Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

    Korting op 420shop
    nog strenger moeten worden", reageert staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V). "Ik denk dat de pakkans verhogen al lang niet meer volstaat. Het is tijd om ons de vraag te stellen of ook de boetes niet flink omhoog moeten."

    Bron: HLN.

    #2
    Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

    hoorde het ook net op de radio, persoonlijk vind ik het erg dom om onder invloed achter het stuur te kruipen, hierdoor zal de regelgeving alleen maar strenger worden en de sancties zwaarder...
    EN je verhoogt de kans op een ongeval waarbij je jezelf en/of anderen in gevaar brengt!

    Rijden is nog altijd iets wat heel veel verantwoordelijkheid met zich mee brengt en daar mag niet nonchalant mee omgesprongen worden

    Roken, drinken,... doe je als ontspanning, niet om je te amuseren tijdens het rijden

    Comment


      #3
      Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

      En al die gecrashte alcomobilisten en cannamobilisten dachten wellicht dat die paar biertjes of joints geen of zelfs een positieve invloed hadden op hun rijvaardigheid.
      Last edited by Xtreme; 30 August 2011, 15:06.

      Comment


        #4
        Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

        Tja belgen he ...
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

          Okee, 9.9% test positief voor cannabis...

          Hoeveel van die 9.9% was ook zwaar bezopen?
          Hadden die 9.9% recent geblowd, of dagen of weken eerder?
          Hoeveel procent van de niet-zwaargewonde Belgen test positief voor cannabis?

          Zonder die gegevens heeft dit onderzoek geen waarde.

          Comment


            #6
            Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

            Hadden die 9.9% recent geblowd, of dagen of weken eerder?
            Idd, lekker cannabis demoniseren......

            Grtz.

            Comment


              #7
              Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

              zuipe,zuipe dak kank goe zelfs blindelings en me men oge toe

              Comment


                #8
                Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

                Naar ik vermoed is er geen sprake van demoniseren door de journaille, maar uitgaan van geconstateerde feiten: "er is -onweersproken- cannabisgebruik geconstateerd". Alleen de mate van het gebruik is niet weergegeven in een objectieve norm. Bij de alcomobilisten was bij 38 % sprake van een promillage dat hoger lag dan 5 promille, met een mediaan van 1.6 promille: dus dit feitenmateriaal is ontleend aan een objectieve norm. Zodra er adequate meetapparatuur wordt aangewend kan er ook voor cannabis een norm worden bepaald. Het is immers zonneklaar, dat ingeval je in een dancing lichaamscontact maakt met een cannabisgebruik(st)er de aangetroffen nanogrammen of nog minder niet moeten leiden tot de conclusie dat er cannabisgebruik in het spel is bij een verkeersongeluk.
                Last edited by Xtreme; 29 August 2011, 13:54.

                Comment


                  #9
                  Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

                  1 op 2 vd Belgische mannen die zwaargewond raakten bij een ongeluk had te veel gedronken. Dus als we nuchter zijn zijn we de beste chauffeurs
                  Ik drink nooit achter het stuur!

                  Grtz $iR
                  sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

                    Cannabis is na weken nog op te sporen in je urine en bloed, maar als ik zo een krat pils leeg zuip, en 10 joints rook, is het toch echt de alcohol, die mij morgen ochtend uit de auto houd.....

                    Acohol is HARDDRUGS, enkel geacsepteerd door de maatschapij, dus elke vergelijking met cannabis schop mij tegen het verkeerde been.

                    Grtz.

                    Comment


                      #11
                      Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

                      de mate waarin iets hard/soft drugs is bepaal je zelf man, al zijn hier enkele uitzonderingen op... wel ga ik akkoord met je dat alcohol niet te vergelijken is met cannabis

                      overigens zou ik ook graag het percentage kennen van de mensen onder invloed van cannabis die wel veilig terecht komen na een ritje
                      en hetzelfde percentage van mensen onder invl van alcohol.... daar is volgens mij een groot verschil tussenbeide
                      dit kunnen we echter nooit te weten komen

                      Comment


                        #12
                        Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

                        Zelfs ALS blowers significant meer ongelukken veroorzaakten (wat absoluut niet blijkt uit het artikel, en ook niet uit cijfers die ik zo gauw op Internet kan vinden) dan zijn er nog steeds andere mogelijkheden. In een fatsoenlijk onderzoek zouden die stuk voor stuk bekeken worden:

                        - Misschien verdwalen blowers altijd, en maken ze dus veel meer kilometers.
                        - Misschien zijn blowers typisch tussen 18 en 25 jaar oud: Een groep die zowiezo meer ongelukken maakt.
                        - Misschien is een groot deel medisch blower, en wordt het rijgedrag niet veroorzaakt door de wiet maar door de onderliggende ziekte (staar, ME, ...)
                        - Misschien draaien alleen blowers nog sjaggies achter het stuur.
                        - Misschien rijden blowers voornamelijk auto's zonder ABS.

                        Die cijfers zijn boven water te krijgen - als iemand zich ervoor interesseerde. Een overheid zou geinteresseerd moeten zijn: Ze moeten geen dingen verbieden en voor grof geld controleren als dat niet duidelijk in het voordeel is van de gemeenschap. Maar zo werkt deze samenleving niet, helaas.

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            En al die gecrashte alcomobisten en cannamobilisten dachten wellicht dat die paar biertjes of joints geen of zelfs een positieve invloed hadden op hun rijvaardigheid.
                            Grinnik...
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

                              QnQ: Er zit een gat in je redenering. Een gat ter grootte van mijn vorige post om precies te zijn. Ik vat het nog even samen: Weet eerst zeker dat hasj achter het stuur een gevaar is voordat je het aanpakt.

                              Of ik wel of niet blow achter het stuur is niet relevant. Je probeert de discussie persoonlijk te maken. Strafpunt voor jou.

                              Overigens mag je het best weten: Op een schaal van stonedheid van 1 tot 10 rij ik nooit op meer dan 1, en ben uberhaupt nooit stoneder dan ongeveer 3. Ik rook gemiddeld een gram per drie dagen, en voornamelijke milde buitenlandse hasj in jointjes. Meestal rij ik overdag en blow ik 's avonds, maar er zijn uitzonderingen. Twintig jaar geleden reed ik wel eens stoned, maar ik heb stoned rijden nooit prettig gevonden: Ik wordt er schrikachtig van.

                              Waar ik me druk over maak is dat de overheid bergen geld en mankracht verspilt waarmee daadwerkelijk levens gered of verbeterd zouden kunnen worden.

                              Comment

                              Bezig...
                              X