Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dosering en gebruik bij ADHD en autisme

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• Dosering en gebruik bij ADHD en autisme

Korting op 420shop
    Mijn dochter heeft ADHD en autisme. Ze heeft jarenlang Concerta gebruikt en wil dat niet meer. De pillen verminderden haar hongergevoel, dus at ze veel te weinig. Hoewel ze al 2 jaar geen Concerta meer gebruikt, is haar ondergewicht nog steeds een probleem.

Met haar HBO-studie merkt ze dat ze toch wel wat hulp kan gebruiken als het om concentratie gaat. Daarom dacht ze aan medicinale cannabis. Maar de huisarts gelooft daar niet in.

Toch willen we het proberen, of er in ieder geval meer over weten. Wie heeft hier ervaring mee? Welke hoeveelheid THC en/of CBD is het beste bij concentratieproblemen tijdens haar studie? Ze wil niet roken. Welke manier van toedienen is het beste alternatief daarvoor?

Hoi.

Heb enkel m'n eigen ervaring als adhd'er en voor mij werkt olie druppels wel goed mits het thc olie is en niet cbd olie.

3 druppels doet voor mij de truuk. Maar dat is voor een ander moeilijk in te schatten, zal ze zelf een beetje moeten uitvinden hoeveel ze nodig is. En het aspect high ervan worden speelt dan ook mee.

Als ze niet wil roken, zou je kunnen vaporizen of via voedsel in nemen space cake bijvoorbeeld.

Groet mafferd

Comment

Voordat je een vaporizer koopt zou ze eerst eens wat wietthee kunnen proberen om te kijken hoe het bevalt.

Stoned in de schoolbanken zou ik niet willen aanraden! Maar met een vaporizer kan je wel bijv 1 a 2x inhaleren om enig effect te hebben zonder stoned of high te worden zou kunnen. Dat doe ik ook met mijn Haze V3.
      Cannabis werkt ca 1 tot 4 uur.

En dan nog kiezen welke strain, wat voor de 1 prima werkt werkt voor de ander helemaal niet. Google er maar eens op.

Wat betreft haar ondergewicht, sommige mensen vallen af door Cannabisgebruik hou hier rekening mee.

Hebben jullie al een dietiste bezocht, protifar of andere calorierijkedrankjes worden ook wel voorgeschreven dan.

En anders nog gewoon de concerta blijven gebruiken als het is om haar studie af te maken. Ze zou ook een alternatief kunnen proberen zoals Equasym of langwerkende methylfenidaat uit de apotheek. Wellbutrin wordt ook wel gegeven bij ADHD.

Succes!!

Ik zal later nog wat linkjes plaatsen, maar moet nu weg.

Stemma doet stout (2016) Stemma doet stout... Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Wiet heeft vaak juist een tegenovergestelde reactie als een ADHD medicijn. Van concerta kan ik als ongediagnosticeerde ADHD'er prima doorwerken, van een joint heb ik precies het tegenovergestelde. Ik vlieg dan van het een naar het ander, veel half werk en m'n concentratieboog is met 15 minuten ingekort. Dat komt erop neer dat ik 5 minuten kan presteren, waarna ik 25 minuten onrustig loop te rommelen. En vaak heb ik daarna geen zin meer. Als ik geblowd heb, dan boeit het me ook geen ruk dat ik een deadline moet halen: nu effe niet. Dat is niet zo handig als student.

Qua voeding, tsja, ik ben 20 kilo onder mijn streefgewicht, en blowen heeft me nog niet kunnen helpen om dikker te worden. Meer, en calorierijker eten overigens ook niet.

Los daarvan heeft THC een effect op het geheugen en de motivatie van een mens, die effecten zijn negatief op zijn zachtst gezegd.

Methylfenidaat is topspul, echter, moet je waakzaam blijven. In mijn familie en omgeving veroorzaakt het fikse kaakspanningen met hoofdpijn tot gevolg. Daar komt men dan pas vanaf na een jointje. Zo blijf je dingen op de weegschaal gooien, maar gebalanceerd wordt het niet.
        CBD rijke soorten hebben geen ander effect op mij dan zuivere THC soorten; de CBD somango maakt me niet minder stoned dan een haze.

We willen allemaal wel de heilige graal voor goed presteren op school, maar net als de ADHD'ers in het gezin, alsook in mijn omgeving, is regelmaat en structuur - en afspraken met jezelf nakomen - de beste oplossing. Alle prikkels wegnemen; internet uit en de telefoon in de lade. Werken op papier in plaats van PC scheelt een punt op de toets.

Als je kind niet zonder zware medicijnen een studie kan afronden, dan gaat dat in het werkveld ook niet. Je studeert voor je toekomstige baan, niet voor een diploma. De druk ligt in het werkveld hoger en de tijdspanne is korter, daarnaast worden fouten ontzettend hard afgestraft. Ik heb een boel studenten begeleid in het verleden, en soms moest ik snoeihard zijn: doe een stap terug, ga naar het MBO en rond dat af. In het begin krijg je de wind van voren, dan zijn ze boos, MBO is voor domme sukkels. Een paar jaar later komen ze je hartelijk bedanken dat je stand heb gehouden in het advies. Boze ouders krijg je dan ook over de vloer, die vinden dat hun kind het moet kunnen. Wat ze niet zien, is dat het kind af aan het brokkelen is onder de druk en gewoon mooi weer speelt thuis. Met de leeftijd komt wijsheid, motivatie en ervaring. 75% van de mensen die zulke omweg-routes hebben bewandeld omdat ze eerlijk zeiden dat ze het niet aan konden, die hebben nu alsnog een HBO diploma op zak. Met gemak trouwens. Die paar extra jaren kunnen een boel veranderen. Ik kwam er ook pas achter wat ťcht werken was toen ik stage ging lopen, daar proefde ik dat ik zelf geen idee had van efficiŽnt leren en werken. In een maand is het omgeslagen, en m'n punten stegen van 6 tot 9. Ik kwam er toen achter dat ik 90% van mijn 'studietijd' besteedde aan nietige details en 'even tussendoor website x checken' om daar vervolgens 2 uur later pas mee op te houden. ADHD-gedrag, in feite. Elke dag naar kantoor moeten, en daar geen prikkels hebben, heeft er voor gezorgd dat ik 30 pagina's in een dag verwerk, ten opzichte van 4 in de thuissituatie.

Als concentratie en presteren je doel is, dan kun je beter bij bacopa monieri, ginkgo biloba of ander spul kijken dan bij wiet. Ik doe geen uitspraken over de werkzaamheid van die plant-extracten, maar wiet in de schoolbanken is een dooddoener. Neem dat maar aan van een 8 jaar studerende student
        Ik geef de huisarts gelijk; er zijn 1001 oplossingen, maar wiet is daar geen van.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik zal gewoon dextro-amfetamine proberen in plaats van Methylfenidaat. Dextro-amfetamine is iets milder en je ook waarschijnlijk minder last voor bijwerkingen. Dextro-amfetamine wordt juist ook vaak gebuikt als er meer autisme kant inzit. Dus lijk mee echt wel verstandig om dat te proberen. Bij de regenboog apotheek maken ze ook langwerkende Dextro-amfetamine die 3-5 uur werken. Zij maken ook nog een andere middel en dat is een mix van die twee, maar dat mag je eigenlijk niet zo zeggen, ik weet ff niet meer hoe dat heet. Je moet wel ff checken of het vergoed word door je zorgverzekeraar van de regenboog apotheek. DSW, Stad Holland, in Twente en Zorg en Zekerheid vergoede alle ADHD medicatie wel die bereid zijn door de Regenboog apotheek.

Succes met de zoektocht
          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Bij mijn zoon werd, na een 15 minuten durend onderzoek, ADHD geconstateerd. De kinderarts was van mening dat hij zsm aan de Ritalin moest. Aangezien hij toentertijd pas 4 jaar was stemden wij hier niet mee in, het blijft per slot van rekening een amfetamine. Op 6 jarige leeftijd hebben wij een second opinion aangevraagd en is hij uitgebreid onderzocht, zowel lichamelijk als psychisch. Ook nu werd ADHD geconstateerd, door de kinderpsychologe werd ook weer Ritalin aangeraden.

Ook nu hebben wij hier niet mee ingestemd maar zijn wij op zoek gegaan naar alternatieve methoden, bijv. Neurofeedback therapie. Dit hielp in eerste instantie wel maar na verloop van tijd niet voldoende, wij moesten steeds vaker op school komen en op een gegeven moment kwam dan ook het advies speciaal onderwijs.

Wij zijn toen begonnen met CBD olie en THC olie. Elke morgen krijgt hij een paar druppels en vanaf dat moment kwam de ommekeer. Hij mocht op school blijven en zijn resultaten werden steeds beter. De leraren stonden versteld over de snelle ommekeer. Het is natuurlijk niet zo dat hij stoned in de schoolbanken zit, hij is gewoon een stuk rustiger en kan zijn koppie beter bij de les houden.

Ik pretendeer niet het wondermiddel gevonden te hebben maar voor ons gevoel (en ook hijzelf geeft dit aan) heeft hij wel degelijk baat bij de druppels. Ook is het zo dat naarmate hij ouder wordt, ook meer gaat inzien welk gedrag onwenselijk is. Zomaar vreemde mensen knuffelen op straat wordt niet altijd door iedereen gewaardeerd en rondrennen als een kip zonder kop door de klas kan ook niet. Dit zijn voorbeelden van dingen die hij eerder wel deed maar waarvan hij nu snapt dat dit niet kan.

Verder letten wij op dat hij niet te veel kleur- geur en smaakstoffen naar binnen krijgt, is hij actief bezig met drummen en gaat hij regelmatig mee wielrennen. Als het goed weer is is hij altijd buiten te vinden en gaat hij op regelmatige tijden naar bed. Ik denk dat het de combinatie is van al deze dingen waardoor hij nu beter presteert.

Kijk eens op www.stichtingmediwiet.nl, daar wordt veel informatie gegeven over cannabis als medicijn en wordt ook uitgelegd hoe je zelf wietolie kunt maken.

Comment

• Stemma
              Stemma commented
              Editing a comment
              Je lijkt mij een heerlijk kind te hebben!

gelukkig maar dat je geen stimulans hebt gekozen bij kinderen vind ik het helemaal niet kunnen( mijn mening) Het is gewoon zwaar spul en ik zelf vind het niet OK. Maar ja het kan helpen bij sommige mensen,dat is natuurlijk hun eigen keus natuurlijk. Dextro-amfetamine vind ik zelf iets prettiger dan Methylfenidaat(Ritalin). Terwijl Methylfenidaat eerste keus is, vind ik dat het omgedraaid zal moeten worden, kwa 1e en 2e keus.
            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Update Graaleter?
              Stemma doet stout (2016) Stemma doet stout... Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Stemma Klopt, ondanks zijn nukken en gebruiksaanwijzing is het een heerlijk, zorgzaam en medelevend mannetje, altijd vrolijk alleen soms een beetje druk. Ben bang dat die positieve eigenschappen verdwijnen als ik m medicatie laat voorschrijven, en bang dat ik er een ander kind voor terug ga krijgen.

School drong onlangs weer aan op medicatie om meer rust in zijn hoofd te krijgen, het feit dat hij in nu in een klas van 30 kinderen zit in tegenstelling tot 15 kinderen vorig jaar ziet zijn lerares niet als reden van zijn dalende schoolresultaten.

Bellen ze je op het werk op dat hij niet wilt luisteren naar de uitleg van de juf. Bij thuiskomst blijkt dat hij de juf wat had willen vertellen maar omdat er 3 andere kinderen tussendoor kwamen kreeg hij de kans niet. Mijnheer gooide toen de kont tegen de krib, niet luisteren naar hem dan luistert hij niet naar jou.

Is ook een beetje de leeftijd, snap niet dat ze dat op school niet zien. Even praten met hem scheelt een hoop. Helaas hebben de leraren daar te weinig tijd voor.

Comment

Daar heb je helemaal gelijk in Flip, vaak wordt er meer naar het 'etiketje' gekeken dan naar het kind zelf.

Medicatie kan een kind helpen om zich beter te kunnen concentreren en zodoende wat rust in zijn hoofd te krijgen, maar het kan ook als heel vervelend door het kind zelf worden ervaren, om nog maar te zwijgen over een rebound effect

Probeer toch een goede modus te vinden, want straks op de middelbare school komen er nog veel meer prikkels op hem af en zijn er meer leerkrachten met te weinig tijd...

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                  Working...
                  X