Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ik wil zelf best wat geld neerleggen voor een goede draagbare verdamper.
    Dan verwacht ik ook, dat die goed te onderhouden is, naar wens presteert, en lang mee gaat.

    Online lees ik veel dat de Mighty 1 van de beste is.
    Kost zo'n 300 euro.

    Wat zijn jullie ervaringen met deze verdamper?
    En ik ben helemaal nieuwsgierig mensen die deze hebben, en toch voor een andere draagbare verdamper gekozen hebben.

    Comment


      Er staan al wat ervaringen en reviews van de Mighty in dit topic, had je die gezien?

      Ik heb voor de Air gekozen vanwege het gemak en omdat die een stuk goedkoper is en omdat ik 'm alleen voor wiet gebruik.
      Maar voornamelijk vanwege het gemak met schoonmaken. Bij veel anderen heb je toch een handje onderdelen elke keer.
      Bij intensief gebruik ga je dat toch elke week eens moeten doen, dus best belangrijk imo.
      Qua vapen ontlopen de meeste portable verdampers van de duurdere prijsklasse elkaar niet veel.

      Storz en bickel is wel een naam natuurlijk. Daar betaal je ook een beetje voor.
      Last edited by QnQ; 29 November 2018, 10:51.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • complex
        complex commented
        Editing a comment
        Storz en bickel is nu eenmaal het beste merk dat er is, niks doet beter dan Storz en bickel ........

      • eeltje
        eeltje commented
        Editing a comment
        Storz en bickel mja voor dat geld verwacht ik dattie van zilver is hehe

      Overal wordt de Mighty de hemel in geprezen, maar ik vind het maar een hoop geld voor veel plastic in je hand..

      Comment


        Mee eens, zo is het ook met de DWC systemen.
        Is maar wat plastic.
        Van het DWC systeem is het wel zo dat de techniek heel veel waard is, maar het materiaal is een lachertje.

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Oeh, plastic, jammer
          Mijn Arizer Air I voelt wel heel solide aan, van metaal, RVS zeggen ze.
          Ik moet wel zeggen dat je er wat hard aan moet zuigen, ik had op een beter airflow gehoopt. De Air II schijnt een betere airflow te hebben, maar dat heb ik zelf niet uitgetest. Verder ben ik heel tevrede over dit apparaat.

        Ik had die Arizer air gekocht via eBay, en kwam erachter dat die nep was haha.
        Dat doe ik dus niet weer.
        Bij de volgende dure draagbare verdamper, check ik bij de fabrikant eerst of het een originele is.

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Tja, da's balen.
          En dan te bedenken dat ik dat ook bijna had gedaan. Het is in dit topic dat .... iemand het mij afraadde juist om wat jouw is overkomen.

        Dames/Heren,
        ​​​​​​
        Voor mij is het ook tijd om te dampen.

        Mijn oog heb ik op 2 exemplaren laten vallen.

        Arizer air 2
        Vapir prima

        Beide goede reviews, maar wat kan ik geloven?
        Elk mens kan tenslotte een 'mooi' verhaal vertellen over een bepaald iets.

        Ik lees dat de air populair is, maar is de prima dat ook?

        Als iemand misschien zijn voor/nadelen over beide kan vertellen, stel ik dat zeer op prijs.

        Dank u

        Comment


          Voor de mensen die de draagbare Grasshopper hebben gekocht:
          - hoe bevalt die na lange tijd gebruiken?
          - ik zie dat die te koop is RVS 285 euro en Titanium 355 euro


          Dat is een flink smak geld.
          Zit te twijfelen tussen de Grasshopper en de Mighty.

          Waarschijnlijk niet om ergens mee te nemen, dus in en rondom het huis.
          Denk dat de Mighty dan een betere aankoop is.
          Kost ook een smak geld, zolang het maar lang mee gaat, en van goede kwaliteit is, en dat mag ook wel voor 300 euro.
          Last edited by Nicle; 13 December 2018, 19:17.

          Comment


            Last edited by laurenzo; 25 January 2019, 17:42.

            Comment


            • Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment

            • laurenzo
              laurenzo commented
              Editing a comment
              nog 1 vraag vergeten : -Kan je ook een gewone 18650 batterij kopen in de plaats van de officiele batterij bij de Arizer Air II(25euro)?

            • Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment
              Ik heb het niet geprobeerd, dit zijn de specs van mijn batterij in de Air 1:
              dikte 18mm
              lengte 650mm
              Ik meet op een volle batterij 4,05 volt

              Ik duckduckgo net om te zien of het ook een li-ion is en kom op https://www.vaposhop.nl/vaporizers/d...rs/arizer-air/
              "De Arizer Air maakt gebruikt van een krachtige (18650) oplaadbare lithium batterij" dus zo te zien kan het wel.

            Bij vaposhop en azarius website is de air 2 te koop voor 149 euro vaposhop en azarius.
            De batterij kun je kopen het is de panasonic 18650B te koop voor ton de 6 euro dit is exact de zelfde.
            Ook zijn er buisje te koop die een beter airflow hebben https://azarius.nl/vaporizers/brands...thpiece-short/

            Comment


            • laurenzo
              laurenzo commented
              Editing a comment
              bedankt voor de tip van de batterijen! Ben momenteel nog altijd aan het twijfelen tussen de Solo II en de Air II,
              zal mijn keuze binnen enkele dagen maken

            • Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment

            • witpen
              witpen commented
              Editing a comment
              De buisje zijn anders aan de onderkant zitten sleuven waardoor er meer lucht ingelaten wordt.

            Ik heb ze beide als je nog iets wilt weten laat maar weten

            Comment


              Ik heb de Solo II gekocht, en er heel tevreden over. Daarom schrijf ik er hier een review over.

              Negatief: - Vaporizen is anders dan roken, vooral de rookproductie die heel wat minder is& het draaierige gevoel in het hoofd (dat je bij roken wel hebt) heb je niet.
              - Na 4 of 5 trekken vermindert de rookproductie aanzienlijk.
              - De maximale hoeveelheid die je wil roken in 1 keer is niet zo groot. Als je erg stoned wil worden moet je 2 of 3 sessies doen, bij jointjes rol je gewoon een dikke.

              Voordelen: - De smaak is ongeloofelijk, vooral bij de eerste trekken.
              - Je hebt heel wat minder wiet nodig voor hetzelfde effect als roken (ik schat 2/3 of 1/2 minder).
              - Het vullen is erg gemakkelijk, het enigste wat je moet doen is grinden en er in steken. Zeker heel wat eenvoudiger dan jointjes rollen als je stoned bent.
              - De wiet kan je daarna nog gebruiken voor in eten, maar je hebt wat meer nodig dan normale wiet & deze wiet smaakt niet zo goed. Edibles hebben wel een heel stevig effect.
              Ook dit spaart je heel wat geld uit, want cakes vergen veel wiet.
              - Ze is perfect als thuisvape : Heel goede batterij en het apparaat zelf is van uitstekende kwaliteit.


              Conclusie: Score : 8.5/10



              Comment


              • Cleargreen
                Cleargreen commented
                Editing a comment
                Waarom de Solo II ipv de Air II als ik vragen mag?

              • Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                Ik voel wel wat voor die IQ Vaporizer portable, helemaal met de 10 jaar garantie.
                Ik ga hem sowieso minstens 10 jaar gebruiken, dus ben heel benieuwd of die echt zolang mee gaat.

              Ik heb inmiddels de Arizer Air 2 een paar dagen in huis en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben, hij warmt aardig snel op en als je tijdens het vapen de temperatuur hoger zet is die ook bijna direct na het drukken van de knoppen op die hogere temperatuur.

              Ben voor de Air 2 gegaan en niet de Solo 2 vanwege de 18650 batterij.

              Omdat ik joints met tabak gewend ben is het allemaal wel even wennen maar de smaak is in elk geval geweldig
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

              Comment


              • Cleargreen
                Cleargreen commented
                Editing a comment
                De Skunk van mijn laatste kweekje was echt een drama en echt niet lekker om te roken maar met de Air 2 valt er nog van te genieten xD

                De welke temperatuur ik het lekkerst vind moet ik nog even uitvinden, wat ik tot dusver gedaan heb is 'm eerst lekker laag zetten (170-175) voor een paar zeer smakelijke trekjes en daarna doe ik de temperatuur omhoog.

                Enige wat ik nog lastig vind is goed bepalen wanneer de wiet volledig gevaped is en ik vind het jammer dat je de damp erg slecht kan zien dus ik zit als een idioot met een zaklamp erbij die damp uit te blazen :p

                Doen jullie nog iets met de ABV Nicle en Ess?

              • Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                Waarvoor staat ABV?

                Ik verdamp altijd eerst op 195 graden, daarna 210, en als laatste 230 graden.
                Dat zijn 3 sessies, de eerste 2 zitten dichtbij kwa effect, bij 230 is het meestal minder.
                Behalve bij haze soorten, valt mij op dat die van 230 net zo krachtig is als die ervoor.

                Ik gebruik ondertussen al lang met veel plezier de Arizer Extreme Q.
                Ik wil er weer een draagbare bij, dat wordt waarschijnlijk de DaVinci IQ, die scoort hoog, en komt met 10 jaar garantie.
                Over 10 jaar blow ik nog, dus ben benieuwd of die echt zolang mee gaat.

              • Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                Hasj verdampen meestal op 240 graden, en bij 1 soort die ik haal werkt pas goed bij 250 graden. Ik leg altijd eerst wat verdampte cannabis op de bodem, zodat de hasj niet kan doorlekken.
                Gewoon bewaren in een potje, bij mij zit het in een glazen potje waarin een kaars zat.

                Is voor jezelf uitproberen wat bij je past.
                Maar wiet kan je flink uitmelken.

              Even weer een nieuwe comment want commentaar onder commentaar valt weg als het er teveel worden.

              ABV staat voor 'already been vaped' oftewel wiet die al verdampt is. 't schijnt dat je daar nog wel mee kan bakken en dat soort dingen, maar in hoeverre dat zin heeft zal er ook wel vanaf hangen op welke temp het verdampt is.

              De Air 2 gaat maar tot 220 graden, misschien maar goed ook want boven de 200 beginnen er toch al ongezonde stoffen vrij te komen.

              Van hasj had ik gelezen dat de wat lossere polm hasj beter verdampt dan dat donkere plakkerige spul omdat het beter te verkruimelen is en in tegenstelling tot van die keiharde hasj ook niet tot echt poeder uit elkaar valt.
              Zijn die dab rigs trouwens niet beter geschikt voor het vapen van hasj?

              Ik zat inderdaad te denken mijn ABV in een mooi potje te steken en dan zodra het een leuke hoeveelheid is er wat mee bakken of in boter oplossen ofzo.
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

              Comment


              • Cleargreen
                Cleargreen commented
                Editing a comment
                Zo eentje kan JD er mooi bij gooien als ik over 2 dagen de lotto win hier xD

              • Ess
                Ess commented
                Editing a comment
                Ik ga er ook zo een scoren!

              • Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                Ik scoor de grinders bij Royal Queen Seeds, volgens mij vanaf 25 euro bestelling gratis bij je zaadjes

              Spaar zelf mijn abv ook. Ondertussen bijna 20 gram maar schijnt dat je 4 a 5 x zoveel nodig bent. Wil dr binnenkort cannaboter van maken maar denk dat ik er dan wel een paar grammetjes verse wiet bij door ga doen

              Comment


                Hmm, dat valt wel mee vind ik, dat je veel moet hebben van de abv, gooi maar eens een eetlepel of 3 in je smoothie of je yogurt, en opeens doe je de komende uren geen moer meer Ik ben inmiddels overgestapt van een Storm naar een Arizer Air II waar ik super tevreden over ben. De smaak is beter, je gebruikt veel minder en ik heb nog zelden die vieze popcorn smaak, helemaal top. Soms gebruik ik de Storm nog omdat er een bubbler bij zit die ik nog mis op mijn Arizer, maar het is mijn ding niet meer, toch was het een mooie om mee te beginnen

                Comment


                • witpen
                  witpen commented
                  Editing a comment
                  Bij azarius is een ook een bubbler te koop voor de airzer

                • Nugs
                  Nugs commented
                  Editing a comment
                  Ik heb het gezien, misschien toch maar eens bestellen
              Bezig...
              X