Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hasj/ kief produceren m.b.v. droogijs en 'bubble-bags'.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hasj/ kief produceren m.b.v. droogijs en 'bubble-bags'.

    Korting op 420shop
    Dit is het tweede jaar op rij dat ik gespeeld heb met de gedachte een verslag te maken van deze methode.
    Na een verse mini-discussie met een mede-forummer, voel ik mij extra uitgedaagd.

    LR2 ongelijk bewijzen is een prachtige hobby.
    En zoals jullie kunnen lezen heeft LR2 verrassend genoeg beloofd dat wanneer hij in dit topic zijn benen komt strekken hij zijn entree zal maken in een panty. Terwijl hij ergens een "ei" in of uit laat komen. (of het nu een belofte was of niet, dat doet er eigenlijk niet echt toe)
    Dat spreekt tot de verbeelding he?! Ik bedoel wie wil er nou niet weten of hij zijn benen scheert.

    LR2 zegt "hasj maken met droogijs zal niet werken" want;
    - het plantmateriaal breekt ervan af door de kou die niet -29 is zoals die van stikstof maar -79. (overigens is gebroken plantmateriaal precies hetzelfde als wat jij en ik in onze joint doen) alwetendheid vertelt ons indirect dat je met droogijs geen zuivere trichomen oogst
    - het werkt niet met stikstof dus ook niet met droogijs
    - je blijft achter met nat materiaal

    Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
    Nee. Die werkt niet. Door droogijs of zelfs met vloebaar stikstof (ooit geprobeerd) breekt het hele plantmateriaal kapot. Dan moet je ofwel in water werken, ofwel warm.

    Als ik zelf hasj maak, koop ik een stel pantys met fijne mazen. Die draag ik een paar keer, was ik uit.. Dan haal vul ik die met wiet. Nog 3 lagen pantys omvouwen. Vibrator erin op standje 'goh het voelt wel verdoofd nu' en boven een papiertje laten trillen voor een paar uur. Die eitjes met een afstandsbediening zijn een aanrader (ook leuk voor familiediners) maar de batterij houdt het niet zo lang vol.
    Voor die paar grammen ga ik geen uren werk verrichten. Automatisering is de toekomst!
    Nou en dan antwoord ik dus heel LIEF zo ongeveer iets van;

    Oorspronkelijk geplaatst door Ongeldig View Post


    Hoi LR2,

    Jij mag dat vinden dat droogijs niet werkt.
    Je mag het oneens zijn met al die mensen bij wie het wel werkt. Gelijk geef ik je, het plantmateriaal breekt na lang zeven. Dat is het voordeel van droogijs, je bent snel klaar. De potentie zit in de eerste zeefbeurten. Als je dan doorzeeft oogst je inderdaad groen materiaal. In de filmpjes zie je de kief van kleur veranderen. Je hoeft ze van mij niet te gaan kijken hoor. Heb ik ook niet gedaan. Ik heb ze alleen hier neer gekwakt. Eigenlijk verdient dit onderwerp n'eigen topic. Nu zitten we niet op de juiste plek het forum te vervuilen met massagestaven. Maar maak je geen zorgen. Ik zal dat topic maken dan kun je daar verder komen paraderen. Of niet. Dan wil ik wel foto's van jou in panty, met je vibrerende ei. Volgens mij kun je die ook met een app besturen.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-hasj-te-maken

    Ik had 5 kg droogijs afgenomen, ik kreeg ruim 7 kg mee. Vanwege verdamping. Ik heb na zeven nog vier kg over. Ongeveer he, ik weeg niet.
    Leuk om nu meer verder te spelen. Want met droogijs kan je nog veel meer als als plantmateriaal breken en zeven.

    "Sooow heeeeij ik schrok me eigen helemal de teeering"

    Het is een activiteit die voldoening geeft. Het schudden met die emmer met ijs en materiaal klinkt lekker ritmisch. En natuurlijk de opbrengst. Daar doen we het voor.

    Hier eerst een joetjoep filmpje van dikkie diks droge ijs hasj avontuur, want een filmpje is soms toch net wat duidelijker dan een lang onoverzichtelijk verhaal met foto's.


    De oogst is ongeschikt om te verdampen denk ik, krijgt dan de kamer niet meer schoon.

    Bubble-bags hergebruiken/onderhoud/schoonmaken? Share your secrets.

    Rest materiaal na het zeven, in de slowcooker proberen? Eens zien of er nog enigszins boter met potentie af kan komen.

    Ik heb in totaal twee-en-een-half uur werk gehad aan onderstaande opbrengst. En er ondertussen een jointje van gedraaid en gerookt.
    En nu weet ik niet wat ik er verder mee kan doen. Persen ofzo, dan is het hasj.

    Dan nu de foto's.

    IMG_20180522_124434675.jpg

    IMG_20180522_125529555.jpg

    IMG_20180522_124549525.jpg

    IMG_20180522_125946084.jpg

    Materiaal voor zeven
    IMG_20180522_130039006.jpg

    IMG_20180522_130056036.jpg

    IMG_20180522_130039006.jpg

    IMG_20180522_131018165.jpg

    IMG_20180522_130333377.jpg

    IMG_20180522_131056456.jpg

    IMG_20180522_132309117.jpg

    IMG_20180522_131346390.jpg

    IMG_20180522_131352644.jpg

    IMG_20180522_131443187.jpg

    Materiaal na zeven
    IMG_20180522_132532232.jpg

    IMG_20180522_151057740.jpg

    IMG_20180522_151552706.jpg







    Oja, de coconclusie; LR2 heeft ongelijk in zijn laatste twee punten. In zijn eerste punt moet ik hem gelijk geven. De maasgrootte van de zeef is bepalend. Hoe kleiner de maasgrootte des te zuiverder is de opbrengst. Nu hoef ik niet perse hele zuivere hasj, aangezien ik ook gewoon wiet (plantmateriaal) verkruimel in mijn joints.

    Dit waren zijn punten:
    LR2 zegt dus hasj maken met droogijs zal niet werken want;
    - het plantmateriaal breekt ervan af door de kou die niet -29 is zoals die van stikstof maar -79. (overigens is gebroken plantmateriaal precies hetzelfde als wat jij en ik in onze joint doen) alwetendheid vertelt ons indirect dat je met droogijs geen zuivere trichomen oogst - WAAR
    - het werkt niet met stikstof dus ook niet met droogijs - NIET WAAR
    - je blijft achter met nat materiaal - NIET WAAR




    Wees welkom met vragen tips en opmerkingen. I'll tune it down now.
    Attached Files
    Last edited by Ongeldig; 22 May 2018, 22:59. Reden: Haartjes weghalen
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    #2
    Je kunt het persen, of zo laten, is allebei goed te doen in een bong
    Invriezen kan ook eventueel.
    Heb je ook weleens nat ijs geprobeerd en hoe heb je de zakken schoongemaakt ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Tijd om eens een nieuwe bong te halen dan.

      Dit is de eerste keer dat ik hasj heb gemaakt. Dus nooit met nat ijs gewerkt behalve Calippos.
      Vanaf de filmpjes leek droogijs me schoner en minder werk. Maar ik kan het enkel op beeld vergelijken.

      De zakken heb ik nog niet schoongemaakt. Zit te denken om ze uit te koken. Heb je tips voor me?
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


      • BackYardPlant
        BackYardPlant commented
        Editing a comment


        ziet er lekker uit, ga dat toch ook eens overwegen, zulke zakken..
        al wel vaker gedaan

      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Ook met droogijs BackYardPlant? En dan in de bong gedaan?
        Als je een flinke hoeveelheid knipafval hebt (opgespaard) is het echt de moeite waard.
        Ik ga binnenkort ook weer aan de klop.

      • BackYardPlant
        BackYardPlant commented
        Editing a comment
        Oh nee ik druk me onduidelijk uit, ik heb het al vaker overwogen

        Kief in de bong heb ik echter wel vaker gedaan, maar dan door het uit mn grinder te vissen. Blijft wel smeulen/branden zoals hasj, dus als je de hele bowl vol gooit, in 1x oproken anders is het zonde. Dus beter half vullen o.i.d. (tenzij je een wat kleinere bowl hebt natuurlijk)

        Ja inderdaad, daarom juist
        Heb er wel al een aantal keer boter van gemaakt maar een keertje hasj of kief lijkt me ook leuk

      #4
      Nice verslag

      Comment


      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Thanks Appie!!

      #5
      Ik spoel de zakken meteen na gebruik af met koud water uit de tuinslang, voluit, zachte borstel erdoor en aan de waslijn.
      Uitkoken zou niet mijn eerste idee zijn.
      Door de warmte gaat het nog meer plakken, en het lost ook niet op in water natuurlijk.
      Ik weet geen andere manier eigenlijk. Omdat koud water voldeed heb ik niks anders geprobeerd
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Ik zal ze nog eens in de droogijs leggen er is nog een beetje over. En dan afvegen. En dan koud water en weer afvegen. Heb jij weleens met droogijs gewerkt of alleen natte ice-hasj gemaakt?
        Thanks QnQ

      #6
      YOOOOOOOOOOOOOOO heb je dat filmpje al van hem in zijn panty met het fibo ei GIRLLLLLLLLLLLL wat wil je van me ..... ik wil het ziennnnn
      God was never on your side..

      Comment


      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Ik denk dat Els het hem verboden heeft.
        Misschien heeft hij een omgangsverbod gekregen. Ik weet het niet.
        Het kan zijn dat hij nu ergens een actie-reactie zit uit te koken.

      #7
      cool lijkt me zeker goed!

      Comment


        #8
        Droog ijs bommen zijn extreem leuk.... ​​​​​​
        https://youtu.be/VKvQRjvhJcc deze deed ik een jaartje of 10 geleden ​​​​​(actie vanaf 1:20) camera man scheet bijna z'n broek vol niks handschoenen gewoon niet te lang aanraken. . En voor de zekerheid rennen

        Comment


        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Droogijs is een leuk goedje om mee te experimenteren.
          Is dat nu je ex-werkgever? Mooie echo!

        #9
        De zakken zijn gewassen met koud water. Prima voor hergebruik. Ze waren niet echt vies.

        De kief geperst tot hasj. Ruim 50 gram. Beetje al opgesnoept. Ik denk dat ik eerder 500 gram aan knipafval had, ik zal het wegen voordat ik er boter van maak.
        IMG_20180524_183622945.jpg IMG_20180524_183705941.jpg



        Zeef-afval gaat voor een tweede ronde au-bain-marie door de geclarificeerde boter heen gehaald worden. Ik denk dat er nog wel een beetje trichomen aanzitten omdat ik het niet eindeloos gezeefd heb.
        IMG_20180524_172205313.jpg IMG_20180524_172309202.jpg



        Laatste restje droogijs twee dagen later.
        IMG_20180524_132211047.jpg



        Heb ik LR2 nou weggejaagd ?

        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

        Comment


        • Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          Super! Bedankt voor alle info en foto's!

        #10
        Werk er nogsteeds helaas gebruiken we geen droogijs meer

        Comment


          #11
          Hee joh, ik was effe druk. Met het uitzoeken van een passende panty. Ik kan niet zo goed kiezen tussen klassiek kant en gewoon van de HEMA. En nu met dat huidskleur-pleister gedoe weet ik ook niet wat ik moet kiezen: wit, blank, caucasisch, turks, marokkaans, zuid-russisch.. Een beetje donkerblank ben ik wel eigenlijk.
          Hoe dan ook, een diepe buiging voor jou Ongeldig ! In panty, welkom ladders!
          Da's dan weer handig voor beestjes die omhoog willen klimmen enzo. Kan ik verder ook niks aan doen. Behalve nagellak.
          Damn, opgroeien tussen de vrouwen brengt je wel op de hoogte zeg. Akelig eigenlijk. Achja, als je enkel de Tina en Hitkrant te lezen hebt op het toilet, dan ga je kapsones krijgen.

          Ik weet dat er ergens een foto op het web staat van me. Geschoren benen, speedo'tje, haren in de plooi. Helaas kan ik die niet meer vinden.

          Wat is er met de teksteditor? Ik kan niet typen na een afbeelding. Hoe dan ook, hier maar een compensatieafbeelding. Beste vrouwen van de wereld, een sinaasappelhuidje/permanentekippenvel is echt niet erg. Ik vind het persoonlijk wel sierlijk eigenlijk.
          Weet je wat echt smerig is? Wat een smet op elke vrouw is, ongeacht haar postuur?! Jeans rokken. Gatverdamme! Echt, alsof je een stuk papier om je lijf gewikkeld hebt. Zo vormeloos, zo statisch, zo verhullend. Fantasie heb ik genoeg, echt ruim voldoende, maar door jeans rokken blokkeert dat en dan zie ik enkel nog dat foeilelijke stuk vierkant boven de knieen.

          lesbische-chatrooms-zijn-waarschijnlijk-gevuld-met-mannen-die-zich-voordoen-als-lesbiennes-die-praten-met-andere-mannen-die-zich-voordoen-als-lesbiennes.jpg
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • Stemma
            Stemma commented
            Editing a comment
            Nou, ik vind wel dat je hem er wel gemakkelijk mee weg laat komen

          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Ja he @Stemma
            Eindelijk iemand die er wat van zegt!
            LR2 begon. Met zijn praatjes. Ik denk dat Stemma bedoeld dat je nu ook lef moet hebben met je panty-benen. Fluorescerende gaten panty's zijn in heb ik begrepen. Daarbij een tijgerprint sling swim suit. Op roller skates. En het plaatje is echt helemaal compleet.

            Voordeel, het heeft wel geresulteerd in een heerlijk voorraadje hasj en wietboter.

          • Stemma
            Stemma commented
            Editing a comment
            Klopt helemaal Ongeldig, LR2 kom op met die foto's!

            Als de omschrijvingen die LR2 eerder over zichzelf gaf kloppen zou hij je interesse wel kunnen wekken Feminieme trekken maar wel met een overmaat aan testosteron.

          #12
          Waar ben je nou....

          Ps droog ijs is enorm gevaarlijk hoor
          Ps Die billen ik heb ook sinaasappels op mijn ass
          LR2
          Last edited by belladonna; 8 June 2018, 13:13.
          God was never on your side..

          Comment


          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Je moet uitloggen en dan naar dit topic gaan en eens lezen hoe hij die foto genoemd heeft

          • belladonna
            belladonna commented
            Editing a comment
            HUH dat deed ik maar zie geen naam bij de foto

          • LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Yeah sinaasappels! Zo lang ze niet oranje zijn, dan ben ik fan! Spray-tan billen, gatver.

          #13
          Off-topic belladonna
          Ik zie het wel als ik uitlog op mijn laptop. Ik heb het gekopieerd voor je.
          Ik zou niet weten of het wel of niet waar is. Dus hier komt het he, LR2 heeft die kontjesfoto zo genoemd;

          lesbische-chatrooms-zijn-waarschijnlijk-gevuld-met-mannen-die-zich-voordoen-als-lesbiennes-die-praten-met-andere-mannen-die-zich-voordoen-als-lesbiennes.jpg
          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

          Comment


            #14
            Omyngod
            God was never on your side..

            Comment


            • Ongeldig
              Ongeldig commented
              Editing a comment
              Rolde jij ook bijna uit je zetel van het lachen toen je dat las?

            #15
            Dat plaatje komt van de flabber.nl wallpaper woensdag. Die hebben allemaal zulke titels
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • Ongeldig
              Ongeldig commented
              Editing a comment
              Heel toevallig, Sire LowRyder de'n Tweede.
              Werk jij daar?

            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Nee, flabber was vroeger ontzettend leuk. Ze hebben de hele buitenbeeld serie verzorgd (echt kwaliteits televisie van man-bijt-hond-niveau). Vroeger heb ik er weleens een briefje naar gestuurd om er te willen werken. Maar dan moest ik naar Amsterdam. Dat vind ik een kutstad. Inmiddels is flabber een beetje als een 55-jarige vlogger; het is dat ze zichzelf zo geweldig vinden, anders waren ze al lang gestopt.

            • Ongeldig
              Ongeldig commented
              Editing a comment
              Ik zal die serie eens opzoeken wanneer ik me verveel.
              Toen ik een ontwortelde Haarlemse tiener in het Zuiden was wou ik graag z.s.m. naar Amsterdam verhuizen. Maar daar ben ik sinds mijn 18e van genezen.
              Jouw omschrijving van het huidige flabber.nl klinkt een beetje als onze conversaties. Maar ik ben gewoon geweldig. Dus ik hoef nergens mee te stoppen.
              Fijne avond, het is heerlijk panty-weer!
          Bezig...
          X