Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GEZOCHT: personen documentaire wietpas

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Wietpas ellende

    Hmm me zegje doen over die fuckin wietpas ellende

    leglalizenl7wietpasss.jpg
    Een pasje om even een jointje te scoren. Een club pasje waarmee je in je favoriete coffeeshop wiet of hash kan kopen.
    De wietpas zet het de coffeeshops in een hoek waar geen ondernemer wil staan.

    Coffeeshops mogen straks 2000 leden werven. Deze---------------
    je leest 't in...Regular magazine
    http://www.regularmagazine.nl

    Ook op facebook
    Facebook.com/regular.magazine
    Last edited by dokkie; 17 April 2012, 18:28.

    Comment


      #17
      Re: GEZOCHT: personen documentaire wietpas

      @Flier: Als je geld verdienen strafbaar wil stellen, is het dan niet tijd dat je naar een communistisch land verhuist?
      Ikzelf heb geen enkel probleem met het commerciele karakter van coffeeshops/kroegen/winkels/musea/bibliotheken/festivals. Als ik niet wil betalen, dan kan ik toch gewoon wegblijven?

      @Dokkie: Helemaal mee eens... maar het gaat nog verder. Een coffeeshop kan niet op kwaliteit checken, zoals je al zegt, maar met een vaste wietpas-klantenkring hoeft 'ie helemaal niet op kwaliteit te letten. Zo'n shop kan het goedkoopste, slechtste spul te wereld inkopen en voor een belachelijk bedrag weer verkopen, want de klanten hebben geen keus. Je kan een coffeeshophouder het dan nauwelijks kwalijk nemen als 'ie voor het geld gaat in plaats van de tevreden klanten en de verbetering van de wereld. Uiteindelijk zijn coffeeshophouders geen betere mensen dan kroegbazen of kruideniers: Het zijn gewoon mensen.

      Comment


        #18
        Re: GEZOCHT: personen documentaire wietpas

        Hoezo kan een shop z'n inkoop niet op kwaliteit checken ?
        Met een simpele microscoop haal je het meeste vullis er al uit.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #19
          Re: GEZOCHT: personen documentaire wietpas

          Nop,

          Denk dat je ff door de regeltjes heen moet lezen.. Doelde er meer op dat er wel meer op t spel staat dan alleen de coffeeshop. Alles en iedereen die wat met blowen te maken heeft strijd voor hun eigen zaak terwijl het gvd in beginsel om een onschuldig plantje gaat!
          Wil je de massa meekrijgen moet je groter denken is mijn idee. Ben zelf een fervent shopper en zit er elke dag voor lekker bakkie koffie en n babbeltje, maar in een shop met koopverplichting zul je mij niet zien. Gratis internet en een plek voor iedereen die gezellig is in mijn ogen een warme en mooie shop.
          Voor tientje de gram zul je mijns inziens niemand op de been krijgen, dit lukt wel als hun gezellige sociale omgeving ,dat meer is dan alleen een jointje halen, op de tocht staat.
          Ik verwacht dan ook dat vrijdag as een lachertje wordt..

          Eerst WIET redden dan volgt de hele meute die er achter zit vanzelf.

          Smookse

          Comment


            #20
            Re: GEZOCHT: personen documentaire wietpas

            Het meest benieuwd ben ik op welke wijze die besloten wietclubs door de politie gecontroleerd gaan worden. Een cafe of een coffeeshop is een openbare, voor een ieder toegankelijke ruimte, mits wordt voldaan aan een bepaalde leeftijd. Een besloten club is alleen toegankelijk voor leden. Zou de politie een bevel tot binnentreden van deze ruimtes nodig hebben?

            Comment


              #21
              Re: GEZOCHT: personen documentaire wietpas

              Waarschijnlijk komt er een speciale ''Coffeeshop conducteur'' die om pasjes vraagt...

              ---------- Post added at 17:51 ---------- Previous post was at 17:46 ----------

              @QnQ, Ik zei, een shop kan geen kwaliteit garanderen, zolang de achterdeur illegaal is.

              Comment


                #22
                Living in Second live for real

                Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                Comment


                  #23
                  Re: GEZOCHT: personen documentaire wietpas

                  ik ken zat mensen die voorstander van dat pasgebeuren zijnkunnen ze binnenkort een nieuwe scooter kopen en alvast een nieuwe winterjas met bontkraag,knetter gek zijn ze in dit land

                  Comment


                    #24
                    Re: GEZOCHT: personen documentaire wietpas

                    Kenne die straat schoffies die niet ook namaku??????????????
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #25
                      Re: GEZOCHT: personen documentaire wietpas

                      We zouden het waarderen als er on-topic wordt gereageerd. Dus graag mensen die hinder ondervinden van de wietpas of wanneer je iemand kent die ermee te maken heeft op een bepaalde manier. Dank!

                      Comment


                        #26
                        Re: GEZOCHT: personen documentaire wietpas

                        Ik ken in mijn directe omgeving niemand die zo'n pas aan gaat vragen en er blowen er nogal wat van.
                        Hier zijn de shops al een paar jaar weg dus het is al helemaal verschoven naar de underground.
                        Dit was binnen een week of 3 al volledig gebeurd en die tijd is iedereen wel doorgekomen door wat meer in de shop in te kopen, die hadden lak aan de 5 gram regel de laatste week.
                        Iedereen die in deze regio woont, kan gewoon aan wiet en hash komen. Jammergenoeg op veel plaatsen tegelijk ook aan andere drugs, want dat maakt voor de verkoper natuurlijk niet uit. Er zijn geen regels meer verder.
                        Het is dus een stuk makkelijker voor iemand die normaal alleen wat te blowen haalde bij de shop, om de stap te zetten ook eens wat anders te proberen. Goed heh?
                        Normaal was die stap ook niet zo heel moeilijk, maar werd niemand bij het halen van een blowtje bij de shop daartoe verleid, omdat het er gewoon niet was.
                        Daarnaast kost dit hele verhaal ook miljarden aan belastinggeld als je het mij vraagt. Een straat of huisdealer betaalt namelijk niets, terwijl een coffeeshop best een aardige "klant" is voor de belastingdienst. Vraag me af of het CPB daar ook rekening mee gaat houden wanneer ze de begroting gaan narekenen voor deze regering, of dat daardoor misschien die extra miljarden bezuinigd moeten worden.
                        Extra bezuinigen op gezondheidszorg, omdat juist onder de noemer volksgezondheid een hele markt van grijs naar zwart wordt verplaatst.
                        Ze kunnen het beter van grijs naar wit verplaatsen, dat brengt extra geld op en geeft ook extra controle.

                        Het zou eigenlijk het beste zijn wanneer niemand zo'n pas zou aanvragen, dat is pas een mooie middelvinger richting Opstelten.
                        Last edited by mathijs; 19 April 2012, 10:26.

                        Comment


                          #27
                          Re: GEZOCHT: personen documentaire wietpas

                          Mathijs, je raakt precies de juiste snaar bij mij. Ook ik heb in een ander topic aangegeven: laat een ieder deze pas boycotten dan gaat Van Opstelten grandioos op zijn bek.
                          Last edited by Xtreme; 19 April 2012, 11:15.

                          Comment


                            #28
                            Re: GEZOCHT: personen documentaire wietpas

                            Omdat de dealine afgelopen maandag was, mag dit even oftopic vind ik:

                            Ik zit ook nog te wachten tot de shopeigenaren, bezoekers die niet zo vaak komen, zullen gaan bedreigen om toch inkomsten te hebben. Stel je voor dat een groep vrienden besluit met zijn allen zo'n pas te halen, en vervolgens maar een joint in de maand rookt met tien man. En dat er twintig van zulke vriendengroepen zijn. Dat gaat die shop wat verlies opleveren. Ik ken enkele shops die wel zulk soort eigenaren huisvesten, die dat niet over een kant laten gaan. Zij hebben jouw gegevens, dus even langskomen is niet zo'n probleem. Ook omdat de achterdeur niet legaal is, koppel je jouw persoonlijke gegevens dus direct aan de personen die handelen in de illegaliteit. Als het ondergrondse circuit iets van je wilt, hoeven ze alleen bij de shop langs te gaan om alles op te vragen. Gaat waarschijnlijk sneller dan het gemeenteloket of de gouden gids.
                            Stof tot nadenken.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #29
                              Re: GEZOCHT: personen documentaire wietpas

                              Bedoelde je deze voor opstelten gereserveerde middelvinger??

                              Comment


                                #30
                                Re: GEZOCHT: personen documentaire wietpas

                                Daar heb je wel een punt.
                                Ik denk wel dat shops creatief zullen gaan boekhouden de inkoop is ook via de achterdeur en
                                klanten die niet kopen zullen evengoed af en toe wel wat grammetjes verkoop op hun naam krijgen.

                                Comment

                                Bezig...
                                X