Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe er mee omgaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hoe er mee omgaan

    Korting op 420shop
    Hallo, ik ben ricardo 18 jaar en ben nieuw op dit forum.
    ik rook af en toen/regelmatig een jointje met mijn vrienden en een enkele keer alleen.
    laatst was ik bij mijn moeder (gescheiden ouders) en vroeg zo of ik wel eens een jointje had geprobeerd en ik gaf toe dat ik er nog steeds wel eens eentje rook, ze had hier geen moeite mee zolang ik het maar verantwoord deed. nu heb ik via mijn broertje te weten gekomen dat mijn vader het een goede week weet dat ik dit ook doe (wat spullen in mn jas zak) maar ik denk dat mijn vader hier heel anders op reageert, nu weet ik dat ik 18 ben en het zelf wel zon beetje voor het zeggen heb maar ik woon toch in zijn huis en hij betaald mijn schoolgeld enzo.. en snap zou dan best snappen dat hij denkt dat ik het hierdoor verkloot. heb zelf het gevoel dat niet iedereen in mijn omgeving weet wat het precies in houd. mijn vraag is mocht mijn vader hier nu een probleem van maken hoe ik hier dan het beste mee om kan gaan/op reageren

    al vast bedankt

    #2
    Re: hoe er mee omgaan

    Welkom ricardo, geloof het of niet maar ik heb eigenlijk net hetzelfde achter de rug, al was het bij mij iets makkelijker aangezien m'n ouders er heel chill over deden. Het probleem was bij mij dat ik er eerst over had gelogen en dat vonden m'n ouders minders leuk. Na een gesprek te hebben gehad met m'n moeder heeft ze me verteld wat ze eigenlijk van me had verwacht i.p.v. het liegen dus zal ik die tips nu ook maar aan jou doorgeven voor wat het waard is.
    - Een nee heb je en een ja kun je krijgen, dus probeer er niet te snel van uit te gaan dat je vader flipt. Als hij er achter is gekomen kan zijn reactie evengoed best meevallen net zoals bij mij.
    - Wanneer het in eerste instantie toch niet zo goed uitdraait, probeer gewoon een rustig gesprek met je vader te voeren, best onder vier ogen lijkt me.
    - Je zegt dat je het niet al te vaak doet? Probeer dat hem dan ook in dat gesprek duidelijk te maken.
    - Probeer hem misschien ook wat te vertellen dat cannabis niet direct zo verschrikkelijk is als sommige mensen zeggen (doormiddel van posts te laten zien op dit forum van bepaalde onderzoeken bijvoorbeeld).
    - Als je denkt dat je een kans maakt indien je de offensieve tour op gaat, kun je proberen te zeggen dat je nu toch 18 bent en stilletjes aan eigenhandig moet uitvinden wat goed of slecht voor je is. Maar ik kan me inbeelden dat deze tactiek niet bij alle ouders werkt.

    Als je vader een redelijk mens is, denk ik dat je op die manier toch een redelijk goeie kans hebt op slagen succes!
    Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

    Comment


      #3
      Re: hoe er mee omgaan

      Bedankt voor de reactie maar denk je dat ik er beter zelf over kan beginnen of moet wachten tot hij er over begint?

      Comment


        #4
        Re: hoe er mee omgaan

        Wat een bullshit topic zeg, we zijn hier toch geen antwoord apparaat?
        Ik ken jou vader niet ik weet niet hoe hij reageerd als je het zelf vertelt?
        Ik weet ook niet hoe hij reageerd als hij erover begint dat weet jij toch zelf het beste!
        Heb ook niet echt gevoel dat je 18 bent maar das weer een ander punt.

        Succes ermee in elk geval.

        Comment


          #5
          Re: hoe er mee omgaan

          Als je net als ik, weinig alcohol drinkt, kun je dit als 'gezonder' alternatief aandragen. Blowen laat immers minder vernieling achter dan drank. Je vader zal vast een redelijk man zijn, begin er zelf eens over door bijvoorbeeld naar vroeger te vragen. Hij zal vast ooit een jointje aangeboden hebben gekregen.. Leg hem ook uit watvoor halftamme leugens over wiet de media ingeslingerd worden.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: hoe er mee omgaan

            Iedere Nederlander van is vanaf zijn 18e jaar meerderjarig en dus vrij om te beslissen hoe hij of zij zijn leven inricht. Je mag stemmen op de partij van je keuze, je mag in het huwelijk treden zonder dat je ouders daar zeggenschap over hebben, je mag een eigen bedrijf oprichten, je mag zelfstandig gaan wonen, je mag zelf besluiten of je al dan niet gaat sukkelen aan een of andere godsdienst. Kortom, je hebt nergens meer toestemming van je ouders voor nodig. Dus ik zie het probleem niet. En mochten je ouders je belemmeren in je individuele vrijheden: wat weerhoud je om zelfstandig te gaan wonen?

            Comment


              #7
              Re: hoe er mee omgaan

              Goede cijfers rocken eh, dat is immers waar ie schoolgeld voor betaald.

              Suc6

              Comment


                #8
                Re: hoe er mee omgaan

                @ricardo: Persoonlijk zou ik wachten tot hij er over begint.
                @Xtreme: Als nog studeert of iets dergelijks vind ik het niet bepaald evident om alleen te gaan wonen hoor. Langs de andere kant weet ik niet precies hoe het in Nederland zit met studiegeld en zo, want dat ken ik als Belg helemaal niet. Mijn ouders krijgen alleen kindergeld en dat is niet genoeg om een woning van te betalen en je studie lijkt me.
                Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

                Comment


                  #9
                  Re: hoe er mee omgaan

                  Je werkt zelf mee aan het vooroordeel over wiet door zo stiekem en geheimzinnig te doen. Een biertje drinken word als normaal beschouwd terwijl hetvele malen schadelijker is. Ik zeg, maar er geen big deal van.

                  Comment


                    #10
                    Re: hoe er mee omgaan

                    Oorspronkelijk geplaatst door Yodatheugly View Post
                    @ricardo: Persoonlijk zou ik wachten tot hij er over begint.
                    @Xtreme: Als nog studeert of iets dergelijks vind ik het niet bepaald evident om alleen te gaan wonen hoor. Langs de andere kant weet ik niet precies hoe het in Nederland zit met studiegeld en zo, want dat ken ik als Belg helemaal niet. Mijn ouders krijgen alleen kindergeld en dat is niet genoeg om een woning van te betalen en je studie lijkt me.
                    Ik vind je argumenten niet steekhoudend. Zelf heb ik op 16 jarige leeftijd -toen ik nog studeerde- mijn ouderlijke woning metterwoon verlaten. In de weekends werkte ik in de havens van Rotterdam en Amsterdam als classificeerder. Het was goor en zwaar werk, maar ik kon me prima in het levensonderhoud voorzien: mijn studiegenoten woonden in een studentenkot, terwijl ik een bescheiden flatje kon huren. Waarom je zo afhankelijk opstellen, terwijl je in feite onafhankelijk bent? Als je volwassen bent, is er niks mis mee om je ook als volwassene te gedragen. Het enige wat je moet bezitten is zelfredzaamheid en eigen initiatief. Bezit je die eigenschappen niet dan moet je niet zeuren en gewoon aan de leiband van je ouders blijven lopen. Communicatieve en relationele onvolkomenheden tussen ouders en kinderen horen naar mijn oordeel thuis in een "Lieve Mona-rubriek" van een damesblad, maar niet op dit forum.
                    Last edited by Xtreme; 28 December 2012, 10:27.

                    Comment


                      #11
                      Re: hoe er mee omgaan

                      dankjullie voor de reacties, hier heb ik wat aan @heribei als ik hier een vraag stel over hoe ik hiermee het beste mee om kan gaan zou het een beetje dom zijn om een niet kloppend verhaal te vertellen niet? dus geen idee waarom je denkt dat ik geen 18 ben.

                      groeten

                      Comment


                        #12
                        Re: hoe er mee omgaan

                        Flier heeft gelijk laat je ouders beide zien dat je je verantwoording kan nemen. Naar school ouders etc ook nu je af en toe een joint rook. Ouders vinden het over het algemeen niet erg als je rookt of drinkt zolang je je verantwoording neemt.
                        sigpic it is just a flower

                        Comment


                          #13
                          Re: hoe er mee omgaan

                          tis normaal om je eigen richting te gaan zoeken rond deze leeftijd, en ook normaa dat dat met wat spanning gepaard gaat bij je ouders en jou.. vast onderdeel van de psychologische ontwikkeling naar volwassenheid en een zelfstandig bestaan. Daar hoort -in mijn ogen althans- een ontdekkingstocht bij door het rijk der psychoactieve stoffen. Hoe je dat vormgeeft moet jezelf weten, de een doet dat door er veel over te lezen en veel te observeren, de ander gaat nekdiep de ervaringen in.

                          Als jij nu 18 bent dan is je pa tussen de 20 en 30 jaar ouder, oftewel ergens tussen de 40 en 50. Die groep heeft veel kunnen zien wat betreft drugs, ze zijn in elk geval door de bank genomen een heel stuk progressiever dan de generatie daarvoor. Maar dat is geen garantie dat je pa ook zo is natuurlijk.

                          Ik zou in ieder geval niks in z'n gezicht gaan wrijven. Als hij het weet en hij begint er niet over is dat zijn keuze, stilzwijgende goedkeuring zeg maar. Als je er dan juist over gaat beginnen kan dat veel discussie uitlokken waar je meestal niet op zit te wachten.
                          Andersom is er ook wel wat t zeggen : mits goed ingepakt kan het een leuk gesprek opleveren waar jullie allebij wat aan hebben : dan zou ik niet beginnen met uit de blowkast komen tov hem maar eerder vragen hoe dat in zijn tijd ging, wat hij beleeft heeft op drugsvlak. Aan de hand van wat hij antwoord kan je dan alsnog met de billen bloot.
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            #14
                            Re: hoe er mee omgaan

                            Niet dat ik je niet geloof...
                            Maar ik ga volledig mee in wat Xtreme zei : je bent 18 en je kan gaan en staan waar en wanneer jij wilt! Of je aan alles verstandig doet is een ander verhaal...
                            Maar daarom als jij echt 18 bent zie ik het probleem niet?

                            Of je vind net als een boel nederlanders dat een stikkie roken een beetje een zwart gat moet blijven... Terwijl we onbeperkt alcohol mogen drinken wanneer we willen en daar kijken we niet raar naar? Je moet is zien hoe die mensen zich gedragen na zo een avond... En hoe mensen zich gedragen na een avond goed door blowen dan heb je meer jezelf ermee dan iemand die goed dronken is...
                            Mijn Mening!

                            Als je echt 18 bent zou ik er gewoon eerlijk over gaan praten open... Zo niet zou ik ermee stoppen want als je stiekem moet blowen wat is er dan nog leuk aan?

                            Comment


                              #15
                              Re: hoe er mee omgaan

                              Al je 18 ben en nog thuis woon kan je beter eerlijk zijn en wacht niet tot je vader naar jou MOET komen ga naar hem toe
                              Ze zien toch wel aan je ogen dat je blow of ruiken het nu weten ze alleen dat je stiekem doe.
                              Je heb niks te verliezen en misschien heeft je vader vroeger ook wel eens een jointje op ben eerlijk da leeft stuk makkelijker

                              Gr Bella
                              God was never on your side..

                              Comment

                              Bezig...
                              X