Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meerderheid Nederlanders steunt legale marihuana

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Meerderheid Nederlanders steunt legale marihuana

Ze hebben maar een handjevol mensen geïnterviewd heh..
    Die enquete sjikkies die je in de winkelstraat wel eens tegen komt doen al representatiever onderzoek omdat ze in principe iedereen aanklampen en niet van een geselecteerde groep uit gaan.

Alleen omdat die Hond z'n naam erbij staat wordt het meteen in de kranten gezet als was het de mening van 17 miljoen mensen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@Blani: het is slechts wat ik hoorde in een documentaire over de wietteelt; veel geïnterviewde mensen kregen een voorschot in materiaal van de GS. Zadenproductie kan legaal met de juiste papieren. Maar dan mag je dus geen gram meer roken of uberhaupt kweken voor de rook! Daar doe ik niet aan mee. Er gelden dan dezelfde regels als bij hennep; zaden kweken en planten zetten mag zoveel als je wilt, maar zodra je er ook maar één opsteekt, ben je de sigaar.

@Stafford: neem het verhaal van berry (? dacht ik!) waar een agent op afroep langskomt. Hij zegt dat kweken wel binnen mag bij berry, dan komen ze niet controleren omdat niemand ze belt wegens overlast. Daarnaast 'vergeet' de agent een plantje op te merken.
      Een agent kan bij een wandeling ook een geur oppikken en daar vervolgens niets mee doen. Hij heeft, in mijn optiek, dan zeker wel een keus! Zolang niet heel het bureau op de zaak gezet wordt door een anonieme aangifte, bepaalt de agent die het eerste te maken heeft met de kweek, welke actie hij onderneemt. Dat het zijn baan/taak is om actie te ondernemen, en veel agenten dat wel doen, betekent nog niet dat er uitzonderingen bestaan. Een oud-collega van me is agent geworden, tot mijn spijt. Hij wist dat ik al jaren kweekte en niet 1-2-3 zou stoppen. Toch kiest hij er zelf voor om dat niet tegen zijn baas te verklappen ondanks dat het goed is voor zijn carriere. Ook heeft hier weleens een diender in de tuin gestaan, die ook niets gedaan heeft met het feit dat er wat planten stonden. Ik zie dat als zijn eigen keuze. Neemt niet weg dat ik toen acht liter zweet heb verloren
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

@QnQ, ze geven toch aan om steekproeven te nemen van zo'n duizend mensen. Dat is best een representatief resultaat dan.
        Ik doe zelf ook van dat soort onderzoeken op databases en dan zie je echt maar weinig verschil of je nou een kleine selectie neemt of de hele set.

Al zijn het in dit geval wel alleen mensen met internet. Dan heb je wellicht daardoor een iets specifiekere groep te pakken. Maar goed dat heb je ook als je alleen winkelend publiek interviewt.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

@LR2: Ik had dat ook gehoord, dat growshops spullen meegeven op "afbetaling" met de eerste oogst. Ik wilde alleen opmerken dat lenen en terugbetalen met rente vrij normaal is.

Maar onder bankiers, growshoppers en maffioso heb je altijd volk dat woekerrentes vraagt, of van te voren weet dat je niet kunt betalen en dat ze dus je huis kunnen leegplunderen. Tuig heb je overal. Heb zou me niks verbazen als je dat meer hebt onder bankiers dan onder growshoppers.

Jammer van al die vergunningen voor een zaadkweek. Ik zou daar ook niet aan meedoen, nee. Voor je het weet ben je meer tijd kwijt aan bureaucratie dan aan je kweek.

Comment

Alcohol is ook legaal maar als je het zelf stookt ben je ook de lul als ze je betrappen,dus als ze marihuana gaan legaliseren en je gaat het zelf kweken komt er echt wel weer iets bij kijken waardoor je weer strafbaar bent,ik geloof niet dat wij er als gewone burger de vrijheid in krijgen,mocht het gelegaliseerd worden dan zal het voor de grote bedrijven zijn.

Comment

Bezig...
            X