Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelf wietolie maken. ik heb enkele vragen hierover

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zelf wietolie maken. ik heb enkele vragen hierover

    Korting op 420shop
    Beste allemaal,

    Ik heb nu 5 plantjes thuis en ik hoop dat ik deze rond begin oktober kan gaan oogsten om als doel (medicinale) wietolie te kunnen maken.
    Ik heb al flink wat gelezen hierover maar ik heb een enkele vraag hierover omdat ik geen antwoord kan vinden.

    1- Is alcohol "verplicht" om dit te gebruiken als oplosmiddel om de thc te "vangen"?
    2- Kan het ook zonder alcohol? of krijg je dan geen THC in je wietolie?
    3- Je kunt ook knipafval gebruiken schrijven ze, wordt hieronder verstaan de hele plant inclusief stengels?

    Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties en antwoorden.

    Ik hoop dat jullie me hiermee willen helpen!

    Alvast super bedankt

    Gr
    Ragnar


    #2
    Er staan hier al diverse topics over, kun je ze vinden?

    Maar in het kort ; de trichomen (hars) waar de cannaboiden zoals THC en CBD in zitten lossen op in alcohol, olie en daarvoor geschikt gas zoals dexso (butaangas kan ook maar is niet aan te raden omdat dit niet geschikt is voor consumptie). De te gebruiken alcohol en olie moeten ook geschikt zijn voor consumptie!
    De bereidingswijze van de wietolie verschilt per middel wat je gebruikt om de hars in op te lossen.

    Wil je je wietolie oraal gaan nuttigen (paar druppels per dag) dan wordt de geextraheerde hars verdund met olie, rijstolie is het neutraalst van smaak maar olijfolie, hennepolie of kokosolie kan ook. Let op de houdbaarheidsdatum van de olie die je daarvoor gebruikt.

    Zelf vind ik het niet zo efficient om knipafval te gebruiken om wietolie te maken, maar het kan wel en dan hoort een stengel daar ook bij, al is dat een erg minieme leverancier van hars.
    Als ik olie maak knip ik weinig blad uit de toppen, hooguit wat puntjes of ver uitstekend blad, en maak dan olie van die toppen. Weet wel hoe meer 'groen' je gebruikt voor wietolie hoe 'viezer' de smaak.

    Nog meer vragen?
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Stel ze gerust
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
        Er staan hier al diverse topics over, kun je ze vinden?

        Maar in het kort ; de trichomen (hars) waar de cannaboiden zoals THC en CBD in zitten lossen op in alcohol, olie en daarvoor geschikt gas zoals dexso (butaangas kan ook maar is niet aan te raden omdat dit niet geschikt is voor consumptie). De te gebruiken alcohol en olie moeten ook geschikt zijn voor consumptie!
        De bereidingswijze van de wietolie verschilt per middel wat je gebruikt om de hars in op te lossen.

        Wil je je wietolie oraal gaan nuttigen (paar druppels per dag) dan wordt de geextraheerde hars verdund met olie, rijstolie is het neutraalst van smaak maar olijfolie, hennepolie of kokosolie kan ook. Let op de houdbaarheidsdatum van de olie die je daarvoor gebruikt.

        Zelf vind ik het niet zo efficient om knipafval te gebruiken om wietolie te maken, maar het kan wel en dan hoort een stengel daar ook bij, al is dat een erg minieme leverancier van hars.
        Als ik olie maak knip ik weinig blad uit de toppen, hooguit wat puntjes of ver uitstekend blad, en maak dan olie van die toppen. Weet wel hoe meer 'groen' je gebruikt voor wietolie hoe 'viezer' de smaak.

        Nog meer vragen?

        Bedankt voor je reactie! Ik heb toch nog wat vragen
        1-Ik snap het nog niet helemaal. ik lees vaak dat alcohol wordt gebruikt om de THC aan zich te laten binden, maar is alcohol dan altijd een must? Dus als ik olijfolie gebruik ipv alcohol dan krijg ik hetzelfde effect?

        2-Ik heb van iemand wel eens een potje wietolie gekocht. Het hielp wel tegen wat klachten maar ik werd er totaal niet high van (nam wel eens 12 druppels per dag) Sterker nog, ik voelde helemaal niks van die druppels. Is dat wel normaal? Hij gebruikte ook geen alcohol maar loste dit op in olijfolie... Zit daar dan wel THC in? Hij gebruikt wiet van THC 23%

        3-Doe je ook Decarboxyleren? dus de gedroogde wiet verhitten in een magnetron zodat pre-THC wordt omgezet in THC? Is dat echt noodzakelijk?

        4- Is het waar dat in stengels en takjes minder werkzame wietstoffen zitten dan in de top?

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
          Stel ze gerust
          Ik heb het net gedaan!
          Wederom bedankt Stemma!

          Comment


            #6
            1. Olie kan ook. Maar de methode is anders: olie zul je enkele uren op +/- 80 graden moeten laten met de wiet erin, zodat de actieve stoffen makkelijker oplossen. Maar hierbij is het belangrijk te onthouden dat je olie niet kunt laten verdampen zoals alcohol. Wat je erin stopt, is wat je er uit haalt. Om dan 1 gram wiet te laten trekken in 1L olie, dat levert niks op. Met alcohol is het makkelijker doseren, vooral omdat je het kunt laten verdampen tot een kleiner volume.

            2. Zit daar wel THC in? Waarschijnlijk wel, maar het kan goed zijn dat hij 1 gram wiet op 1 liter olie gebruikt, dan voel je nauwelijks iets.. Zelfs al drink je een kopje olie.

            3. Decarboxyleren is onzin. Het klinkt sjiek, maar het is met goed geoogste wiet helemaal niet nodig. Decarboxyleren doe je met wiet die onrijp is.

            4. Dat hangt af van waar je de stengeltjes vandaan haalt. In de toppen zijn ze net zo bezaaid met werkzame stoffen, maar lager op de plant niet. Takjes uit toppen kun je gebruiken, de rest kun je beter laten liggen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
              1. Olie kan ook. Maar de methode is anders: olie zul je enkele uren op +/- 80 graden moeten laten met de wiet erin, zodat de actieve stoffen makkelijker oplossen. Maar hierbij is het belangrijk te onthouden dat je olie niet kunt laten verdampen zoals alcohol. Wat je erin stopt, is wat je er uit haalt. Om dan 1 gram wiet te laten trekken in 1L olie, dat levert niks op. Met alcohol is het makkelijker doseren, vooral omdat je het kunt laten verdampen tot een kleiner volume.

              2. Zit daar wel THC in? Waarschijnlijk wel, maar het kan goed zijn dat hij 1 gram wiet op 1 liter olie gebruikt, dan voel je nauwelijks iets.. Zelfs al drink je een kopje olie.

              3. Decarboxyleren is onzin. Het klinkt sjiek, maar het is met goed geoogste wiet helemaal niet nodig. Decarboxyleren doe je met wiet die onrijp is.

              4. Dat hangt af van waar je de stengeltjes vandaan haalt. In de toppen zijn ze net zo bezaaid met werkzame stoffen, maar lager op de plant niet. Takjes uit toppen kun je gebruiken, de rest kun je beter laten liggen.
              Bedankt voor je duidelijke antwoorden! Ik probeer zoveel mogelijk te leren maar het moeilijke is dat je overal wat anders leest.

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                1. Olie kan ook. Maar de methode is anders: olie zul je enkele uren op +/- 80 graden moeten laten met de wiet erin, zodat de actieve stoffen makkelijker oplossen. Maar hierbij is het belangrijk te onthouden dat je olie niet kunt laten verdampen zoals alcohol. Wat je erin stopt, is wat je er uit haalt. Om dan 1 gram wiet te laten trekken in 1L olie, dat levert niks op. Met alcohol is het makkelijker doseren, vooral omdat je het kunt laten verdampen tot een kleiner volume.

                2. Zit daar wel THC in? Waarschijnlijk wel, maar het kan goed zijn dat hij 1 gram wiet op 1 liter olie gebruikt, dan voel je nauwelijks iets.. Zelfs al drink je een kopje olie.

                3. Decarboxyleren is onzin. Het klinkt sjiek, maar het is met goed geoogste wiet helemaal niet nodig. Decarboxyleren doe je met wiet die onrijp is.

                4. Dat hangt af van waar je de stengeltjes vandaan haalt. In de toppen zijn ze net zo bezaaid met werkzame stoffen, maar lager op de plant niet. Takjes uit toppen kun je gebruiken, de rest kun je beter laten liggen.
                De methode van het maken van de Wietolie heb ik van iemand die het doet zoals onderstaand beschreven, Van betreffende olie kan ik 25 druppels per dag innemen maar ik voel niks van het "high" gevoel. Is dat normaal? Is onderstaande methode goed?

                -Ik neem 0.7 liter water plus 50 ml olijf olie en giet dit in een pan.
                -Ik stop de wiet, bladeren in de pan en laat deze 15 min koken op een laag vuurtje
                -Na 15 min haal ik de pan van het fornuis en maak ik alles zo fijn mogelijk met een staafmixer.
                -Hierna laat ik alles nog 30 minuten koken
                -Na de 30 minuten koken zeef ik alles m.b.v. een stuk stof en pers ik al het vocht uit de stof en maak er een bal van
                -Dan laat ik alles in een doorzichtige beker afkoelen waar ik ongeveer een halve liter heb
                -Als het is afgekoeld zit de olie bovenin en het water onder
                -Olie tap ik af m.b.v. pipetje

                Is dit de goede manier van wiet olie maken?

                Bedankt voor de feedback

                Comment


                  #9
                  Nee. Olie kookt op 300 graden, actieve stoffen beginnen te verdampen op 120 graden. Tegen de tijd dat je olie 300 graden is en kookt, ben je alles kwijt.

                  Probeer maximaal op 80 graden te verwarmen. Gebruik geen water; nergens voor nodig, stoffen binden er niet mee en je haalt enkel extra rommel uit de wiet.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                    Nee. Olie kookt op 300 graden, actieve stoffen beginnen te verdampen op 120 graden. Tegen de tijd dat je olie 300 graden is en kookt, ben je alles kwijt.

                    Probeer maximaal op 80 graden te verwarmen. Gebruik geen water; nergens voor nodig, stoffen binden er niet mee en je haalt enkel extra rommel uit de wiet.
                    Thx voor de replay

                    Je zegt dat ik geen water hiervoor moet gebruiken? wat dan? Ik kan toch niet alleen de olie gebruiken?

                    Comment


                      #11
                      Jawel, dat kan prima. Extra virgine olijfolie.
                      Wat heeft dat water voor doel? THC, CBD, esters en terpenen lossen er niet in op. Eiwitten slechts voor een deel, maar die kook je kapot, suikers idem; die karameliseren, maar anders blijven ze in het water wat je weggooit.

                      Wiet in de olie doen, paar uur verwarmen op 80 graden, zeven en klaar.
                      Je wilt actieve stoffen in je olie krijgen, dan heb je niets aan water wat die stoffen afstoot. Behalve dat er mogelijk zeep ontstaat door de mineralen in de wiet en het water, wat kan leiden tot darmklachten.
                      Water en olie stoten elkaar af; als er water in je wiet komt, kan de olie er niet bij en vice versa. Je kunt stoffen niet dwingen om in olie op te lossen door water weg te koken.
                      Ik snap daarom niet wie het bedacht heeft om water te gebruiken, of waarom.

                      Water en olie samen verhitten is trouwens nogal link.

                      Het hele idee van water gebruiken komt waarschijnlijk uit zuur/base-extracties van alkaloiden (denk aan mescaline of opiaten). Dat zijn totaal andere stoffen, die overigens helemaal niet zo lekker oplossen in olie. Ik weet niet waar je zulke handleidingen vandaan haalt, maar ze zouden aldaar best eens moeten denken over de zin en onzin van bepaalde materialen gebruiken. Water en olie gaan koken, dat is in ieder geval gevaarlijk; knikker maar eens 'n glas water in een frituurpan die aanstaat. Doe dat wel buiten, met veiligheidskledij, en op 6 meter afstand als je het echt wilt proberen.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                        Jawel, dat kan prima. Extra virgine olijfolie.
                        Wat heeft dat water voor doel? THC, CBD, esters en terpenen lossen er niet in op. Eiwitten slechts voor een deel, maar die kook je kapot, suikers idem; die karameliseren, maar anders blijven ze in het water wat je weggooit.

                        Wiet in de olie doen, paar uur verwarmen op 80 graden, zeven en klaar.
                        Je wilt actieve stoffen in je olie krijgen, dan heb je niets aan water wat die stoffen afstoot. Behalve dat er mogelijk zeep ontstaat door de mineralen in de wiet en het water, wat kan leiden tot darmklachten.
                        Water en olie stoten elkaar af; als er water in je wiet komt, kan de olie er niet bij en vice versa. Je kunt stoffen niet dwingen om in olie op te lossen door water weg te koken.
                        Ik snap daarom niet wie het bedacht heeft om water te gebruiken, of waarom.

                        Water en olie samen verhitten is trouwens nogal link.

                        Het hele idee van water gebruiken komt waarschijnlijk uit zuur/base-extracties van alkaloiden (denk aan mescaline of opiaten). Dat zijn totaal andere stoffen, die overigens helemaal niet zo lekker oplossen in olie. Ik weet niet waar je zulke handleidingen vandaan haalt, maar ze zouden aldaar best eens moeten denken over de zin en onzin van bepaalde materialen gebruiken. Water en olie gaan koken, dat is in ieder geval gevaarlijk; knikker maar eens 'n glas water in een frituurpan die aanstaat. Doe dat wel buiten, met veiligheidskledij, en op 6 meter afstand als je het echt wilt proberen.
                        Wederom bedankt voor je reactie!.
                        Ik heb het recept (met water) van iemand ontvangen. Hij heeft dit wel met water gemaakt. Ik hoor van mijn vrouw dat de wietolie helpt maar zoals ik al schreef gebruikt ze soms 25 druppels per dag en high wordt ze er niet van (niet dat dit perse moet)
                        Ik denk zelf dat de wietolie geconcentreerder kon zijn, waardoor ze minder druppels nodig heeft.

                        Als ik het op jou manier doe dan heb ik geen 96% alcohol nodig?



                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                          Jawel, dat kan prima. Extra virgine olijfolie.
                          Wat heeft dat water voor doel? THC, CBD, esters en terpenen lossen er niet in op. Eiwitten slechts voor een deel, maar die kook je kapot, suikers idem; die karameliseren, maar anders blijven ze in het water wat je weggooit.

                          Wiet in de olie doen, paar uur verwarmen op 80 graden, zeven en klaar.
                          Je wilt actieve stoffen in je olie krijgen, dan heb je niets aan water wat die stoffen afstoot. Behalve dat er mogelijk zeep ontstaat door de mineralen in de wiet en het water, wat kan leiden tot darmklachten.
                          Water en olie stoten elkaar af; als er water in je wiet komt, kan de olie er niet bij en vice versa. Je kunt stoffen niet dwingen om in olie op te lossen door water weg te koken.
                          Ik snap daarom niet wie het bedacht heeft om water te gebruiken, of waarom.

                          Water en olie samen verhitten is trouwens nogal link.

                          Het hele idee van water gebruiken komt waarschijnlijk uit zuur/base-extracties van alkaloiden (denk aan mescaline of opiaten). Dat zijn totaal andere stoffen, die overigens helemaal niet zo lekker oplossen in olie. Ik weet niet waar je zulke handleidingen vandaan haalt, maar ze zouden aldaar best eens moeten denken over de zin en onzin van bepaalde materialen gebruiken. Water en olie gaan koken, dat is in ieder geval gevaarlijk; knikker maar eens 'n glas water in een frituurpan die aanstaat. Doe dat wel buiten, met veiligheidskledij, en op 6 meter afstand als je het echt wilt proberen.
                          Bedankt! Nee ik ga nu zeker geen water gebruiken maar olie.

                          Ander vraagje: Hoe kan ik het beste de wiet, bladeren vermalen?
                          Als de planttoppen rijp zijn dan knip ik de toppen en bladeren, stop ze in een kom en laat deze dan enkele dagen drogen?

                          Sorry voor mijn vele vragen.

                          Comment


                            #14
                            Ik lees dat ik het eerst moet laten drogen, dit wordt een probleem voor mij omdat ik geen ruimte heb om dit te doen. In mijn tuinhuisje lijkt mij niet zo'n goed idee (luchtvochtigheid) en binnenhuis lijkt mij door de geur ook niet handig....
                            Enige tips?

                            Comment


                              #15
                              Even rond googlen kan geen kwaad. Er zijn 1001 manieren om wiet te drogen.
                              Als je er toch olie van maakt, dan doet de smaak er niet toe, enkel het effect. Dan is het enige om rekening mee te houden: niet beschimmelen, niet te heet.
                              Fruitdroogmachine een paar uur laten knallen, de oven op 40 graden, zongedroogd, culinaire droogdoos.. Om maar wat te noemen.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...
                              X