Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GEZOCHT: personen documentaire wietpas

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

GEZOCHT: personen documentaire wietpas

Korting op 420shop
    Wij van VICE zijn momenteel bezig met een documentaire over de invoering van de wietpas. We vragen ons af hoe verschillende mensen in Nederland zich hierop voorbereiden. We zoeken hiervoor nog personen die te maken krijgen met de invoering. Dat kan uiteenlopen van de coffeeshophouder in het zuiden, tot een liefhebbende cannabisconsument, tot iemand die actief protest gaat voeren.

Lijkt u het wat om uw zegje over dit fenomeen te doen? Wilt u een platform naast dit forum om uw ongezouten mening te spuien over deze wietpas en te laten zien wat voor gevolgen dit voor uzelf heeft? Schroom niet om een privébericht of een forumbericht te sturen met uw verhaal. Dan nemen we z.s.m. contact met u op.

Re: GEZOCHT: personen documentaire wietpas

Op mijn 14e jaar ben ik begonnen met het roken van cannabis en thans op mijn 62e rook ik het nog steeds. In de 48 jaar die ik thans blow, zit een periode van 5 jaar van niet blowen. Dat was in de tijd dat er kinderen verwekt werden en mijn vrouw borstvoeding gaf. Uit solidariteit blowde ik destijds ook niet.

Vroeger kocht ik maandelijks voor me zelf en vrienden grotere hoeveelheden -een paar ons per keer- bij een dealer. Nadat de coffeeshops hun intrede hadden gedaan kocht ik bij de shops hoeveelheden van 30 gram, destijds de maximaal toegestane hoeveelheid. Nadat de maximale hoeveelheid was teruggeschroefd naar 5 gram ben ik zelf intensiever en serieuzer gaan kweken: ik verdom het om wekelijks een shop in mijn woonplaats te bezoeken. Als zelfstandig ondernemer heb ik liever niet dat een client mij een coffeeshop ziet binnenstappen of uitkomen.

Voor mijn werk moet ik nog al wat reizen en in hotels overnachten. Dan bezoek ik wel eens een coffeeshop buiten mijn woonplaats, soms om de sfeer te proeven, soms om eens een ander soortje uit te proberen en soms als mijn hotelkamer geen balkon of terras heeft en ik dus naar de parkeerplaats of de hoteltuin zou moeten om een joint te roken.

Na invoering van de wietpas en de omvorming van coffeeshops in besloten clubs is het niet meer mogelijk om een willekeurige shop te bezoeken: jammer, maar voor mij geen man overboord. Ik wil geen wietpas, omdat ik anderen daarmee benadeel. Ik heb altijd meer dan genoeg cannabis uit eigen teelt en ik vind dat ik met het aanschaffen van een wietpas anderen in de wielen rijd i.v.m. het maximaal aantal uit te geven pasjes per coffeeshop/club.

Wellicht vinden jullie mijn reactie gematigd, maar dit is echt mijn ongezouten mening. Maar dat het een kolerezooi wordt met de wietpas is zonneklaar: de ongecontroleerde straathandel gaat gouden tijden tegemoet. Om dat niet op voorhand te onderkennen, houdt in dat je oliedom bent (of minister).

Uiteindelijk zal de tijd zijn werk wel doen. Thans is een krappe meerderheid van de Nederlandse bevolking tegen het legaliseren van cannabis. Bij de tegenstanders zijn de 65-plussers sterk oververtegenwoordigd. Dus over een jaar of twintig zal de situatie er vermoedelijk anders uit zien, maar dan ben ik zelf ook in de tachtig en in de ogen van de wetgever 66 jaar crimineel geweest.
    Last edited by Xtreme; 11 April 2012, 18:12.

Comment

Zoek op YouTube naar onderstroom stop met de wietpas... Voor mijn mening...
      pz

Comment

VICE, leuke artikeltjes meestal!

Ik blow een goede 8 jaar, en door de invoering van die wietpas, kan ik dat niet meer doen met wiet uit de coffeeshop. Want in mijn gemeente is geen coffeeshop, wat mij dus buitensluit, omdat de pas alleen voor gebruikers uit de gemeente is. Ik wordt nu behandeld als een fransman, Belg of Duitser die voor zijn wietje de grens oversteekt. De enige optie die voor mij overblijft, is zelf te gaan kweken, of op straat kopen. Gedwongen door de wietpas. Opstelten wilt er voor zorgen dat de teelt en de illegale handel stopt. Maar doordat er niet in iedere gemeente een coffeeshop is, denk ik dat deze twee juist hun hoogtijdagen zullen beleven. Want 20 kilometer reizen, (en nog verder voor buitenlanders,) maakt het 't niet meer waard om maar enkele grammetjes te kopen. Je moet daarna immers weer op zoek naar een nieuwe 'provider', dat kost tijd en moeite. Waarom niet in een keer 50 gram kopen dan? Ik vermoed dat de binnen- en buitenlandse drugstoeristen direct groot zullen inslaan, met dezelfde gedachte.
        Nu kunnen zelfs Nederlanders niet meer netjes binnen de regels hun wietje kopen, omdat ze door de regels zijn uitgesloten. We zijn gedwongen tot het illegale circuit, en er is geen middenweg. Op straat kopen brengt veel te veel risico's mee: Er kan wat in zitten (gemalen TL-buis, suiker, heroïne, coke, lood), je betaalt te veel, je krijgt thee in plaats van wiet, je krijgt geen adviezen over gebruik en dosering, je hebt geen plek meer om samen met vrienden een jointje te roken als het thuis niet kan, messteken, berovingen, vuile handel in andere drugs en ga zo maar door. Ik houd het op zelf kweken; ik weet wat er in zit, ik weet dat ik niet bijdraag aan criminelen en hun activiteiten, en ik weet dat ik niets verkoop. Wel loop ik nu de kans dat er mensen aan mijn deur komen met geweren, die me dwingen mijn oogst af te staan. Dat kan politie zijn, maar ook criminelen die er met mijn oogst vandoor willen gaan en het verkopen aan coffeeshops of toeristen. Dat laatste risico loop ik liever, dan dat ik straks lood (of andere chemicaliën) in mijn longen vind, uit wiet van een straatdealer. Ook lijkt het me geen prettig idee dat die dealers harddrugs net zo makkelijk verkopen, en soms door hun wiet mengen om klanten 'te binden' (zie verslaving). Harddrugs daar blijf ik van af, en veel blowers met mij. Maar wanneer het uit dezelfde hand komt als je onschuldige wietje, ben ik bang dat veel mensen makkelijker 'ja' zullen zeggen.
        Tevens is het zo dat een coffeeshop gemiddeld acht soorten op de kaart heeft staan. Terwijl een fanatiek blower toch graag eens wat anders probeert. Toch mag je maar bij één coffeeshop in het klantenbestand staan.
        Ik ben volop tegen de wietpas, en iedereen met een scherpe blik op de realiteit denk ik ook. Want zeg nou eerlijk: Ook al heb je een klantenkaart van de Bakker Bart, wil je soms toch alsnog naar de HEMA voor een brood? En als je in beide winkels niet binnen mag, dan maak je het zelf! En als zelfs dat niet kan, is er altijd dat lieve oude vrouwtje, dat even het brood voor je afrekent en aan je doorverkoopt.

VICE, laten jullie hier ook weten wanneer hij klaar is?
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Als het de minister werkelijk ging om overlast of gezondheid, dan zou hij alcohol en tabak aanpakken in plaats van wiet. Blijkbaar gaat het dus niet om overlast of gezondheid. Waar gaat het dan wel om? Volgens mij om christelijke kleinburgerlijkheid - en misschien om een mentaliteit te kweken van "wij tegen zij": het fatsoenlijke volk tegen de polen, de moslims en blowers. Dat schijnt vaker te gebeuren in tijden van recessie.

De wietpas is een gedrocht dat geen enkel probleem oplost. De buitenlandse wiet-toeristen zijn al geen probleem (althans niet meer dan andere toeristen) en als het wel een probleem was, dan was dat op te lossen met een eenvoudige controle van paspoort of rijbewijs in de shops. Daar is geen wietpas voor nodig.

Het hele "beleid" van dit kabinet (wietpas, 350 meter afstand van scholen, max 15% THC...) lijkt erop gericht wiet weer helemaal de illegaliteit in te drukken. Blijkbaar denkt het kabinet daarmee wiet te "ontmoedigen" of zelfs het gebruik terug te dringen - wat nogal dom gedacht is. Er is wereldwijd al 100 jaar geprobeerd om diverse drugs terug te dringen, en het is nog nooit geslaagd. Nergens.

Het gaat mijzelf allemaal niet aan: Ik koop al jaren hasj bij een huisdealer en kweek mijn eigen wiet. Dat doe ik zonder schuldgevoel: Ik weet dat ik niemand kwaad doe. Mocht ooit de politie hier binnenvallen, mijn oogst stelen en mijn kast vandaliseren, dan zijn zij de slechterikken, niet ik.

Comment

Weed Pas = bull shit en enkel en alleen een maatregel om er voor te zorgen dat er echte overlast zal komen, de meeste plaatsen waar sprake is van overlast is bij huis adressen en niet de goede geregelde coffeeshop.

Hierdoor zal er veel meer criminele handel zijn, en de overlast zal vergroten. En dan zullen ze eindelijk kunnen zeggen, zie je wel dat er overlast is, gedaan met het gedoog. Dit is waar ze naar toe willen, niet meer of minder. Heel Europa gaat stilletjes aan ten onder aan blinde politiekers die hun voeling met de realiteit al lang verloren zijn. Ook Nederland is aan de beurt.

Beter zou zijn dat we een totaal verbod op eender welke drugs gaan vragen, waarschijnlijk krijgen we dan een algehele legalisatie, ze doen toch enkel het tegenovergestelde van wat de burgers vragen.

I rest my case...

groetjes uit België,
            Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

Comment

@blani i totally agree (zo kan t ook hè )
              alleen dat christelijke kleinburgerlijkheid Opstelten en Teeven zijn toch echt VVD, en die zijn toch echt intiatiefnemer???
              maar de CDA sgp en CU staan hier natuurlijk niet onwelwillend tegenover...
              er zijn overigens ook pro-cannabis christenen, las ik laatst... Maar goed die discussie hebben we gehad.
              Ik kan zoveel Vodka of andere sterke drank halen dat ik mezelf kan dood zuipen, zelfde geld voor voorgeschreven medicatie.
              en van wiet mag ik max. 5 gram???!? Laat ze bezig gaan met een keurmerk, zodat de verkochte wiet standaard van hoogstaande biologische kwaliteit is. IPV vergiftigde troep (maarja dat komt zo goed uit!) En die 5 gram kost ook nog net zoveel als die flessen drank waarmee ik mezelf kan dooddrinken...
              en waarom een pas? Met een max aantal van 2000?? Als je incidenteel een jointje rookt moet je een pas hebben?? En zorgt dat er voor dat andere leden uitgesloten worden zo van vol is vol???
              een pas zou alleen kunnen als de koffieshop je registreert en de staat slechts een nummer te zien krijgt, waarvan de shop weet met welk persoon het correspondeerd, en de staat niet! Maar dan nog is t onbetrouwbaar..
              naar mijn mening is t een scheme om meer overlast bij shops en straatdealers te krijgen zodat het zichzelf demoniseert en cannabis op de grote hoop van drugs word gegooid... En shops dicht kunnen en we kunnen knuffelen met de DEA...
              een industrie TEGEN cannabis brengt meer op als een industrie voor cannabis (en de medicinale en andere kwaliteiten die de mensheid ten goede komen boeit ze geen zak) aangezien planten niet gepatenteerd kunnen worden en iedereen z'n eigen medicijn kan kweken... Dat kunnen we schijnbaar vooral niet hebben..
              onafhankelijkheid...
              Dat is de sleutel...
              zo tot zover mijn mening, en hopelijk tot 20 April!!
              pz

Comment

Ik wil geen wietpas, ik ga nooit naar een shop.
                Waarom niet?
                Simpel, ik kweek het zelf, want ik wil part nog deel hebben aan het criminele gebeuren rondom cannabis, vroeger niet, nu niet en nooit niet.

Dit terwijl ik zelf wel als semi-crimineel bestempelt word (oktober 2010, beslagname buitenplanten zonder overlast te hebben veroorzaakt), ondanks dat ik in mijn ogen geen criminele handelingen verricht.
                Want ik steun geen straatdealers, criminele organisaties en ga zo door. Ik zal wel dom zijn, maar ik snap het nog steeds niet......
                Stultus es, qui facta infecta facere verbis postulus.

sigpic

FAQ links over kweken

Never give in — never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense.
                W.L.S. Churchill

Comment

Kom nooit in een shop A Ik vind shops vrouw onvriendelijk en doodeng om er binnen te gaan
                  B Ik kan dat niet betalen afgekeurd voorwerken C Ik kweek elke jaar mn eigen 2 planten en voor zie me eigen voor zo kleine 10 maanden van rook waar.

Ik zal ook nooit een pasje aan gaan vragen om dat ik niet mee wil doen aan die sjit en graag anoniem wens te blijven op moment dat ik zo sjop
                  binnen zou stappen met een pas weet de Portier meteen al wie ik ben en waar ik woon en ik dat zijn nu juist net de personen waar van ik niet wil
                  dat ze weten wie ik ben of waar ik woon. Tis en blijft een crimineel wereldje met of zonderpasje.
                  God was never on your side..

Comment

Bedankt voor alle antwoorden. Mensen met een privébericht: lees deze alstjeblieft, gezien onze deadline nadert.
                    Mvg,
                    VICE

---------- Post added at 11:12 ---------- Previous post was at 10:26 ----------

Uiteraard zijn meer verhalen van harte welkom!

Comment

vond het vroeger al niet eerlijk dat je niet zomaar een shop kon beginnen,nu kan iedereen een ambulante handel beginnen,wel zo eerlijk.niet dat ik er tijd voor heb,maar dat het nu kan vind ik prachtig,gewoon een besloten club beginnen via hyves en alles per post doen.ps wie kan er goedkoop aan postzegels komen?

Comment

Shops vrouwonvriendelijk? Wat jammer dat mensen kennelijk maar 1 shop betreden en daar hun mening op baseren. Ik kom al 25 jaar in shops en ja, de een is nu eenmaal leuker dan de anderen maar dat hangt ook heel erg samen met wat de eigenaar van de shop wil en welke klanten hij trekt.
                        De shop waar ik kom komen vele vrouwen, er werken vrouwen en het is er reuze gezellig. En denk maar niet dat 1 van de vrouwen last heeft van klanten hoor.... de vrouwen horen erbij en de mannen komen echt wel voor de dames op indien nodig. Ik merk nav reacties dat het zelfs per stad schijnt te verschillen... zo zonde want de shop is er toch voor ons allemaal.... (en ja, bij ons mag je zelfs je eigen gekweekte wietje komen oproken hoor, als je maar wel een bakkie koffie besteld )))

Comment

En zelfs al zou je geen bakkie bestellen zou het nog moeten mogen!
                          Ben met bella eens alleen slaat dit zeker niet op vrouwen, veel shops hebben achter de bar zo'n mannelijk haantje staan die zichzelf maar wat stoer vind, en dus vooral tof richting het andere geslacht is..
                          Zeker niet overal maar vind het popiejopie gehalte achter de bar in shops vaak zonde. Barpersoneel is in mijn ogen beter een sympatieke vent of een vrouw, komt de sfeer altijd ten goede!

Die laatste zin van je cannamarie is voor mij precies de reden om de hele teringzooi te sluiten; Het gaat immers niet om het roken van een jointje maar om het verdienen van geld.
                          Dat is net als al de gezeik met de wietpas dat iedereen zn eigen belangen loopt te verdedigen zonder het grote geheel dat het er om gaat dat je waar dan ook gewoon je jointje moet kunnen roken..
                          Hoor coffeshops alleenmaar zeiken dat de tent moet sluiten, plantje was er alleen al paar duizend jaar eerder.

Nogmaals, het gaat niet om de shop en verkoop maar om het gebruik van een plantje voor 1001 redenen en dat dat voor iedereen mogenlijk moet zijn.
                          De nadruk ligt mij beetje teveel op verkoop, het is puur een product geworden en liefde voor t plantje lees ik tussen de regels maar weinig door...

Suc 6 en Smookse

Comment

Ben zoooo blij dat dat niet voor mijn shoppie geld en dat van dat bakkie koffie..... joh ga jij eens een tent in (wat voor dan ook) en ga aan een tafeltje zitten zonder te bestellen..... dat gaat nergens of wel soms.

Comment

Sorry canamarie,
                              Wij wonen in dezelfde stad, en ja dat gaat prima!
                              Zal ook n top eigenkweek naar je kop flikkeren als je als barpersoneel mij een dergelijke opdracht geeft om iets aan te schaffen. Wees gvd blij dat je in mn rook mag zitten van goede schone wiet.
                              En ik heb het dan uiteraard niet over iemand die elke dag komt en niks koopt..

Overigens is er veel lekkerdere koffie dan in de willie te verkrijgen.. Ghehehe

Smookse

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X