Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meer tieners zoeken hulp voor cannabisgebruik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meer tieners zoeken hulp voor cannabisgebruik

    Korting op 420shop
    Ruim zeshonderd tieners die cannabis roken, onder wie sommige jonger dan 15, klopten daarvoor in 2013 bij de hulpverlening aan. Hun aantal blijft toenemen. Dat staat in het jongste rapport van de Vlaamse Vereniging van Behandelingscentra Verslaafdenzorg (VVBV) waarover De Standaard en Het Nieuwsblad vandaag berichtten.http://clint.be/actua/meer-tieners-z...annabisgebruik

    #2
    Re: Meer tieners zoeken hulp voor cannabisgebruik

    "Tegen dat ze 25 zijn, roken ze elke dag cannabis."

    Wat is dit nu weer voor zever. De leeftijd slaat totaal op niets en bepaalde mensen kunnen er perfect mee omgaan elke dag een jointje te roken.
    - Fast Bud
    - Royal Dwarf Auto
    - Big Devil XL Auto & NY Diesel Auto

    Comment


      #3
      Re: Meer tieners zoeken hulp voor cannabisgebruik

      Ahum... ik krijg de indruk dat dit artikel niet vanuit een objectieve invalshoek werd geschreven.
      Ik geloof graag dat er veel jongeren in behandeling zijn voor cannabisverslaving maar volgens mij gooit de schrijver de cijfers van cannabis -en meervoudige drugverslaafden bij elkaar.

      Comment


        #4
        Re: Meer tieners zoeken hulp voor cannabisgebruik

        Weet niet hoe het in Belgie gaat hoor, maar het zou me niks verbazen, dat er ook wordt gezegd:

        "Als je hulpverlening neemt, dan krijg je strafvermindering. "

        Dan krik je de cijfers wel lekker omhoog, en kun je je eigen beleid ondersteunen met die cijfers.




        Net zoals ze in Nedelrand doen/deden bij festivals:

        "Boete accepteren, dan mag je verder. "

        Maar dan wel gelijk een strafblad aan je ass.

        Maar controle is nodig hoor, moet je kijken hoeveel veroordeelde personen/criminelen daar rondlopen.

        http://www.omroepflevoland.nl/nieuws...komst-advocaat


        .
        Last edited by Faach Viechuur; 15 June 2015, 17:08.

        Comment


          #5
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Meer tieners zoeken hulp voor cannabisgebruik

            Meer tieners zoeken hulp voor cannabisgebruik
            Heb dat ook gedaan als tiener, wist niet goed hoe ik een joint moest rollen en zocht hulp.

            Comment


              #7
              Ruim zeshonderd tieners die cannabis roken, onder wie sommige jonger dan 15, klopten daarvoor in 2013 bij de hulpverlening aan.
              Respect, en succes !
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Stap voor stap geraken we er wel.

                Comment


                  #9
                  Re: Meer tieners zoeken hulp voor cannabisgebruik


                  In Nederland is het niet anders hoor, qua gekleurdheid van het "onafhankelijke" staatsnieuws.

                  Wat dat betreft doen we niet veel onder voor Rusland of China (NK gaat me net te ver).

                  http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...eugenaars.html



                  Dit is denk ik ook de voornaamste reden, dat de cijfers zo hoog/gestegen zijn.

                  Ik wil ook niet zeggen dat er nooit hulpverlening aangeboden hoeft te worden bij cannabisgebruik/misbruik.

                  Maar ik geloof niet dat het nu ineens veeeeeeeeel erger is dan voor die tijd.

                  Ik geloof eerder dat er nu strenger op toe wordt gezien.



                  Zonder achtergrond informatie, zeggen cijfers niet veel.

                  Ook een leuk voorbeeld over de betrouwbaarheid van cijfers.

                  En nog wel van onze beste vrienden:

                  https://decorrespondent.nl/2038/Ophe...12084-474d5e9e


                  Daarom zeg ik, we doen niet onder voor Rusland en/of China.

                  Ok, misschien een beetje overdreven, maar hier doen we er altijd wel zo schijnheilig over.

                  Alsof het manipuleren van de publieke opinie via het staatsnieuws, en gegoochel met belangrijke cijfers, alleen daar gebeurt.


                  Maar het grote probleem hiermee is, dat in Rusland of China mensen er redelijk van bewust zijn, en ze het dus met een korrel zout nemen.

                  Hier geloven alle schapen alles, en worden dit soort nieuwsberichten zonder verder na te denken voor waar aangenomen.

                  Comment

                  Bezig...
                  X