Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verdampen is de boodschap! Analyse.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Die staat vrij regelmatig in promo op 319, maar nooit goedkoper zien staan.

    Comment


      Stortz & Bikkel heeft ook een perfecte service en doen niet moeilijk.
      Mijn Crafty was na een half jaar gesneuveld. Terug gestuurd en direct een nieuwe. Top hoor!

      Comment


        De flowermate hybrid die ik kocht wou na 2weken reeds niet meer opwarmen. Opengeschroefd en wat een goedkoop rommeltje binnening. Hangt samen met doorzichtige huishoud tape. Alles gewoon los erin gepropt...
        Anyway, Bleek 2 draadjes die niet goed bevestigd waren en niet goed gestript die elkaar raakten.
        nu ik de binnenkant zag heb ik niet echt veel vertrouwen dat dit ding lang zal overleven.

        die pods vind ik het idee leuk maar het werkt veel beter zonder pod rechtstreeks de keramiek kamer in.

        De temp. Setting is handig maar eigenlijk gebruik ik m zowat altijd op 195graden.

        Voorlopig pref. Ik nog steeds een jointje. Als ontspanning savonds. Kan ik langer aan puffen.

        De high is idd iets helderder, lijkt me wel beter voor overdag. Zelf rook ik overdag geen wiet. Tenzij es in verlof.
        verbruik zowat hetzelfde voor mij.

        Eindconclusie, vapen is een leuk alternatief, en meer stealth dan roken. Maar ik mis het ritueel gevoel van grinden, rollen, opsteken,... Mss vreemd maar dit en de kortere duur van vapesessie vs jointje roken zorgt voor een minder ontspannen gevoel bij mij. Zal het regelmatig gebruiken maar eerder als afwisseling.

        De eliquid kant heeft me wel overtuigd om te stoppen met sigaretten roken en over te schakelen naar dampen maar daar kocht ik een ander apparaat voor ondertussen.

        De reden waarom ik m zelf geopend heb ipv onder garantie terugsturen is omdat het metalen omhulsel een kleine bluts heeft na een val.
        Last edited by ergonaut; 30 March 2017, 10:19.
        verslag 1, verslag 2

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door hippiekomeet View Post
          Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

          Probeer er eens salie of thym in te verdampen.


          Ik heb een vapium van vapor. Ik gebruik het voornamelijk als ik ziek ben. Als john sinussen dicht zitten hysob en eucalyptus echt geweldig spul. Mijn dochter van 2 heeft een verdamper voor olie in haar kamer ik doe er al anderhalf jaar een hysob eucalyptus mengeling in . Sins dien nooit meer ziek geweest ☺





          Ook andere kruiden zoals damiana, munt, kamille


          Je kan zo veel smaakjes zelf samenstellen en mengen.
          Zelfs tabak kan je verdampen, is gezonder als roken





          Handig voor op de werkvloer of familliefeesten ☺
          Last van mijn keel vandaag, dus voor de gein eens mijn Storm gevuld met Tijm. Lekkere smaak, maar voelt wel heet aan in je keel als die al rauwig is. De laagste stand is 180 graden, wat volgens mij iets te heet is voor tijm... Al met al toch een positieve ervaring.
          Ik zag laatst een docu over hoe vogels vaak takjes tijm op hun eieren leggen, waarvan onderzoek heeft aangetoond dat het de kans op een succesvol broedsel aanzienlijk verhoogt...

          Comment


            Comment


              Ah... jonge tijm... dan moet ik eens de tuin in.
              Heb trouwens gisteren gewoon wat tijm mee laten trekken in mijn thee... ook niet verkeerd

              Comment


                Net een titan 2 binnen..... Iemand een idee over de ideale temperatuur ?

                Comment


                • Stemma
                  Stemma commented
                  Editing a comment
                  Bevalt hij?

                Toch nog steeds veel schadelijke stoffen, naftaleen bv, best wel aan de hogere kant om te gaan verwerken, nieren + lever. Uiteraard dat een joint slechter zal zijn door de tabak en verbranding.
                Ik had gehoopt dat er nog minder schadelijke stoffen vrijkwamen, misschien dat verder onderzoek naar bepaalde temperaturen en systemen wel nog andere uitkomsten zal voortbrengen.
                Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
                Jah, ik hou van planten.

                Comment


                  Bij de vaporizers van de laatste jaren komen niet of nauwelijks schadelijke stoffen vrij, heb een stuk gekopieerd waarin dat staat, is ook wetenschappelijk onderzocht:

                  Onderzoek naar vaporizers


                  Zeker vier onderzoeken uit de afgelopen jaren bevestigen dat er weinig tot geen schadelijke bestanddelen in de wietdamp van de vaporizer zitten. Deze worden hieronder besproken.

                  In 2001 heeft Gieringeronderzoekhttps://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...-en-hoe-werkt/

                  Ondertussen zijn we wat jaartjes verder en zijn de vaporizers ook beter geworden.
                  Kortom is vapen een veiliger alternatief dan het roken van jointjes, etc.

                  Comment


                  • TegridyRandy
                    TegridyRandy commented
                    Editing a comment
                    ahaaa, bedankt alleszinds voor de info. ik was al wat aan het experimenteren idd, ik denk dat de wiet mss wat droog ook was

                  • Alzheimer
                    Alzheimer commented
                    Editing a comment
                    en doe die vulling niet te vol. ik heb de neiging om hem vol te doen en de wiet iets aan te drukken maar beter gebruik je iets minder. inhaleert ook makkelijker.
                    ik doe 5 minuten op 175 en daarna nog ff op 210 en dan ga ik lachend naar mijn nest. ik proef veel verschil tussen citral en peppermint kush maar dat zijn ook wel uitersten qua smaak denk ik. hoop niet dat alle anderen op elkaar lijken want dan heb ik voor niks vier soortjes gezet
                    benieuwd naar je ervaringen met de mighty. heb hem zelf ook. erg tevreden mee

                  • Zabuza
                    Zabuza commented
                    Editing a comment
                    Een Mighty is uw geld goed besteed. Heb er al eentje reserve voor als deze het begeeft. Ging nieuwsgierig kijken naar de huidige prijs en was serieus afgeprijsd. De huidige is bijna 5 jaar en werkt nog perfect qua verdampen, dagelijks gebruik (tussen de 1 en 5 keer per dag naargelang de omstandigheden). Is echter iets te vaak gevallen waardoor er stukjes afgebroken zijn en het mondstuk niet meer perfect vast zit en wat lucht trekt. Kwestie van fixeren met een vinger en niks aan de hand. Verder is het scherm ook niet meer zichtbaar tenzij ik er net onder wat duw zodat het goed aansluit binnenin. Al bij al dus enkel gebreken door onvoorzichtigheid van de gebruiker. Las in reviews wel eens dat de niet wisselbare batterij een struikelblok kon vormen. Totaal geen last van. Kan ook mee gevaped worden terwijl hij oplaadt. Dussss de reserve ligt klaar maar ik kan nog geen afscheid nemen van de huidige.

                  Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                  Ik verdamp al een tijdje nu en vind het een hele verbetering
                  ......................
                  En ik zweer het zonder Dampen kan je nooit weten hoe Cannabis eigenlijk echt smaakt , mannnnnnnnnn das lekker bijna net zo lekker als chocola
                  Haha. Dan is er mijn eerste kweek toch wat mis gegaan. Ik proef weinig tot niets. Maar dat kan ook komen doordat ik noodgedwongen veel te vroeg heb moeten oogsten. (vernietigende hagelstorm)

                  Ik heb nu de Mighty. Niet de plus maar de gewone. Die is voor 230 euro thuis bezorgd vanuit Duitsland. Nog best wel een bedrag maar 4 tot 5 honderd euro, dat wordt me een beetje te gortig. Die Mighty vaped heel comfortabel moet ik zeggen.

                  ik heb wel het idee dat vapen een stuk schonere manier van inhaleren is. Mijn hasj rookt ik vroeger wel heel erg ongezond. Ach, als je maar stoned wordt was mijn idee erbij.

                  Nog even een praktische vraag: Op een gegeven moment zijn de cannabinoïden​ er uit gedampt. Bij de Mighty is dat na zo'n 6 doorgangen. Meen ik empirisch vast te kunnen stellen. De gegrinde wiet is dan van groenig naar bruin verkleurd. Ik gooi het daarna weg. Klopt dit of moet je doorgaan tot ongeveer alles verdampt is? Dat deed ik met hasj en wiet vroeger. Tot er alleen nog maar een beetje zwarte as is de pijp zat.

                  Comment


                  • Alzheimer
                    Alzheimer commented
                    Editing a comment
                    ik mik het na een vape sessie weg idd. meestal zit ik wel ff te lurken. langer dan zes pufjes. laat vaak ook de temperatuur wat oplopen. begin op 170 en dan omhoog. als je het maar zes keer inhaleert zit er vast nog wel wat potentie in. benieuwd of anderen daar nog wat mee doen. ik niet. gebruik maar 1a 2 vullingen per dag dus dat is nog geen halve gram per dag

                  Ik wil al langer een vaporizer kopen, maar ik weet niet welke.

                  De vulcano vind ik veel te duur, vooral omdat je dan vast zit aan steeds van die zakken te moeten kopen.

                  https://www.zativo.nl/draagbare-vapo...ght-launch-box

                  Deze spreekt me wel aan omdat er een oplader bijzit. Ik wil niet steeds een usb poort van me pc gebruiken.

                  Verder staat er bij levens lange garantie, weet iemand hoe lang dat is ?

                  Kortom welke vaporizer gebruiken jullie, en zijn jullie er tevreden over.

                  Ik hoorde van een online vriend dat er ook elektrische bongs zijn, maar die mogen hier niet verkocht worden ?
                  Last edited by Gps; 1 August 2023, 21:14.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                  • Alzheimer
                    Alzheimer commented
                    Editing a comment
                    vulcano lijkt me vooral leuk met een groep. gebruik zelf de mighty. zelfde merk. degelijk en met lader. ligt aan de lader terwijl ik hem gebruik in mn bed. zeer tevreden maar geen vergelijkingsmateriaal want is mn eerste en enige. duur maar top. doe mn wiet in capsule en wissel die dan in twee tellen in mn bed als ik nog niet knetter genoeg ben. bevalt super

                  Die vulcano is inderdaad erg duur. Er is ook een versie/mogelijkheid dat je via een mondstuk en slang kunt inhaleren. Zonder ballonnen. Dacht ik. Maar ik heb dat verder niet uitgezocht omdat ik het niet echt een beginnersprijsje vond.

                  De mighty ben ik erg tevreden over. Ik heb echter geen vergelijk met andere methoden en/of vaporizers. Ik betaalde 229 euro. Nieuw in doos. De laagste prijs die ik ooit gezien heb. Een Italiaanse website, kantoor in Stockholm en verzonden vanuit een depot in Duitsland (Ichtershausen). Gratis verzending met trackandtrace.

                  De mighty is Duitse kwaliteit. Tenminste, daar ga ik van uit. Er zit een eigen oplaadapparaat bij. Ik vind die voor te doseren capsules erg handig. Geen geknoei en gedoe tijdens het vapen. In een handomdraai gewisseld.

                  Wat betreft opladen via USB, dat wordt steeds meer standaard voor steeds meer apparaten. Ik heb er een USB hub met externe voeding voor gekocht. Zodat je niet steeds je PC hoeft te gebruiken. Kost een paar tientjes. Krijg je vijf qua voeding overbemeten USB 3 poorten voor.

                  Comment


                  Een hub is wel een idee.

                  https://www.bol.com/nl/nl/p/auronic-...8.ProductTitle

                  25 euro.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment

                  Bezig...
                  X