Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe meerjarige wietsoort! Altijd oogsten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nieuwe meerjarige wietsoort! Altijd oogsten?

Korting op 420shop
    de toekomst ???

http://www.rollingstoned.nl/nieuwe-m...ltijd-oogsten/
    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Re: Nieuwe meerjarige wietsoort! Altijd oogsten?

Broodje aap. Zaadbank die eeuwige wiet maakt zou commerciŽle zelfmoord zijn.

http://journal.frontiersin.org/artic....00234/full#h7

Comment

Een plant die altijd in bloei staat lijkt me in ons klimaat niet te doen.
      En onze tentjes zijn te klein om zo'n plant lang binnen te houden

Eerst zien en dan geloven.
      En dan zie ik het graag in een stuk of 10 kweekverslagen door gewone kwekers zonder dubbele (commerciŽle) agenda.
      Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2014-15-16-17-18-19 ~ 2019 ~

Comment

commerciŤle zelfmoord? Zal wel meevallen. Duurt wel ff voordat anderen de zaden hebben kunnen kweken en het eerste jaar alleen al zullen ze enkele miljoenen zaden kunnen verkopen. Big bussiness de eerste paar jaar en dan de rechten verkopen en stil rijk leven.

Comment

Ben wel nieuwsgierig naar de prijs ???
          Probeerde me te registreren op BC steeds maar krijg steeds dat de verbinding niet privť is
          Is er iemand geregistreerd en kan die de prijs misschien zien
          Las in een reviews iets over 200.000$ sowieso buiten mijn budget kan iemand dit bevestigen ?

Comment

200.000 heb je wel zo weer terugverdiend als je 'm goed kan klonen of zaden kweken.
            Minder dan 5 planten is geen commercie kweek dus bammm 3 tot 5 planten neerzetten en hele jaar door flink oogsten.

Comment

Komt ook zo je strot uit constant dezelfde roken.
              Althans hier wel.

Comment

Dus, als ik het goed begrijp zijn er hier wel tegenstanders van Monsanto, maar hier is niets aan de hand?
                Vanaf mij mogen ze die mannen van Forever Buds gaan droppen in Hiroshima, zodat ze licht gaan geven voor de komende 500 jaar.
                Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Yep hiero weg met zulke graflijers.

Comment

Als je werkelijk het verschil zou begrijpen tussen wat monsanto doet, en deze wietsoort, dan zou je denk ik toch een beetje genuanceerder reageren..
                    Als je iemand kent met suikerziekte, vraag ze eens hoeveel kalfjes ze willen opofferen voor een weekdosis insuline. Als ze minder dan 2 zeggen, kun je ze per direct de deur wijzen, want dan steunen ze GMO. Dan zijn het een stelletje graflijers die maar kapot mogen gaan aan hoge stralingsdoses.

Als je 't niet wŪlt begrijpen, dan is dat prima. Maar om ze direct graflijers te noemen en naar hiroshima te sturen, vind ik wat kort door de bocht. Zoek eens uit hoe je papier gerecycled wordt, of hoe je koffie wordt bereid, of hoe je bier wordt gebrouwen..
                    Het fucking gras in je gazon is GM. De melk, kaas, yoghurt is GM. Je zuurkool en kimchi.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Jup, maar er is een verschil tussen een onderhoudende markt (zoals de suikerziekte die je aangeeft) en met genetica van planten zitten te klooien zodat gebruikers een onnatuurlijke oogst kunnen hebben.

Ze moeten niet alles naar hun hand willen zetten, gebruik van gefeminiseerde zaden is al onnatuurlijk genoeg.
                      En ja daar doe ik aan mee.
                      Net zoals ik (jammer genoeg) ook meedoe aan alles wat slecht is voor deze planeet.

Als jij morgen met een alternatief komt hoor ik het graag.
                      Maar bon, los van dit, en aangezien mijn indruk over u toch datgene is van een zeer verstandig man (en met een degelijke zinsbouw, ze zijn mager gezaaid op dit forum).
                      Wat is jou mening er dan over?
                      Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Gezien wat Monsanto doet met boeren vind ik ze zeker graflijers.
                        Je kunt ook vooruitgang hebben zonder iedereen tot je slaaf te maken.

Comment

Wat monsanto doet, keur ik ook niet goed. Ik zal uitleggen waar ik het niet mee eens ben bij monsanto, en wat ik wel acceptabel vind aan BC's actie.

Monstanto brengt:
                          - Vreemde genen, uit vreemde organismen, in planten. Daardoor maken ze o.a. gifstoffen die ze eerder nooit gemaakt hebben.
                          - Monsanto doet dit met planten die met de 'wilde' populatie mengen (grassen, maÔs, fruit).
                          - Monsanto vervolgt iedereen die zaden bevrucht door hun product gebruikt zonder daar leges over te betalen.
                          - Monsanto heeft geen enkele moeite genomen om verwildering en 'release in nature' te voorkomen.
                          - Monsanto beinvloed direct de voedingsstoffen, gifstoffen en eiwitten die we binnen krijgen.
                          - Er zijn inkomens afhankelijk van monsanto's zaden, de mensen kunnen niet zonder.

BC daarentegen:
                          - Gebruikt een gen dat van nature in de plant voorkomt. De bloei vorm die hier optreedt zou zelfs van nature kunnen ontstaan. Als ik een ruwe schatting doe, is dat mogelijk bij 1 op de 10.000.000 planten, daar merken wij echter niets van, want wij hakken ze om. Je hoort wel vaker dat moederplanten vanzelf in bloei gaan en daar niet meer uit willen, dŠt knopje heeft BC zelf omgezet. Als je wilt weten waar dat knopje zit in het DNA, dan heb je een exemplaar nodig die dat knopje van nature bevat. Je kunt het niet zomaar maken zonder een bestaand exemplaar te hebben. ”f je zult wel ontzettend veel moeten investeren en aan knock-out technieken gaan doen.
                          - BC geeft zelf aan dat ze hun best doen om geen enkele andere wietplant hiermee in aanraking te laten komen.
                          - BC verkoopt de zaden in stabiele feminised vorm, het is dus vrijwel onmogelijk om hiermee andere planten te bevruchten.
                          - Cannabis, zeker een plant van 200.000 euro, houd je binnen, dat maakt de kans op bevruchting van de wilde populatie (die is er trouwens niet voor cannabis, behalve in azie, afrika, arabiŽ, rusland en oosterlijke streken) vrijwel 0. Daarnaast; met een wilde populatie heb je eigenlijk geen eeuwige bloeier nodig; je kunt het gewoon op het veld plukken. Dus die mensen zullen niet gauw 2 ton neertellen voor een miezerig plantje. Dat maakt de kans nog kleiner dan 0.
                          Stel nu dat die dame toch bevrucht wordt, waar belanden die zaden dan? Juist, in een joint of bij een grower, of juist in de prullenbak. Niet in de natuur.
                          - Niemand wordt gedwongen om de zaden af te nemen, niemand krijgt een clausule waarin staat dat je er niet mee mag kweken, en ik schat de kans klein in dat BC mensen gaat aanklagen.
                          - Een bloeiregeling aanpassen in een plant zorgt niet voor stoffen die eerder niet in de plant voor kwamen. Het is dezelfde plant, met dezelfde stoffen als iedere andere cannabis plant.
                          - Er zijn geen inkomens afhankelijk van deze plant, de mensen kunnen zonder.

Een wereld van verschil als je 't mij vraagt.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Maar ik bedoel BC ook niet LR2.
                            Moet eerst maar eens zien of dit werkt.

Comment

ben eigelijk blij dat het niet echt is hoor, ten 1ste zou wiet kweken zijn charme verliezen ten 2de vind ik dat genetisch manipuleren niet hoort. ook zouden "de mens" er weer veel te extreem ingaan en andere genetische manipulatie toepassen om bv thc waarden en hoeveelheid te veranderen waardoor wiet nog meer als iets slecht zou aanzien worden... er begint meer en meer bewustzijn ze komen dat wiet eigelijk maar een simpel plantje is , puur natuur, onschadelijk,... en dan zouden ze er een beetje beginnen mee brielen....

en over dat regeneraten, ik doe dit iedere begin van de zomer met mijn binnenkweek. als ik tussen mei en augustus een binnenkweek oogst probeer ik om zoveel mogelijk baladeren aan de plant te laten, is echt raar jobtje hoor, ipv bladeren trimmen zit je daar plukjes van je tak te knippen... dan gewoon buiten zetten en 9 op 10 schieten ze weer in gang en bloeien ze nogmaals in september oktober zou het binnen niet echt doen.. al dat werk en je bent nooit zeker hoe goed hij het zal doen... zet gewoon nieuwe...
                              grtz wullox
                              1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X