Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

100 kilo wiet in je huis maar geen straf

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    100 kilo wiet in je huis maar geen straf

    Korting op 420shop

    Blowen mag. Wiet verkopen ook. Maar een grote voorraad hebben is illegaal. | ANP

    Coffeeshophouder Edo Landtman had 100 kilo wiet in zijn huis liggen. Voorraadje voor de shop. Maar officieel mag dat natuurlijk niet. Toch besloot de rechtbank in Amsterdam dat ze Edo niet straffen.
    De rechtbank zegt dat hij wel degelijk strafbaar is, want je mag als coffeeshophouder niet meer dan 500 gram wiet op voorraad hebben. Maar omdat Edo de zaken verder prima op orde heeft, krijgt hij geen straf.
    Daarnaast houdt de rechtbank rekening met het feit dat de coffeeshophouder eigenlijk wel zoveel wiet moet hebben, om de shop een beetje op een normale manier te runnen. Het is aan de wetgever (en dat is Ivo Opstelten, de minister van Justitie) om wat te doen aan de achterdeurproblematiek, motiveert de rechter.

    "Hij hield zijn administratie bij, betaalde zijn personeel wit en gaf zijn inkomsten door aan de Belastingdienst."
    Maurice Veldman


    Trend

    Volgens het Parool zijn de Amsterdamse rechters het gedoogbeleid zat, waarin het is toegestaan wiet te verkopen, maar er niks is geregeld voor de aanvoer van diezelfde wiet. Advocaten Ilonaka Kamans en Maurice Veldman zien zelfs een trend.
    "Het laatste anderhalf jaar kijken rechters anders naar de voorraad van coffeeshops", zegt Kamans. "Dit is een voorlopig hoogtepunt, dat denk ik wel precedentwerking heeft."


    2500 wietplanten

    Vorige week deed de rechtbank in Groningen ook al een opmerkelijke uitspraak: een man met2500 wietplanten kreeg geen straf. Ook zijn handel paste volgens de rechter prima in het gedoogbeleid. Deze zomer gingen de eigenaren van coffeeshop Checkpoint in Terneuzen ook al vrijuit. Ook daar lag een te grote voorraad.
    Het lijkt er dus op dat rechters niet langer verantwoordelijk willen zijn voor de problemen die het gedoogbeleid soms veroorzaakt. Maar een woordvoerder van de rechtbank laat weten dat dit een besluit is van deze drie rechters - het is niet zo dat al dit soort zaken door Amsterdamse rechters voortaan op deze manier worden behandeld.

    NOS.nl
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower


    #2
    Re: 100 kilo wiet in je huis maar geen straf

    een stapje in de goede richting!

    Comment


      #3
      Re: 100 kilo wiet in je huis maar geen straf

      Geen straf maar ik neem aan dat die 100 kilo wel in beslag is genomen.
      Als ik word aangehouden met me rokertje ben ik het ook kwijt.

      Maar zoals gezegd een kleine eerste stap hopenlijk volgt de rest vanzelf.

      Comment


        #4
        Re: 100 kilo wiet in je huis maar geen straf

        Ze zullen weer goed kunnen blowen op het kantoor

        Comment


          #5
          Re: 100 kilo wiet in je huis maar geen straf

          Goed dat de rechters inzien dat verandering bij de Top begint, en zich niet schamen om verantwoordelijkheid te nemen. Met Ivo aan het roer, is legalisatie onhaalbaar. Deze man is van mening dat dit niet kan in Europa, gezien de richtlijnen. Richtlijnen die door mensen zijn gemaakt, en aangepast kunnen worden door mensen.

          Daarbij hebben onderzoeken aangetoond dat het haalbaar is in Nederland, zonder de Europese wetgeving tegen het zere been te schoppen.

          Blij iig dat er zichtbare veranderingen komen, en we meer naar het Amerikaanse concept kunnen gaan.

          Comment


            #6
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            Bezig...
            X