Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

Je moet daar die free gift aanklikken bij de flowermate en dan stijgt de prijs naar 65,99 pond. Wat de prijs is van een standaard flowermate. Hetzelfde bij de volcano. Staat 6,99 bij en dan klik je een type aan en gaat het naar 399.

Die pennen hebben allemaal kleine kamers en werken met een cheap ass coil die warm wordt, net als een oude auto aansteker. Daar zit meer smaak in, maar het is verbranden en niet verdampen. Werkt wel, maar vapen is het ni ze. En gaat wsl ook even makkelijk stuk.

Comment

Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

Dank je.
      Lets not criticize but legalize

Comment

Als je op zoek bent naar een goeie draagbare vape, dan kan ik je de pax2 aanraden.

Ik heb de wispr2 en de volcano en de pax2. En natuurlijk kun je geen wolken blazen met een draagbaar spul als met de volcano, maar ik merk op dat ik meer en meer naar de pax grijp zelfs thuis.

Dit vooral omdat het superhandig te vullen en te legen is. Hij is snel op temperatuur (4 standen). Hij gaat lang mee en laad snel op.
        De smaak van de vape is lekker.

Gemakkelijk schoon te maken, en hij is stealthy en ziet er goed uit.

Er zijn betere, maar die zijn meestal duurder (mighty bv).

Oh en 10 jaar garantie!!!
        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Ik zoek vooral een goedkope vaporizer. Als ik de prijzen zie, dan bekruipt me het gevoel dat we zwaar getild worden.

Het zelfbouw filmpje versterkt dit gevoel alleen maar.
          Lets not criticize but legalize

Comment

Bouw hem dan zelf en laat ons het filmpje zien. Ik kan het iig niet zelf, maar ben er erg blij mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Comment

Ik lees al een tijdje mee hier op het forum. Vooral om te ontdekken welke mogelijkheden er zijn het roken van wiet/hasj met tabak na jaren achter me neer te leggen.
              Het stoppen met gewoon roken is me reeds gelukt (sinds een maandje nu) door over te stappen op een goede e-sigaret. Nou die joints nog!
              Met dat plan in het hoofd heb ik begin januari een Atmos Vicod portable vaporizer besteld voor 89 dollar. Incl. shipping en BTW werd het 128 euro.

Hier volgt een review van het apparaat:
              De Atmos Vicod is een handzame vaporizer in de vorm van een dikke pen. Temperatuur is regelbaar van 350-430°F (176-221°C).
              Dit wordt op een OLED scherm getoond, alsmede de resterende lading van de batterij.
              De kruidenkamer is vrij ruim, tegen de halve gram is er wel in te krijgen zonder veel gestamp. Het opwarmen van de pen gaat vrij vlot.
              Op 18 januari kwam de postbode langs met het pakketje en de vaporizer is gelijk in gebruik genomen.

Nou, dat was een hele nieuwe ervaring. Waar het met een joint is alsof je de intercity richting 'Stoned' instapt,
              werkt een vaporizer meer als stoptrein die op elk stationnetje 'High' een tussenstop maakt.
              Erg leuke ervaring, want het tijdje op een high zitten had ik al een tijd niet meer meegemaakt.
              Daarnaast was ook het daadwerkelijk proeven van de wiet nieuw en iets wat ik na gewenning* begon te waarderen.
              Over gewenning: De eerste vulling (Shiva) smaakte als een mix van bloemen met zeepsop

Na enkele dagen begon mijn enthousiasme te temperen: De Vicod bleef tussenstopjes maken op de 'High' stations,
              maar hij bracht me nooit naar de bestemming 'Stoned'. Bij een stijgend verbruik (0,5gr/dag toen ik hasj rookte naar meer dan 1,5gram wiet verdampen om maar op de plek van bestemming te komen),
              moest ik langzamerhand de conclusie trekken dat deze Vicod (of vaporizen in het algemeen zelfs) geen vervanger ging worden van de joint.
              Daar kwam nog bij dat na slechts twee weken gebruik het mondstuk defect raakte: Het is een vrij gammel plastic onderdeel, niet ontworpen om 5x per dag te verwijderen.
              Aan het begin van deze week (de joints werden alweer dagelijks gerold) besloten dat de Vicod inderdaad geen goede vervanger is. Helaas.

Overigens, op zoek naar een nieuw mondstuk ontdek ik wie de fabrikant van de pen is: Een Chinese fabrikant Airistech die deze pen onder de naam Viva op de markt brengt.
              Mocht je na m'n reviewtje toch nog zin hebben je geld aan een onding uit te geven: Ze zijn voor rond de 25-30 euro op AliExpress te vinden. Goedkoper dan een vervangend mondstuk via Atmos.
              I'm feeling screwed (Het kan erger, want de K-Vape Micro DX is hetzelfde apparaat voor 'slechts' 199 dollar)

Ik kan nu een lijst van voor- en nadelen opnoemen, maar dat doe ik niet. Immers, zijn basisfunctie maakt ie al niet waar. Wil je snel door je wiet heen zonder eruit te halen wat erin zit: Zeker kopen!

Balend van de miskoop, maar nog veel meer van de mislukte poging van de joints af te blijven, schakel ik over naar optie twee:
              Het maken van e-liquid met THC. Daar kan ik kort over zijn: Met de 30 minuten carboliseren-truc en daarna de boel voor 2,5 uur laten 'wecken' met e-liquid leverde me 18ml vloeistof op met de potentie van een homeopatisch middel (Die werken toch ook met werkzame-stof verhoudingen van 1:1000000?) Na een hele tank (2ml) opgezogen te hebben merkte ik nog niets...

En dan? Probeer ik nog een andere vaporizer? Maar wat kan die andere wel wat de Vicod niet kan? Het is toch slechts het op de juiste temperatuur brengen van de vulling?
              Een enorme tweestrijd breekt los. "Ben ik echt zo gek 350 euro voor een warmmaakdoosje (Mighty) uit te geven. Het zal toch niet zo zijn?"
              Met een bijna beschaamd gevoel rij ik donderdag toch naar Amsterdam, naar Azarius. Slechts het idee 'als het niks wordt, raak ik 'm wel weer kwijt voor 250-300 euro'
              overtuigt me daar de 350 euro achter te laten en de Mighty mee te nemen.

Helaas guys en girls, je hoeft de komende weken Marktplaats niét in de gaten te houden. De Mighty heeft me de afgelopen twee dagen telkens gebracht waar ik naartoe wil!
              Een verklaring heb ik er (nog) niet voor, maar dit ding doet inderdaad enorm goed zijn werk. En komt over alsof ie dat jaren zal blijven doen.
              Ik heb dit zelf moeten ontdekken, want had het vantevoren nooit van een ander aangenomen. Eerlijk gezegd: Een paar weken geleden tikte ik nog mijn vinger tegen het hoofd als ik mensen zag die honderden euro's aan zo'n ding hadden uitgegeven. Nu besef ik dat ik dat bij mezelf had moeten doen toen ik cheap-ass Nederlander wilde zijn en de Vicod bestelde.

Terugverdientijd van de Mighty is overigens minder dan 9 maanden, aangezien er nu geen sigaretten en vloei meer hoeven te worden gekocht.
              Last edited by Raph; 6 February 2016, 16:49.
              >: Houdt u van André Hazes?
              <: Nee, wel van And're Haze's!

Comment

Ik gebruik nu een tijd de Plenty van Storz & Bickel (ook van de Mighty en Volcano) en altijd veel plezier van gehad. Wordt toch wel zo'n beetje elke dag gebruikt.

Zo langzamerhand werd het plastic van de behuizing wat bros waar het reservoir op de basisunit wordt gezet. Met als gevolg dat die nu niet goed meer vast zit. Heb er nou een elastiek op, maar echt lekker ziet het er niet meer uit. Misschien toch ook maar eens naar zo'n Mighty gaan kijken. Zonder draad lijkt me ook wel prettig.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Is het plastic van de basisunit zelf bros geworden? Zoniet, Storz&Bickel levert de meeste onderdelen ook los:
                  http://www.storz-bickel.com/shop_eu/en/pricelist/ (wist je misschien al)
                  Als het wel de basisunit zelf is: Hoe lang heb je de Plenty in gebruik? Ben wel benieuwd i.v.m. duurzaamheid

Comment

Het is helaas de behuizing zelf. Het wordt knap heet daar. Ook niet iets wat ik zelf kan namaken/repareren met mijn 3D printer.

PlentyKaduuk.jpg

Die catalogus had ik nog niet gezien, maar ik had daar inderdaad wel al een keer een setje extra onderdelen besteld zodat ik ze kan afwisselen. De ene set spoel ik in alcohol en de andere is in gebruik. Elke paar weken wissel ik ze om.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ach, dat is wel een lelijke schade zeg. En ik vrees dat een retourtje S&B ook een kostbare zaak zal worden (al had ik zeker even contact met ze opgenomen, misschien willen ze een naam hoog houden )
                      Met de 3D-printer wordt het 'm waarschijnlijk niet. Heb er ook al aan gedacht zelf het mondstukje van de Vicod opnieuw te printen (er staat hier een Prusa i3), maar ABS print op 225 graden. Dat is me véél te dicht bij de damptemperatuur. Heel misschien met nylon, maar dan blijf je het probleem van een ruwe binnenkant houden met -vrees ik- veel vuilafzetting tot gevolg.

Even terug naar de Mighty: Het ding heeft ervoor gezorgd dat ik de afgelopen dagen niet veel heb uitgevreten (behalve genieten), dus ik gebruik 'm nogal enthousiast. Ik ben nog helemaal gewend aan de Vicod, die me echt wel 5-6 vullingen per dag kostte. Met de Mighty is de helft genoeg. Lijkt de topicstarter toch gelijk te gaan krijgen dat het rendement hoger ligt als je gaat vapen. Mits goede apparatuur wordt gebruikt! Zo verdient ie zich nog wel sneller terug.

Comment

Ja, die temperaturen daar zijn flink hoog. Dat plastic zal ook niet voor niets naar zijn grootje zijn gegaan. Eerst kwam de ene kant los en later de andere. Daar zaten de pinnetjes op om die zuigsnuit op te bevestigen.

Ik had wel wat polycarbonaat besteld. Dat moet op 250 graden geprint worden. Buiten dat kan ik er ook niets opzetten, want het wiet reservoir moet aansluiten op die metalen ring. Als ik dat verhoog zuig je valse lucht aan.

Zal nog eens kijken of ik garantie heb, maar het zal wel weer niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                          Misschien toch ook maar eens naar zo'n Mighty gaan kijken. Zonder draad lijkt me ook wel prettig.
                          Of de volcano zelf?

Comment

Ik heb liever iets wat meer draagbaar is en zo'n slangetje lijkt me ook prettiger dan een ballon. Al heb ik de Volcano nooit geprobeerd.

Comment

Ik vind dat systeem veel gemakkelijker dan de lucht zelf door de kruidenkamer te trekken. Niks obstructie, damp is ook direct afgekoeld. Geen verspilling. De ballon zelf is draagbaar. Geen gefoefel ook om dat in zo'n kleine kamer te proppen.
                              En dat mondstuk van zo'n ballon is uiteindelijk ook vrij aangenaam. Voor mij niks anders meer.

Comment

Hmmm. Misschien dat ook maar eens ergens proberen dan.

Comment

Bezig...
                                X