Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grinder schoonmaken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Grinder schoonmaken.

    Korting op 420shop
    Ik was laatst op zoek of er een makkelijke manier is om je grinder schoon te maken want die van mij ging nogal stroef en liep soms zelfs echt vast
    Dus ik zoeken, maar op JD niks te vinden..

    Daarom bij deze, hoe ik het gedaan heb.


    QNQ2012289.jpg

    Als allereerste ga je een dikke joint bouwen, want het komende uur kun je je grinder niet gebruiken..

    De verdachte :

    wietshredder.jpg

    Aight, pak nu een schaaltje/pannetje/mok en doe daar zoveel melk in dat je hele grinder onder staat.
    Haal nu ff de grinder eruit en warm de melk op, gewoon goed heet, maar het hoeft niet te koken.

    Gooi nu je grinder er weer in en steek je joint op.
    Na een minuut of 10 is de meeste plak er al vanaf geweekt, restjes kun je er met een oude tandenborstel makkelijk af halen.
    Afspoelen, laten drogen en voila, hij draait weer als een malle.

    happywietshredder.jpg

    Volle melk is een sprookje, ik heb alleen half-vol in huis en dat werkt prima.

    Succes !
    Last edited by Jointjedraaien; 21 February 2019, 15:55.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    #2
    Re: Grinder schoonmaken.

    (Volle) melk neemt al die grinderbende goed op ja. Goed bedacht

    Volgens mij gaat die grinder van je al een paar jaartjes mee, versleten spikes

    Comment


      #3
      Re: Grinder schoonmaken.

      Goed duidelijk uitgelegd.
      Zo doe ik het ook altijd
      Wel dat jointje ziet er mooi uit met dat paars er doorheen

      Comment


        #4
        Re: Grinder schoonmaken.

        Lukt ook met water opkoken samen met azijn en dan de grinder erin laten weken , zo doe ik dat toch

        Comment


        • WittiW
          WittiW commented
          Editing a comment
          In principe wil je een olie, waar die wietresten in oplossen. Zuur is niet het beste om te gebruiken. QnQ gebruikt melk, ik gebruik olijfolie (omdat ik belachelijk veel olijifolie heb, denk ik). Maar zuur? Dat is meer om na het weken in olie eventuele restanten te verwijderen.

        #5
        Re: Grinder schoonmaken.

        Hey Q,

        zie ik daar nu tabak in die joint van je?

        Ga't zeker eens proberen.
        Leren = Experimenteren

        Comment


          #6
          Re: Grinder schoonmaken.

          Yep, al meer dan 30 jaar aan de tabak, hopelijk heft het elkaar wat op.
          De reden dat ik geen azijn gebruikte is omdat het een metalen ding is, ik had het idee dat dat zuur misschien gaat reageren daarmee ?
          Met kunststof grinders zal dat geen kwaad kunnen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #7
            Re: Grinder schoonmaken.

            whoa nice dat wist ik niet, ga ik zeker doen, mijn grinder kan wel beurtje gebruiken,

            nu hypothetisch even, die melk kunt ge nog benutigen en wat klappen vangen ?
            2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

            Comment


              #8
              Re: Grinder schoonmaken.

              het enigste dat de azijn deed aan m'n ijzeren fluo groene grinder is dat em nu een metaalkleurige grinder geworden is

              Comment


                #9
                Re: Grinder schoonmaken.

                Azijn tast aluminium wel aan, ik heb alleen alu grinders.

                Comment


                  #10
                  Re: Grinder schoonmaken.

                  Metaal/RVS ook vale, voor zover ik gemerkt heb in de schoonmaakbranche. Dus azijn is een no-no voor metalen grinders.
                  Zou het met (olijf)olie ook lukken? Dat ga ik morgen eens testen!
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #11
                    Re: Grinder schoonmaken.

                    Ja, ik maak normaal ook alles schoon met olie, maar zou je dat er nog uit krijgen ?
                    Anders smaken de eerste3 joints naar oliebollen.

                    Of die melk potentie heeft weet ik niet dylero, zo desperate ben ik nog niet, laat het maar weten he...
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #12
                      Re: Grinder schoonmaken.

                      schrobben met ether vind ik leuk

                      1/ geen residue, verdamping is totaal
                      2/ nauwelijks interactie met metaal
                      3/ ether heeft zo z'n eigen lollige kenmerken

                      maar pas op :
                      1 / het is waanzinnig brandbaar dus niet roken
                      2 / het is zwaarder dan lucht en gaat "op stap", dus ook geen kaars aan op 5m afstand
                      3 / gebruik uitsluitend gestabiliseerde of verse ether. Weet je het niet zeker test het dan van te voren met de daarvoor bestemde teststrookjes op aanwezigheid van peroxiden. Anders heb je binnen zeer korte tijd acute behoefte aan rennies (BOEM!)

                      Gekkigheid natuurlijk : niemand heeft tegenwoordig ether thuis, verkrijgbaarheid voor particulieren is zowat zilch en..wat moet je ermee wat niet met andere middelen kan.

                      Corny maar waar, als ik m'n grinder (die ik haast nooit gebruik) schoonmaak doe ik dat met een kontje roomboter en een ouwe tandeborstel. fiks schrobben, daarna afwassen met water&zeep, goed laten drogen. Klaar voor de volgende grind!
                      Last edited by moreweed; 14 September 2013, 10:16.
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment


                        #13
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #14
                          Re: Grinder schoonmaken.

                          aahhh de goeie oude ethertijd daar hebben we ook gekke tijden mee beleefd
                          2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

                          Comment


                            #15
                            Re: Grinder schoonmaken.

                            onstabiele ether ontploft al door de frictie van de draaidop als je die opent. Geen dag-huizenblok-explosie maar wel eentje die je een fijne blast-diagnose oplevert (plus wat cirkelvormige hechtingen want je vingers liggen waarschijnlijk een meter of wat verder).

                            Vandaar dus de roomboter (ik ga voor volvet, minder betekend meer water en dat is goedkoper uit de kraan).

                            Vliegen verdoven kan -als de ether op is natuurlijk- ook met co2 of door de temp fiks te verlagen.
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment

                            Bezig...
                            X