Mededeling

Collapse
No announcement yet.

91 zweepslagen en 6 maanden cel ...happy?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

91 zweepslagen en 6 maanden cel ...happy?

Korting op 420shop
    Iraniërs dansen op Happy: 91 zweepslagen en 6 maanden cel

De zes Iraniërs die opgepakt waren nadat een filmpje op het internet verscheen waarin ze dansten op 'Happy' van Pharell Williams, zijn veroordeeld tot 91 zweepslagen en 6 maanden cel.

Op de video was te zien hoe de drie jongens en drie meisjes dansend het nummer playbackten op het dak van een gebouw in Teheran. De meisjes weliswaar zonder de in Iran verplichte sluier.
    Met de video deden de zes hetzelfde als wat intussen in zo’n 140 landen gebeurde nadat zanger Pharrell samen met de Verenigde Naties wereldwijd opriep om een lokale versie van zijn clip te maken. Maar de Iraanse overheid kon de video dus niet smaken en arresteerde de jongeren.
    De zes jongeren werden veroordeeld voor 'deelname aan het produceren van een vulgaire videoclip' en het 'hebben van ongeoorloofde relaties met elkaar'.
    Bron: Nieuwsblad.be

‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

Re: 91 zweepslagen en 6 maanden cel ...happy?

Dat zal ze leren in zo'n primitieve zandbak stout te zijn.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Mag niet
      Baas in eigen brein.

Comment

Belachelijk dat zo'n dictatoriaal bewind nog gewoon geaccepteerd wordt, sterker nog, we laten die apen gewoon knoeien met atoombommen.
        De oude garde probeert op alle manieren de jongeren onder de duim te houden in naam van Allah en z'n pedofiele profeet.
        Hoe lang gaat de bevolking dit nog accepteren ?
        Er komt een moment dat er een revolutie ontstaat, dat kan niet anders en mits de regering dat zelf inziet, gaat dat een overtreffende trap van Egypte en Syrië worden.

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik geloof in vrijheid. Iedereen accepteren. Blijkbaar kunnen wij dat aardig in ons land maar in die apen landen niet. Daar gassen ze elkaar uit of schieten ze elkaar jarenlang elke dag af. Mooi geloof joh. Arme kinderen die daar gestraft worden. Zou zeggen laten we ze ophalen.

Comment

Ophalen? Ik vind het al druk zat hier!
            Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Nog knap dat ze er iets leuks van konden maken. Mijn beeld over de oosterste landen bestaat uit naar puin geschoten dorpen, maar dat valt wel mee dus.

Vrijheid en geloof zijn elkaars tegenhanger.

Comment

Ik gun ieder zijn culturele keuzes. Maar doe het óf helemaal, óf helemaal niet.
                Als de pro-sharia jongens aan deze kant van de wereld naar de sharia berecht zouden worden, zijn er weinig die nog handen over hebben. Best hypocriet.

Deze kinderen zullen zich uiteindelijk tegen de staat en hun geloof keren, dankzij deze straf. Vind ik wel een prettig idee. Misschien denken anderen er ook vaker zo over.
                Een dictatuur leer je niet zomaar af, en handelen naar geloofsovertuiging ook niet. Daar is bewustwording voor nodig, dankzij ditsoort verhaaltjes begint dat langzaam te komen, óók daar, bij de mensen die kunnen lezen tenminste.

Belachelijk is het zeker. Maar hopelijk leidt het tot meer stappen in een andere richting, omdat mensen dat inzien.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Save the world, stop religion
                  Baas in eigen brein.

Comment

In sommige islamitische landen wordt onderwijs aan meisjes onthouden en is autorijden voor vrouwen verboden.
                    Goed onderwijs -voor een ieder- ligt ten grondslag aan een beschaving.
                    Gelijkheid tussen mannen en vrouwen idem.
                    Vrijheid van godsdienst, meningsuiting, persvrijheid, het recht op vergadering eveneens.
                    Een dictatuur met een sterk centraal gezag is in Islamitische landen vaak de basis om de samenleving te ordenen.
                    Valt het centrale gezag weg dan ontstaat er machtsvacuum: eeuwenoude vetes herleven, godsdiensttegenstellingen zorgen voor onrust en ontregelen de samenleving.
                    Is het in landen waar dictators, zoals Gadaffi en Sadam Hoessein verdwenen zijn er beter op geworden?
                    Maar er zijn meer misstanden: het kastenstelsel in India vind ik ook verwerpelijk.
                    En een eeuw of zes geleden kwamen protestanten in Nederland als ketters op de brandstapel terecht.
                    Nadien werden de katholieken "in de ban gedaan", waarbij de protestanten prachtige kathedralen sloopten of stripten tijdens de beeldenstorm.
                    En niet te vergeten de Kruistochten, waarbij westerse legers brandschattend en moordend richting Israël vertrokken om het "Beloofde land" te bevrijden.
                    Veel godsdienstige stromingen hebben geld en geld geeft macht.
                    En waar de mensen nooit afstand van willen doen, is geld en macht.
                    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

Bezig...
                    X