Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Yoghurt maken, specifiek l. Reuteri yoghurt, vermeerderen van probiotica

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Techniek Yoghurt maken, specifiek l. Reuteri yoghurt, vermeerderen van probiotica

Korting op 420shop
    Kennen er mensen die yoghurt , probiotica en effectiviteit bij herstellen vd balans bij heel veel verschillende systeemaandoeningen?

Neem je een capsule probiotica , alhoewel miljarden cfu , is het niet effectief genoeg.

Gewone yoghurt heeft 1 , 2 of 3 bacteriestammen.
    Capsules met vertraagde afgifte zouden niet vrijkomen op de juiste plaats. Yoghurt breekt af voor het positief effect heeft. En nog veel meer.

Dan heb je lactobacillicus reuteri die bewezen effect heeft op balans. Want dat is het net , goed en slecht leven samen, slecht is niet altijd slecht en goed niet altijd goed. Dan heeft de reuteri positief effect maar onafdoend op een manier door afgifte of volume.

Dan heb je ene dr davis williams , die op yt uitlegt hoe je zelf yoghurt maakt, en daarbij lang fermenteerd (36u ipv 8-12 voor gewone yoghurt) met toevoeging van reuteri , die voed op de inuline vezels je toevoegt, en daardoor, exponentieel groeit. Dan pas is yogurt en probiotica krachtig genoeg.

17670916215376396164426588398406.jpg

1767091670923403562252185058050.jpg

1767091698180761463027670525162.jpg

Daarnaast room en melk, uitgerekend op rond de 10 % vet uit te komen.

1 eetlepel per dag zou sterk genoeg zijn.

Ervaringen iemand, ook met gewone yoghurt , en smaak toevoegen?...

Omdat ik graag yoghurt eet, maar het niet echt volhoud bij de smaak van de 36 uur fermentatie. Ik heb meer motivatie nodig in de vorm van variatie in smaak.
    Ganja always does the trick.

Fek verkeerde plaats op forum

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Kefir.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Nadien toevoegen of gewoon zo , heel goed op zichzelf voor balans?

Ff een manier van werken

Room van 30% en volle melk om uit te komen op 11% vetgehalte.

Ongeveer 500 ml melk en 200 ml/gr room als het 30% room is , nu heb ik room van 20% gebruikt en 250 ml gebruikt, heb het niet berekend , blijkbaar hoeft het niet zo precies.

Nog 9 uur

1769347680967913548152135201876.jpg

En ziet r goed uit

17693477123885937771451200410570.jpg

Omdat men zegt , probeer je probiotica , dan moet je met n paar dingen rekening houden. Eigenlijk hebben ze specifieke eigenschappen.

Bv shelf life. 12 miljoen cfu is er geen 12 meer na wat tijd. Daarmee met fermenteren heb je r maar 1 miljoen meer, worden het er x 100 of x1000 , want de maag en de darmen hebben er triljoenen? 1 mill is niks dus. 12 eigenlijk ook niet. Ook zijn capsules beperkt in plaats .

2 goeie zijn L. Reuteri en Gasseri

De melk en de room samen verhitten tot 90 graden 5 minuten niet koken of zo weinig mogelijk, belletjes.

laten afkoelen tot 40°c , 2 eetlepels inuline en van elks een capsule probiotica toevoegen

Nu gebruik ik 36°c voor 32 uur fermentatie. Gewone yogurt heeft veel minder tijd om iets te doen 5-8 uur fzo, en wat er inzit is niet echt veel. Ze dienen enkel om yogurt structuur te geven, niet om gezondheid te bevorderen.

Daarna fruit ontdooien in de 8uur afkoeltijd in de koelkast, toevoegen en dag nadien proberen.

1 eetlepel per dag zou genoeg zijn om de maag en de darmen enorm te verbeteren. Heb je sibo , leaky gut, endotoxemia, verstopt , alles eigenlijk,

Het brengt balans wanneer een minder goeie bacterie de overhand heeft genomen.

Het is geen yogurt eigenlijk een melkproduct die opgewaardeerd is.

Comment

Heb je een manier om te controleren dat je geen besmettingen hebt? Want E. coli groeit ook lekker op melk, en P. aerigunosa ruikt naar druiven maar geeft je buikloop als de tyfus. De meeste lactobacillus soorten zijn prima in verdediging, maar dingen 32 uur op 36 graden kweken kan nare soorten net zo hard doen bloeien.

De balans die je probeert te herstellen ben je dan in een klap kwijt.

De meeste bacteriestammen sterven overigens uit als ze niet de juiste voedingsbodem hebben, dus blijf gevarieerd eten. Zo blijf je alles voeden en zo kun je een balans staande houden.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Kan hij niet beter kefir gebruiken?

Op die andere forum hebben ze in december een jaar oude kefir uit de vriezer gehaald.

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Zijn er testmethodes? Ik reinig alles goed, de melk word verhit, capsules afgesloten , potten blijven ook gesloten en deksel erop, is wat au bain marie die yogurtmaker. Kan ik steriel te werk gaan, en kan de besmetting nadien gebeuren ook?

Visueel en geur, licht zuur zit goed maar dat is niet voldoende voor wat je zegt he.

Gewone probiotica capsules helpen wat , maar nooit afdoend, dus dat is de theorie erachter, maar in praktijk maak ik er teveel, is het niet lang bewaarbaar, er zijn zoals je zegt dan nog risicos aan verbonden. Dan moet ik het volhouden ook want dit is geen gewone yoghurt

Fermentatie of herfermentatie in de maag is wel key, en gevarieerde voeding en volwaardige voeding is het belangrijkst inderdaad. Sommige van die slechte bacteriesoorten hebben als functie maagzuurremmend, betere omgeving om te gedijen he

Maak ik 3 potjes van 180 ml , maar eet ik maar een schepje per dag, is het nog teveel . Te lang laten staan is ook geen optie , ongeopend is het ook niet he.

Ook gebruiken ze een deel als starter voor een tweede batch, maar dat is nog gevaarlijker eigenlijk .

Hierom hou ik van kweekfora.
      Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
      Het systeem betreurt dit ten zeerste.

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        En recht in de cannabis chat gedropt he , kweet het .

Link met wiet is , het schijnt dat die wei van die yogurt een heel zotte booster is voor planten , maar das maar magere link he
    Bezig...
    X