het verplaatst het probleem alleen naar later).
              Als je arts er niet uit komt, vraag met alle respect om een second opinion van een andere huisarts. Je hebt recht op een goed onderzoek en niet elke arts is even grondig daarin. Denk er aan dat het jouw lijf is, en dat die nog 60 jaar mee moet gaan. Dan heb je liever problemen deze week gevonden en opgelost, dan afwachten tot je in elkaar zakt.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #9
                Onwijs bedankt uitgebreide toelichting LR2 Ik ga het volgende doen.. stoppen met roken en caffeine drinken dat kijk ik 2 weken aan, en als dit geen verschil geeft stop ik een maand met blowen om te kijken of dit iets doet.
                Mijn darmstelsel is ook erg onrustig, en dat merk ik ook zeker in het koppie. Iets waar ik op ga letten. Ook qua voeding.
                De oorzaak van mijn klachten kan heel veel zijn besef ik mij, ik ga mijn best doen om alles zo geed mogelijk uit te leggen aan de arts. Als kind was ik altijd erg mager en had ik weinig eetlust. Weet niet of dit als groeistoornis te omschrijven is, maar het heeft overeenkomsten.
                Er zal inderdaad een bloedonderzoek komen naar ontstekingswaarden, en de hele mikmak.
                Zo'n onderzoek heb ik 4 jaar geleden ook gehad, en destijds kwam er niks duidelijks uit. Wel Interessant om dat nu weer te doen en ze naast elkaar te leggen.
                Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                Comment


                • Eurogro
                  Eurogro commented
                  Editing a comment
                  Dus als ik het goed begrijp ga je donderdag niet naar de huisadres
                  Mijn oudere broer
                  Schuiven dat ook altijd voor hem uit
                  Nu ben ik de oudste
                  Wees slimmer en zorg dat je de oudste blijft al heb je niemand onder je

                • Nederhigh
                  Nederhigh commented
                  Editing a comment
                  Ik ga donderdag wel naar de huisarts Eurogro

                • Eurogro
                  Eurogro commented
                  Editing a comment
                  Dat doe je goed

                #10
                Ik ben verder een actieve gast van 25, die zeker niet te weinig beweegt of ongezond eet. Ik ben gewoon prima op gewicht etc..
                Toch nog een vraagje als ik dit lees
                dus was je ca 15 jaar toen je bent geregistreerd bij het forum

                Comment


                • Nederhigh
                  Nederhigh commented
                  Editing a comment
                  Jup. Dat is juist. Ben toen een half jaar actief geweest en niks met mijn account gedaan tot mijn 19e

                #11
                Ben je vandaag naar de arts geweest

                Comment


                • Nederhigh
                  Nederhigh commented
                  Editing a comment
                  Net ja, bloedonderzoekje afwachten.

                • Eurogro
                  Eurogro commented
                  Editing a comment
                  Nederhigh goed gedaan
                  Nu dus even wachten op de uitslag

                • Nederhigh
                  Nederhigh commented
                  Editing a comment
                  Ja zal nog wel ff duren. Krijg eerst een uitnodiging om te gaan prikken, en dan de uitslag nog.

                #12
                Oorspronkelijk geplaatst door Nederhigh View Post
                Onwijs bedankt uitgebreide toelichting LR2 Ik ga het volgende doen.. stoppen met roken en caffeine drinken dat kijk ik 2 weken aan, en als dit geen verschil geeft stop ik een maand met blowen om te kijken of dit iets doet.
                Mijn darmstelsel is ook erg onrustig, en dat merk ik ook zeker in het koppie. Iets waar ik op ga letten. Ook qua voeding.
                De oorzaak van mijn klachten kan heel veel zijn besef ik mij, ik ga mijn best doen om alles zo geed mogelijk uit te leggen aan de arts. Als kind was ik altijd erg mager en had ik weinig eetlust. Weet niet of dit als groeistoornis te omschrijven is, maar het heeft overeenkomsten.
                Er zal inderdaad een bloedonderzoek komen naar ontstekingswaarden, en de hele mikmak.
                Zo'n onderzoek heb ik 4 jaar geleden ook gehad, en destijds kwam er niks duidelijks uit. Wel Interessant om dat nu weer te doen en ze naast elkaar te leggen.
                Ik was als kind ook altijd mager, flinke eetlust wel maar er bleef niets zitten. Inmiddels ben ik er achter dat ik een lichte vorm van coeliakie heb, niet zo erg dat ik aan de dunne raak en ik kan gewoon brood eten en bier drinken. Maar mijn darmen nemen wel minder voedingsstoffen op dan normaal. Maar daarvoor ben ik gewoon meer gaan eten en heb ik minstens 3 maaltijden per 2 dagen die geen tarwe bevatten.
                Wel een interessante casus, jouw geval. Had je 4 jaar geleden dezelfde klachten? En zijn die weg geweest in de tussentijd?
                In welke zin is je darmstelsel onrustig? "Wilde" ontlasting, of meer gerommel en pijntjes? Of een combinatie?
                Ik wil graag een beetje meedenken, misschien om je wat gerust te stellen. Maar ook omdat ik goed ben in kleine zaken uitvergroten in de hoop dat je dat bij een arts neer kan leggen.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #13
                  Oorspronkelijk geplaatst door Nederhigh View Post
                  Ja zal nog wel ff duren. Krijg eerst een uitnodiging om te gaan prikken, en dan de uitslag nog.
                  Al geprikt
                  kun je deze nog kompleet maken
                  mist fotos en filmpjes

                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...van-buitenwiet

                  Comment


                  • Nederhigh
                    Nederhigh commented
                    Editing a comment
                    Heel oud topic, heb een filmpje kunnen herstellen, de rest is verwijderd door de 3e partij image host.

                  • Eurogro
                    Eurogro commented
                    Editing a comment
                    Nederhigh super weer wat uit de oude doos deels herstel

                  #14
                  Hoe gaat het nu met je
                  al wat wijzer geworden

                  Comment


                  • Nederhigh
                    Nederhigh commented
                    Editing a comment
                    Bloedonderzoek komt niks uit, vanaf nu langer stoppen met blowen

                  • Eurogro
                    Eurogro commented
                    Editing a comment
                    Maar hoe gaat het nu dan met de gezondheid

                  • Nederhigh
                    Nederhigh commented
                    Editing a comment
                    Nog niet veranderd, heb vakantie en dat scheelt. Kan lekker rustig aan doen

                  #15
                  En hoe gaat het nu nu dat we inmiddels in oktober leven.. al verbetering? Of nog steeds klote

                  Comment

                  Bezig...
                  X