Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is ,achteraf gebleken het meest nutteloze wat je voor je kweekhobby hebt aangeschaft

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat is ,achteraf gebleken het meest nutteloze wat je voor je kweekhobby hebt aangeschaft

    Korting op 420shop
    Titel spreekt voor zich.
    ben benieuwd
    sigpic it is just a flower

    #2
    Pijnlijk topic

    Voor mij makkelijk; de bonanza g-tools kweekkast met Hans Panel led. Misschien is dat wel m'n slechtste koop ooit, op alle gebieden. De lamp was nog slechter dan de kast. Of andersom, ik weet het eigenlijk niet. Via cnnbs.nl.

    Gelukkig heb ik deze site uiteindelijk gevonden en dat heeft me veel gebracht. Met tot nu toe 1,4 gram per watt en dat is nog stijgende.

    Dank @

    En jij dan? batmeid ?
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • Zabuza
      Zabuza commented
      Editing a comment
      Die Hans Panel kreeg ik ook niks mee klaar. Heb hetzelfde kastje gekocht met de Horticoled MR V lamp. Tweede kweek de fan kapot. Derde kweek de fan kapot na reparatie. Bijbetaald voor de Hans Panel en toen begon de miserie pas echt.

      Ben wel heel tevreden met de bars die er nu in hangen! Gelukkig maar want mijn zelfvertrouwen had serieus klappen gekregen van die Hans Panel toestanden.

    #3
    Sigaretten, lange vloei en tip.
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

    Comment


    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Jaaa, inderdaad. Met name dat tabak. Een pure joint in een lange vloei kan ik soms wel waarderen

    #4
    Nee, jij begint barmeid.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      600 watt hps voor een 1 kuub tentje.

    #5
    wortelstimulators..

    lawaaierige buis ventilatoren..

    aliexp pH meters..

    pH+ vloeistof..



    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Haha ja pH + vloeistof is vrij nutteloos alhoewel het handig kan zijn als je uitschiet en je vat niet wilt verversen.

    #6
    Allerlei meters. Alle type spaarlampen. AlieXpress led verlichting.
    Ik ben er achter gekomen dat een thermometer genoeg is. pH, EC, LV, zelfs Lux-meters zijn allemaal overbodig gebleken.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Je hoeft niet biologisch te kweken om niet te meten, je kan ook voeden op het oog en niet aanzuren.

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Mijn voeding buffert mijn water naar de juiste waarde. Als dat niet het geval is, dan doet mijn bodem dat. Als dat niet het geval is, dan doet de plant het zelf in de rhizosfeer. Als dat niet lukt, dan heb ik regenwater voor circa 1 hele maand.
      Mijn planten brengen misschien 10% minder op dan wanneer ik alles meet en regel. Maar het bespaart me zo'n 50 uur moeite per jaar en flink wat kosten aan buffers e.d.
      Daarnaast is een pH berekenen soms sneller dan een pH meten; ik knal de boel in wolfram alpha (betaalde app, gratis in je browser) en die geeft mij zo de molaire verhoudingen en de formule waar mee ik de pH kan berekenen. Als je de syntax door hebt tenminste, die kan inmiddels bijna hele zinnen verwerken.
      De EC meten doen mijn bladeren; als ze krokante punten hebben dan zat de EC te hoog. Maar ik voed pas als ik vind/zie dat het nodig is, en dan mondjesmaat. Dat maakt alles zo ontzettend gemakkelijk! Als je een beetje leert uit gaan van je gevoel, en je hebt bijna 15 jaar lang geobserveerd, dan zit dat vaak wel goed.
      Al dat krampachtige meten, ik werd er moe van. Dus ik doe het niet meer. En wat blijkt? Gaat gewoon prima als je dat incalculeert; iets meer turf in de bodem, iets meer verzurende voeding gebruiken, verpakkingsdoseringen aanhouden. Meer is er niet nodig.

    • Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Heb zo ook die indruk wat PH meten betreft...heb nog maar een paar kweekjes ervaring en 1 gekweekt met de "perfecte" PH...toen ik de kweek startte waar ik nu mee bezig ben was de batterij van mijn PH meter leeg dus ben ik dan maar zonder begonnen want ik zag ook geen verschil. Was van plan om ec meter aan te schaffen maar zal dat ook achterwege laten. Het is gewoon een kwestie van naar je planten kijken heb ik geleerd.

    #7
    De autopots vond ik veruit mijn slechtste investering ooit, terwijl andere kwekers er wel goeie resultaten mee halen.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Klopt ja, die heb ik ook nog gehad en ook bij mij was het een drama!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Bij mij ook! Een van die vlotters weigerde dienst waardoor het hele vat leegliep op de vloer die ik niet waterdicht had gemaakt omdat dat niet nodig zou zijn met autopots....

    #8
    Ik vermeld ook graag m'n beste koop trouwens. Dat zijn de TGL lampen van todogrowled. Wat een fantastische lampen!!

    Trouwens is m'n allerbeste koop ever, m'n huis. Met serre en tuin op het zuiden. Zo een serre verlengt de zomer met een paar maanden, verwarmt je woning, is de ultieme chillkamer en is ook fantastisch om plantjes in te kweken. Ik zou nooit meer zonder willen
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Welk soort serre tomaten?

    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Haha we moeten wel in balans blijven toch? Eerst iets kuts, dan iets moois! Je bent altijd weer zo lekker droog en direct, heerlijk, Rreppel

      Nee Serre wiet, bergen met serre wiet Rietslang. Dat ruikt lekkerderderder

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Is Nrml, Cannabis is Sativa is puur ruikt hemels, is Sattvish in natuur (peaceful) waar tomaten nachtschade zijn met hun hellehond geur, Rajas in natuur wat passie en hartstocht uitlokt

    #9
    @Reppellsteeltjam ik heb eigenlijk nog niet zoveel gekocht voor mijn hobby.
    Heel vroeger een x een pijpje op batterijen gekocht, leuk hoor, maar achteraf lag tie alleen in de la.
    Ik hoopte dat we zo elkaar kunnen helpen leren van elkaars fouten zeg maar.
    Mocht ik ooit binnen willen kweken staat hier het lijstje wat iig afvalt.
    Een tegenhanger van de beste aankoop vind ik prima. Ervaring is uiteindelijk de beste leermeester.
    Kusjes op je kontje en groetjes!
    sigpic it is just a flower

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Iiieeeeuuuuuuuuwwww, xxxxxxx xxx xxxx xxx ( censuur ) !!

    #10
    Niet echt kweek gerelateerd.. Maar, een vaporizer. De magic launch box. Wat een kutding joh.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    #11
    Wss de Mabo automatische brandblusser van over de 100 eur.
    OK veiligheid primeert maar met een EVSA en tijdsklok met relais zal deze wss wel overbodig zijn.. Maar baat het niet dan schaad het je portemonnee wel gelukkig
    ​​​​​
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • highsky
      highsky commented
      Editing a comment
      Ik heb deze ook aangeschaft. Kweek met led gewoon de pries in het stopcontact, het geeft me toch een veilig gevoel die brandblusser en het gaat zoveel jaren mee.

    #12
    Dat zal dan een luchtbevochtiger zijn

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Die zal het hgstwss ook ondermeer bij mij zijn

    #13
    Nou komt mijn lijst..
    AliExpress led lamp, PH-meter en Thermometer
    Biotabs
    Potgrond supermarkt
    wekpotten action
    Lopend Verslag

    Comment


      #14
      aliexpress led lamp

      Comment


        #15
        en ook nog . We ondergaan allemaal hetzelfde , nog een geluk dat het meeste van ali kom,t stukje goedkoper lol
        Ganja always does the trick.

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ok hier moet ik me ook bij aansluiten. Die was ik al helemaal vergeten.. mijn 1000W ledpaneel met 60W opgenomen vermogen

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Heb er 3 in totaal , 2 led bakken , 1 ledpaneel tje 1500w , denkelijk ook 60 w ..groeien ging nog erronder

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Jaa.. door schade en schande worden we wijs. Anderzijds heb ik zeer recent weer 2 altlampjes besteld en heb daar wel een goed gevoel bij
      Bezig...
      X