Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Synthetische wiet

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Synthetische wiet

Korting op 420shop
    Nooit van gehoord en lijkt me erg goor om te roken!! maar vond het wel de moeite om onder de aandacht te brengen, dus bijdeze.

Synthetische marihuana is zorgelijke trend, vooral in Rusland. Daar heeft men te maken met grote aantallen ''spice'' gebruikers. Evgen Roizman van het afkickcentrum in Jekaterineburg spreekt daarover zijn zorgen uit. Het gaat hier om een synthetische vorm van marihuana, die ernstige gevolgen voor de gezondheid met zich meebrengt. Gebruikers krijgen last van slaapgebrek, ze vallen af, en, dat lijkt erger, ze kunnen nier- en hersenproblemen krijgen. Een aantal chemische stoffen die het middel bevat, zijn daarom in de ban gedaan. Er zijn echter gemakkelijk verbindingen te bedenken, die deze verboden omzeilen. In Amerika heeft men al langer met spice-misbruik te maken. Daar wordt al sinds 2000 over dergelijke stoffen gerapporteerd. Ze worden op de markt gebracht als onschuldige kruidenmiddelen, maar in werkelijkheid zijn de gevolgen vaak ernstig. Accute psychoses, langdurige psychoses, hartaanvallen, zwellende hersenen, plotselinge suďcide en verhoging van het cholesterolgehalte en de bloeddruk. Nou niet bepaald aanlokkelijk om met dit spul te experimenteren. Op 12 juli verbood Obama 31 synthetische verbindingen, die verkrijgbaar zijn vanwege hun psychedelische werking. Ze werden op de lijst van verboden drugs gezet. Hierbij zijn 20 marihuana-achtige verbindingen. Op www.legalsmokestore.com wordt een dergelijk middel te koop aangeboden. Het zou 6 maal sterker zijn dan gewone cannabis en in augustus geleverd kunnen worden. Maar nee, inmiddels heeft de firma eieren voor haar geld gekozen vanwege de wettelijke beperkingen, en staat er in gebrekkig Nederlands vermeld: ''Je kunt niet koopt nu''. Ook niet proberen het middel elders te verkrijgen, ga veilig voor the real stuff. We nemen er nog een onschuldig blowtje op. F.W.

Synthetische wiet is een verschijnsel wat in mysteries gehuld is. Van veel ingrediënten is de werking niet of nauwelijks gedocumenteerd. Vaak worden dit soort producten “Spice” genoemd of “K2”. Dit zijn echter de meest bekende en grootste merken en daarom worden al dit soort producten onder de naam Spice genoemd. Maar als we deze product-groep eens nader gaan bekijken blijkt het wat ingewikkelder te zijn.

In 1984 begint professor John William Huffman met het ontwikkelen van synthetische cannabinoiden voor onderzoek naar de behandeling van multiple sclerose, AIDS en kanker-patienten die chemotherapie ontvangen. Zoals bekend bij de meeste medicinale wietgebruikers hebben cannabinoiden een goede invloed op deze patiënten. Ze zorgen voor een hogere levenskwaliteit omdat dat ze kunnen helpen bij pijnbestrijding, slapeloosheid, het opwekken van eetlust en verminderen van misselijkheids symptomen. Symptomen die kunnen opspelen bij de behandeling van deze verschillende ziekten. Voor onderzoek was het dus belangrijk dat deze cannabinoiden makkelijk en goedkoop beschikbaar waren zodat er in de toekomst medicijnen voor behandeling van deze patiënten ontwikkeld kunnen worden. In totaal hebben Huffman en zijn team meer dan 450 verschillende cannabinoiden ontwikkeld, waar cannabinoide JWH-018 het meest op de werking van THC lijkt. De benaming “synthetische wiet” is overigens slecht gekozen, we hebben hier echt met iets anders van doen. Cannabis bevat meer dan 40 verschillende cannabinoiden die vaak synergetisch met elkaar samenwerken. Een meer accurate benaming zou “cannamimetica” zijn, stoffen die de werking van cannabinoiden nabootsen.
    Volgens het Psychonaut Web Mapping Research Project kwam het merk Spice voor het eerst op de markt in 2004 via het Londonse bedrijf The Psyche Deli. Het bleef de eerste 2 jaar redelijk onopgemerkt omdat het voor de meeste gebruikers te mild was, Latere versies werden ook meer en andere cannabinoiden toegevoegd zoals CP47,497 waardoor het product sterker werd en het meer mensen ging aanspreken.
    In 2007 werd Spice echt populair door het gebruik in Duitsland, Engeland en Frankrijk. Cannabis was in die landen vaak vervuild met insecticiden en verzwaringsmiddelen zoals loodpoeder en glas. Gebruikers in het grensgebied rond Nederland konden naar de veilige Nederlandse coffeeshops voor hun wiet maar voor veel mensen was dat geen optie. Spice bood verschillende sterktes aan (Regular, Silver, Gold en Diamond) en het product was consistent in kwaliteit. Een veiliger alternatief in die tijd. De toxiciteit werd onderzocht op de zelfde wijze als medicijnen.
    Op www.drugs-forum.com/spice verscheen een uitvoerig onderzoek wat uitwees dat CP47,497 geen lange termijns aandoeningen veroorzaakt. Helaas waren er schimmige bedrijfjes die wilden meeliften op het succes van het merk Spice en er begonnen slechte imitaties te verschijnen onder dezelfde naam. Het probleem met deze imitaties was dat de cannabinoiden goedkoop werden geproduceerd en slecht werden gemengd, waardoor men zogenaamde “hotspots” kreeg: stukjes die verhoudingsgewijs meer cannabinoiden bevatten dan andere waardoor de gebruiker een onverwacht sterke roes ervaart. Door de extreme populariteit was Spice bijna dagelijks voorpaginanieuws in diverse landen. Ondertussen verkochten veel tankstations en kiosken Spice. Hierdoor nam de druk toe op politici om actie te ondernemen. (Ondanks dat er van het merk Spice 40 miljoen doseringen over de toonbank zijn gegaan zonder noemenswaardige incidenten,) verboden de Oostenrijkse, Duitse en Franse overheid de verkoop van Spice in headshops en verbood de analogen JWH-018 en CP47,497. Omdat Spice nooit populair is geworden in Nederland, bleef een Nederlands verbod uit. Maar de geest was al uit de fles. West Europa was veroverd, en de rest van de wereld zou al snel volgen.
    Het klinkt zo ideaal: het cannabis verbod omzeilen door stoffen te gebruiken met een soortgelijke werking om zo ongestoord high te kunnen worden. Stoffen die niet in drugtesten herkend worden. Dit klinkt heel aantrekkelijk voor gebruikers in landen waar zware straffen staan op bezit en gebruik van marihuana. Landen zoals Amerika, waar de populariteit van Spice zo groot was dat het niet aan de slepen viel. Ook hier volgde na een media hetze een verbod op de ingrediënten van Spice, maar concurrerende producenten gebruikten experimentele cannabinoiden zodat het verbod niet meer gold voor hun product. In enkele verpakkingen van andere producenten werd zelfs een opiaat aangetroffen maar de media schoof het in de schoot van Spice, een soortgelijk product maar wat feitelijk dus iets heel anders is. De enige overeenkomst was de verschijningsvorm.
    Tegelijkertijd begonnen gebruikers van experimentele cannabinoiden klachten te ontwikkelen zoals psychoses, hoofdpijn, hartkloppingen en paniekaanvallen na het gebruik van cannamimetica’s. Hulpverleners en beleidsmakers verweten deze producten de oorzaak te zijn van deze klachten zonder te kijken naar de ingrediënten en die als problematisch aan te wijzen. Sommige regeringen verboden de kruiden die cannamimetica’s dragen zonder al te veel onderzoek naar de precieze ingrediënten te doen, Door dit kat en muis spel tussen producenten en overheden, zijn de producenten van cannamimetica’s niet meer geďnteresseerd in de gezondheid van hun klanten maar slechts in hun portemonnee, zolang het product nog verkrijgbaar is. Volgt een verbod, dan veranderen producenten hun ingrediënten. Gebruikers die dit niet weten kunnen daardoor van de een op de andere dag een totaal ander product nemen terwijl ze in de veronderstelling zijn dat ze hetzelfde product consumeren.
    Veel van deze stoffen zijn zo nieuw dat er geen onderzoek is gedaan naar de effecten op de gezondheid en dus ook niet gereguleerd zijn. Ze zijn dus legaal en vrij te verkrijgen maar gebruikers zijn hun eigen proefkonijn. Deze research chemicals bootsen de werking van illegale drugs na. Jaarlijks worden tientallen nieuwe soorten drugs op de markt gezet door producenten en er vanaf gehaald door overheden. Het verbod op drugs zorgt dus voor de ontwikkeling van deze nieuwe stoffen. Zonder het verbod op cannabis had Spice dus nooit bestaan. Beleidsmakers zouden zich moeten focussen op de gezondheid van gebruikers en bestaande middelen opnieuw moeten evalueren zodat we met deze stoffen, waar we al jaren mee bekend zijn, verantwoord om leren gaan. Net als alcohol.
    Spice is een combinatie van organisch materiaal (de drager) en synthetisch (de cannabinoiden). Cannabinoiden zijn stoffen die op het endocannabinaire systeem van het menselijk lichaam werken. Cannabis bevat cannabinolen, maar er zijn dus meerdere wegen die naar Rome kunnen leiden, omdat het dus niet exclusief om cannabis gaat. Veel mensen veronderstellen dat Spice synthetische THC bevat. Feitelijk gaat het om cannamimetica, stoffen die de werking van cannabinoiden nabootsen. Spice zelf word niet meer gemaakt.

Re: Synthetische wiet

Ik ken het wel en ook het stuk beschrijft een bijna typische samenwerking tussen de media en onze overheden.
    Door de extreme populariteit was Spice bijna dagelijks voorpaginanieuws in diverse landen. (Ondanks dat er van het merk Spice 40 miljoen doseringen over de toonbank zijn gegaan zonder noemenswaardige incidenten,)
    Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat ze dit in Rusland na de opkomst van Krokodil nog echt zorgwekkend vinden.
    Last edited by JiMBR0wsKi; 18th April 2014, 20:19.

Comment

Bron?
      Stultus es, qui facta infecta facere verbis postulus.

sigpic

FAQ links over kweken

Never give in — never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense.
      W.L.S. Churchill

Comment

http://www.cannabis.info/NL/nieuws/5...hetische-wiet/

http://www.cannabis.info/NL/biblioth...en-nuancering/

Comment

Een plant waar je zoveel passie in steekt proberen om dit chemisch na te maken is toch niet te vatten.

Heb enkele jaren geleden eens een soortgelijk artikel gelezen. Dit ging wel over preparaten als amfetamine, cocaďne,... Deze werden nagemaakt door 'legale' middelen en als die stof dan verboden werd, dan werd er een molecule gewijzigd in de formule. Zo bleef dit telkens legaal, omdat het dan elke keer een andere stof zou zijn.

Comment

Designer drugs...

Comment

Zo, da's een mooie letterbrij. Ik kan dat zo niet lezen heh..
              Ik zie geen einde van zinnen en alinea's ontbreken.

't Is een beetje cheap om zomaar artikelen te gaan copy-pasten en dan niets aan de opmaak te doen.
              Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2014-15-16-17-18-19 ~ 2019 ~

Comment

als het onduidelijk is ga je toch naar de bron? zo staat het daar ook vermeld en waarom zou ik de opmaak van artikelen veranderen, weet je hoeveel tijd het kost en deze site staat trouwens vol met copy past artikelen, nu zou ik dus ook nog eens decaan nederlands moeten spelen door teksten te veranderen, dan word het straks opgevat als plagiaat!!

je kan nederlands lezen maar stoort je aan de grammatica en de opmaak, jammer miss is het artikel wel heel erg informatief maar met zo,n instelling lees je idd over alles heen!!!

Comment

...waarom zou ik de opmaak van artikelen veranderen...weet je hoeveel tijd het kost...
                  Om te zorgen dat mensen hier op JD ook lezen wat je plaatst ofzo ? Of is dat niet het doel van je bericht ?

Bij de artikelen die ik overneem zorg ik wel dat de opmaak goed is en plaats ik de bron.
                  Dat kost even tijd, maar zorgt er voor dat het op een prettige manier leesbaar is.

Dan kun je wel overal en in elk topic je kont tegen de krib gooien met al je uitroeptekens, maar je begrijpt dat ik daar alleen maar om kan glimlachen.
                  Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2014-15-16-17-18-19 ~ 2019 ~

Comment

Het doel van het bericht is info overdragen niet het corrigeren van de tekst.
                    Dat jij de tijd neemt om teksten te corrigeren zodat ze je eigen worden, is jouw zaak maar je moet je eigen bijdrage op deze site niet vergelijken met andere.

Het ging mij om de info, als je moeite hebt met het denkbeeldig plaatsen van grammatica regels, kan ik me voorstellen dat het irritant lezen is voor jouw.

Ga maar naar de bron, staat ook zo daar. Verander dat dan ook even en het net staat vol met gramattica en spellings fouten als jij je liever bezig houd met het corrigeren in de plaats van het opnemen van de info, is dat idd erg vervelend voor je.

dan kun je nu wel zeggen dat ik me kont in de krib gooi maar is het niet zo dat nu alleen jij je stoort? en jij van mij een soort van begrip of excusses verwacht?
                    Je zegt gewoon dingen oftopic om zo je argumenten te bekrachtigen................ jammer had je slimmer in geschat.

Bijna onder de zon zo,n drie uur vliegen en genieten maar!!

Comment

Een bericht is makkelijk aan te passen voor een topicstarter door op 'bewerken' te drukken onder een bericht. Paar keer op enter rammen, kost je nog geen vijf minuten.

Daarnaast betwijfel ik ten zeerste of 'spice' ook echt bestaat. Het is al sinds 1999 bekend dat synthetische cannabinoďden voor extreme depressies en epilepsie zorgen. Farmaceuten experimenteerden in die tijd om cannabinoiden te gebruiken tégen epilepsie en angststoornissen. En een beetje drugsdealer wilt wel graag terugkerende klanten. Een mogelijke verklaring is, dat toen die troep uit de handel ging bij apotheken, het op straat beland is. Want waarom met veel moeite synthetische THC maken als het met ontzettend weinig moeite uit een plant te trekken is? Tenzij het gratis is natuurlijk.
                      Dat zou zoiets zijn als komkommers kweken in een lab, terwijl je naast de supermarkt woont.
                      Daarnaast is het aanbod in Nederland zó prima, dat spice helemaal niet nodig is. Tenminste, niet in West Europa. Ook heb ik er persoonlijk nog nooit van gehoord, behalve in rare artikeltjes op wazige drugswebsites. Maar daar zeggen ze soms ook dat je hard kunt spacen op wc-verfrisser.

Goed, designer drugs zullen er altijd blijven, maar cannabinoiden 'opnieuw uitvinden' is zo ontzettend verspilde moeite, dat ik er geen bal van geloof dat het heden dag nog gebeurt.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Synthetische wiet, heeft niks met wiet te maken.
                        Is gewoon een hard drug, 3 hijsjes is genoeg.
                        Maar ik raad het je af, heb mensen hele rare dingen zien doen op dat spul
                        en dat waren ervaren gebruikers.

Comment

jwh 018 ..vieze troep, heeft niks met wiet te maken, althans niet met goede wiet.

Comment

is die hofman niet de uitvinder van lsa en van sommige paddo's en nu ook nog eens van synthetische thc ,ja die man heeft nogal gewerkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door misterwinner View Post
                              is die hofman niet de uitvinder van lsa en van sommige paddo's en nu ook nog eens van synthetische thc ,ja die man heeft nogal gewerkt
                              hoffman is uit vinder van lsd , lsa is familie van lsd maar geen zuur .
                              lsa is een zaad + bij die trip ga je zowizo kotsen .
                              heb wel enkele ervaringen en kennis over die dingen .
                              groeten steundje

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

synthetische wiet het woord zegt het zelf al...

BUCHT!!!!!

even serieus , ik ben hier wel nieuw maar denk dat ik men menig toch wel mag geven.
                              ik denk dat bijna iedereen hier wiet kweekt en dan ook natuurlijk geen nep kak troep waar je van in coma van kunt gaan ofso.
                              ik vind het zeer spijtig dat zeer stomme domme mensen die kak hebben uitgevonden wand er vallen alleen maar doden van en het is en belediging voor de wiet plant op medisch en creatief gebruik .
                              ergste van al je kan die zooi online kopen en in veel landen in gewoon nachtwinkels ofzo.

hoop dat je hier nu snel uit samen vat : fock syntetische wiet en rook en lekker topje van en echte plant!!

groeten steundje.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X