Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nederland stemt in met legale wietteelt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland stemt in met legale wietteelt

    Korting op 420shop
    De wietteelt in Nederland wordt voortaan gedoogd. Een nipte meerderheid in de Tweede Kamer heeft vandaag ingestemd met een wetsvoorstel dat het gereguleerd produceren van cannabis mogelijk maakt.
    De 'wietwet', want zo wordt het wetsvoorstel genoemd, houdt in dat coffeeshophouders voortaan hun wiet moeten aankopen van 'vergunninghouders'. Die telen softdrugs in een gesloten systeem en de overheid kan de drugs op kwaliteit controleren. Wietkwekerijen zonder vergunning worden opgespoord en ontmanteld. Men wil, door middel van de wet, de criminaliteit tegengaan. 77 Kamerleden stemden voor, 72 tegen."Belangrijke stap" versus "Schijnoplossing"

    "Dit is een belangrijke stap om een einde te maken aan een impasse die al veel te lang duurt'', reageert politica Vera Bergkamp (D66) verheugd. Het wetsvoorstel werd door haar partij ingediend.

    "De Tweede Kamer heeft ingestemd met mijn wetsvoorstel om de wietteelt te reguleren en daarmee komen we tegemoet aan de wens van vele burgemeesters, gemeenten en een groot deel van de Nederlanders die dit ook willen.'' Gemeenten staan te trappelen om de wietteelt te kunnen reguleren: 90 procent van de burgemeesters omarmt het wetsvoorstel.

    Tegenstanders zijn juist erg teleurgesteld. "Het aannemen van de wietwet is een slecht signaal naar jongeren en hele samenleving. Het is een schijnoplossing voor het drugsprobleem in Nederland'', aldus SGP-leider Kees van der Staaij. CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg deelt die mening. "Vol overtuiging stemde het CDA tegen de wietwet. Wij doen niet mee aan de normalisering van wat geen ouder voor eigen kind zou wensen'', aldus Van Toorenburg.Nog niet helemaal

    http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...ietteelt.dhtml

    #2

    Comment


      #3
      Zeker weten, ik ben benieuwd hoe dit verder gaat verlopen.

      Comment


        #4

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Ik ben bang dat je heel erg gelijk hebt. Dit gaat nu heel erg de kant op van door de staat bepaalde wiet en anders niet.

              En dat wil ik niet

              Comment


                #8
                Jij mafkees.

                Comment


                  #9
                  Ik vrees dat LR2 geheel gelijk gaat krijgen al hoop ik het niet.
                  Hopen dat de eerste kamer het afwijst anders ontstaat er een enorme nieuwe zwarte markt, want die dure staatswiet wil toch niemand?

                  Comment


                    #10
                    Ik denk dat t in de praktijk wel mee zal vallen, als coffeeshop bij wiettelers met vergunning moeten kopen en ook nog ns btw en belasting moeten gaan betalen wordt de winst wel erg dun, dus blijft er een markt voor thuistelers die dan zwart aan coffeeshops gaan verkopen.

                    Comment


                      #11
                      En ik vraag me ook af als een thuiskweker aan coffeeshops verkoopt valt dat dan nog onder de strafwet? T lijkt me als geregistreerde kwekers wiet mogen verkopen dat wiet dan niet meer onder de drugswet valt, dus is stiekem wiet aan een coffeshop verkopen eerder een economisch delict geworden.

                      Comment


                        #12
                        lijkt een positief signaal vlak voor de verkiezingen maar is nog niet door eerste kamer waar erg veel bezwaar is, lijkt me politieke stunt en word dan na verkiezingen weer afgeblazen of letterlijk opgeblazen

                        Comment


                          #13
                          Ze willen het alleen in een zo financieel plannetje gieten dat t voor de staat t meest oplevert. Die kinderen zal ze worst zijn.
                          En ja dan is iedere plant in een tuintje broodroof op de staat.
                          Eens met lr2. Alle verandering is geen verbeteting.
                          sigpic it is just a flower

                          Comment


                            #14
                            Misschien toch goed nieuws voor de medicinale kweker

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door krelis78 View Post
                              Ik denk dat t in de praktijk wel mee zal vallen, als coffeeshop bij wiettelers met vergunning moeten kopen en ook nog ns btw en belasting moeten gaan betalen wordt de winst wel erg dun, dus blijft er een markt voor thuistelers die dan zwart aan coffeeshops gaan verkopen.
                              Wie zegt dat coffeeshops gedoogd blijven ?

                              Eens met LR2, daar wordt al jaren op aangestuurd.
                              Regulering, controle en mega straffen als je niet voldoet.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X