Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Angst om te stoppen met blowen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Angst om te stoppen met blowen?

    Korting op 420shop
    Dag iedereen,

    Zojuist geregistreerd om m'n verhaal hier kwijt te kunnen en eventuele tips te ontvangen m.b.t. het stoppen. Begrijp me niet verkeerd: Dit is geen verhaal voor medelijden, of om anderen te waarschuwen voor de gevolgen die ik van het dagelijks blowen ondervind.


    Korte inleiding:Waar ik nu zit:Hoe verder?
    Probleem waar ik nu tegenaan kijk is dat ik een angst heb opgebouwd om nu de nog moeilijkere tijden door te gaan die komen tijdens het "afkicken" van het blowen. Angst voor nog grotere paniekaanvallen. Dat ik totaal niet meer met de trein durf te gaan, of dat ik echt een keer out ga. Trein is helaas m'n enige vervoersmiddel waar ik ook voorlopig niet onderuit kan komen. Ik heb ondertussen wel een soort "weerstand" opgebouwd tegen de paniekaanvallen die ik nu heb. Ik heb ook eerlijk gezegd totaal geen moeite om geen joint te roken. Sinds die druk op m'n borst heb ik er ook geen plezier meer in.


    Mijn aanname is dat er hier ook andere mensen zitten die hetzelfde meemaken of hebben meegemaakt. Hoe hebben jullie deze periode doorstaan?

    Ik hoop dat de mensen die hier zelf ook onder geleden hebben/nog aan lijden begrijpen hoe fijn het is om toch je angst/verhaal met anderen te kunnen delen.



    Graag hoor ik jullie ervaringen!
    Last edited by nectrine; 3 January 2017, 11:25.

    #2


    Hoi, jouw verhaal is er een die je vaker hoort wanneer mensen gaan afkicken. Die fysieke verschijnselen zoals hyperventileren en druk op je borst komen voort uit angst. Dit zijn bekende ontwenningsverschijnselen en gaan op den duur weer weg.

    Je kan dit eventueel wat onder controle houden met wat rustgevende medicatie zoals bijv Bach rescue spray.

    Verder helpt het om je te realiseren dat dit allemaal tijdelijk is en vanzelf weer weg gaat. Het is een kwestie van door de zure appel heen bijten.

    Wil je meer deskundig advies dan kan je contact opnemen met drugsinfoteam.nl

    Je kan daar online en anoniem advies vragen aan een verslavingsarts van de Brijder. Zij gaan je absoluut advies geven die je kan helpen hierbij. Verder kan je de vragen en antwoorden van anderen lezen.

    Wil je meer weten dan mag je me een pm sturen. Ik heb wel wat ervaring met dit soort verschijnselen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Last edited by QnQ; 28 May 2018, 09:25.

    Comment


      #3
      Re: Angst om te stoppen met blowen?

      Praat er met je huisarts over, paniekaanvallen (daar lijkt het op) zijn in principe goed te behandelen en hoeven niet cannabis gerelateerd te zijn.

      Ga geen zaken vermijden waarbij je je angstig voelt want dat zal de angst alleen maar versterken waardoor je jezelf bevestigd in je angst.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Re: Angst om te stoppen met blowen?

        Tjah..
        Overal wel last van gehad en mn eidconclusie is dat alles tussen de oren zit.
        Had nog nooit van hyperventileren gehoord maar had n maatje die altijd zo naar de klote ging dat ik elke zondagochtend een hyperventilerende pup in mn bank had zitten met 1001 angsten.
        Op gegeven moment begon ik verdomme zelf te hyperen.

        Je hersens kunnen een eigen leven gaan leiden maar dat moet je op een of andere manier accepteren en overwinnen.
        Je gaat niet zomaar dood dus zo'n beetje klotedruks gaat je er echt niet onder krijgen.

        Gewoon nokken lijkt me beste voor je.

        Suc7
        Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
        Het systeem betreurt dit ten zeerste.

        Comment


          #5
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Hallo iedereen,
            ik ben 23 jaar en ik rook nu ong 10 jaar jointjes,
            op het begin was het gewoon voor de lol, maar naar de jaren verstreken raakte, begon ik best veel te roken, ik zat op zo'n 7 joints per dag.
            Ik had nooit last van het blowen, maar nu sinds de laatste maanden, begin ik lichte steekjes onder en in mijn linker borst te krijgen tijdens ademen.
            ik heb ook een soort druk op mijn borst, waardoor ik hartkloppingen krijg, het is best een eng gevoel, ik krijg het dan ook opeens heel warm in mijn hoofd. zou dit door de wiet komen?
            Ik wil graag van het gevoel af en daarom heb ik besloten om te stoppen met deze
            rotzooi. Heeft iemand ook last van deze klachten?
            wat zijn de ervaringen met het stoppen met blowen?


            Comment


              #7
              Naast alle andere adviezen die je krijgt: doe ook even een belletje naar je huisarts.
              Zou het daar toch even over gaan hebben met 'm, da's meteen voor jou een stimulans om door te zetten.
              Als je zolang rookt kom je er ook niet zo heel makkelijk vanaf, daar heeft zo'n dok ook goed advies voor.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Gewoon bespreken met je huisarts zoals Q zegt. Het klinkt onschuldig wat je beschrijft, maar wellicht handig om dat van een professional te horen. Wiet kan dit namelijk uitlokken, ik heb het vroeger ook gehad toen ik nog shopwiet rookte en het voelt inderdaad eng. In de basis is het angst of een andere sterke emotie die deze symptomen veroorzaakt. Wiet, en dan met name wiet zonder een significant aandeel CBD, is daar een katalysator voor; het versterkt namelijk al aanwezige emoties. Vervolgens kun je in een vicieuze cirkel komen waarbij angst over fysieke symptomen je nog angstiger maakt en daarmee versterk je de symptomen op hun beurt weer. Echter zolang je niet het gevoel hebt dat er een olifant op je borst zit, is het een vrij onschuldig iets, maar uiteindelijk is het aan een arts om deze conclusie voor je te trekken.
                Succes man.

                Comment


                  #9
                  Bedankt voor de reacties, ik ga maar ff vandaag een afspraak maken, kijken wat de HA zegt.
                  Ik wil niet alleen stoppen vanwege de steken, maar ook omdat ik er geen plezier meer ik heb. Als ik een joint opsteek dan denk ik bij me eigen, meid waar bende nu weer mee bezig wil ik altijd zo doorgaan?
                  Ik heb er alle vertrouwen in dat het mij gaat lukken, ik heb gelukkig veel afleiding op een dag. Maar het gaat wel zwaar worden.

                  Comment


                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Misschien is het niks bijzonders, en gaat het vanzelf over als je stopt, maar niemand hier kan dat garanderen.
                    Daar is de professional voor
                    Succes.

                  #10

                  Comment


                    #11
                    Ik heb nu sinds gisteren 23:00 uur niks meer gerookt, en ik merk zeker wel een verschil met mijn borst, ik heb er niet meer zo'n druk op en de steken zijn een stuk minder aan het worden. Ik denk dat ik gewoon niet meer tegen wiet kan. Ik ga morgen wel voor de zekerheid gewoon naar de dokter.
                    ik hou jullie op de hoogte wat de dokter zei.

                    Comment


                      #12
                      Als je nog in de groei bent is het normaal dat je links en rechts wat steken in je donder krijgt

                      Comment


                        #13
                        Guess94

                        Comment


                          #14
                          Helemaal top bedankt voor je reactie,

                          ik heb alles gelezen wat je zei, en het klopt zeker wat er staat. Ik ben vandaag langs de dokter geweest,ik heb mijn probleem uitgelegd. En ze adviseerde mij om te stoppen met wiet te roken, als ik van deze klachten wil afkomen. Uit mijn verhaal begreep ze ook dat ik een aantal keer, aan het hyperventileren was. Ik adem ook niet goed in en uit. Ze heeft mij doorverwezen naar de fysio, om daar aan mijn ademshaling te oefenen. Ik ben nu zeker een stuk rustiger, omdat ik nu weet dat het niet mijn hart is.
                          Ik rook nu bijna 3 dagen niet meer, en ik wil dit ook zo houden, want om elke dag met zo'n druk op je borst rond te lopen met steken, word je niet echt vrolijk van. Jou verhaal heeft mij ook een stuk rustiger gemaakt. Maar ben jij ook gestopt met blowen? Zo ja heb jij geen druk meer op je borst enz?

                          Comment


                            #15
                            Guess94
                            Ja ik ben gestopt met blowen maar de hobby is blijven hangen :p . Gelukkig weet mijn stiefvader wel raadt met de oogst . Ik genoot zo ontzettend van een lekker jointje maar ik kan er echt niet meer tegen . Druk gevoel op mijn borst is helemaal weg. Heeft wel lang geduurd omdat ik de huisarts juist vermeed en meer ging blowen. Je hyperventileert omdat je lichaam een beetje de weg kwijt is. Wat je kan doen is voor het slapen gaan of gewoon overdag even te gaan liggen en met je handen op je buik rustig in te ademen 1 seconden vast houden en weer rustig uit ademen. Doe dit steeds paar minuutjes. Je hebt ook een app voor op de telefoon genaamd ''VGZ Mindfullness'' en daar heb je ook duidelijke oefeningen met begeleiding. Wat je ook echt vooral niet moet gaan doen en ja het is lastig maar probeer die druk te negeren. Als het je dwars zit raak je meer gestresst en wordt het erger. Probeer het te accepteren. Suc6

                            Comment

                            Bezig...
                            X