Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De positieve en negatieve effecten van langdurig en excessief roken van cannabis.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De positieve en negatieve effecten van langdurig en excessief roken van cannabis.

    Korting op 420shop

    #2
    Leuk onderwerp!

    tja wat ik wel ervaar is het agressief zijn het wegte roken.
    het gevolg (denk ik) is dat dit de keer erop twee keer zo hard gebeurd.

    ik rook graag een jointje het maakt me rustig en dan bedoel ik in mijn hoofd.
    alleen waar ligt de grens? Tja van 10gram per dag krijg je zeker problemen (rook zelf +-1g per dag).

    ik denk ook wel dat dit heel persoonsgebonden is...

    gz Ricky

    enne dat uitstellen ja heel vervelend... net als het bezoeken van drukken ruimtes etc...

    Comment


    • majoo
      majoo commented
      Editing a comment
      Ik heb ook wat agressie maar ik denk eerder dat dit door omstandigheden zoals de respectloze maatschappij, stress op het werk en drukke omgevingen komt...

      De joint helpt me eerder relaxen en de stress te verminderen.

      Zelf rook ik toch 1,5 a 2 g per dag. Maar dat lukt.

    • Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Majoo dat is het probleem zodra je boos ben rook je jezelf rustig, de volgende keer dat je boos wordt klap je...

      Dat is wat ik ervaar (denk ik)

      Gz Ricky

    • majoo
      majoo commented
      Editing a comment

    #3
    Veel aggressie is terug te leiden naar het overmatig gebruik van caffeine. Drink eens 'n halve kan minder koffie per dag. Het maakt echt mega veel verschil na een week. Bizar.

    Pas er ook voor op om dingen bij iets externs neer te leggen.. "De maatschappij" bijvoorbeeld is zo'n populaire tegenwoordig. Die is kut en die ruw en die is gemeen.. Terwijl we nog nooit zo poeslief naar elkaar zijn geweest.
    Leg je mobiele telefoon eens een hele dag in een kast, moet je eens opletten hoe kriebelig je wordt als je niet elke pauze op dat ding kan kijken. Dan opeens kom je in de maatschappij terecht, die is aardig rustig en best wel vriendelijk. Al die kids met een burn out, da's ook niet vreemd; ze hebben geen moment rust omdat ze 'telefoontijd' en 'netflix' zien als ontspanning, terwijl dat breintje maar alles moet verwerken.. Da's niet de maatschappij, dat is volledig hun eigen gedrag! Ik ken er genoeg die het zo ontzettend zwaar hebben op school.. Die kijken series tijdens het huiswerk maken, om maar wat te noemen. Dan kost dat huiswerk 4 uur meer dan nodig, continu zitten ze opgejaagd te werken, hun veilige plekje is de telefoon voor een dopamineshot, en dan kunnen ze zich vervolgens niet concentreren. Goh..
    Ik neem voortaan een krant mee naar m'n werk, of de Natgeo ofzo, ik heb me nog nooit zo chill gevoeld.

    Jouw mentale tekortkomingen (ik kies mijn woorden zorgvuldig) zijn de jouwe, en niet de schuld van de maatschappij. Ik kan ook niet omgaan met drukke ruimtes omdat ik niet om kan gaan met al die indrukken en omdat ik me niet goed een houding kan geven. Dat is paranoide gedrag, iets wat blowers en kluizenaars hebben. Dat komt niet door de drukke ruimte, dat komt door mijzelf; als ik een week op een festival doorbreng dan heb ik daar geen last van, dan heb ik mezelf overwonnen. Blowen versterkt dat weer en brengt 't in mum van tijd weer terug. Test het zelf eens: ga naar de kroeg en drink wat pilskes. Niks aan de hand aan het eind van de avond. Ga naar de kroeg en rook een joint, en je hebt de hele avond een ongemakkelijk gevoel. Da's zuiver de THC die dat doet.

    Iets wat ik veel bij blowers terug zie is dat de schuld altijd ergens anders moet liggen. Terwijl je praktisch alles zelf onder controle hebt; moeilijke dag? Jointje.. Alles opgelost! Maar de volgende dag ligt het probleem er nog steeds. Dus uitstellen (hoi!) en dan 's avonds denken: kut! Mijn probleem! Jointjeeee!

    Als je er echt over nadenkt om tot je 85e met een joint op de lip wilt zitten, dan moet je problemen oplossen en zorgen dat je dat zorgeloos kunt doen. Pak je eigen problemen aan, los ze zelf op, want de maatschappij gaat dat niet voor je doen. Werp eens een blik op je rituelen en gooi die om voor een week of vijf. Pas dan kom je jezelf tegen, pas dan weet je zeker of je een beetje langetermijn geestelijk gezond bezig bent.

    Ik wil pas blowen als ik alles gefikst heb voor die dag, de maatschappij is geen boze entiteit in mijn leven, ik weet bijna zeker dat ik niet eens dagelijks zou willen blowen. Het lost niks voor me op en het maakt eigenlijk niets in m'n leven makkelijker. Maar het is wel verdomde lekker. Dat geef ik eerlijk toe. Ik beoordeel halfjaarlijks m'n hele denkwijze en zienswijze, dat zijn harde waarheden die ik weg kan blowen, maar het is makkelijker om die nuchter op te lossen. Dan kan ik daarna weer rustig doorgaan.

    Er is geen excuus om wel te blowen. Dat vind ik oprecht; ik zal het niemand aanraden en ik zit hier al 10+ jaar op dit forum. Want het is geen oplossing. Het is de kers op de taart, maar dan vind ik wel van mezelf dat ik eerst die taart moet bakken. En zeg nou zelf: heb je weleens stoned een taart gebakken? Die is een stuk minder lekker dan een taart die je nuchter hebt gemaakt.

    Stoot jullie dat tegen de borst? Dan zit er wellicht wat waarheid in. Doe er wat mee
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • majoo
      majoo commented
      Editing a comment

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Majoo, het kan ook je vakgebied zijn. Ik ken de horeca, en je hebt feitelijk geen enkel moment van de dag rust. Dat zorgt er voor dat je automatisch geen enkel moment van de dag kunt ontspannen. Als je elk moment van de dag gehaast bent, dan komt elke indruk een stukje sterker binnen. Dan reageer je misschien heftiger op een grapje van iemand, of interpreteer je iets sneller als een aanval. Dat is slechts een deel van het punt.
      Blowen voor het slapen gaan activeert je vergeet-centrum. Dat zorgt er voor dat je kwalitatief (lichamelijk kwalitatief: verwerken van de dag) klote slaapt. Het is niet voor niets dat bijna iedereen die stopt met blowen ontzettende nachtmerries krijgt en super levendig droomt. Opeens wordt het 'onthoud' centrum van de hersens weer actief en worden alle indrukken opeens 's nachts verwerkt. Door 's avonds te blowen gooi je eigenlijk heel het systeem door de war; cannabis activeert het tegenovergestelde van wat jouw lichaam nodig heeft om de dag (of soms de hele maand) te verwerken. Stoppers hebben daarom heel veel moeite om gestopt te blijven; het kan 4 weken duren voordat er een normaal slaappatroon terugkomt. Dat zijn 4x7x(gemiddeld aantal x dromen)3 nachtmerries/levendige dromen die je door moet. Dat zijn er akelig veel! Ik heb meestal in de 3e week een gigantische emotionele breakdown van een uurtje; janken zonder reden, als volwassen man, midden op een camping. Maar daarna weet ik opeens weer dingen die ik 6 maanden geleden al vergeten was; mijn onthoud-en-verwerk-centrum functioneert weer. Al die tijd heeft die informatie ergens opgehoopt gezeten en die is nooit verwerkt.. 6 freaking maanden! Weet je hoeveel info dat is?! Niet vreemd dat de boel dan even op hol slaat. Ik kan 't voor mezelf verklaren en het is een vrij gezonde reactie als ik er zo over nadenk.
      Daarom probeer ik te benadrukken: als je echt rust wilt en je hecht daar waarde aan, dan is blowen niet het antwoord. Het is een pleister op een wond die je eigenlijk handmatig open houdt door de pleister. Als je die pleister nou eens weg doet, dan kan de wond goed genezen en misschien verhelp je daarmee ook andere kwaaltjes.

      Mijn zusje had vorig jaar steeds hoofdpijn, ze heeft alles geprobeerd; dry needling, andere stoel, nieuw beeldscherm, ergonomisch meubilair, verdovende middelen.. Na 10 bezoeken bij de huisarts waren ze er nog niet uit. Totdat ze naar de opticien moest; het bleek dat ze de verkeerde glazen had gekregen. Het probleem was in een uur verholpen. Soms komen uit kleine dingen hele grote irritaties voort, en is het daardoor lastig om te zien wat nu de bron is. Mensen zijn nu eenmaal niet zo systematisch als computers. Maar als ik het zo hoor, dan is er wel veel terug te leiden tot een zeer waarschijnlijke oorzaak. Ik ga je niet dwingen hoor! Maar het is denk ik wel goed voor jezelf om er eens bij stil te staan wat blowen met een lichaam doet, en of je daar daadwerkelijk baat bij hebt, of dat het misschien schone schijn is.

    • majoo
      majoo commented
      Editing a comment
      @LR2

      Hmm... Die komt wel hard binnen.
      Ik kan mijn eigen bevindingen daaromtrent wel naast de uwe leggen.
      Het is inderdaad zo dat wanneer ik een rustpauze inlas, zon 2xper jaar. Dat ik idd niet of slecht slaap, wakker word badend in het zweet. Dromen daar heb ik minder last van.
      Vergeten is een groot deel van het probleem in die zin, dat het mijn emotionele kant onderdrukt. Niets wordt verwerkt.
      Daar ben ik wel schuldig aan.
      Na de dood van mijn grootmoeder, op 16 j, ben ik heviger gaan roken om te vergeten.
      Mijn werk heeft daar geen last van maar het ik heb wel lang ingezien, dat mijn sociaal leven en emoties onderdrukt worden.
      Het is ook zoals je zegt, een grapje of actie van een ander als aanval zien. Dat herken ik ook wel zo. Hehe. Ik voelde mij zelfs wat aangevallen door uw comment, omdat er idd wat waarheid in zal schuilen.
      Thx voor de inzichten, is goedkoper dan mijn psychologe Hehehe.

    #4
    +1 Kan mij volledig vinden in bovenstaande.

    Blow dan wel dagelijks, 25 jaar lang al.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #5
      ik blouw al van mijn 18 ben er nu 40 das 22j en roken om uitstel vind ik niet zo goed verwoord
      ik rook enkel s'avonds en s'nachts soms gehele nachten door en rook zo een 25gr per 3 weken ( ja ik weet het is veel )
      maar als ik s'avonds het op mijn heupen krijg en iets niet afkrijg zet ik het ff van me af en verdiep me in mijn joint ga zeggen de volgende dag als ik eraan begin het ik meestal een oplossing
      soms ff afstand nemen va je werk en het eens bekijken als je een joint rookt komen de raarste gedachten door uw hoofd maar meestal zit de oplossing er ook wel bij
      en is ook wel soms wat uitstellen als je vb geen zin in iets heb moet ik ook eerlijk toegeven zo als vrouwke iets vraagt .....shit terug weg da ka ik mijn joint niet roken ...da zeg ik snel doe we morgen wel kan ik aan mijn eerste joint beginnen lol ...

      wat ik wel merk en ook moet toegeven door jaren roken ben ik ook liefst thuis en ga ik ook liefst niet zo veel weg voel me altijd goed thuis ( kom wel dagelijks buiten in mijn moestuin zit ik alle dagen als het mooi weer is zit ik geheel de dag buiten ) maar op mijn gemak zonder veel gezaag rond mijne kop en neem dan ook die klote gsm niet op ( wat ik haat dat ding )
      meeste vrienden komen ook altijd naar hier ... merk ook dat ik minder weg ga dan vroeger liever mijn jointje op het gemak thuis en rust kan ik wel van genieten

      btw LR2 drink koffie zonder cafeine zoals ik al jaren doe dan ...dan heb je ook minder agressie ​​​​​​​

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

      Comment


        #6
        Dat is net het uitstelgedrag waar ik op doel.
        Die kleine klusjes aan het eind van de dag die je nog te innen schieten, waar je nuchter zo nog aan begint. Maar als je die eerste joint al gerookt hebt, vergeet het maar.
        Vandaar de perceptie dat stoners luiaards zijn. Hehe.

        Comment


          #7
          Ben nu bijna 50 en gebruik bijna 34 jaar waarvan ong 25 jaar dagelijks. Tegenwoordig iigenlijk alleen savonds en moet zeggen dat t mij ontspant. Mischien ontspant t me omdat de gedachte om geen wiet te gebruiken me juist erg onustig maakt. Vlgns mij noemen ze dat verslaving. T rare blijft als ik op vakantie ben waar t "niet mogelijk is" om te gebruiken, dat ik er dan ook totaal niet om geef en dzt ik prima slaap. Wel een stukkie heftiger dromen maar thats it. Als ik thuis niets gebruik, slaap ik steeds stukkies van een half uur en voel me constant grieperig. Mijn korte termijngeheugen is die van een hoog bejaard. Ben zelf nogal een zwaarmoedig type maar twijfel of dat van de wiet komt. Mijn moeder is nl ook altijd zo geweest en zij heeft nog nooit iets van illegale drugs gebruikt. Genoeg legale shit van artsen wat naar mijn mening ongezonder is. Ik heb mijn verslaving geacepteerd. Zeg niet dat t goed is of een aanrader maar ik voel me er goed op. Moet wel vermelden dat ik gem. Half grammetje per dag vape en dat is opzich niet zoveel maar wel genoeg. Lees veel over thc tolerantie. Heb t gevoel dat ik hier totaal geen last van heb. 1 hijsje en ik zit gelijk in mijn flow. Het effect worct niet meer als ik meer gebruik. Mischien is dat de thc toletantie maar daar kan ik dan weer prima mee leven. Amen

          Comment


          • majoo
            majoo commented
            Editing a comment
            Zelfkennis is het begin van alle wijsheid!
            Ik heb hetzelfde op vakantie, alhoewel ik steeds wiet aangeboden krijg. Misschien zie ik er na 20j roken gewoon zo uit

          #8
          Huhhh, ik dacht hier na LR2 een comment geplaatst te hebben maar die is weg?

          edit: sorry, haha, in de war was andere thread. My bad!!
          Last edited by Helemaal Top; 30 June 2019, 18:06.

          Comment


          • majoo
            majoo commented
            Editing a comment
            Geen idee

          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Zeker te veel geblowed

          • majoo
            majoo commented
            Editing a comment
            Hehehe das geen sativa dat je rookt!
        Bezig...
        X