Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grammatica.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Grammatica.

En het werkt besmettelijk. Als ik een uurtje of twee topics lees op JD en ik moet daarna iemand van mijn werk mailen, dat valt dan niet mee .
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Ik betrap mezelf erop dat ik ieder bericht probeer af te sluiten met:
      Vriendelijke groeten,
      Echte-voornaam Echte-achternaam
      @Weedfan; ik reken mezelf ook tot een 'jonge' generatie. En ik kan piswoest worden om het gegeven dat uitzendbureau's en haar medewerkers een taalniveau van de gemiddelde verse allochtoon nog niet overstijgen. Het zelfde geldt voor universiteiten, HBO's en zelfs de kranten. Als je er lekker voor gaat zitten, trek je zo een vulpen leeg om spel- en vormfouten te markeren. Het bizarre vind ik, dat het op MBO's ontzettend strak wordt gehouden. Docenten aldaar maken nagenoeg nul fouten.

Ik kan me ergens wel vinden in 'het gaan om de inhoud en niet de vorm' maar die discussie heb ik ooit eerder gevoerd. Als ik iemand feliciteer met zijn verjaardag door hem in zijn zak te trappen, dan mankeert er toch een boel aan de vorm. En dan heb ik nog geen woord gebruikt!

Het gebruik van spreektaal, beeldspraak en analogiën kan ik trouwens wel waarderen. Als ik dat niet zou doen, dan zou ik niet op fora komen.

Om een voorbeeld te noemen van dingen waar ik me niet aan stoor:
      Taal is een instrument, een stukje gereedschap, in een communicatieproces.
      Het tweemaal definiëren van taal, met vrijwel dezelfde begrippen is onwenselijk. Toch vind ik het leuk dat het er staat. Leest wat lekkerder.

Zo kan ik uren doorgaan. Door gaan? Ach, wat geeft het.
      "Het geeft niets LR2, dat weet je zelf ook"
      Wat weet mezelf?

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

LR2: die dubbelzegging is onnodig.
        Maar ooit heeft de uitgetreden Bobo, voor zijn debacle met wietzaden op de markt te zetten, mij er op gewezen dat ik me in mijn taalgebruik moest richten op het niveau van het publiek.
        Vandaar voor sommigen een onnodige toevoeging.

Naarmate men ouder wordt, word je ook iets wijzer: niet alleen op dit forum maar ook richting andere instanties.

Een jaar of vijftien geleden moest ik van alle klanten kopieën maken van hun ID.
        Natuurlijk werd daar een controle op toegepast.

Na verloop van tijd kwamen er een paar onbenullen van de overheid controleren of ik die richtlijnen wel ter harte nam.

"Mijn smoelenboekordner", zoals ik dat destijds noemde en nog steeds zo noem, was volgens hen niet "up to date", want na verloop van tijd waren er verlopen paspoorten.

Mitsdien was ik ernstig in gebreke gebleven om mijn "smoelenbestand" up to date te houden.
        Dus -na een ernstige waarschuwing- heb ik bij cliënten nieuwe fotokopieën van hun nieuwe ID-bewijzen gevraagd.

Mijn vrouw, die weleens mijn archief opschoont, flikkerde die oude narrie narrie van verlopen kopieën dus weg en had niet in de gaten dat ik ook die oude troep gedurende een reeks van jaren moest bewaren.
        Ik had dus niet voldaan aan mijn bewaarplicht.

Een jaar later kwamen lieden van de AFM weer controleren: alle ID-bewijzen klopten, alleen ik kon niet meer aantonen dat ik ook ooit oude foko's van oude ID-en in mijn bezit had gehad: mijn vrouw had die weggeflikkerd.

Dat werd beoordeeld als een economisch delict en ter voorkoming van een procedure werd me een transactie aangeboden van € 5000.
        Om van het gezeik af te zijn, heb ik het bedrag maar afgetikt.

Maar met dat geld had ik heel veel leukere dingen kunnen doen.

Leuk baantje overigens bij de AFM: je reistijd is werktijd, twee uur lunchtijd is kennelijk standaard.

Twee levensgrote registeraccountants, wisten vanuit Utrecht, pas om half elf mijn huisadres te vinden, na een half uur koffie drinken keken ze mijn dossier in.
        En tegen twaalven was het geveegd en moesten ze gaan lunchen.

Omstreeks twee uur in de middag kwamen ze terug van hun lunch voor een slotbespreking, met koffie uiteraard en om kwart over twee waren ze vertrokken, want anders liepen ze tegen een file op.

Die lieden deden er overigens ook een halfjaar over om te rapporteren: een normaal mens doet daar één uur over.
        Je verdient geen filmsterren salaris bij de overheid: maar dit soort onbenullen krijgt wel maandelijks € 7000 bruto salaris.

Niet dat ik me overigens druk maak in welke aard of zin dan ook.
        Ik ben Eugenist: dat is een zienswijze gebaseerd op Plato en Galton.
        Als een of meer onbenullen -zonder de schrifturen van deze wijsgeren- te hebben geraadpleegd, me daardoor als nazist kwalificeren, zegt dit meer over hun geestelijke bereik dan het mijne
        .
        Last edited by Kwasimodo; 12 December 2014, 15:27.
        [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
        mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

ik begrijp dat het niet leutig is al doe foutjes enz , zelf probeer ik er wel op te letten .
          maar niet iedereen is perfect toch ?
          zelf ben ik gewoon heel erg in het dialect opgevoed dus ik typ ook redelijk veel zo .
          sorry aget ambetant is maar ik stoor mij aan zoveel .

Groeten Steundje

Comment

Ambetant is toch een ander woord, dan vervelend of ergerlijk.
            Welnu, in mijn beroep ben ik een ambetant manneke.

Ik moest ooit iemand in rechte vertegenwoordigen die minstens zo ambetant was als ik.
            Zijn vrouw vluchtte bij ons oriënterend gesprek zijn werkkamer uit, omdat het leek te ontaarden in slaande ruzie.

Maar toch konden we elkaar vinden: de beste man kon pas na jaren zijn frustraties kwijt en dacht dat ik die in één avond kon oplossen.
            Ijzer met handen breek ik niet: maar na een half jaar was hij van het gezanik van diverse overheidsinstanties af.

Soms komen we nog weleens in zijn manege: ik rijd niet graag meer paard. want nadien loop ik drie dagen kreupel, mijn vrouw en schoondochter vinden het nog steeds leuk.

Maar die slappe friet en drabbige, veel te gare saté aan de bar vind ik weerzinwekkend,
            Last edited by Kwasimodo; 12 December 2014, 16:33.
            [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
            mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

Hee Kwasimodo, kan je die stukken van plato en galton gewoon overal halen? Jij praat er altijd over; dus die wil ik ook wel is gaan lezen.

Comment

ambetant is denk ik het zelfde als lastig vervelende of ergerlijk kwasi .
                ghehehe geestig verhaal , kan dat wel begrijpen van dat kreupel lopen erna maar je moet mee gaan als je in draf rijd he.
                bedoel je met weerzinwekkend lekker of niet te vreten ?

Groetjes Steundje

Comment

Niet te vreten, drapperig is niet echt positief hahaha.

Comment

aaah okej sorry mislezen ....
                    zo en foutjes maak ik dus veel , maar is toch niet erg is hier stoners/growers forum .
                    denk dat we allemaal veel van die foutjes zouden maken als iederen steundheufd hete .

Groeten Steundje

Comment

Ge kunt beter the hunger games lezen weedfan. Geen vertaling, gewoon origineel Engels.

Comment

Farizeeërs waren ook letterzifters
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

't is een kwestie van geduld
                          rustig wachten op de dag
                          dat heel Holland Limburgs lult

HOE MOET IK ONTKIEMEN
                          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Nou ja, ze kenne de halft van de letterkes niet lulle, maar de meisies ware goed hoar.
                            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                              Wel grappig dat er een schrijffout op de zak staat (daar heb je 'm weer)
                              Bovenaan foto2 hebben ze het over waterretentie-verhogende, en iets lager staat waterrentie-verhogende

(voor mij zou dat een reden zijn om die grond niet te kopen, zo zie je dat ik ook niet helemaal 100 ben
                              Mijn hummingbird dieptemeter sluit af met : word afgesloten. Ik wou hem al in de vuilbak kieperen ware het niet dat dat ding geld kost.

Comment

als je t over grammatica heb dan denk ik aan een vriend van me. die zei altijd: dat heb ik eens niet gedaan.
                                Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dan men karakter heeft...

Comment

Bezig...
                                X