Link naar vervolg van het artikel : https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...inet~bcdec169/
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Weinig animo voor wietproef kabinet
Collapse
X
-
Typisch Nederland.
Iedereen wil wat anders dus doen we gewoon niks en komen we niet vooruit.
(of we verzinnen weer een compromis waar niemand blij mee is)
Je kunt de coffeeshops de keuze geven om mee te doen of niet.
En als ze dat niet willen dan verleng je de vergunning niet.
En dan voor elke sluiting een nieuwe shop, met nieuwe eigenaars, met de nieuwe wiet, eatables, drinkables en wat al niet te koop is met wiet.
Huppekee, probleem binnen een jaar opgelost.
Als je iets wil bereiken kun je niet met iedereen rekening houden.
Dat heet een democratie. Als de meerderheid iets wil, dan gebeurt het.
De gemeenteraad is gekozen door de inwoners en die handelt dus namens hen.
Als er dan een paar coffeeshops het daar niet mee eens zijn hebben ze gewoon pech toch ?
- Likes 1
-
Ik zou daar op zich wel aan mee willen doen. Ruimte zat hier. Een paar tenten moet wel lukken.
Wel jammer dat het blijkbaar weer niet van de grond komt.
Vraag me af of het probleem van de coffee shops is dat ze verplicht af moeten nemen?
Of dat ze niet willen, dat de gemeente weet hoeveel wiet ze verkopen ?
Lets not criticize but legalize
Comment
-
Volgens een artikel in het Brabants Dagblad van mei,zijn dit de zorgen die de shops hebben:
-Is de kwaliteit van de legaal geteelde wiet wel goed genoeg?
-Kunnen we de concurrentie qua prijs wel aan met de illegale markt?
-Moet er geen langere overgangsfase komen waarin ook nog illegaal geteelde wiet mag worden verkocht?
-Kunnen we na de proef nog terug naar inkoop via 'de achterdeur'?
De aanmeldtermijn voor de landelijke proef met legaal geteelde wiet loopt nog, maar is al duidelijk dat er flinke twijfels bestaan over de vorm van het experiment. Ook de grote Brabantse steden zijn niet allemaal enthousiast. Criminoloog Cyrille Fijnaut: "De proef is ondoordacht. Ik heb bij de start van het project niet scherp genoeg de vraag gehoord: willen de coffeeshops eigenlijk wel meedoen?"
-
Comment