Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nederland stemt in met legale wietteelt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nederland stemt in met legale wietteelt

Korting op 420shop
    De wietteelt in Nederland wordt voortaan gedoogd. Een nipte meerderheid in de Tweede Kamer heeft vandaag ingestemd met een wetsvoorstel dat het gereguleerd produceren van cannabis mogelijk maakt.
    De 'wietwet', want zo wordt het wetsvoorstel genoemd, houdt in dat coffeeshophouders voortaan hun wiet moeten aankopen van 'vergunninghouders'. Die telen softdrugs in een gesloten systeem en de overheid kan de drugs op kwaliteit controleren. Wietkwekerijen zonder vergunning worden opgespoord en ontmanteld. Men wil, door middel van de wet, de criminaliteit tegengaan. 77 Kamerleden stemden voor, 72 tegen."Belangrijke stap" versus "Schijnoplossing"

"Dit is een belangrijke stap om een einde te maken aan een impasse die al veel te lang duurt'', reageert politica Vera Bergkamp (D66) verheugd. Het wetsvoorstel werd door haar partij ingediend.

"De Tweede Kamer heeft ingestemd met mijn wetsvoorstel om de wietteelt te reguleren en daarmee komen we tegemoet aan de wens van vele burgemeesters, gemeenten en een groot deel van de Nederlanders die dit ook willen.'' Gemeenten staan te trappelen om de wietteelt te kunnen reguleren: 90 procent van de burgemeesters omarmt het wetsvoorstel.

Tegenstanders zijn juist erg teleurgesteld. "Het aannemen van de wietwet is een slecht signaal naar jongeren en hele samenleving. Het is een schijnoplossing voor het drugsprobleem in Nederland'', aldus SGP-leider Kees van der Staaij. CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg deelt die mening. "Vol overtuiging stemde het CDA tegen de wietwet. Wij doen niet mee aan de normalisering van wat geen ouder voor eigen kind zou wensen'', aldus Van Toorenburg.Nog niet helemaal

Met de meerderheid in de Tweede Kamer is de wet er nog niet. In de Eerste Kamer is er nog geen meerderheid en ook het kabinet is geen voorstander.

Over regulering van de wietteelt wordt al jarenlang gediscussieerd. Ook in BelgiŽ gaan al lang stemmen op om de productie en het gebruik van de softdrugs te legaliseren.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...ietteelt.dhtml
    ĎA lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants oní

Nou nou, eindelijk een beetje schot in de zaak. Al lopen we nog steeds mijlenver achter op zelfs de VS, dan is het toch nog steeds ťrg slecht gesteld.
    Beetje hypocriet trouwens van al die zuipende SGP-ers en CDA-ers.

Comment

Zeker weten, ik ben benieuwd hoe dit verder gaat verlopen.
      ĎA lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants oní

Comment

wtf is er mis met die kerel van het CDA dan?

THC zelf misschien niet, maar CBD kan geweldig zijn voor kinderen met aandoeningen

Dat wens je als ouder je eigen kind niet?

oke, wanneer gaan we alcohol en tabak verbieden????? Want dŠt zou je een kind pas ťcht niet wensen! "Jaa maar dat is voor 18+ !" Cannabis toch ook?

Comment

Haha, ik benijd je, BackYardPlant: "Die kerel van het CDA...."
          Je bent nog niet bekend met dť Nationale opperheks van Toorenburg. Houden zo, het leven is beter zonder iets te weten over deze supertrol
          >: Houdt u van Andrť Hazes?
          <: Nee, wel van And're Haze's!

Comment

Ik maak me zorgen. Als dit er door komt, dan heeft dat tot gevolg dat alle andere teelt per definitie van de gedooglijst af gaat.
            Als dat gebeurt, houdt dit forum op te bestaan. Die vijf plantjes thuis, zijn dan even strafbaar als een loods vol.. Dat betekent dat patiŽnten in hun rolstoel, in hun bed, of waar dan ook, geen plantje meer mogen houden. Dat betekent ůůk dat die mensen naar de coffeeshop of apotheek moeten voor hun grammetje. Geef ik niks om, ik ben geen patiŽnt en ik ben een ontzettende egoÔst. Maar het houdt wel in dat ik naar de shop zal moeten, tegen shopprijzen.
            Als slechts een select gezelschap mag kweken voor de shop, dan is er geen concurrentie. Wie niet weet hoe een monopoly werkt: als er slechts een klein aantal aanbieder is, komen er prijsafspraken en de prijs gaat omhoog tot de klant niet meer kan/wilt betalen. De prijs voor een grammetje haze kan zo maar rond de 45 euro komen te liggen.. Want belasting, verzekering, beveiliging. Ondertussen mag je thuis geen plant meer neersmijten.

Is dat wel goed nieuws? Of gewoon een verkapte vorm van criminele geldmachines omtoveren in legit bedrijven met behulp van de politiek? Ik weet het niet, maar ik heb meer vraagtekens dan antwoorden.

Ritalin heeft overigens ook ontzettend veel positieve effecten op een kinderbrein. Maar toch geven we het liever niet.. Alles wat er nodig is om het te maken, kun je uit planten halen.
            Het "Denk aan de kinderen" argument gaat er bij mij niet in. Al helemaal niet als je een week mee kijkt met oudergesprekken op de gemiddelde basisschool in Nederland. Die mensen vertrouw ik niet met medicijnen, of dat nu CBD is, of wat anders. Begraaf eens iemand die heilig in wiet geloofde als medicijn.. Dan snap je dat het 'medicijn' argument aanhalen twee kanten op kan werken. Als er een totaalverbod was, dan had m'n maat nog geleefd omdat hij gedwongen zou zijn om de chirurg zijn werk te laten doen.

Het huidige systeem, met al zijn vaagheden en mazen, zorgt ervoor dat wij de vrijheid hebben die we nu hebben. Als hobbykweker en fanaat, geef ik dat niet op omdat ik zo graag in de wet wil zien dat de coffeeshops - waar ik niets mee te maken heb, of wil hebben! - hun zaakjes legaal kunnen regelen. Het maakt mij niets uit hoe de coffeeshop zaken doet, ik kom er toch niet. Maar met deze wet wordt het wettelijk afgedwongen.
            Bovenop ID-checks, camera-systemen e.d. kun je een boel met gecombineerde data. Als een Wilders dan straks de wiet totaal verbiedt, heeft hij een handig lijstje met mensen die verdacht zijn. Met de nieuwe aftapwet en het delen van gegevens via belastingdienst, kunnen ze je flink pakken. Want op verdachten mag je gericht zoeken.. De mazen in de wet, zijn dan gesloten..

Ze noemden me een mafkees toen ik deze zomer voorspelde dat Trump zou winnen.. Nu waarschijnlijk weer.
            Maar toch blijf ik er van overtuigd dat de keerzijde van deze medaille duisterder is dan de Marianentrog.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik ben bang dat je heel erg gelijk hebt. Dit gaat nu heel erg de kant op van door de staat bepaalde wiet en anders niet.

En dat wil ik niet

Comment

Jij mafkees.

Comment

Ik vrees dat LR2 geheel gelijk gaat krijgen al hoop ik het niet.
                  Hopen dat de eerste kamer het afwijst anders ontstaat er een enorme nieuwe zwarte markt, want die dure staatswiet wil toch niemand?

Comment

Ik denk dat t in de praktijk wel mee zal vallen, als coffeeshop bij wiettelers met vergunning moeten kopen en ook nog ns btw en belasting moeten gaan betalen wordt de winst wel erg dun, dus blijft er een markt voor thuistelers die dan zwart aan coffeeshops gaan verkopen.

Comment

En ik vraag me ook af als een thuiskweker aan coffeeshops verkoopt valt dat dan nog onder de strafwet? T lijkt me als geregistreerde kwekers wiet mogen verkopen dat wiet dan niet meer onder de drugswet valt, dus is stiekem wiet aan een coffeshop verkopen eerder een economisch delict geworden.

Comment

lijkt een positief signaal vlak voor de verkiezingen maar is nog niet door eerste kamer waar erg veel bezwaar is, lijkt me politieke stunt en word dan na verkiezingen weer afgeblazen of letterlijk opgeblazen

Comment

Ze willen het alleen in een zo financieel plannetje gieten dat t voor de staat t meest oplevert. Die kinderen zal ze worst zijn.
                          En ja dan is iedere plant in een tuintje broodroof op de staat.
                          Eens met lr2. Alle verandering is geen verbeteting.
                          sigpic it is just a flower

Comment

Misschien toch goed nieuws voor de medicinale kweker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krelis78 View Post
                              Ik denk dat t in de praktijk wel mee zal vallen, als coffeeshop bij wiettelers met vergunning moeten kopen en ook nog ns btw en belasting moeten gaan betalen wordt de winst wel erg dun, dus blijft er een markt voor thuistelers die dan zwart aan coffeeshops gaan verkopen.
                              Wie zegt dat coffeeshops gedoogd blijven ?

Eens met LR2, daar wordt al jaren op aangestuurd.
                              Regulering, controle en mega straffen als je niet voldoet.
                              Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2014-15-16-17-18-19 ~ 2019 ~

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X