Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dosering en gebruik bij ADHD en autisme

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dosering en gebruik bij ADHD en autisme

    Korting op 420shop
    Mijn dochter heeft ADHD en autisme. Ze heeft jarenlang Concerta gebruikt en wil dat niet meer. De pillen verminderden haar hongergevoel, dus at ze veel te weinig. Hoewel ze al 2 jaar geen Concerta meer gebruikt, is haar ondergewicht nog steeds een probleem.

    Met haar HBO-studie merkt ze dat ze toch wel wat hulp kan gebruiken als het om concentratie gaat. Daarom dacht ze aan medicinale cannabis. Maar de huisarts gelooft daar niet in.

    Toch willen we het proberen, of er in ieder geval meer over weten. Wie heeft hier ervaring mee? Welke hoeveelheid THC en/of CBD is het beste bij concentratieproblemen tijdens haar studie? Ze wil niet roken. Welke manier van toedienen is het beste alternatief daarvoor?

    #2
    Hoi.

    Heb enkel m'n eigen ervaring als adhd'er en voor mij werkt olie druppels wel goed mits het thc olie is en niet cbd olie.

    3 druppels doet voor mij de truuk. Maar dat is voor een ander moeilijk in te schatten, zal ze zelf een beetje moeten uitvinden hoeveel ze nodig is. En het aspect high ervan worden speelt dan ook mee.

    Als ze niet wil roken, zou je kunnen vaporizen of via voedsel in nemen space cake bijvoorbeeld.

    Groet mafferd

    Comment


      #3
      Voordat je een vaporizer koopt zou ze eerst eens wat wietthee kunnen proberen om te kijken hoe het bevalt.

      Stoned in de schoolbanken zou ik niet willen aanraden! Maar met een vaporizer kan je wel bijv 1 a 2x inhaleren om enig effect te hebben zonder stoned of high te worden zou kunnen. Dat doe ik ook met mijn Haze V3.
      Cannabis werkt ca 1 tot 4 uur.

      En dan nog kiezen welke strain, wat voor de 1 prima werkt werkt voor de ander helemaal niet. Google er maar eens op.

      Wat betreft haar ondergewicht, sommige mensen vallen af door Cannabisgebruik hou hier rekening mee.

      Hebben jullie al een dietiste bezocht, protifar of andere calorierijkedrankjes worden ook wel voorgeschreven dan.

      En anders nog gewoon de concerta blijven gebruiken als het is om haar studie af te maken. Ze zou ook een alternatief kunnen proberen zoals Equasym of langwerkende methylfenidaat uit de apotheek. Wellbutrin wordt ook wel gegeven bij ADHD.

      Succes!!

      Ik zal later nog wat linkjes plaatsen, maar moet nu weg.



      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Ik zal gewoon dextro-amfetamine proberen in plaats van Methylfenidaat. Dextro-amfetamine is iets milder en je ook waarschijnlijk minder last voor bijwerkingen. Dextro-amfetamine wordt juist ook vaak gebuikt als er meer autisme kant inzit. Dus lijk mee echt wel verstandig om dat te proberen. Bij de regenboog apotheek maken ze ook langwerkende Dextro-amfetamine die 3-5 uur werken. Zij maken ook nog een andere middel en dat is een mix van die twee, maar dat mag je eigenlijk niet zo zeggen, ik weet ff niet meer hoe dat heet. Je moet wel ff checken of het vergoed word door je zorgverzekeraar van de regenboog apotheek. DSW, Stad Holland, in Twente en Zorg en Zekerheid vergoede alle ADHD medicatie wel die bereid zijn door de Regenboog apotheek.

          Succes met de zoektocht
          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

          Comment


            #6
            Bij mijn zoon werd, na een 15 minuten durend onderzoek, ADHD geconstateerd. De kinderarts was van mening dat hij zsm aan de Ritalin moest. Aangezien hij toentertijd pas 4 jaar was stemden wij hier niet mee in, het blijft per slot van rekening een amfetamine. Op 6 jarige leeftijd hebben wij een second opinion aangevraagd en is hij uitgebreid onderzocht, zowel lichamelijk als psychisch. Ook nu werd ADHD geconstateerd, door de kinderpsychologe werd ook weer Ritalin aangeraden.

            Ook nu hebben wij hier niet mee ingestemd maar zijn wij op zoek gegaan naar alternatieve methoden, bijv. Neurofeedback therapie. Dit hielp in eerste instantie wel maar na verloop van tijd niet voldoende, wij moesten steeds vaker op school komen en op een gegeven moment kwam dan ook het advies speciaal onderwijs.

            Wij zijn toen begonnen met CBD olie en THC olie. Elke morgen krijgt hij een paar druppels en vanaf dat moment kwam de ommekeer. Hij mocht op school blijven en zijn resultaten werden steeds beter. De leraren stonden versteld over de snelle ommekeer. Het is natuurlijk niet zo dat hij stoned in de schoolbanken zit, hij is gewoon een stuk rustiger en kan zijn koppie beter bij de les houden.

            Ik pretendeer niet het wondermiddel gevonden te hebben maar voor ons gevoel (en ook hijzelf geeft dit aan) heeft hij wel degelijk baat bij de druppels. Ook is het zo dat naarmate hij ouder wordt, ook meer gaat inzien welk gedrag onwenselijk is. Zomaar vreemde mensen knuffelen op straat wordt niet altijd door iedereen gewaardeerd en rondrennen als een kip zonder kop door de klas kan ook niet. Dit zijn voorbeelden van dingen die hij eerder wel deed maar waarvan hij nu snapt dat dit niet kan.

            Verder letten wij op dat hij niet te veel kleur- geur en smaakstoffen naar binnen krijgt, is hij actief bezig met drummen en gaat hij regelmatig mee wielrennen. Als het goed weer is is hij altijd buiten te vinden en gaat hij op regelmatige tijden naar bed. Ik denk dat het de combinatie is van al deze dingen waardoor hij nu beter presteert.


            Kijk eens op www.stichtingmediwiet.nl, daar wordt veel informatie gegeven over cannabis als medicijn en wordt ook uitgelegd hoe je zelf wietolie kunt maken.



            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


            • Stemma
              Stemma commented
              Editing a comment
              Je lijkt mij een heerlijk kind te hebben!

            #7
            gelukkig maar dat je geen stimulans hebt gekozen bij kinderen vind ik het helemaal niet kunnen( mijn mening) Het is gewoon zwaar spul en ik zelf vind het niet OK. Maar ja het kan helpen bij sommige mensen,dat is natuurlijk hun eigen keus natuurlijk. Dextro-amfetamine vind ik zelf iets prettiger dan Methylfenidaat(Ritalin). Terwijl Methylfenidaat eerste keus is, vind ik dat het omgedraaid zal moeten worden, kwa 1e en 2e keus.
            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

            Comment


              #8
              Update Graaleter?
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #9
                Stemma Klopt, ondanks zijn nukken en gebruiksaanwijzing is het een heerlijk, zorgzaam en medelevend mannetje, altijd vrolijk alleen soms een beetje druk. Ben bang dat die positieve eigenschappen verdwijnen als ik m medicatie laat voorschrijven, en bang dat ik er een ander kind voor terug ga krijgen.

                School drong onlangs weer aan op medicatie om meer rust in zijn hoofd te krijgen, het feit dat hij in nu in een klas van 30 kinderen zit in tegenstelling tot 15 kinderen vorig jaar ziet zijn lerares niet als reden van zijn dalende schoolresultaten.

                Bellen ze je op het werk op dat hij niet wilt luisteren naar de uitleg van de juf. Bij thuiskomst blijkt dat hij de juf wat had willen vertellen maar omdat er 3 andere kinderen tussendoor kwamen kreeg hij de kans niet. Mijnheer gooide toen de kont tegen de krib, niet luisteren naar hem dan luistert hij niet naar jou.

                Is ook een beetje de leeftijd, snap niet dat ze dat op school niet zien. Even praten met hem scheelt een hoop. Helaas hebben de leraren daar te weinig tijd voor.
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #10
                  Daar heb je helemaal gelijk in Flip, vaak wordt er meer naar het 'etiketje' gekeken dan naar het kind zelf.

                  Medicatie kan een kind helpen om zich beter te kunnen concentreren en zodoende wat rust in zijn hoofd te krijgen, maar het kan ook als heel vervelend door het kind zelf worden ervaren, om nog maar te zwijgen over een rebound effect

                  Probeer toch een goede modus te vinden, want straks op de middelbare school komen er nog veel meer prikkels op hem af en zijn er meer leerkrachten met te weinig tijd...
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #11
                    Ik ben benieuwd naar hoe het afgelopen is graaleter. Heeft je dochter de wietolie geprobeerd? Ik wil proberen wat wietolie voor me doet. Bij mij kwamen ze pas achter de adhd toen ik al in de 40 was. Ik kreeg eerst diverse antidepressiva die niet werkten. Toen ik de arts uitlegde dat ik zo moe werd van de drukte in mijn hoofd en daardoor depressief werd, ging er een belletje rinkelen. Ik slik nu al weer wat jaren ritalin en ik heb een adhd training gehad en daar eea van opgestoken. Tips: zo veel mogelijk alles automatiseren, je prikkels (zeker bij studeren) minimaliseren (geen dingen op tafel die afleiden, telefoon uit enz) en wekkertje zetten.. uitproberen hoe lang de tijdspanne van concentratie is. Medicatietip ritalin: na het eten om te voorkomen dat je je eetlust kwijt raakt. Vitamine C en thee kunnen werking ritalin verminderen, niet tegelijk innemen dus. Bij concentratieproblemen zijn omega-3 vetzuren en vitamine B (complex) een aanrader. Wiet roken werkt tegenovergesteld voor de concentatie bij mij, wel voor ontspanning. Ik heb veel interesse in de wietolie omdat ik toch huiverig ben voor ritalin.

                    Comment


                      #12
                      Volgens mijn omgeving heb ik ook ADHD, ik denk gewoon dat mijn omgeving te sloom is voor mij
                      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                      Comment


                      • belladonna
                        belladonna commented
                        Editing a comment
                        Neee FlipKIP jij ben te snel Flip Hasjkip

                      • Flip Hasjkip
                        Flip Hasjkip commented
                        Editing a comment
                        Mijn moeder riep, toen ik een jaar of 19 was en weer thuis kwam wonen, wel elke avond dat ik mijn jointje moest gaan roken. Dan wist ik weer dat ik te druk was

                      #13
                      Graaleter er zijn ook cbd korrels die bij de homeopatisch arts te verkrijgen zijn, probeer die eens.

                      Comment


                        #14

                        Comment


                          #15
                          Toen ik jong was hadden de meeste kinderen adhd, alleen werd het toen nog niet zo genoemd.
                          Of dat door de loodverf kwam, of door de mierzoete fel-oranje Ranja, of omdat we juist geen meds of drugs namen, idunno ....
                          Maar toen waren we gewoon een beetje druk
                          De truc is om daar gebruik van te maken
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                          • belladonna
                            belladonna commented
                            Editing a comment
                            Nou Flip Hasjkip Ik heb testen moeten doen, gesprekken gehad ziekenhuis hersenonderzoek en pas daarna is de diagnose gesteld en door een Psychiater medicijnen voor geschreven. Niemand is verplicht medicatie te nemen er is wel een mogelijkheid daar toe en dan beslis je zelf of het voor jou werkt of niet. Feit blijft dat ADHD een hersen aan doening is en geen verzinsel. Voor somigge mensen werkt medicatie super en voor andere is het niks. Gelukkig is niet iedereen het zelfde

                          • belladonna
                            belladonna commented
                            Editing a comment
                            P.s Flip Hasjkip als een arts in 5 minuten een diagnose kan geven over een kind van 5 jaar dat is het geen goede arts. Ik zou zelf nooit een kind van 5 al aan de ritalin zetten of laten gebruiken dit kind ontwikkeld zijn eigen nog. ik ben vroeger net als jou kind naar speciaals school gegaan en ik werd ook de beste van de klas om dat de leraren daar tijd voor je hebben en er is rust in de klas.

                          • Flip Hasjkip
                            Flip Hasjkip commented
                            Editing a comment
                            belladonna Precies, daarom hebben wij ook 2 x een second opinion aangevraagd en een psychologisch onderzoek. Hij heeft daadwerkelijk ADHD, dat is zeker. Voor medicatie vinden wij hem echter nog te jong en tot op de dag van vandaag hebben wij geen spijt dat wij er niet aan zijn begonnen. Als hij straks wat ouder is kan het altijd nog maar dan is het zijn eigen keuze.

                            Rust in de klas is een ander verhaal, eerst was hij als enige de “lastige” in een klas van 30 man, nu klaagt hij afentoe over 14 lastige kindjes om hem heen . Hij krijgt wel alle aandacht en dat merk je aan zijn resultaten.

                            Ieder moet weten wat hij of zij doet maar wij staan nog altijd achter onze keuze en proberen alternatieve middelen, ook al worden deze niet vergoed door de verzekering. Dan maar niet op vakantie..

                            Ik ben ook blij dat ik mijzelf nooit heb laten testen, dat etiket krijg je nooit meer weg en ik ben er zo ook gekomen..
                        Bezig...
                        X