Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Op het plaatje hier zie ik een glazen mondstuk bij de Storm. Ik ben nu niet zeker of dat er ook echt bijzit, want als je dat er nog los bij moet bestellen, dan komt er nog eens 18.50euro bij, dan komt de prijs toch wel erg dicht bij die van de Air 1.

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Je krijgt overigens 2 mondstukken bij de Air. De lange (noemen ze ook wel het aroma mondstuk) en de korte met plastic mond tip. Die laatste gebruik ik nooit want die vind ik persoonlijk te kort. Mocht dat glazen ding dus eens op de tegels vallen en breken, heb je een reserve (kortere) al in huis.

    Oorspronkelijk geplaatst door Slome Joop View Post
    Op het plaatje hier zie ik een glazen mondstuk bij de Storm. Ik ben nu niet zeker of dat er ook echt bijzit, want als je dat er nog los bij moet bestellen, dan komt er nog eens 18.50euro bij, dan komt de prijs toch wel erg dicht bij die van de Air 1.
    Glazen mondstuk komt niet mee met de Storm, ik heb het net mee besteld voor een vriend terwijl ik mijn Mighty aan het bestellen was!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Dat dacht ik al. Ik vind dat wel misleidend, op het plaatje staat die met glazen mondstuk. In dat geval is het prijsverschil niet meer zo groot tussen de Storm en de Air1.

    • colori
      colori commented
      Editing a comment
      Dan zou ik voor de Air 1 gaan als het prijsverschil niet zo groot meer is. Daarnet de Storm nog effe gebruikt en de batterij was plat na 1 cup, ook echt superheet dat machien.. Wel lekkere vape en ditto wolken!

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Mee eens. Zeker nu hij in de sale is en met die 10% korting. Hij heeft hier 2 jaar dagelijks en uitstekend dienst gedaan. Als de II niet was uitgekomen had ik hem nu nog.

    Mischien dat ik morgen dan de Air 1 ga bestellen, even een nachtje over slapen. Denk je dat ik nog meer korting kan krijgen met een code ofzo, of moet ik dan even bellen eerst?

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Goedkoper dan dit ben ik hem nog niet tegen gekomen. De enige code die ik ken is die van 10%.

    Ess Bedoel je nou 10% korting op de aanbieding van 149 euro, dus 14,90 euro korting? Waar kan je die code van jouw dan invullen? Ik heb geprobeerd te bestellen, tot aan het punt van betaling, maar kom nergens een veld tegen waar ik die code in kan vullen. Anders bel ik later op de ochtend die gasten wel even op...

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Oh wat ben ik toch kippig zeg, staat gewoon voor mijn neus, sorrie. Krijg alleen een error als ik de code invul, dus ik ga wel even bellen.

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Je kunt nog even naar een shop gaan waar ze en vaporizer hebben staan samen met je vrouwtje. Misschien overtuigd dat haar. In Utrecht hebben ze ergens een Volcano als het goed. De kwalitatief goede apparaten zijn het geld wel waard. Ga je voor een goedkopere versie dan begrijp ik uit eigenlijk 80% van de reviews dat je er bekaaid vanaf gaat komen. Anders denk je er nog even over na haha

    Ik zelf heb verschillende gehad vaporizers gehad namelijk
    Vapergenie grappig ding maar niet de temperatuur instellen omdat dit met een aansteker werkt
    Magicflight box klein maar de batterijen zo leeg en wederom geen temperatuur in te stellen
    Davinci ascent heel fijn ding dit was de eerste vaporizer waar ik heel blij van werd maar nadat deze overleed werd het
    Focus vape wat een rot ding en een bijsmaak die te smerig was
    Flowermate V5.0s pro niets over te klagen makkelijk schoon te maken.
    Arizer solo 2 is die ik nu voor een week heb en deze is de fijnste die tot nu heb gehad heerlijke smaak en volle damp

    Als home vaporizer heb ik de arizer V-tower super fijn ding.

    Zoals je ziet heb ik er een paar versleten.


    Als je de keuze hebt zou ik voor de air of solo gaan

    Comment


      Ess Bringdown Slome Joop
      Even terug te komen op dat filmpje, dit betreft apparaten die in de zak zitten of in gebruik zijn. En die hoogstwaarschijnlijk niet uit zijn gezet voordat ze in de broekzak werden gestopt.

      Dus Ess zal niet snel ontploffen want die draagt haar vape nooit op der lichaam. Ik zal niet snel ontploffen want de Mighty gaat na een minuut ofzo uit als ik niet op een knopje druk. En hij is te groot om in mijn broekzak te dragen. Of ik ben te petit, dat kan ook.
      Mijn elektrische sigaret is het gevaarlijkst, als ik die niet uitzet na gebruik. Schat ik zo in.

      Dan nog het laatste nieuws m.b.t. dampers en e-cigs. Uit onderzoek is gebleken dat er bij sommige e-cigs giftige zware metalen (bv lood) en plastic dampen vrijkomen. Uit het artikel kwam niet naar voren welke apparaten getest waren en hoe die uit de test kwamen. Ik ga ervan uit dat dit sowieso geld voor de apparaten uit het goedkoper prijs segment.
      De bedoeling van verdampen is dat het gezonder is als verbranden. Dus voor dat geld wil je geen giftige stoffen inademen lijkt me. Anders kun je evengoed aan de joint lurken.
      https://www.rivm.nl/Documenten_en_pu...oor_gezondheid

      Dit gaat over e-cigs, niet over vaporizers.
      De Volcano van S&B is volledig getest door het bedrijf zelf want de insteek was om zieke mensen te kunnen voorzien van schone damp. Daarom denk ik dat je die lijn wel redelijk kan doortrekken naar hun overige producten. Voor andere fabrikanten weet ik niet hoe het zit.
      Daarnaast moet je ook kunnen relativeren en niet denken door dat artikel, ik gooi de e-cig weg want ik vertrouw het niet meer en ik ga weer aan de gewone sigaret. Want in de gewone sigaret zitten bewezen meer schadelijke stoffen.
      Trek je eigen conclusies, doe zelf wat onderzoek. En kies voor jezelf hoe je in je leven wilt staan.

      Een bong kan overwogen worden. Dat is wel verbranding maar dan gezuiverd door water en geen tabak aanwezig. De highs van de verschillende manieren van inname verschillen. Dat is waarom ik graag afwissel. Als laatste opname via de maag voor de echt groene gebruiker.
      Of directe injectie in de bloedbaan voor de echte wietjunks. Dat is hard drugs en dat doen we hier niet.

      Als er iemand konijnen wil toevoegen aan zijn verzameling dan weten jullie me wel te vinden he. Pakketje ForumKonijn.
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Ess Ik kreeg daar iets van mee geloof ik. Er dreef die dag een wolk in de vorm van een paddenstoel boven jouw topic.
        Hoe bevalt je actievere rol op het forum? Dank voor je review.

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Ongeldig Geen dank, doe ik graag! Gelukkig is die wolk welke boven m'n topic hing, na m'n droge aarde interventie in vapor opgegaan. Ik heb het erg naar m'n zin hier op het forum. Leuke club zit hier. Fijn om gezamenlijke hobby dingen te kunnen delen. Na de winterslaap kom ik uiteraard weer actief terug met nieuwe buitenkweekjes. Wat een pracht hobby hebben we he?

      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Yes Ess

      Ongeldig batterijen ploffen niet zomaar hoor, als een lithium batterij klapt kan het al een paar minuten daarvoor misgegaan zijn, blijft een chemische samenstelling die bij onbalans of kortsluiting op thermal runway gaat.

      Als je er gewoon mee omgaat en geen goedkope laders gebruikt, zit je echt goed.
      Als je mod een magneetklepje heeft of batterijventilatie zal ie niet eens ontploffen, maar de hete gassen naar buiten ventileren.

      En metaal in de damp? dat zijn goedkope chinese dampers die van messing gemaakt zijn en met een chroomlaagje gecoat, messing wil nog wel eens in je vloeistof sijpelen, heeft niks met batterijen te maken.

      Comment


      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Het is de atomizer die werkt als een ontsteker in de e-cig. Het enige vergelijkbare element in de vaporizer is de verwarmingskamer.

        Ik ben het met je eens. Die batterijen ontploffen enkel als daar een aanleiding toe is.
        - Zoals het verkeerd gebruiken van het apparaat door het te laten oververhitten/verbranden.
        - Gebruik van de verkeerde batterij
        - (i.c.m.) Imitatie toestel.
        Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Ik hoef geen discussie met je, want zo te zien ben jij reeds op de hoogte. Maar dat geldt mogelijk niet voor iedereen die hier meeleest vandaar dat ik er toch nog even op in ga.

        Ik gaf net als jij al aan dat het vrijkomen van giftige metaaldampen, waarschijnlijk, de e-cigarets uit het goedkopere segment betreft. Jammer genoeg kan ik dat niet met zekerheid zeggen.
        Ik heb niet de link gelegd; giftige metaaldamp, oorzaak batterijen. Bij deze recht gezet als dat zo overkwam. Uit het artikel komt namelijk duidelijk naar voren dat de metaaldampen met name vrijkomen door de combinatie van de gebruikte vloeistof en het gebruikte apparaat.
        Weet jij precies welke merken dampers er metaal vrijgeven? Heb je een overzicht van de geteste merken? Omdat je zo stellig zegt dat dit enkel geldt voor de Chinese dampers.

      • Bringdown
        Bringdown commented
        Editing a comment
        Ik bestelde mn ecigs altijd uit china, daar zijn ze eerlijker dan je denkt over watvoor materialen er gebruikt worden, roestvrij staal reageert niet met e-liquid en zal geen stoffen afgeven, veel goedkope dampers zijn van messing (een legering van koper en zinc, koper is een dikke no-no) gecoat met een laagje. Mijn test was altijd door er een krasje in te maken, als er een ander materiaal onder zat en het was geen designverfje ofzo, ging ie in de prullenbak.

        Edit: en zelfs dat, altijd eerst schoonmaken voor gebruik! vaak zitten er nog resten machineolie in...
        Zolang de coating blijft zitten is er ook niets aan de hand trouwens, maar dat slijt er vaak af.

      Toevallig dat dit weer boven komt, ik had al een paar maanden foto's klaar liggen om m'n Arizer air (1) te reviewen na een paar jaar gebruik.
      Mgoed, nooit aan toe gekomen, geen tijd, geen zin etc etc. .

      Ik heb in heel m'n leven pas 1 verdamper gekocht dus ik vergelijk niet met anderen, maar schrijf alleen mijn ervaring op.

      QNQ201807.406.JPG
      De Arizer Air is portable, dat was wel duidelijk. Dat was ook waar ik naar zocht destijds.
      Een tafelmodel is misschien wel beter, maar ook duurder.
      In ieder geval anders, maar ik moet niet zo'n groot ding en ik ga ook geen zakken of ballonnen met rook zitten vullen.
      Da's me teveel gedoe. Ik zocht iets waar ik een pluk wiet in doe, knoppie om, even wachten en dampen.

      Ik gebruik 'm bijna altijd op standje 'groen'. Volgens de fabrikant is dat 200 graden.
      Soms een standje lager, maar eigenlijk nooit hoger.
      De digitale temperatuurinstelling op de Air 2 is voor mij ook geen reden om deze Air 1 te vervangen.
      Denk je echt dat je dat merkt ? Een graadje hoger of lager ?
      Noop, doe mij maar 'analoog', zolang deze werkt is het goed.

      QNQ201807.405.JPG
      Nieuw zitten er wat rubber dopjes op, een op de bovenkant, en eentje die de adapter aansluiting afdekt.
      Die was ik al snel zat, dus die heb ik eraf getrokken.

      Er gaat niet zoveel wiet in die glazen pijpjes, dat is misschien wel even wennen als je een grotere gewend bent.
      Ze kunnen slecht tegen grote dieptes. Als je zo'n pijpje van een meter hoog op de grond laat vallen is-ie al kapot.
      Misschien als je een tapijt hebt liggen dat het meevalt, maar plavuizen en betonvloer kunnen ze slecht tegen.
      Ik denk dat ik inmiddels al aan de het 6e of 7e pijpje bezig ben.

      QNQ201807.408.JPG
      Dat is ook de reden dat ik er zo'n hoes bij gekocht heb destijds.
      Voordeel, je laat 'm niet zo snel vallen.
      Nadeel, de hoes zit over het roostertje.
      Of dat echt veel lucht tegenhoudt durf ik niet te zeggen, ik denk dat het wel wat invloed heeft.

      Precies dat viel me in het begin een beetje tegen, ik moest er best hard aan zuigen, er was best wat weerstand.
      Na verloop van tijd leer je dat je de wiet niet moet aanstampen, en als je het pijpje een beetje beweegt, of ronddraait ofzo, tijdens het dampen is er niks aan de hand.
      Alsie een beetje 'ingelopen' is dan gaat alles ook wat makkelijker.

      Er zijn ook extra glazen pijpjes verkrijgbaar met wat extra gaatjes, en sleufjes om meer lucht erdoor te krijgen.
      Ik heb er nu 3 gehad, waarvan er nog eentje over is.
      Ze werken prima, maar zijn nog iets meer breekbaar dan de originele glazen pijpjes.

      Bij een nieuwe verdamper kunnen de pijpjes er wat moeilijk in gaan.
      Het handigst is als je 'm eerst even aanzet, dan het compartimentje vult, en dan, alsie inmiddels al een beetje warm is, dan schuif je 'm er zo op/in.

      Ik heb de opwarmtijd en de 'ready to go' tijd even geklokt.
      Begonnen met volle batterij. Nog steeds de originele trouwens, en daar kon ik makkelijk 4 sessies mee doen.

      Boven : totale tijd
      Ronde 2 = damptijd
      Ronde 1 = opwarmtijd

      QNQ201807.409.JPGQNQ201807.410.JPG QNQ201807.411.JPG QNQ201807.412.JPG

      De totale 'aan-tijd' is zo'n 10 minuten. Daarna gaat-ie vanzelf uit.
      Daarvan ben je 2.5 tot 3 minuten kwijt aan opwarmen, bij standje groen (200 graden)
      Omdat er weinig wiet in gaat, ongeveer 0.1 gram (!) is die tijd voldoende.
      Je kunt altijd een 2e sessie doen als je 'm ff opnieuw vult eh

      Even nadenken of ik nog wat nadelen kan verzinnen....
      De reserve (vooral de glazen pijpjes) onderdelen zijn best duur.
      En het pijpje met zwart mondstuk is nauwelijks na te bestellen.
      Deze was bij mij ook niet schoon te maken.
      Dat zwarte ding ging er pas af nadat ik een beetje kracht zette.
      Nadien kon die er dus ook niet meer op, want dat brak gewoon.
      Dat was al vrij vlot game-over voor pijpje nr1

      Oke, de oplaadtijd.

      .QNQ201807.413.JPG
      Origineel krijg je er een adapter bij, het is wel een 'echte' adapter, output 5V 1200 mA.
      Het volledig opladen van een lege batterij duurt wel een paar uur.
      Je kan 'm er tussendoor natuurlijk ookvanaf halen en gebruiken als je wil.
      Volgens de fabrikant kan je 'm ook gebruiken tijdens opladen, maar dat vind ik niks.

      Als je 2 batterijen hebt kun je afwisselen, als je een externe lader hebt waar je de batterijen in kunt doen.

      QNQ201807.404.JPG
      Aanzetten doe je door de knop een paar seconden ingedrukt te houden. Je hoort een pieptoon alsie aangaat.
      Tijdens het op temperatuur komen knippert het bovenste blauwe ledje.
      Als je 'm uitzet of alsie vanzelf uitgaat na 10 minuten hoor je weer de pieptoon.
      Die pieptoon kun je ook uitzetten door de bovenste helft van de knop 2 seconden ingedrukt te houden.
      Ik zet die pieptoon regelmatig per ongeluk uit, als ik de damper aan wil zetten, maar dat ligt aan mij natuurlijk.

      QNQ201807.407.JPG

      Qua onderhoud ben je snel klaar.
      Dat was voor mij ook een voorwaarde bij aanschaf.
      Geen gedoe met borstels en doekjes elke keer.

      De glazen pijpjes zijn snel schoon als je 'm meteen na gebruik leegschud.
      Papieren doekje door de 'wietkamer' en klaar voor de volgende.
      De pijpjes zelf leg ik eens in de maand in een badje spiritus.
      Na een paar uur doekje of wattenstaafje of zoiets erdoor, goed afspoelen en voila.

      De verwarmingskamer van de Air hoef je weinig aan te doen.
      Je kan die ring er wel afdraaien, en eventueel kan hij nog verder uit elkaar, maar ik zou 't niet doen.
      Het is niet nodig.
      Hooguit die kamer eens per half jaar even met een doekje alcohol erdoor.
      Er blijft weleens een snippertje wiet achter.

      Tip: extra glazen pijpjes



      Conclusie: Ben ik er tevreden mee ?
      Absoluut.
      Spijt dat je voor zo'n duur ding gekozen hebt ?
      Nope.
      Zou je 'm aanraden ?
      Yep.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Heey Q, terug van de loe?
        Des een mooie review man.
        Nu ga ik ff.
        Toedeloe!

      • Cleargreen
        Cleargreen commented
        Editing a comment
        Top review!
        Lees 'm nu voor het eerst en heb zelf nu al even de Air2 en moet zeggen dat ik die digitale temperatuur instelling wel lekker vind, die vrijheid om precies de temperatuur in te stellen is heerlijk al klopt het dat je op den duur wel vaak dezelfde temperatuur gebruikt. Maar welke dat is kan je helemaal zelf bepalen.
        Zo vape ik bijvoorbeeld graag op 196C, dan zit je nog net onder de temp waarop er schadelijke dampen beginnen te vormen.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Bedankt voor deze post QnQ, erg fijn. Mijn keuze is gemaakt denk ik!

        Deze zijn er ook tegenwoordig, al kan ik zo snel geen nederlandse site vinden:
        https://edstnt.com/products/arizer-a...ood-vapor-stem


      Nette review, en idd, de markt is zo divers, er is voor ieder wat wils

      Comment


        Slome Joop Hier heb ik die van mij gekocht. De air 1 is hier nu 123 euro. Binnen 3 dagen in huis.

        https://vapefiend.co.uk/collections/...-air-vaporizer
        EU Delivery

        Royal Mail International Tracked & Signed

        "We are stardust, we are golden.
        And we've got to get ourselves back to the garden".

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Graag gedaan. Welcome to the Air club! Welke kleur heb je gekozen?

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment

        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Zwart. Lekker stealth!


        QnQ Bedankt voor je mooie review. Niet de eerste pro Arizer Air, dus ik ben over. Een goede vriend van mij zegt altijd, over een jaar ben je allang vergeten dat iets een paar tientjes meer gekost heeft, maar als een product tegen valt omdat je geld wilde besparen, dan blijf je eraan herinerd worden dat je te zuinig bent geweest. Heb even zitten inpraten op mijn vrouw en ze vond het allang best, ze vroeg zich af hoe lang het nou nog ging duren voor die oogst binnen was

        En ohja:
        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        ..... alsie inmiddels al een beetje warm is, dan schuif je 'm er zo op/in.
        That's what she said.



        Aan alle mensen die hebben bijgedragen aan dit topic (of nog gaan bijdragen):

        Comment


        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Gefeliciteerd met je aankoop!

        Slome Joop Ik denk wel dat je een Uk/EU stekker moet scoren als je die nog niet hebt. Zijn een paar euro in een elektronica zaak. Hier bijvoorbeeld 3,60 incl verzendkosten.

        https://www.gear4music.nl/nl/G4M/UK-...hoCX5gQAvD_BwE

        Of ga je als velen de 18650 batterij extern laden?
        Last edited by Ess; 10 July 2018, 21:09.

        "We are stardust, we are golden.
        And we've got to get ourselves back to the garden".

        Comment


          Wat een geweldige apparaten zijn die vaporizers toch! Voor mij is het echt een uitkomst aangezien ik nu bijna 4 jaar gestopt ben met roken.
          Ik heb zelf de Focusvape Pro met glazen bubbler, heerlijk apparaatje hoor, ik kan hem iedereen aanraden!

          Comment


          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Nou he! Uitvinding van de eeuw!

          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Ik ben zo benieuwd, maar ik moet nog even wachten tot de bestelling binnen is en daarna waarschijnlijk nog een UK/EU stekker adapter kopen en daarna nog wachten tot mijn planten klaar zijn. zucht....
            Zou ik ook andere (tuin)kruiden kunnen proberen, om alvast eens te kijken hoe het werkt?

          • Bringdown
            Bringdown commented
            Editing a comment
            Haha, geweldig, zo zat ik destijds ook met mn goedkoop gescoorde arizer extreme q, voordat mn eerste oogst klaar was, er is altijd de shop.

          Ess Echt wel!
          Slome Joop Ik denk dat het je echt goed gaat bevallen. Heb mijne nog nooit met kruiden geprobeerd maar het schijnt goed te werken heb ik gehoord.

          Comment

          Bezig...
          X