Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Joint gerookt. Er is nu iets met mij aan de hand.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Joint gerookt. Er is nu iets met mij aan de hand.

    Korting op 420shop
    Hallo.

    Ik zal mijn probleem zo kort mogelijk uileggen.

    Ik ben dus een niet-roker, geen alcohol en geen drugs gebruiker. Maar....
    3 maanden geleden heb ik het dus willen proberen, samen met een vriend van me heb ik wiet gerookt. Ik weet niet welk variant het was, maar de prijs was 9 of 12 euro. Ik weet het niet meer precies. Het was dus een zware joint.

    Dit was dus voor het eerst in m'n leven dat ik zoiets had ingenomen. Na het innemen kreeg ik *paf* na 5 minuten al een zogeheten 'bad trip'.
    De ambulance bracht mij naar het ziekenhuis en het duurde 5 uur lang totdat ze mij hadden kunnen kalmeren met wat pillen.

    En nu... Na 3 maanden... Ben ik op vakantie in Turkije. Woensdag nacht (6 dagen terug) kreeg ik plotseling hetzelfde trip en gevoelens zoals vorig keer terwijl ik niets heb ingenomen. Ik zat te lachen met dezelfde vriend. Begonnen we te praten over verschillende soorten drugs waaronder waarheids-serum enz. Ik werd hier plotseling enorm bang van en ik kreeg een paniekaanval. Ik werd zo angstig dat ik de controle over mijzelf zou kunnen verliezen en dat ik er gek van zou worden als ik niet zou worden gekalmeerd. Ik begon opeens gedachten te horen van 'Ik ben gek', 'Ik ga dood', 'zal mijn hart stoppen'. Gedachten die niet van mij lijken te zijn, gedachten die ik niet onder controle had.

    Ik ben dus langs een psychiater geweest en ik kreeg 2 soorten pilletjes. Paxil 20mg en een anti-depressie 10mg.
    Het is nu dus al 6 dagen en ik neem de pilletjes al 5 dagen maar ik heb nog steeds angst-gevoelens. Ik ben constant bang van of ik de controle over mijzelf zal verliezen. Wat als ik straks zelfmoord wil plegen, wat als ik straks iemand wil vermoorden waarvan ik hou.

    Kan iemand mij A.U.B goed advies geven. Hoe moet ik mijzelf kalmeren en wat moet ik doen?!

    Dank u wel...
    Last edited by Deelname; 9 August 2011, 14:35.

    #2
    Re: Wiet gerookt. Er is nu iets met mij aan de hand.

    Je geeft aan "iets" te hebben ingenomen. Moeten we raden naar dat "iets" of kun je "iets" concreter zijn?

    Comment


      #3
      Re: Joint gerookt. Er is nu iets met mij aan de hand.

      Ik heb m'n bericht aangepast. Een joint (wiet) van 9 of 12 euro. Een zware was het volgens mij waar ik dus later achter kwam.

      Comment


        #4
        Re: Joint gerookt. Er is nu iets met mij aan de hand.

        Je verhaal klinkt niet bijzonder consistent. Een joint van 9 of 12 euro? Ik heb zelden duurdere joints dan van 5 euro gezien. Voorts was je 6 dagen geleden in Turkije en gebruik je inmiddels 5 dagen medicijnen. Ben je soms naar een Turkse psychiater geweest, die de medicijnen voorschreef of ben je halsoverkop teruggekeerd naar je geboortestreek om met spoed een psychiater te consulteren? Die schrijft dus Paxil voor, volgens mij een antidepressivum op basis van paroxetine en daarnaast nog een ander antidepressivum.
        Ik zou maar professionele hulp zoeken en verder nooit meer blowen.

        Comment


          #5
          Last edited by moreweed; 9 August 2011, 15:04.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: Joint gerookt. Er is nu iets met mij aan de hand.

            Ik zou elk weekdn een lekker jointje nemen, zo raak je aan de stonedheid gewent en hoef je er niet meer bang voor tezijn

            Comment


              #7
              Re: Joint gerookt. Er is nu iets met mij aan de hand.

              Bedankt voor alle reacties. Ik ben 24 jaar en ben nog steeds in Turkije. En ja ik ben bij een Turkse psychiater langs geweest. Die zei dat er niet veel aan de hand was.
              Ik ben nu al niet zo paniekerig meer. Maar de angst zit er nog steeds in. Heel apart, maar mijn hart klopt veel sneller en ik raak in paniek als ik denk aan de paniekaanval van vorige keer. Ik probeer er niet aan te denken, maar het komt vanzelf terug.

              En nog iets.. In de avond wordt mijn angst sterker en als ik mijn ogen sluit, beginnen gedachten zich als gekookt water te uitbarsten. Dan vergeet ik dat ik lig te slapen en dat ik zeg maar op het plek ben in mijn gedachten.

              Comment


                #8
                Re: Joint gerookt. Er is nu iets met mij aan de hand.

                Denkstoornissen, waanbeelden, paranoia....lijkt me eerder een vorm van psychose die jij hebt.

                Comment


                  #9
                  Re: Joint gerookt. Er is nu iets met mij aan de hand.

                  en ik raak in paniek als ik denk aan de paniekaanval van vorige keer. Ik probeer er niet aan te denken, maar het komt vanzelf terug.

                  De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest.

                  Comment


                    #10
                    Re: Joint gerookt. Er is nu iets met mij aan de hand.

                    Deelname, volgens mij zit het probleem eerder bij die vriend van je die je niet vertrouwd, je was al niet gerust om er mee te beginnen en dat efect is versterkt door het gebruik. Je kreeg alweer last bij het praten over....(leuke gesprekken zo te zien, die maat van je wil je zien flippen volgens mij)
                    Chill man, niemand is op jou uit. probeer te genieten van het leven. Als jij iemand vermoordt of zelfmoord pleegt dan ligt het aan je hersens en niet aan de wiet,
                    wat wiet wel voor je kan doen is dat je jezelf beter leert kennen en zo kan werken aan je angsten die je niet dacht te hebben.
                    ikzelf herinner me mijn eerste trip naar de coffeeshop ook mar al te goed, jointje geknald en ben toen uur of 2 KO gegaan, tis te zeggen mijn lichaam , de geest was maar al te wakker, als je niet bent voorbereid ook best beagstigend.
                    en die pillen , gooi die maar rap weg, daar wordt je ook niet bepaald beter van. Hebben ook effect op je geest maar dat merk jij veel minder.

                    blow in't vervolg dan ook met verstandige mensen om je heen en niet met macho's vol haantjesgedrag.

                    als je last krijgt van die gedachtjes wordt dan keer boos op jezelf en zeg tegen jezelf te stoppen met die gedachtenonzin, jij bent baas.
                    jij hebt controle over jezelf.

                    beterschap gewenst en houdt het cool.

                    Comment


                      #11
                      Re: Joint gerookt. Er is nu iets met mij aan de hand.

                      Met de ambulance afgevoerd worden omdat je een jointje hebt gerookt... Proest..

                      Als je zo onzeker bent en zo snel in paniek raakt, gewoon niets gebruiken. Is niets voor jou.
                      THC en andere cannabinoiden worden in je vet opgeslagen voor een deel, dus kun je het op een ander moment nog eens ervaren. Die 'voorraad" gaat vanzelf een keer op, dus er is niets met je aan de hand.

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: Joint gerookt. Er is nu iets met mij aan de hand.

                          eerder een ontwakend bewustzijn dan dat Gogo.. hij is eerder aan het uittreden ofzo zonder het in de gaten te hebben. Hou je ademhaling in bedwang, kijk het grote harry potterboek over de patronas-bezwering nog effe na en leer wat basis ontspanningsoefeningen. (0909-ontspan-u-nu!)

                          ik zou begeleiding zoeken in simpel lijfsbehoud (judo/aikido) en ademlessen ofzo. En niet achter een of andere sekte gaan aanrennen. Oja > en dope maar effe niet meer doen, dat is namelijk maar een ontzettend flauwe afspiegeling van wat je geest allemaal voor elkaar kan krijgen met wat training


                          misschien heb je gewoon last van heimwee ?
                          Last edited by moreweed; 9 August 2011, 18:04.
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            #14
                            Re: Joint gerookt. Er is nu iets met mij aan de hand.

                            door de buik ademen ipv je borstkast wordt je ook stukken rustiger van
                            sterkte ermee
                            en inderdaad druk de gedachten niet weg door middel van medicatie maar praat erover met mensen die je echt vertrouwd...
                            In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                            Comment


                              #15
                              Re: Joint gerookt. Er is nu iets met mij aan de hand.

                              Om te stellen dat je een psychische stoornis of iets dergelijks hebt, gaat mij net ff te ver... zolang je geen gedegen medische achtergrond in dat spectrum hebt, speculeer je alleen maar.
                              Speculaties helpen niemand verder.....geruststellend is het zeker ook niet!

                              Anti-depressiva werken pas na een week of 3, dus verwacht geen wonderen op korte termijn (en ja, ik weet wat a-d's inhouden, slik ze zelf elk jaar tijdens de wintermaanden, dus ik weet waar ik over praat)
                              Laat je niet opnaaien, doe gewoon dingen die je zinnen verzetten, niet bij de pakken neerzitten en ga thuis in contact met je huisarts en leg hem de situatie voor. Wel de wiet vermelden!

                              Comment

                              Bezig...
                              X