Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uit de kast komen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Uit de kast komen.

    Korting op 420shop
    Een afwijkende seksuele geaardheid (homofilie of lesbisch zijn) en dat naar buiten brengen, wordt weleens geafficheerd als "Uit de kast komen".

    Terzijde: ik wil geen discussie aangaan of homofilie of lesbisch zijn een afwijking is: zonder een speciale studie over het menselijk lichaam te zijn aangegaan, kan ik niet meer of minder concluderen dan dat de meest natuurlijke seksuele omgang bij primaten, zoals de mens, plaats dient te vinden tussen "mannetjes en vrouwtjes".

    Echter, ik gebruik wiet vanaf mijn vijftiende, mijn vrouw vanaf haar zestiende, onze dochter vanaf haar veertiende : nochtans heeft niemand van ons de persoonlijke moed om dit wietgebruik uit te dragen.

    Naar ik vermoed, heeft het wietgebruik ons geen persoonlijke geestelijke schade berokkend: allen zijn we op diverse vakken op academisch niveau afgestudeerd. (onze zoon overigens ook, terwijl hij nooit wiet heeft gebruikt)

    Naar het antwoord op de vraag bij wie ik mijn wietgebruik moet "opbiechten" zal ik altijd blijven raden.

    Mijn huisarts bijvoorbeeld, -hij ongeveer tien jaar jonger dan ik ben- weet dat ik wiet gebruik.
    Hij deed dat zelf eveneens in zijn studententijd, maar thans niet meer.
    Omdat hij inmiddels van zijn twee zoons weet dat die ook wel eens een joint roken, vraagt hij aan mij of ik hem biologisch verantwoorde wiet kan leveren.
    Natuurlijk lever ik dat: ik wil er geen geld voor hebben en als tegenprestatie doet onze huisarts onverplicht weleens een diner bon cadeau.

    Bij een strafrecht advocaat, waarmee ik samenwerk op het gebied van ontnemingsvorderingen, doet zich min of meer hetzelfde voor:zowel hij als zijn vrouw gebruiken in bescheiden mate wiet: dus "onder tafel" lever ik hem weleens wat, maar nog steeds onverplicht.
    Maar in voorkomende gevallen staat hij me gratis bij.

    Ook met een handelaar in natuursteen -eveneens een kennis uit het verleden- heb ik goede contacten.
    Toen ik hem vroeg of hij de grafmonumenten van mijn ouders en van de ouders van mijn vrouw te restaureren, deed hij dat voor een onsje wiet.

    Kort gezegd: binnen mijn kennissenkring werkt het min of meer als "voor wat, hoort wat"

    Maar ik kan nooit frank en vrij richting andere klanten zeggen dat ik al meer dan vijftig jaar wiet gebruik.
    Dat vind ik jammer.

    Mijn vrouw zit nog voor een groter dilemma: zij is directeur van een scholengemeenschap.
    Hoe goed ze ook invulling geeft aan de haar opgedragen taak: nimmer zal ze aan de ouders van de leerlingen die aan haar zijn toevertrouwd, kunnen uitleggen dat een "drugsverslaafde" leidinggevende, adequaat leiding kan geven aan honderd leraren, waarvan de helft ziek zwak of misselijk is en lijdt aan een burn out.

    Maar we gaan door: over negen maanden -dan stopt mijn vrouw met werken op school- en treedt ze toe als firmant in mijn onderneming: dan komen we uit de kast.
    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

    #2
    Re: Uit de kast komen.

    dus jouw onderneming is wiet verhandelen of hoe moet ik dat nu zien?
    kom eens uit de kast
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: Uit de kast komen.

      Aan wiet heb ik nog nooit een muntje verdiend.
      Door middel van ruil in de vorm van dienstverlening ben ik er wel beter door geworden.
      [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
      mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

      Comment


        #4
        Re: Uit de kast komen.

        Verkopen is anders dan een wederzijdse dienst accepteren, dat het betaal middel wiet is had net zo goed een liter zelf gemaakte wijn kunnen zijn... Of dit een discussie punt is , dat mag men zelf uit maken van mij: ik zelf zal ook ruil diensten niet snel doen, kans dat mensen het komen te weten die niet hoeven te weten is mij te groot. Ik kan niet zien wat ze zeggen als ik er niet bij bent, misschien gaat zelfs die wantrouwen te ver: echter kan ik al jaren me eigen voorzien in me eigen schone wiet...

        Het is een lastig afwegen, niet eens zo zeer je afkomst ( hoog opgeleid, goede baan beiden ) maar eerder hoe je omgeving er op reageert. Na zo veel jaar in het geniep, is het een spannend moment hoe de reacties zijn. Ik moet je eerlijk erkennen dat ik met het zelfde probleem worstel: welke meerwaarde levert het op voor mijn omgeving ? Ik ben er nog niet achter.

        Het zal een spannende tijd worden in ieder geval...

        Comment


          #5
          Re: Uit de kast komen.

          Wij zijn de joden van deze tijd,we worden vervolgd en we moeten ons wegsteken,meestal moeten we een masker opzetten.
          Dat zegt veel over de verdraagzaamheid van de mensen.
          Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

          Comment


            #6
            Re: Uit de kast komen.

            Helemaal mee eens. Ik wens jouw verder succes kwasimodo.

            Comment


              #7
              Re: Uit de kast komen.

              Succes Kwasimodo, laat de ongelovigen hun ogen openen.

              Comment


                #8
                Re: Uit de kast komen.

                Zoals ik al eerder in een topic aan gegeven heb is het tijd inderdaad dat mensen zien dat die hardwerkende slager op de hoek,je kent hem wel die met dat nette gezin nette vrouw mooie auto altijd klaarstaand voor zijn omgeving waarschijnlijk in bepaalde verenigingen actief is ook gewoon een jointje rookt als hij daar behoefte aan heeft,je criminaliseert jezelf door je weg te steken al heb ik daar alle begrip voor en snap ik het wel maar vind het ook erg jammer destemeer dat het tijdens feesten in je stad of dorp meer dan normaal is om tussen de mensen je zelf zat te zuipen en 100% geaccepteerd word.
                Dat gaan een mooie negen maanden worden kwasimodo ik ben super benieuwd wat voor obstakels je tegen gaat komen en hoe de mensen gaan reageren als jullie uit de kast gaan komen.

                Comment


                  #9
                  Re: Uit de kast komen.

                  Ik heb er altijd vrijwel vrijuit over kunnen praten, met zowel mijn baas (of mijn meerdere in andere situaties) en andere mensen.
                  Als ze horen dat ik al jaren wiet rook, dan vragen ze zich vaak hardop af waarom ik zo normaal gebleven ben en waarom ik er niet uit zie als al die andere junks.
                  Na enige uitleg, vaak absoluut zonder discussie, stellen ze hun mening over mij wel bij. Maar nooit in erg negatieve zin. Ik ben er nog nooit op achteruit gegaan door het te vertellen, voor zover ik heb kunnen meten.
                  Wel mag ik verwachten dat er grappen over gemaakt worden.

                  Daarnaast moet ik ook toegeven dat bijna ieder gesprek van dien aard eindigt in de conclusie dat harddrugs wel degelijk erg gevaarlijk zijn.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Uit de kast komen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
                    dus jouw onderneming is wiet verhandelen of hoe moet ik dat nu zien?
                    kom eens uit de kast
                    Brood neee...
                    "Cadeaubon" kweker
                    Grapje eh kwasimodo :beer:

                    Comment


                      #11
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #12
                        troep
                        Last edited by Kwasimodo; 17 November 2014, 12:25.
                        [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                        mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                        Comment


                          #13
                          Re: Uit de kast komen.

                          Daar heb ik dan ook zeker respect voor kwasimodo. Dat mag je ook best weten. Zo te lezen heb je je leven goed op de rails.

                          Ik snap best dat je daar vanaf wilt. Het moet gewoon kunnen, zeker in je eigen leefomgeving (woning). Ik ben het helemaal met je eens dat bepaalde dingen niet kunnen. Ik ga er verder niet echt op in, want zoals je het daarnet omschreef heeft geen toevoegingen nodig. Zover ik kan steun ik je 100% in je keuzes.

                          Comment


                            #14
                            Last edited by Kwasimodo; 17 November 2014, 13:25.
                            [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                            mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                            Comment


                              #15
                              Re: Uit de kast komen.

                              Mooi om te zien dat het ook nog zo kan,
                              Toen ik voor het eerst een paar planten in de tuin zette bij mijn moeder werd ik gelijk door de hele buurt als crimineel en drugsdealer gezien..
                              En dat nog wel terwijl ik het zelf medicinaal gebruik, maar dat die stomme boeren duidelijk maken is onbegonnen werk

                              Comment

                              Bezig...
                              X