Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis helpt toch niet tegen multiple sclerose

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cannabis helpt toch niet tegen multiple sclerose

    Korting op 420shop
    Een onderzoek van de Britse Universiteit van Plymouth heeft uitgewezen dat cannabis geen heilzaam middel is in de strijd tegen de ziekte Multiple Sclerose (MS).
    http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezo...sclerose.dhtml

    #2
    Re: Cannabis helpt toch niet tegen multiple sclerose

    gaat niet alleen om THC

    ms ga je dood aan... doe je niks tegen.
    Cannabis is hierbij niet een genezend middel maar een middel om de pijnen tegen te gaan.

    naar mijn weten word je van THC high en van cd* looom.
    Dus ze hebben eigenlijk het verkeerde bestandsdeel gecontroleerd met betrekking tot MS.

    PRUTSERS !
    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

    Comment


      #3
      Re: Cannabis helpt toch niet tegen multiple sclerose

      ik leef nog en blow net zo hard door.
      het is niet alleen als pijn bestrijding maar ook als remming van verkeerde signalen die de hersenen afgeven.
      geloof me ik heb er al meer dan 30 jaar last van.....
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

      Comment


        #4
        Re: Cannabis helpt toch niet tegen multiple sclerose

        cannabis helpt wel, zo proberen er alles aan te doen dat het niet in zen "originele" natuurlijke manier gebruikt zou moeten worden. plantje kan je geen patent op nemen en dus geen miljoenen aan verdienen he.
        beetje foute titel om zo'n conclusie te trekken na zo'n onderzoek.

        Comment


          #5
          Re: Cannabis helpt toch niet tegen multiple sclerose

          Zelf jaren gewerkt met MS patienten. Nee genezing geeft het niet maar zoals angel777 zegt het verlicht. Die mensen kregen last van spastische verlammingen wat enorm pijnlijk is, geen medicatie hielp. Na het roken van een joint, weg spastische verlamming (voor zolang het effect van de joint was) konden ze met "gemak" in en uit hun rolstoel e.d. Mijn brengen ze ook niet op andere gedachten.

          Comment


            #6
            Re: Cannabis helpt toch niet tegen multiple sclerose

            Ik rook al jaren elke avond een joint of 2 en de pijn weg halen doe het niet Het maakt dat ik als ik een joint rook de pijn beter kan dragen.
            Door dat ik stoned word ontspan mijn lichaam en zo word de pijn stukken minder.
            Cannabis geeft mij eer verdoving in mijn hooft waar door het er allemaal even niet is .

            Mijn spieren kunnen alleen ontspannen na het roken van een joint Maar dat maakt mij ook afhankelijk van de Joint
            Ik kan geen medicijn vinden wat mij het zelfde gevoel geeft als een jointje.
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: Cannabis helpt toch niet tegen multiple sclerose

              Het innemen van een thc pil helpt niet tegen ms blijkbaar. Dat betekend niet dat cannabis niet helpt.

              Comment


                #8
                Re: Cannabis helpt toch niet tegen multiple sclerose

                geef ze eens een pil met cbd en thc
                Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                Comment


                  #9
                  Re: Cannabis helpt toch niet tegen multiple sclerose

                  Toch mooi om te zien hoe de media symptoombestrijding en genezing door elkaar lijken te halen. Daar zijn kranten goed in. Wel jammer dat dat dan ten koste moet gaan van onderzoekers. Mensen die ze uitmaken voor prutsers, dan blijkt maar weer hoe kortzichtig de wereld soms in elkaar zit. Al bewijs je dat iets niet voor het ene werkt, wil dat nog niet zeggen dat het voor iets anders ook niet werkt. Als ik bewijs dat ik met een fietsband niet kan vliegen, wilt dat nog niet zeggen dat ik hem niet kan gebruiken op mijn fiets.
                  Deze onderzoekers hebben bewezen dat THC, MS niet kan genezen. Punt. Dat was al bekend, anders zou iedere MS-er blowen bij het leven (of om te leven?).
                  Ze hebben niets gezegd over pijnbestrijding of CBD. En ook niets verkeerd onderzocht. Iets anders dan je wilt, dat kan. Maar ik ben al lang blij dat er mensen onderzoek doen naar de mogelijkheden met cannabis. Zonder dat onderzoek houd je de taboe voor altijd en blijft het een verboden drug. De THC die ze gebruiken in onderzoeken komt overigens vaak van THC-pharm in Duitsland, waar ze THC van de plant trekken zoals mensen hasj-olie maken, en daarna de CDB en CBN en andere stoffen er uit filteren. Natuurlijker dan dat, krijg je het niet. En filter je de rest er niet uit, dan kun je dus niets zeggen over de werking van alleen THC. Want de rest zit er ook nog in, en dat geeft vertekende resultaten. Je gaat in een onderzoek naar de effecten van bier, mensen toch ook geen coke laten snuiven en wodka laten drinken?


                  cannabis helpt wel, zo proberen er alles aan te doen dat het niet in zen "originele" natuurlijke manier gebruikt zou moeten worden. plantje kan je geen patent op nemen en dus geen miljoenen aan verdienen he.
                  beetje foute titel om zo'n conclusie te trekken na zo'n onderzoek.
                  Jij mag je van mij eens flink achter je oren krabben. Coca cola heeft ook een patent op een plant. Pickwick en Lipton zullen ook wel patenten hebben op eigen soorten theeplanten. Je kunt altijd je cannabis onder een productnaam uitbrengen en kwaliteit garanderen, dan heb je alsnog een monopoly. Ook in zijn natuurlijke en originele vorm. In Amerika is het trouwens mogelijk om een patent op een plant aan te vragen.
                  Wat die conclusie betreft, ga toch eens naar school. Die conclusie is zo logisch als het maar zijn kan. De conclusie die jij trekt, raakt kant noch wal.
                  Een universiteit mag bijna nooit onderzoek doen in opdracht van de farmaceutische industrie. Dat wilt niet zeggen dat ze het niet graag doorverkopen in een later stadium.

                  Geen enkele excuses voor deze haatpost, ik kan me hier echt kwaad om maken.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Cannabis helpt toch niet tegen multiple sclerose

                    wat een mongolen zijn het toch ook he.
                    Je kan het al die "experts" gewoon niet aan hun verstand krijgen dat het de MIX IS VAN ALLE WERKZAME STOFFEN die voor het resultaat zorgen. Maak wat wietboter en doe de test nog maar een keer.

                    Comment


                      #11
                      Re: Cannabis helpt toch niet tegen multiple sclerose

                      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post


                      Jij mag je van mij eens flink achter je oren krabben. Coca cola heeft ook een patent op een plant. Pickwick en Lipton zullen ook wel patenten hebben op eigen soorten theeplanten. Je kunt altijd je cannabis onder een productnaam uitbrengen en kwaliteit garanderen, dan heb je alsnog een monopoly. Ook in zijn natuurlijke en originele vorm. In Amerika is het trouwens mogelijk om een patent op een plant aan te vragen.
                      Wat die conclusie betreft, ga toch eens naar school. Die conclusie is zo logisch als het maar zijn kan. De conclusie die jij trekt, raakt kant noch wal.
                      Een universiteit mag bijna nooit onderzoek doen in opdracht van de farmaceutische industrie. Dat wilt niet zeggen dat ze het niet graag doorverkopen in een later stadium.

                      Geen enkele excuses voor deze haatpost, ik kan me hier echt kwaad om maken.

                      LOL

                      1. laat mij maar eens zien wat patent coca cola op de coca plant heeft, een octrooi of patent kan niet op een plantsoort gepinned worden.
                      2.ik trek geen conclusie, ik haal aan dat die titel concluderent is en nog fout op de koop toe " cannabis bij ms patienten helpt niet "
                      . begrijpend leren lezen voor je zo van je toren zit te blazen kerel en laat vooral die puberale opmerkingen van "ga toch eens naar school" " geen excuses voor deze haatpost" voor wat ze zijn .
                      Je zet alleen jezelf maar voor aap (gefrustreert op de koop toe).

                      Mvg

                      Comment


                        #12
                        Re: Cannabis helpt toch niet tegen multiple sclerose

                        Op 1 punt wil ik je toch even wijzen Bearprolec,
                        men kan wel degelijk een octrooi of patent hebben op levende organismen
                        (planten, dieren, delen van mensen).
                        Bedrijven die zich door genetische manipulatie en veredeling nieuwe soorten
                        aanmaken die net iets afwijken van het origineel kunnen gerust een patent aanvragen.
                        Waarom denk je dat er in veel landen protesten zijn tegen velden die vol staan
                        met genetisch gemanipuleerde planten van Monsanto?
                        Indien er kruisbestuiving plaatsvind op een veld kilometers verder waar een boer
                        gewone planten heeft staan kan Monsanto hem een proces aandoen wegens die patenten
                        op hun planten. En dat door die kruisbestuiving die gewone planten van die boer genetica
                        gaan bezitten van Monsanto hun planten.
                        Laat bedrijven zoals Monsanto hun gang gaan en alle planten en dieren op deze bol hebben
                        in de toekomst een patent, zodat elke mens afhankelijk is van voedsel waar patenten op zijn.
                        Kan je je voorstellen wat een macht ze daar mee zouden hebben en vooral $$$$$$$$$$$$$$.


                        De internationale coalitie ‘No patents on seeds’ heeft een open brief geschreven aan het Europees Parlement en de Europese Commissie. Daarin vraagt de organisatie om het Europese octrooirecht te herzien, en de mogelijkheid om levende organismen te patenteren uit te sluiten. “Het huidige beleid heeft immers een negatieve impact op innovatie, boeren, consumenten en biodiversiteit.”


                        De coalitie ‘No patents on seeds’ werd in 2007 opgericht en bestaat uit een 50-tal landbouworganisaties en een 100-tal ngo’s. Haar leden zijn vooral bezorgd over de toename van het aantal patenten op planten, zaden en dieren en de impact dat dit heeft op boeren, innovatie, consumenten en biodiversiteit. “Door de Europese octrooiwet (EPO) die in 1999 werd aangepast, werden al 900 octrooien toegekend op dieren en 1.800 op planten. Dit heeft een negatieve impact op innovatie, aangezien fokkers de geoctrooieerde zaken niet vrij mogen gebruiken voor verdere teelt. Daarenboven zorgt het voor marktconcentratie in de zaadsector, hogere kostenprijzen voor boeren, minder keuze voor consumenten en een verschraling van de agro-biodiversiteit”, klinkt het in de brief.

                        De huidige Europese octrooiwetgeving maakt boeren, kwekers, voedselproducenten en consumenten afhankelijk van dit systeem”, stelt ook BioForum. “Een octrooi geeft immers eigendomsrecht en daarmee de macht om te bepalen wie er gebruik van mag maken en tegen welke prijs. Dominantie van enkele grote bedrijven is dan ook een logisch gevolg, en dat vormt dan weer een gevaar voor onze voedselvoorziening.”
                        Bron: Vilt.be
                        Last edited by Ganjax; 30 May 2012, 13:00.

                        Comment


                          #13
                          Re: Cannabis helpt toch niet tegen multiple sclerose

                          dat klopt helemaal ganjax maar dat gaat niet over een plantensoort , bvbv algemeen cannabis kanb je niet patenteren . als je ergens speciefieke manipulatie kan doen dan mag je daar wel voor bepaalde tijd octrooi op nemen ja.

                          ---------- Post added at 17:20 ---------- Previous post was at 17:13 ----------

                          Comment


                            #14
                            Re: Cannabis helpt toch niet tegen multiple sclerose

                            Ik bedoel ook niet canna in't algemeen of een andere soort in het algemeen he Bearprolec,
                            maar bepaalde types binnen een soort die ontstaan zijn door research en veredeling door
                            genetische manipulatie onder andere kan men dus wel degelijk patenteren.

                            En over hetvolgende: Bedoel je dit op mij? Ik vind toch niet dat ik in mijn post abnormaal reageerde,
                            vond het gewoon een interessant onderwerp om op in te gaan, das al

                            Comment


                              #15
                              Re: Cannabis helpt toch niet tegen multiple sclerose

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
                              Ik bedoel ook niet canna in't algemeen of een andere soort in het algemeen he Bearprolec,
                              maar bepaalde types binnen een soort die ontstaan zijn door research en veredeling door
                              genetische manipulatie onder andere kan men dus wel degelijk patenteren.

                              En over hetvolgende:

                              Bedoel je dit op mij? Ik vind toch niet dat ik in mijn post abnormaal reageerde,
                              vond het gewoon een interessant onderwerp om op in te gaan, das al
                              nee dat ging helemaal niet over u maar over die kerel daarboven LR2. sorry

                              en ja idd ganjax ik zeg niet dat je verkeerd bent integendeel , mooie bijdrage daar aan toe met de specifieke uitleg.

                              mij ging het erover dat iemand graag iets filtert uit een simpel geschreven stukje waar hij duidelijk de hele redevoering zelfs dan niet echt begrijpt of wil begrijpen. omdat hij voor welke reden dan ook verblind is door de drang om iemand die wat gedachten graag wisselt afbreekt ipv als normaal mens een discussie voert?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
                              Laat bedrijven zoals Monsanto hun gang gaan en alle planten en dieren op deze bol hebben
                              in de toekomst een patent, zodat elke mens afhankelijk is van voedsel waar patenten op zijn.
                              Kan je je voorstellen wat een macht ze daar mee zouden hebben en vooral $$$$$$$$$$$$$$.



                              dit is een beetje mijn punt waarom ze nu alle moeite doen om in de wereld iets te hebben zoals cannabis waarvan ze zeer goed weten dat deze zeer veel medicinale waarde's bevat. omdat je niet alle ordinaire soorten onder die ene noemer kan patenteren ( sorry misschien wordt het zo wel duidelijk voor iedereen waar het wat moeilijker voor lijkt). en dat ze daarop wanneer ze met hun actieve stoffen eruit te filteren zien dat ze niet de medicinale waarde van cannabis in zen natuurlijke vorm ( die niet te patenteren valt) kunnen dupliceren dan gaan ze maar met foute propaganda cannabis onderuit te helpen , mede door de onwetendheid van vele burgers. En daar is mijn punt , het gaat gewoon erom als ze er niet economisch van kunnen profiteren en zelfs een bedreiging vormt op dat punt dat het gewoon gestigmatiseerd wordt. ik vind het gewoon jammerlijk.

                              grtz
                              Last edited by bearprolec; 30 May 2012, 23:52. Reden: toevoeging

                              Comment

                              Bezig...
                              X