Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

Stelletje moraal ridders

kweken en roken, maar als je ineens in de auto stapt functioneer je niet meer?

misschien moet je dan stoppen met roken

doe geen dingen die je niet aan kan

dat de wet dingen voorschrijft zal me een zorg wezen, kies zelf wel goed en fout
    __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

Kevin ik ben down...
      De nederlandse christiana vrijstaat...
      Cannabis kweken en exporteren... Keurmerk belasting betalen aan de Nederlandse staat...
      En we voorzien de shops in Nederland... In onze vrijstaat mag iedereen kweken, dus zijn shops niet nodig... En met onze verdiende inkomsten, gaan we investeren in hennep bio gas...
      We vernieuwen het onderwijs en zorgstelsel... Tot Nederland een vazalprovincie van onze nijvere vrijstaat word...
      Want we introduceren een nieuwe munt... Fuck de euro....
      En we schaffen adviesbureau''s af, iedereen kan politicus worden, maar dient dan wel een gedegen toegespitste eeuwig doorlopende opleiding te volgen... In plaats van alles maar uitbesteden... En politici slechts makelaars, tussenpersonen van de wet lijken te zijn...farmaceutische industrieeen geven we een prioriteitenupdate... En mensen die meer als 3 miljoen hebben in verdiend in een jaar dienen dit af te staan aan de ontwikkeling en onderhoud van de gemeenschap... Uit met eeuwige expansie, hedonisme, en overdreven slecht verdeelde welvaart...
      En dat is maar een kleine greep uit de ideeën...
      Er zijn meer dan 10.000 leden, dus virtueel gezien zijn we een ministaatje... Nu alleen nog land
      En financiers, maar met 10.000 ledenbijdrages zouden we zelfs onze eigen financier zijn, misschien kunnen wel belgie innemen
      is op dit moment zwak en verdeeld en regeringloos...
      Miss leuk idee voor een topic om over een dergelijke utopie te filosoferen....
      Last edited by Pariaz; 27 August 2011, 08:59.

Comment

we huren een baggerschip en leggen nog zelf een eilandje bij in de noordzee :d

Comment

@HR83 dat de wet dingen voorschrijft zal me een zorg wezen, kies zelf wel goed en fout

In zekere zin heb je gelijk, echter dan moet je ook bereid zijn de consequenties te aanvaarden. Zelf rijd ik op autosnelwegen bij voortduring te hard: cruisecontrole op 140, volgens mijn GPS rijd ik dan 131 en als ik gepakt wordt dan zit ik na meetcorrectie 4 tot 5 km boven de limiet. Hoewel ik inmiddels ruim 40 jaar auto rijd heb ik nog nooit schade gereden. Toch kan ik geen valide argumenten aandragen waarom de maximum snelheid niet op mij van toepassing zou moeten zijn. Het zelfde geldt min of meer voor rijden met drank in je mik. Er zullen zat ervaren automobilisten zijn die met te veel drank op beter rijden dan een 80 jarige die af en toe nog auto rijdt. Maar een limiet is nu eenmaal een limiet. Als er een THC-limiet wordt ingevoerd en je wordt gepakt dan moet je gewoon niet zeuren en "als een grote vent" de sanctie accepteren.

Comment

sorry Xtreme,

ben het bijna met al je posts eens, alleen een argument dat er mensen zijn die met drank op beter rijden dan een 80 jarige.. lijkt me wat uit de lucht gegrepen

lijkt me vrijwel onmogelijk ..

dat je 140 constand op cruise control rijd, zou ik graag van je willen over nemen, om de dood simpele reden, dat mijn auto zonder cruise control is uitgevoerd

vandaar dat ik mijn eigen cruise control maak, voet op de bodemplank, en gaan

ik zie op mijn tomtom dan ook regelmatig het rode vlak met 180/120 staan knipperen, uiteraard op een snelweg waar het kan

dat ik beter rij dan de gemiddelde automobilist, dat weet ik zeker, en durf me hand daar wel voor in het vuur te steken.

Neemt niet weg dat de regels er zijn om de gemiddelde mens in bedwang te houden, en gelukkig maar, anders zouden we een chaotisch volkje zijn

De wereld draait nou eenmaal om en op buitenbeentjes , iemand moet die boetes betalen, anders zouden we alleemaal 15 euro voor een biertje betalen en 30 euro voor een pakkie peuken
            laat staan de 4,5 euro per liter aan de benzine pomp

laat mij maar lekker de boetes betalen, en de sleutelhangers en andere fanmail van Justitie ontvangen, bedankt weer voor een jaar tomeloze contributie bijdragen!

kunnen jullie lekker goedkoop door het leven

sigpic

Comment

Ik zei niet dat alle drankrijders beter rijden dan een 80 jarige: mijn stelling luidde: er zullen zat ervaren mobilisten zijn die met te veel drank op beter rijden dan een 80 jarige die af en toe auto rijdt. Maar CJIB-fanmail krijg ik ook genoeg: mijn record is 5 bekeuringen in een weekend: van huis naar Culemborg op de heenweg een bekeuring bij Barendrecht en een bij de trajectcontrole op de A2. Op de terugweg de zelfde bekeuringen maar dan in omgekeerde volgorde. En als bonus een bekeuring op de plaatselijke rondweg.

Comment

hehe, dus jij hebt ook al de nodige aanstekers , sleutelhangers, pennen, stickers en andere fanmail toegezonden gekregen

ik kreeg laats een weekend Barcelona aangeboden, bedankt voor uw 3 bekeuringen op 1 dag, waarvan de laagste slechts 76 euro , voor het negeren van een gesloten verklaring
                en de hoogste 176 euro voor het te laat stoppen voor een stoplicht nadat er welgeteld 2 auto's mochten paseren... die dingen staan gewoon op jackpot afgesteld

was een vruchtbare dag

sigpic

Comment

Tot op heden slechts een sleutelhanger ontvangen: reed in een alcoholfuik in 's-Hertogenbosch. Omdat ik "clean" werd bevonden kreeg ik een sleutelhanger van VVN.

Comment

jup geen drank achter het stuur

sigpic

Comment

Nou dat ministaatje zal er wel niet komen dan.... Jammer JD-ers jammer jammer

Comment

HJM
                        Je kan wel blijven roepen wie dan ook gepakt moeten worden,
                        maar wat blijft is: Niet achter het stuur als je gezopen en/of geblowed heb.

Helemaal mee eens ben zelf ook een keer zo stom geweest (om me te laten pakken)
                        Gebruik je verstand

Comment

Geen zin om dit hele topic door te lezen, maar het is een gigantisch verschil of iemand stoned (van wiet) of dronken achter het stuur zit.
                          Hoe vaak hoor je dat een stoned persoon iemand heeft doodgereden? Gebeurt vrijwel nooit (niet vaker dan bij nuchtere mensen), omdat stonede mensen veel voorzichtiger rijden en omdat marihuana-gebruik niet je coördinatievermogen aantast, niet je remmingen wegneemt en je geen onoverwinnelijk gevoel geeft.
                          Daarnaast is het voor veelgebruikers (dagelijkse blowers) helemaal al kolder. Ken vele mensen die zo goed als nooit nuchter zijn, en dus altijd "stoned" achter het stuur zitten, en dat al 10 tot 15 jaar lang. En ze hebben nog nooit iemand doodgereden. Zelfs nog nooit een ongeluk veroorzaakt. Als je namelijk eenmaal een bepaalde tolerantie opbouwt wordt je nooit meer echt stoned en kun je bijna blowtjes opsteken alsof het sigaretten zijn zonder er suffer of trager van te worden.
                          Alleen recreatieve gebruikers, die af en toe eens een blowtje roken worden er nog echt suf van en zullen een negatieve invloed ondervinden tijdens het rijden.

Daarom moeten de wouten zich met willekeurige zaterdagavondtesten lekker op mensen die alcohol en andere soorten harddrugs hebben gebruikt blijven concentreren en cannabisgebruikers grotendeels met rust laten. Als ze iemand echter 40 op de snelweg zien rijden dan is het misschien wel een goed idee om hem een cannabistest te geven, want dan is het waarschijnlijk een recreatieve gebruiker die er net voor het eerst sinds een paar weken één heeft opgestoken, en dan moet je inderdaad niet gaan rijden.
                          Daarnaast is er natuurlijk nog het probleem dat hun huidige testen dagen of soms zelfs weken nadat je een blowtje hebt gerookt nog positief uitvallen, daarom als je niet op heterdaad (met een brandende joint in je hand) wordt gesnapt kun je het altijd juridisch aanvechten als ze je rijbewijs aan de hand van zo'n test willen innemen. Het is namelijk een wetenschappelijk feit dat je uiterlijk 8 uur nadat je gerookt hebt geen symptomen van bedwelming meer vertoont, maar dat die testen veel langer dan dat positief zullen uitvallen. Daarom is het voor een rechter onmogelijk toelaatbaar om aan de hand van zo'n onbetrouwbare test je rijbewijs in te nemen en zal het in de rechtszaal onmogelijk te bewijzen zijn voor ze dat je inderdaad bedwelmd achter het stuur zat.
                          Last edited by Hash Head; 25 September 2011, 21:06.

Comment

Zou zeggen, lees toch het hele topic eens door.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Prima. Had nu iets meer tijd en heb het helemaal doorgelezen.

So, what's your point?
                              Denk er nog steeds 100% hetzelfde over namelijk.

Comment

dat besturen onder elke invloed, WELKE DAN OOK VOOR EEN RECHTER EEN HAMESLAG IS HET STAAT NAMELIJK HEEL DUIDELIJK IN DE WET. KRIJG JE GEEN SPELD TUSSEN! en gelijk hed die rechter.

p.s. ik houd me niet altijd aan de voorgeschreven regels

Comment

Bezig...
                                X