Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Weed Sucks!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Weed Sucks!

    Korting op 420shop
    Ja, of weet ik veel wat voor titel ik moet maken, maar dit trekt hier vast de aandacht

    Uiteraard is iedereen op dit forum lyrisch over cannabis, je voelt je er fantastisch door, het stilt de pijn, is hét medicijn voor allerhande gedefinieerde en ongedefinieerde kwalen...
    Je wordt blij! Euforisch zelfs! Super creatief! Het geeft een rete strakke workout in de gym etc.
    Kortom, als het niet bestond zouden ze het uit moeten vinden!

    Alleen bij mij niet.

    Full disclosure, ik begin de 60 zachtjes aan te naderen, heb afgezien van wat hash tijdens de punk nadagen nooit iets met wiet gehad of gedaan.
    Nu ben ik lekker plantjes aan het kweken en dan wil je het natuurlijk ook ervaren, maar helaas.
    De keren dat ik nu (en echt voorzichtig) een poging heb gedaan valt de ervaring het best te omschrijven als een flinke griep.
    Ik begrijp na wat googlen dat hiervoor de term 'Whitey' is gemunt.
    Draaierig, licht hoofd, koud zweet alsof je elk moment kan flauwvallen en het enige wat ik wil is heel snel op de bank gaan liggen en wachten tot het over is.
    Heb ik weer.

    Ik zou zeggen kom maar op met jullie 'succes' verhalen, schaam je niet, niemand die het leest hoor!
    Offuh ben ik de enige die niet meteen bij de eerste puff in de zevende hemel was
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

    #2
    Had je na de allereerste keer niet zo iets van: dit wil ik vaker? Had ik wel toen.

    Comment


    • JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      je bedoelt in 1984 ofzo? Nee, eerste keer gebeurde er niks, tweede keer was wel relaxed, alle remmingen weg (durfde zelfs vreemde meisjes aan te spreken), derde keer eerst beroerd en daarna een lachkick in een publieke ruimte waarbij ik mezelf van een afstand zag en dacht 'dat moesten we maar niet meer doen'.
      En dat was idd de laatste keer...tot opa zonodig weer moest 40 jaar later

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Mijn zusje kan er ook niet tegen. Werd altijd ziek, 1 hijsje was al teveel. Dan is het misschien beter niks te nemen. Zoals vroeger ervaar ik het nu zelf nooit meer met lachkicks, vreetkicks, maar kan er wel enorm relaxed en tevreden, soms spraakzaam, van worden. Hele belangrijke voorwaarde bij mij is dat ik al relaxt en rustig ben als ik ga roken, anders kan het verkeerd vallen.

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Volgens mij was het toen 1979😳

    #3
    Ik zou es vroeger oogsten , net milky. De eerste keren weet ik niet meer, nooit afgezien van een joint, behalve 10 jaar geleden, na week stoppen en terug van reis , druk op achterhoofd.
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #4
      Nee, het is bij mij ook niet altijd lachen, gieren en brullen als ik gerookt heb maar ik ben nuchter ook geen uitbundig type. Bovendien heb ik een hekel aan mensen die altijd blij zijn en niet ophouden van lachen. Een beetje realisme kan geen kwaad maar daardoor zal ik misschien niet zo high worden als iemand die niet wil nadenken over de schaduwzijde der zaken. Verschil moet er zijn. En voor de inspiratie hoef ik het ook niet te doen, wat destijds een van de voornaamste redenen was dat ik begonnen ben ironisch genoeg. Ik hoorde de fouten in mijn eigen nummers zodra ik high was, waardoor ik wel moest constateren dat je van cannabis heus niet uitsluitend begint te hallucineren. Best een bizarre gewaarwording om je eigen timing fouten die je nuchter maakte er uit te pikken en te corrigeren. Nu had ik het bewijs zwart op wit dat cannabis je muzikale inzicht verscherpt.

      Maar nadat de gewenning optreedt gaat het bijzondere van dergelijke constateringen af omdat je de hele tijd zo denkt. Wanneer ik nu van zins ben een nummer te maken - meestal 's ochtends tijdens de wandeling - en wat wiet rook voor inspiratie, gebeurt het niet zelden dat de inspiratie wegebt en ik er niet meer aan toe kom. Het wordt dan een beetje vrijblijvend gepingel op de gitaar en het lied blijft op de plank liggen. Wanneer ik een tijdje niet blow en dan weer begin, vind ik de high zo overweldigend dat ik te zenuwachtig ben om iets op te nemen. Terwijl ik dan de ideeën wel heb. Misschien moet ik het combineren met speed, lol!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Jefkewiltnogs
        Jefkewiltnogs commented
        Editing a comment
        Welke muziek maak je? Ik rap(engels), en dat gaat uitzonderlijk goed(nuja, freestyle is goed, soms trekt het op weinig, liederen maak ik niet zal eerder samenraapsels zijn van de freestyles, maar dat kan als je de juiste ideeen combineerd) high of niet! Ik moet dan gewoon mijn mindstate wat beheersen en een beat vinden.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Rap en reggae maak ik, Nederlandstalig en voorheen Engels.

      #5
      Het is allang niet meer zoals het geweest is. Bijna 30 jaar geleden mijn 1e joint gehad/een paar hijsje en ik ging OUT. Ik moest op de grond gaan liggen volgens mijn maten. En dat deed ik en toen schoten mijn : "vrienden" in een lachkick. En daar lig je dan, hulpeloos. Terwijl ze mij hadden moeten helpen met het eten van chocolade bv. De volgende dag ging ik onder invloed naar huis. Zo voelde het en dat zou voor mij een teken moeten zijn van Afblijven. Maar ik kreeg problemen met slapen en daardoor met werk dus nam ik elke avond een stickie voor het slapen gaan. Dat heeft jarenlang gewerkt totdat ik werkloos werd. En een verslaving was geboren. Heb ook vele jaren gehad dat ik geen cannabis gebruikte, maar het keerde op een moment weer terug. Cannabisgebruik/verslaving heeft me meer gekost dan mij lief is/was.

      Dat was toen en nu is mijn situatie anders. Maar ik heb periodes gehad dat ik ermee op stond en mee naar bed ging. Nu ben ik meer bewust gaan blowen en met mate. Dus NEE niet alles is goed aan cannabis gebruik. Het gaat erom wat je zelf acceptabel vindt elke dag. Dat heb ik moeten leren....

      Veel gestelde vragen over het forum
      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL
      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

      Comment


      • Jefkewiltnogs
        Jefkewiltnogs commented
        Editing a comment
        Ja kalmpjes aandoen is altijd beter. Helaas wordt het zo verdrongen door het idee het mag niet! Ok... ja en wat leren we daaruit, uit waarom daarom, bitter weinig. Ik zou prima kunnen afkicken en het nooit meer aanraken, maar ik hou van dat luchtigere leven. Ik heb soms bijzonder veel stress gehad in mijn leven en dat helpt. Dus stress is ook niet goed. Je mag natuurlijk ook wat controle hebben over je leven ipv het over te laten aan een sticky. Net als jouw doe ik het wat bewuster maar ik geef toe dat ik wel vlotjes stap naar, bonne kwart jointje en ik kan weer paar uurtjes relaxter leven.

        Verslaafd of problematisch leven gehad... ik vraag me af waar de grens ligt. Wat je hoort in de volksmond is dat je een luiaard, lafaard of loser bent maar ik zie dat alles behalve situaties van mensen die gebruiken remediëren. Diezelfde mensen zijn zich er niet van bewust misschien maar ze hollen je op die manier nog meer uit! En ze denken dat hun opinie rechtvaardig is dan. Naief! Maar goed kan je het hen kwalijk nemen dat ze maar wat nakwaken omdat ze erg bang zijn van het onderwerp.

        In grond zijn ze bang van de verlichting van de mensen die het doen, en de bewustwordingen die het creëert als je erover begint na te denken. Men wil geen mondige, vrije, open mensen. Cannabis is doorheen de eeuwen 'medicijn' naar mijn mening voor een verdonkerde nauwe geestesingesteldheid. Maar dat denk ik misschien enkel omdat ik mijn 'geestelijke wandelingen' bewust doorsta en er telkens wat uit probeer mee te nemen. Ik steel niets uit men hoofd, ik ruil!

      #6
      De high ervaring is ook een beetje hoe je het mentaal inricht, het is vaak wat je geloofd en er van wilt dat je aanhoud! Als je gaat denken van dit en dit en dit wil ik niet zijn er vaak negatieve dingen aan verbonden en versterkt. Ik probeer altijd met wiet net op de edge te zitten. Anders ervaar ik inderdaad zoals jouw meer negatieven dan positieven.

      Het is soms zoeken. Maar het gans verheerlijken klopt ook niet, menig gebruikers zal het goed ervaren en andere niet! Ik zeg altijd, rook geen wiet als je niet stabiel bent, en vele hebben die aanleg niet! Toch rookt de meerderheid van de mensen het met een gebrekkige controle. Maar goed! Een druggebruik doet je whatever je wilt zeggen. Begrijp dat en je kan het gebruiken hoe je het wilt. Maar kortom, je blijft een gebruiker en je raakt er misschien verslaafd aan omdat je controle erover hebt of denkt te hebben.

      Maar over democratie en kapitalisme of andere ideeën denken we ook controle te hebben. You just one man, better plan it out!

      Comment


        #7
        Ik ben en blijf een voorstander van een neutrale positie tegenover wiet; ik ken de nadelen, ik ken de paar kleine voordelen.
        Van mijn kant zal je waarschijnlijk nooit horen dat wiet een geweldig middel is. Als ik me goed en creatief wil voelen dan heb ik daar andere middelen voor.
        Cannabis is en blijft voor mij een dagafsluiter, en als dat op de darmen slaat dan voelt dat als een flinke griep.

        Als ik mensen iets zou moeten adviseren over cannabis dan zou het iets in de strekking zijn van: "Ik kan het niet aanraden, en als je het toch wilt doen dan moet je dat zelf weten. Zorg dat je goed gegeten hebt en besef je heel goed dat je het niet kan stoppen, je moet die rit uitzitten tot hij klaar is. Geloof vooral niet de louter positieve verhalen, die zijn eenzijdig opgesteld door mensen die maar een ding willen."

        Maar goed, dat heb ik al meermaals duidelijk gemaakt op dit forum. Mensen die wat langer mee lezen weten dat ik het niet zo heb op die pro-cannabis clubjes.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Dagafsluiter, das mooi verwoord, zo heb ik het 30 jaar gedaan, wel iedere dag ook. Maar toen ik wat jonger was was het zeker leuk om ook gedurende de avond, soms zelfs de gehele dag, met je vrienden wat te roken, te schaken, muziek luisteren, kaarten, biljarten... Voor de meisjes hoefde je het niet te doen. En er moest wel gestudeerd worden. Best wel wat van toen hebben dat niet goed gedaan.

        #8
        Als iedereen zich zo zou voelen bij cannabis gebruik als ik zou het snel afgelopen zijn met die rotzooi ​​​​​​​

        Ik blijf het hoe dan ook een fascinerende en veelzijdige plant vinden en erg leuk om te groeien en mee bezig te zijn.
        ​​​​​​​En de mensen hier zijn meestal ook wel te harden...ik blijf dus nog even.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Misschien een plant kiezen met veel minder thc stoffen. Toen het nog verkocht werd vroeg ik in koffieshops altijd om Thai wiet. Het zag er niet uit, zaten vaak zaadjes in, goedkoop ook, iedereen verklaart je voor gek. Maar zelf vond ik dat het lekkerste gevoel na het roken.

        #9
        Ik heb de reis gemaakt van joints naar roken via de waterpijp en tegenwoordig de verdamper. Met de verdamper is de ervaring zoveel anders, niet die knal die je ineens overvalt maar die rustige roes die als een zachte deken over je heen valt. Ik heb de mazzel dat ik kan kiezen uit vele soortjes om te dampen, heb een mooi arsenaal om van te snoepen en iedere soort geeft me een andere gevoel.
        Ik ben sinds 16 januari bezig met chemotherapie, sindsdien rook ik toch wel richting de 3 gram per dag. Ik prop ongeveer 0.3gr in de verdamper en heb er steeds een uur of 3 rust mee. Geen prikkels in handen of voeten, geen gejaagd gevoel, geen gespuug of hoofdpijn.
        Ik start de dag met sativa's, Purple Haze of AK-47.
        In de middag rook ik hybrides, Apple Fritter, Watermelon of Gelato.
        In de avond, voor het slapen, de sterke jongens. Imperium X of Seriotica.

        Pas had ik 1.5gr in een uur weg. Toen stond ik met m'n sleutel in het voordeurslot te pielen en kwam er na een paar minuten achter dat ik in de verkeerde straat stond....

        Comment


          #10
          Ondanks dat het ook wel eens minder leuk is, ben ik enorm blij met cannabis. Het heeft me zoveel goeds gebracht dat ik de keren dat ik fout ging op de koop toe neem. Mijn motto is: she never complain, i love you Mary-Jane.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


            #11
            Ik weet nog toen ik in 2004 af en toe hijsjes nam van mensen die blowde ik vaak misselijk, veels te stoned of heel erg moe werd. Echter werd het toch snel plezierig want ben een all day blower sinds 2007.
            ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

            Comment


            • Heyz
              Heyz commented
              Editing a comment
              Rook je? Het roken van tabak door je wiet maakt je namelijk ook zeer misselijk en duizelig als je normaal niet rookt. Anders is het gewoon de wiet. Minder in doen, halve jointjes draaien, alleen roken als je naar bed gaat zijn dingen die kunnen helpen tolerantie op te bouwen. Echter wil ik je niet die kant op duwen van een verslaving of iets maar dit is wel hoe je op kunt bouwen om een joint gewoon plezierig te kunnen handelen.

              Als je normaal geen tabak rookt kan ik me de misselijkheid en duizeligheid en hartkloppingen des te meer begrijpen als je dat ervaart.

              Rustig opbouwen, wil je dat niet maak er vrienden blij mee die wel blowen, of kennissen of...

              Je kunt ook cake bakken en dan maak je een thc boter met heel weinig erin. Eet je smiddags een plak, merk je na 2 uur niets neem je nog een plak. Dan weet je dat je volgende cake twee keer zo sterk mag zijn. Kom je toch van je wiet af.

              Ik raad je ook aan om eens een gram wiet te halen bij een coffeeshop, aangezien je aangeeft niet te blowen heb je ook geen vergelijking met je eigen wiet.

              Succes.

              Edit

              Weet nog dat me ma vroeger in de tuin lag te bakken terwijl ik een toeter rookte, mijn moeder rookte shag als een ketter. Ik spoorde me moeder aan een hijsje te nemen. Dus dat nam ze al liggend in de zon met zonnebril op enkele minuten later merkte ze er niks van zo zei ze. Dus ze nam nog enkele hijsjes. Ik rookte me joint op en moeders probeerde overeind te komen maar ze was verlamd. Ze deed der zonnebril af en der ogen hingen op half 6. Ik heb haar naar boven geholpen en ze is op bed gaan liggen. Heb wat zoets voor haar ingeschonken maar ze bleef maar zeggen dat ze hartkloppingen had en dat ze dacht dat ze dood ging.

              Ik heb haar gerust gesteld, ze is met pijn en moeite in slaap gevallen en een uurtje later werd ze wakker en was ze heel erg melig en opgelucht dat ze het overleefd had, maar voor haar nooit meer. Maar zij had dan ook niet net geoogst natuurlijk.

              Haar vriend daarintegen vind het heerlijk om op een verjaardags feestje oid een paar hijsjes te nemen van de blowende feestgangers. Hij rookt niet.

            • JimBean
              JimBean commented
              Editing a comment
              Dank je @Heyz,

              Ik rook al lang niet meer, ik stop een plukje in de vaper en neem dan twee lange trekken waarna ik het bloed al uit mijn gezicht voel trekken..

              Ik ben niet op zoek naar een verslaving maar zou het fijn vinden als ik er van kan genieten zoals ik elke avond van twee glazen wijn of whisky geniet. Ik kom dan helemaal tot rust met wat muziek of een YT filmpje en het leven is goed.

              Alcohol is echter zoals we weten een stuk minder gezond en tast mijn conditie meer aan dan wat wiet vapen (en het scheelt flessen wegbrengen ).

            • Heyz
              Heyz commented
              Editing a comment
              Gewoon wat minder van in doen dan komt dat vanzelf.
          Bezig...
          X