Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wetenschap & Discussie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Wetenschap & Discussie

Met jets bedoel ik brokstukken dat het zwarte gat eruit slingert

Maar onthoud ook dat dit veel paradox bij zich draagt.

Comment

Ik had begrepen dat jets idd brokstukken waren maar evengoed gassen, stof, ionen en dergelijke, een zooitje met andere worden, en ionen kunnen bijvoorbeeld wel in de buurt komen van lichtsnelheid eh.
      peace

Comment

't is goe ik kan nog volgen
        Het groeit hier intussen heel goed, en ik ben al ver aan de promille drank.

Ik beloof u oprecht dat ik morgen uw posts tegoed nalees en daarop mijn antwoord samenvat.

BTW; kan licht sneller dan 300 000km per seconde?
        If so, kan je daar een link van geven aub?

Die theorie van Einstein om de snelheid van licht te cheaten, bedoel je daarmee twee plaatsen aan elkaar buigen zoals een zwart gat (in theorie) doet?

Comment

Einstein dacht dat het mogelijk was dat er nog iets bestond dat sneller gaat dan het licht, maar daar heeft men nog niets van gevonden. Dus hij laat gewoon de mogelijkheid open.
          En er zijn experimenten gedaan met vanalle lasers enzo (kan geen link geven heb het eens in kijk gelezen (http://www.kijk.nl) hollands tijdschrift) maar daar weet ik het fijne niet meer van. Het zal allemaal wel nogal relatief zijn . Dus laten we dat gewoon vergeten en er vanuit gaan dat niets sneller kan gaan dan het licht.
          peace
          BTW: wa zijde allemaal aant drinken???
          en hier verhaaltje van lichtsnelheid die afneemt, proton en elektronen waarvan massa afnemen http://www.kijk.nl/artikel.asp?id=475

Comment

Sorry man, vind er weinig van terug.
            Ik vind wel terug hoe Einstein theoriën uitdokterte hoe hij afstand kon manipuleren door A en B samen te buigen.
            Helaas
            Maar np

Sgr.A mag dan wel ver genoeg van ons zijn, het is door Sgr.A dat er nieuwe planeten in onze melkweg kwamen.
            Een alignment gebeurd altijd op lichtjaren van elkaar.
            Lichtjaren stelt heus niets voor op kosmisch vlak hoor Zeker niet in onze melkweg.

Mijn vraag blijft, wat komt er in 2012?

En ik drink bier Dermee dak u nog ni kan beantwoorden, zaterdag heb ik terug smoor.
            Laat ons dit onderwerp dan verder behandelen, goed?
            Tenzij jij genoeg neemt met deze informatie.

Laters man
            (btw, heb al door dat gij (topsy) veel kennis in u meedraagt )
            Voor ik op submit duw, heb je al van HAARP gehoord?

Comment

ff snel opgezocht wat haarp is, maar het lijkt mij nogal science-fiction
              maar heb nu weinig tijd zal het een andere keer nog is bekijken, eventueel eens mijn prof aardwetenschappen (aardrijkskunde) aan de tand voelen

de meest aannemmelijke theorie voor 2012 is voor mij een gigantische economische crisis met alle gevolgen van dien... (chaos) Maar nogmaals, er zijn zoveel mogelijkheden, aanleidingen, oorzaken en gevolgen. Een economische crisis is eerder gevolg dat zeer uiteenlopende en samenhangende aanleidingen en oorzaken kan hebben (stuctuur in de chaos). Maw een economische crisis is bijna zeker een gevolg indien er iets zou mislopen in 2012 (als we niet gewoon allemaal sterven ).

en merci voor het compliment, maar dat is gewoon één van de weinige dingen die ik op school heb geleerd; zeveren en toch slim overkomen (hetgeen leerkrachten constant doen)

peace

(ps: volgende submit van mij een verhaaltje over tijdreizen en de lichtsnelheid volgens einstein)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door topsy
                (ps: volgende submit van mij een verhaaltje over tijdreizen en de lichtsnelheid volgens einstein)
                Intertasting
                Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Tijdreizen wordt dor velen als SF beschouwt. Dit is echter in de wetenschap aanvaard dat het mogelijk is.
                  De tijdparadox, zoals het dat heet, is zeer moeilijk uit te leggen. Ik kan het dan ook niet, maar ik kan wel een poging doen.
                  Men kan echter niet terug gaan in de tijd, men kan enkel naar de toekomst reizen. Dit heeft veel te maken met de lichtsnelheid.
                  Door allerande experimenten heeft men ontdekt dat welke snelheid je ook hebt de lichtsnelheid blijft hetzelfde. Dat wil zeggen dat als men bijvoorbeeld tege een grote snelheid in de tegengestelde richting of met de richting mee van een bepaalde lichtstraal gaat. De lichtsnelheid respectievelijk niet sneller of trager gaat.
                  DE lichtsnelheid blijft dus hetzelfde maar de tijd veranderd, de tijd buigt zich als het ware. Het komt er op neer dat als men tegen een zeer grote snelheid door de ruimte gaat de tijd als het ware vertraagd tegenover de tijd op bijvoorbeeld de aarde. Een seconde tegen zeer hoge snelheid (tov de aarde) kan op aarde dus bijvoorbeeld een minuut zijn. Het klinkt zeer onwerkelijk, maar daarom is er ook sprake van gewone tijd (zoals op aarde) en ruimtetijd (wat dus een stuk ingewikkelder is).
                  Als ge dus naar de toekomst wilt reizen moet ge gewoon een ruimteschip maken ff een retourke aarde tegen zeer hoge snelheid reizen en ge kunt ineens in 2012 terugkomen terwijl ge zelf maar jaartje ouder bent geworden. Een astronaut die terugkomt van het ISS is bijvoorbeeld (een zoveelste van een seconde) minder oud geworden dan alle mensen op aarde.
                  Als ge er meer over wilt weten raad ik u aan wa te googlen, hierover valt zeer veel informatie (en uitleggen die duidelijker zijn dan de mijne) over terug te vinden (en gelieve dan ook meer uitleg hier te posten, dan begrijpk ik er zelf mss ook wat meer van).
                  Heb ik zelf momenteel te weinig tijd voor .
                  Tijd zoals wij het kennen (seconden minuten uren,...) is dus zeer relatief in de ruimte.
                  peace

Comment

HAARP is volgens mij levensecht! Het is opgericht door het defensie van Amerika.
                    Het gaat zodanig ver dat men hiermee het weer kan controlleren!

Nochtans blijf ik groot voorstander van een alignment, niet omdat ik dat zelf heb uitgedoktert. Maar omdat de Maya's (en veelal andere culturen) hierover grote aanwijzingen nalieten.

Chandra heeft zo'n uniek beeld kunnen capturen en het zag was uniek man!
                    Bij die alignment zaten ook BILJOENEN km's, maar de afstand bleek het gevaar niet te beperken.
                    Atmosferen dat afgerukt worden, jets dat inslagen als kometen, ..

't is intussen zo groot geworden dat mensen heel de interpretatie van planet X misvatten.
                    Zij denken dat Niburu alias Planet X behoort tot ons zonnestelsel, en zij een omloop heeft van 3600 jaar. They couldn't be more wrong!
                    ALS en ik spreek ALS er een planeet is, dat hier "passeert" om de 3600 jaar, dan bezie ik dat niet als een planeet, maar als een geheel stelsel. Dat los staat van ons zonnestelsel.

Maar voor ik afdwaal ik zou u uitleggen wat een alignment (grote paradox nochtans) is.

Er is een equator

Die zijn we aan het passeren, en als we dan netjes op één lijn komen met het zwart gat in onze melkweg, ziet da er zo ongeveer uit:

Ik geloof heel sterk dat die zwaartekracht een enorme impact op ons zal hebben, al dan niet positief.
                    Als je kijkt naar de mythe van volle maan en weervolven, is het nog niet zo gek.
                    Er zijn letterlijk mensen die zo "zot als een huis" staan bij volle maan en dat meen ik!
                    Dit komt omdat de ecliptische lengte tussen zon en maan 180° is!
                    De alignment zal ze in mijn ogen nog zotter maken

Greets

Comment

Dat kan zowizo één van de oorzaken zijn.
                      Een artikel over kosmische straling, mss is niet zo zeer de alignment van levensbelang, maar hetgeen er op volgt
                      Terwijl in Agadir, Marokko, momenteel onderhandeld wordt om de walvisvangst opnieuw te legaliseren, gaan de slachtingen in Japan, IJsland en Noorwegen onverminderd voort. De laatste jaren werden er meer dan 1.000 walvissen voor commerciële doeleinden gedood.

Een artikel over de mogelijke cyclus van het heelal:
                      Terwijl in Agadir, Marokko, momenteel onderhandeld wordt om de walvisvangst opnieuw te legaliseren, gaan de slachtingen in Japan, IJsland en Noorwegen onverminderd voort. De laatste jaren werden er meer dan 1.000 walvissen voor commerciële doeleinden gedood.

nog een artikel over het ontstaan van het heelal:
                      http://www.knack.be/nieuws/wetenscha...ticle2106.html (zwaartekracht golven, misschien kunnen zij wel sneller dan het licht en misschien spelen zij ook wel een rol bij een alingment )

Maar het artikel dat ik zocht heb ik niet gevonden, het staat in de Knack van deze week:
                      Wetenschappelijk modellenwerk kan soms tot wrede conclusies leiden. In hun zoektocht naar hoe de ruimtetijd kan uitrekken, stootten onderzoekers volgens het vakblad Physical review D, op de mogelijkheid dat ons heelal momenteel druk bezig is is met het opzwelgen van een ander heelal.
                      Omgekeerd zou ons bestaan héél precair kunnen zijn, want ook wij zouden elk moment het slachtoffer kunnen worden van een kannibalistische buur. Het enige goede nieuws dat ze uit hun verhaal kunnen puren is dat we er ons hoods niet over hoeven te breken, want het zou allemaal zo snel gaan dat we het niet eens merken dat we verdwijnen.
                      De wetenschappers waren aan het nagaan wat er zou gebeuren mochten geïsoleerde zones van de ruimtetijd een snelle expansie kunnen ondergaan, zoals mogelijk met het volledige heelal vlak na de oerknal is gebeurd. Deze opgeblazen zones zouden dan kunnen afscheuren en een eigen bestaan gaan leiden.
                      Volgens berekeningen is dat alleen mogelijk als de zones in kwestie over een vorm van spookenergie zouden beschikken, die zo krachtig is dat ze het heelal uit elkaar zouden kunnen rukken.
                      Het is niet uitgesloten dat ons heelal zelf zo'n afgescheurd universum met spookenergie is. Helaas is het onmogelijk om dat na te gaan. De theorie is gedoemt om theorie te blijven (zoals zoveel theorieën over het heelal sic.). De enige manier om het te bevestigen is als het heelal toch ineens ui elkaar geruk wordt. Maar dan zijn wij er niet meer om het te registreren.
                      (Knack 38ste jaargang nr23)

ALS en ik spreek ALS er een planeet is, dat hier "passeert" om de 3600 jaar, dan bezie ik dat niet als een planeet, maar als een geheel stelsel. Dat los staat van ons zonnestelsel.
                      lijkt mij idd eerder mogelijk

peace

Comment

hoi

Wetenschappers hebben nu gevonden dat we veel sneller evolueren dan alle andere dieren.

Het feit is : Darwin was wrong and right !

De mens is voorbestemd om mens te zijn en om verder te evolueren (alle genen waren er toen en zijn er nu),De genen die ons evolueren moeten gewoon aan of uitgezet worden.(dat doen meestal bacteriën,virussen en retrovirussen)
                        Onze omgeving speelt ook een grote rol
                        Het duurt alleen 9 miljoen jaar om een mens te laten groeien,en we evolueren naar iets nog complexer
                        1 ding is zeker : Ons DNA is te complex om in 40 miljard jaar te evolueren tot wat het nu is.

Ons DNA kwam uit de ruimte van microscopische organismen die in kometen en zo zaten van veel oudere werelden en zonnestelsels die vergaan zijn door supernovas en dergelijke...
                        Darwin is right ,he only forgot to add up a triljoen jears on other planets.
                        Als onze planeet vergaat, en microscopish leven overleeft in kometen (stukken van onze planeet)dan is er een kleine kans dat onze dna ook op ander planeten terecht komt .En waarschijnelijk zijn die van ons ook op alle andere planeten terecht gekomen met de vorming van ons zonnestelsel.dus het kan zijn dat er op mars zelfs gelijkaardige planten waren en wezens rondliepen als hier aangezien onze DNA al voor geprogrammeerd is.
                        Dit is mijn theorie
                        grts easy
                        Last edited by Jointjedraaien; 7 April 2009, 19:09. Reden: even paar spelfoutjes eruit gehaald

Comment

Woow, ik sta versteld van dit topic, ik lees met een open mond en het word intressanter bij elke post.

Comment

Bezig...
                          X