Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wetenschap & Discussie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Wetenschap & Discussie

Erg interesant om te lezen, kan spijtig genoeg niet mee praten want ik ken er nougabollen van .

De evolutie .

Peace

Comment

Interessant leffe, ikkan u ook op niets tegenspreken.
      Als ge aan mij vraagt, bestaat god? Dan antwoord ik; Ik weet het niet, het zou kunnen en het zou evengoed niet kunnen.
      In een andere reply van mij heb ik al gezegd er zeker van te zijn dat er ander leven in het heelal bestaat, het kan bijna niet anders. (http://jointjedraaien.nl/wietforum/w...film-t529.html)
      Dus waarom kan die god dan geen buitenaards wezen zijn? Perfect mogelijk. Niemand kan bewijzen dat het niet zo is, dus moeten we die mogelijkheid openlaten.
      Anderzijds vind ik het heel goe dage der oude geschriften bijhaald. Die worden onderschat. De bijbel op zich kan ons al heel veel leren over het ontstaan van de mens. In al die verhalen zit altijd een kern van waarheid in. De egyptenaren, soemeriërs en vergeet ook niet de indiërs (met de oudste grote godsdienst die nog bestaat hindoeïsme) en de chinezen niet. Maar ge moet wel oppassen met de Azteken en de Mayas. Dat zijn helemaal niet zo'n oude culturen (maar wel zeer interessante en hoogstaande culturen). Maar ge hebt daar wel nog oudere culturen gehad. Zoals die mannen die daar die gigantische tekeningen hebben gemaakt in een woestijn. Ik denk dat dat dezelfde waren die gigantische kanalenstelsels hebben geboud midden in een woestijn (men wist eerst totaal niet wat het was). Maar dat was blijkbaar perfect gemaakt om overdag water te geven aan hun planten en snacht's (in de woestijn is het snachts enorm koud) als centrale verwarming te dienen voor hun plantjes. Dat zijn inzichten die we leren van oude volkeren, en die zijn zeer zeer leerzaam. Da zijn onze roots. (Yes I, Roots rock reggae )
      Men mag trouwens ook de inpakt van psychoactieve planten onderschatten, volgens mij. De mens leefde in de natuur en kende dus praktisch alle planten. Dus ook de psychoactieve, het zou goed kunnen dat die planten tot inzichten hebben geleid. Misschien waren we zelfs nooit zoals nu geweest als we die planten niet hadden gehad. Niemand die deze hypothese kan tegenspreken.
      Nee Leffe ik kan u geen ongelijk geven, maar we moeten volgens mij eerst eerst meer terugvinden, vergelijken, genetica,... Om uit die oude teksten dingen op de juiste manier te kunnen afleiden. Want dat is het gevaar van zo'n teksten, ze zijn op duizende manieren te interpreteren.
      maar kgaan ff gameh
      peace
      ps: smokey, daar komt het inderdaad allemaal op neer

Comment

Heb niet veel tijd, dus ik zal een andere keer alles eens moeten lezen.
        Heb wel iets te zeggen: MUTATIE

En haal er Jean-Baptiste Pierre Antoine de Monet, Chevalier de Lamarck ook maar is bij.
        ^volledige naam heb ik wel van wiki

Greetz,
        zion

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door topsy
          en vergeet ook niet de indiërs (met de oudste grote godsdienst die nog bestaat hindoeïsme)
          Voor ik u verder te woord sta, bovenstaand idd zeker niet vergeten.
          De vedas was een enorm krachtig geloof, en vergeet zeker ook niet hoe het jodendom/katholieken er toevallig machtig uitschijnen bij de "verdwijning" van de vedas!
          Om namo Topsy!

Verder,

Het zijn ook deze katholieken dat de nieuwe wereld ontdekte! Spanje vindt het dan nog wel!
          Dat was in die tijd toch een enorm katholiek land.
          Zou het niet kunnen dat zij veel van de Maya's (en andere oud stammen) vernietigde zodat zij "geschiedenis" naar hun hand konden neerpennen?

Maya's (lees vooral olmeken, voorouders van maya's) dateren nog geen 2000 jaar terug in tijd.
          Dat gelooft u toch zelf niet?
          Hoe is dat verklaarbaar ? Tot op vandaag voorspelt de Maya Kalender nog steeds elke maaneclips, elke zonsverduistering, elk kosmisch event.
          NOOIT zaten deze er naast.

De kalender is tot op vandaag het meest accuraatste.
          Het is een meting van onze melkweg en al wat er in gebeurd.
          Nasa zou dit nooit kunnen zonder hubble telescoop, 2000 na christus.

Veel is ontnomen, veel is herschreven in de reflectie van hun waarheid.

En de vedas zoals jezelf vernoemde, de vedas reikt 200 000 jaren terug in tijd.

Is het niet mogelijk dat indoctrinatie nog tot op vandaag doorgaat en men ons laat geloven wat hen beter uitkomt?

little do we know.

Comment

Leuk dat je over indoctrinatie begint. Want inderdaad heel ons schoolsysteem is indoctrinatie. Ik wil niet zeggen dat ons schoolsysteem persé slecht is eh. Maar men leert op school toch vooral de dingen vanuit het Christelijk, westers, europees standpunt. Ik heb altijd spijtig gevonden dat we bijvoorbeeld bijna niets over de mayas hebben geleerd.

Zou het niet kunnen dat zij veel van de Maya's (en andere oud stammen) vernietigde zodat zij "geschiedenis" naar hun hand konden neerpennen?
            Dat is geen vraag, dat is een feit!
            En van die kalender is ook waar, maar niet alleen de mayas, maar ook de egyptenaren, chinezen en nog een aantal volkeren hadden zeer de gedetailleerde sterrenkalenders (vergeet bv stonehenge ook niet). Welliswaar niet zo gedetailleerd als de Mayas, maar de mayas hebben voorouders die wel wat verder teruggrijpen dan tweeduizend jaar geleden en die hadden ook al een zeer uitgebreidde interesse in zonne- en sterrencyclussen. Het grappige is dat binnen vier jaar de kalender van de mayas gedaan is. Wat dan eh? Misschien eens tijd voor de apocalyps .
            nja maakt ni uit kga nog wa leren, mss dat ik straks nog wel ff wa kom zevere, hum, filosoferen
            peace

Comment

Jup, school is een belangrijk punt voor hogere machten! Get them while they're young, you can teach them anything!
              We don't need no education!
              We don't need no thought control!

Er was een wetenschapper en die heeft de I Ching omgezet in een tijdlijn.
              En het was zo af te lezen via een grafiek waar het romeins leger viel, waar de nieuwe wereld werd ontdekt, ... Ook op die tijdlijn stopt het in 2012. Onderaan in het filmpje krijg je er gedetailleerdere uitleg over.

Maar het kaart opnieuw aan dat 2012 een wereldwijd verspreid fenomeen is waarop we onze ogen mogen werpen.
              Ook de Maya's voorspelde de komst van de blanke op de exacte dag van hun aankomst.
              Omtrent 2012 zou volgens -de meest logische- interpretatie een ontmoeting komen met "the dark rift". Waarop vele een alignment verstaan met het zwart gat in het midden van onze melkweg.

Nasa waarschuwt voor maar liefst DERTIG TOT VIJFTIG PROCENT meer zonneactiviteit in 2012.

What will happen?
              Laat één duidelijk zijn: nobody knows, en als ze het weten zullen ze het wel ver genoeg van het openbaar publiek houden.
              Maar 1 ding is zeker, iets is al op komst. Dat voel je toch als mens, hoe de laatste jaren alles in sneltempo veranderde. De wereld wordt letterlijk zot!

[youtube:3iumecqt]http://www.youtube.com/watch?v=1aPNcUJuiLY[/youtube:3iumecqt]
              Bevat correcte inhoud. Gaat over de Maya kalender en de I Ching

Comment

Van dieen I Ching geloofk geen snars (het is al te gemakkelijk om met vanalle cijferkes dingen te maken waar men zogezegd vanalles uit kan afleiden). Maar die kalender van de Mayas daarentegen daar zit zeker iets in. Dat de aarde op één lijn licht met het zwarte gat van onze melkweg kan bijvoorbeeld zorgen voor idd meer zonneactiviteit, die dan nog is extra word aangetrokken door dat zwart gat. Da zou bijvoorbeeld de opwarming van de aarde kunnen versnellen met ineens ook een nieuw ijstijd als gevolg. Pole-shifting is dan weer dikke zever volgens mij. De aarde draai zowizo in drie richtingen; rond de zon, rond zijn eigen as en die as draait ook nog is rond. Dat is een normaal fenomeen waar volgens mij geen verandering in komt zolang er niets tegen onze planeet botst ofzo.
                Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat de kalender van de Mayas dan gewoon terug opnieuw begint.
                Hetgeen voor mij wel een bewijs is dat er vanalles gaat gebeuren, is inderdaad de wereld die zwaar aan het veranderen is, kalender van de Mayas, ook het feit dat alle religieuze geschriften nie alleen over een begin spreken maar ook over een einde, opwarming van de aarde, overbevolking van de aarde, een hele hoop dieren die aan het uitsterven zijn, en ga zo maar voort.
                Maar hetgeen ik al vanaf het tweede middelbaar afvraag;
                tijdens geschiedenis krijgt ge een hele rijks tijdlijnen die ga vanbuiteh moet lereh; kunst, beschavingen, wetenschap, technologische vooruitgang, cultuur. Ge weet wel wat ik bedoel. Maar als ge daar dus naar gaat kijken duren al die periodes zonder uitzondering als maar korter met hoe dichter ze tot het nu komen. Dit kan uit egocentrisme zijn van de mens die zich superieur voelt tegenover zijn voorvaderen. Maar dan nog worden die periodes al maar korter en momenteel zitten we op het punt dat die periodes niet meer korter kunnen worden. Wat dan? Hiervoor kon men nog gedeeltijk voorspellen hoe de wereld er na honderd jaar uit zou zien (en hoe verder terug in de tijd hoe verder dat men dus de toekomst kon inschatten). Maar heeft men eigenlijk geen idee hoe de wereld er nog maar binnen 20 jaar uit zou zien. De mens zit dus idd met een grote gewetensvraag en vooral existentiële vraag.
                Er zijn een hele reeks mogelijkheden. Het meest logische lijkt mij dat die periodes terug langer gaan worden, nadat er welliswaar "iets" gebeurd is, en mijn idee is dan dat de mens terug langzaam gaat uitsterven.
                Het kan natuurlijk ook zijn dat zich er massa-extinctie voordoet, verschilende redenen kan hebben. Da wilt zeggen dat ook een groot deel van de mensen sterft. Wij staan namelijk helemaal vanboven van de voedingsketen/driehoek.
                Het kan zijn dat er gewoon chaos uitbreekt.
                Er kunnen zoveel dingen gebeuren. Maar ik denk dat het gewoon een combinatie word van alle mogelijke gevolgen.
                In ieder geval is dit moderne filosofie, niet al dat gezeik van die oude patjes die maar met woorden goochelen.
                I like it, keep on going Leffe, mss binnekort is samen nen boek schrijven ofzo
                peace
                ps: mijn redenering met die tijdlijnen zijn ook een gegoochel me cijfers, alleen zijn die cijfers wel veel meer gegrond aan echte feiten en niet zomaar een curve bepaalt door een willekeurig volgorde in kansbereking, geef mij enig welke curve en ik verzin er wel iets bij. Al die andere pieken en dalen worden natuurlijk niet uitgelegd. Enkel de teloorgang van het Romeinse rijk, terwijl er op dat moment over heel de wereld nog wel wat andere grote civilizaties bestonden. mor ik gaan is terug leren voork ik hier weer een paar uur kwijt ben

Comment

Geloven in de I Ching of niet, maakt niet zozeer uit.
                  Enkel is het wel opmerkwaardig dat de uitgerekende tijdlijn stilvalt in 2012.

Net zoals men tegenwoordig PC's inzet om alle woorden van internet te filteren, en ook daar komen profetische doomsdays aan de pas voor 2012.

Ons geheel zonnestelsel zou naar luiden alignen met het zwarte gat.
                  Maar dat is maar één theorie, onlangs heeft men ontdekt dat in Sagitarrius A TIENDUIZENDEN zwarte gaten vertoeffen, wat als we daarmee alignen, en wat als de Soemeriërs hun Niburu daaraan toewijzen?

De Maya Kalender kan niet opnieuw beginnen, hoe graag men dat ook wil wijsmaken.
                  Lees bv zelf maar eens:

Na hun kalender komt de volledige vijfde dimensie. En wij kunnen jullie zeggen dat hun kalender niet stopt in 2012, dat is een idee van jullie. Weet dat er nog ontdekkingen gedaan zullen worden die de Maya-kalender aanvullen waar jullie nu niet aan toe zijn. Maar de kalender gaat verder dan 2012, alleen is er dan een andere telling. Dan zijn er andere berekeningen en dan zal de Maya-kalender weer volledig kloppen.

Een andere telling zegt men, dus de kalender blijft hetzelfde? Ik dacht het niet!

En waarom kan dat niet? Omdat de kalender gebasseerd is op circulaire bewegingen in onze melkweg. Dit hebben ze tot op de minuut kunnen uitrekenen!
                  Zij zagen hoogstwaarschijnlijk iets aankomen (the dark rift) waarna de circulaire bewegingen in onze melkweg niet meer zullen kloppen.
                  Of het nu een wenteling van de noordkapen is dat ons ruimtelijk zicht omdraait.
                  Of het nu de golfstroom is die poleshift... We don't know till then!

Die kalender is dus niet meer even accuraat na 2012.
                  Dit is Baktun 13 (hou in gedachte dat maya's altijd in twaalftallen werkte en houdt in gedachte dat 13 een ongeluksnummer is), tijd van ontwaken.
                  Er is geen 14e baktun!

Moest zij herbeginnen:
                  Dus gaat ze terug naar 1 tot 13 waar ze opnieuw de komst van de blanke voorspellen?
                  En ga maar oneindig door.

Natuurlijk is het niet gezegd dat wij doodgaan, maar ik denk dat er iets zal gebeuren op een galactische schaal waarop de tijdmeting niet meer hetzelfde is, als nu/toen.
                  Welke Maya beschaving gaat die berekeningen aanpassen??? Hoe telt ze dan verder?
                  Er zijn nog Maya's, maar ook zij zijn veel van hun roots verloren tijdens de inquisitie.

Dat kan misschien wel genoeg zijn om ons uit te roeien, daarvoor gebeurt het nog niet.
                  Ik blijf believer van nieuwe perspectieven, wat helaas ook slachtoffers zal vragen.
                  Teveel veranderingen op elkaar heeft één woord: chaos.

Betreft de tijdlijnen, tuurlijk zijn deze niet op het bot accuraat, maar het geeft ons wel een beeld waar we naartoe stevenen.

Bekijk de mens, nog geen eeuw geleden waren met 2 miljard, nu zijn we al naar de 7 miljard op weg.
                  Wat gebeurt er toch in sneltempo wat blijkbaar niemand lijkt op te merken?

En een boek, bwa we zijn al goed bezig he lol

Comment

De mayatijderkening kan dus wel voortgaan, mits aanpassing. Of heb ik da verkeerd begrepen?
                    De Niburu van de sumeriërs is vooral heel vaag, veel interpretaties, en vooral veel ja nogal vrije interpretaties. Het is eerder zoiets voor mensen die denken in contact te staan met buitenaardse wezens, of denken die al ontmoet te hebben.
                    wikipedia
                    Nibiru (ook wel Niburu) is een woord dat komt uit het Akkadisch en betekent "doorwaadbare plaats", "plaats van overgang" of "Veerboot".
                    Het Niburu is misschien een plaats om in contact te komen met de goden (of buitenaardse wezens), maar kan evengoed verwijzen noor 2012 en daarbij verwijzen naar de veranderingen die dan gaan gebeuren. Het kan echter evengoed een soort van hemel zijn. Of gewoon een verzinsel over een ander volk dat ze hebben ontmoet. Of een woord voor het vreemde hetgeen zij niet kenden, maar wel wisten dat er was (bv; dat andere volk)
                    Het zou ook een verwijzing kunnen zijn naar het bevolken van andere planeten (wat we zowizo gaan moeten doen in de verre toekomst om te kunnen overleven). Of dat één of ander sterrenvolk ons komt halen.
                    Ik wil maar zeggen, Niburu is vooral heel vaag, het kan echt vanalles zijn.

Wat die zwarte gaten betrefd, het heelal wemelt van de zwarte gaten. zo is er bijvoorbeeld een theorie dat ze horen tot een soort oneindige cyclus van het heelal. Daarbij zij het heelal blijven bestaan tot er alleen nog maar zwarte gaten bestaan en zichzelf dus op eet. Met een nieuwe big bang als gevolg. Daarvoor is onze wetenschap alles behalve ver genoeg gevorderd om daar iets over te kunnen zeggen.
                    Wat men wel weet is dat bijvoorbeeld de lichtsnelheid niet constant en dat de elemantairste deeltjes (kwarks, neutronen, ...) hun massa ook al maar afneemt (dit is amper te meten maar men weet het wel, en is algemeen aanvaard, hoe dit komt weet men echter niet), dus dat de tijdsrekening niet hetzelfde blijft lijkt mij logisch.

Wat die dimensies betrefd, men is er idd al vrij zeker van dat er meer dan 4 dimensies bestaan. (ik geloof dat men daar o.a. die anti-deeltjes mee probeert te verklaren die nergens terug te vinden zijn, maar men wel van aanneemt dat ze bestaan)

Ik weet niet of ge iets van de chaos-theorie kent, maar hoe chaotisch iets ook mag zijn, er zit altijd een bepaalde structuur in die eventueel wel zo ongewikkeld is dat men denkt dat die sturctuur er niet is. Het heelal is daar een prachtig voorbeeld van. Als alles uit één klein puntje is ontstaan (zie big bang) dan lijkt het mij dan ook logisch dat er een bepaald structuur is in het heelal is. Aleen is die structuur zo ingewikkeld dat men nog verre van die logica zit, mss valt die wel beter te begrijpen a.d.h. van bijvoorbeeld mayakalender.
                    Mijn kamer is ook een chaos, maar voor mijzelf zit er ook een structuur in ook al lijkt het chaos te zijn voor anderen .

Ik ben ook geen doomdenker, kdenk niet dat iedereen van de ene dag op de andere dood gaat ofzo. Maar ik geloof wel dat aan alles een begin en einde is in de tijd. Iets kan dus wel oneindig bestaan maar als het heelal ooit is ontstaan dan moet het ook ooit eindigen. Dat ziet men o.a. in wat ik hiervoor heb gezegd van die elemantaire deeltjes die veranderen. Vlak (zoveel miljoenste van een seconde) heerste er andere chemische en fysische wetmatigheden. Men wil geloven dat die nu hetzelfde blijft maar dat is dus niet zo. Ook daar zit een evolutie in. Maar die zijn enkel te merken gespreid over vele miljarden jaren. Daar word nu nog te weinig rekening met gehouden bij onderzoeken naar het heelal. 2012 kan bijvoorbeeld een bepaalde verandering aanduiden in die wetmatigheden (al dan niet merkbaar voor ons).

En voor al duidelijkheid. Ik probeer gewoon gedachtenkronkels neer te typen, het is niet persé zo dat ik alles geloof wat ik zeg. Ik ben er bijvoorbeeld alles behalve zeker van dat er daadwerkelijk iets gaat gebeuren in 2012. Astrologie blijkt ook zelden enige waarheid te bevatten. Zie het ook een beetje als braintraining. Deze materie is zo igewikkeld dat ik ni kan en niet mag zeggen enige structuur in deze chaos te zien.
                    Ik zal dan ook niet verschieten dat het leven gewoon voort gaat in 2012.
                    Het staat echter wel vast dat er zich grote veranderingen in onze leefwereld gaan voordoen in de zeer nabije toekomst, dus in da opzicht is het wel mooi dat er zoveel naar 2012 wijst. (klimaatverandering, olie die alleen maar duurder word tot het onbetaalbaar word (wss rond 2012), overbevolking, constante dreiging van oorlog (laten we daar niet hypocriet over doen, maar moeten ons leven er ook niet door laten bepalen), ...)

Ik ga even terug stoppen anders blijfk weer doorgaan.

peace

ps: binnekort ons gezever nog eens doorlezen en proberen een structuur in te brengen

Comment

Ik sta heel uw tekst straks of morgen verder te woord vriendschap. Heb nu niet de geest om dat te lezen zoals het er staat, heb een carlsbergske op

Het is niet gezegd dat de Maya kalender verder kan functioneren na 2012 omdat niemand weet wat komen zal.
                      Maar in mijn begrip stopt deze met reden, omdat de circulaire bewegingen niet maar zullen kloppen.

Een alignment (met een gat) kan jets afstoten met de grote van de aarde zelf, daarbovenop kan het atmosferen van planeten rukken.

Nasa heeft dit onlangs nog kunnen waarnemen en heb ik gepost in "space the final frontier"

Baktun 13 is ontwaken, ... men zou menen dat er 19 baktuns zijn.. maar daar ben ik met eigen ogen nog niet op gebotst. Voor mijn parten is er geen 14e en geen nieuwe cyclus.
                      Zelfs ons begrip op de maya kalender teert op "logisch" gokken.

Later meer.

Comment

Een jet die ons zou bereiken, zou nu al zichtbaar moeten zijn als die idd in 2012 ons zou bereiken. Of er moet een zwart gat (of ster) hier vlakbij zijn, wa ik tenzeerste betwijfel want dan hadden we die ook al gezien en was er wss nooit leven geweest op aarde. Er kan wel een zwart gat vlakbij zijn, maar dan wel een heel kleine, te verwaarlozen klein, en onmogelijk te dedecteren. Een botsing daarmee kan natuurlijk wel fataal zijn, maar jets gaat zo'n klein zwart gat nooit kunnen produceren. (btw men heeft op aarde ook al zoiets (iets dat heel dicht in de buurt komt van) als een zwart gat kunnen maken, enkel weer zoveel miljoenste of zelfs miljardste van een seconde, kwil maar zeggen zwarte gaten zijn ni persé zo'n monsters zoals men in populistische media ons willen wijsmaken)
                        In en in de buurt van zwarte gaten heersen trouwens ook andere fysische en chemische wetmatigheden, waar men amper iets over kan zeggen. Ik denk dat er nog heel wat verassende dingen ontdekt zullen worden wat o.a. die zwarte gaten betrefd.

Comment

Neen, de gaten op zich vormen geen direct gevaar.
                          De jets echter wel vriendschap. Enfin, zal u dat morgen allemaal wel uitleggen

Ik ga uit van 2 alignments: met ons zwart gat in de melkweg.
                          Met Sagitarrius A (steenbok). Deze is relatief dichtbij hoor.

Sagitarrius A was en is nog steeds een eigen stelsel dat kapot gerukt wordt door onze melkweg.
                          Leg u da morgen wel wa uit, ben al op weg naar promille 1 LOL

Laters

Comment

Sagittarius A is zo'n 170 lichtjaar van de aarde verwijderd (is dus vrij dichtbij). Maar een jet kan niet sneller dan lichtsnelheid gaan dus we zouden dus minstens 170 jaar tijd hebben om het te zien aankomen. Ok dat klopt niet echt, want als het de lichtsnelheid heeft dan is het hier vanaf dat we het kunnen zien. Maar ik heb begrepen dat jets trager gaan dan de lichtsnelheid en dat er tal van fenomen aan vooraf gaan dus men zou het kunnen dedecteren voor die hier is (al is het maar een jaar op voorrand).
                            We zullen wel zien.
                            peace
                            ps: laat het u smaken

Comment

Niks kan sneller dan het licht toch? Of heb ik weer niet opgelet in de klas?

Comment

Enkel licht kan sneller dan licht gaan
                                Echt waar, men is er in geslaagd licht sneller te laten gaan, wel maar heel kort en nogal triviaal (een bekke me valsspelen denk'k).
                                Maar men is er ook al in geslaagd licht te vertragen en Einstein beweerde dat het mogelijk is dat er deeltjes zijn die sneller dan het licht gaan, dit is echter nooit bewezen. Dus laten we er vanuit gaan dat niets sneller kan gaan dan het licht.
                                peace

Comment

Bezig...
                                X