Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vergiftigingencentrum waarschuwt voor hennepolie en 'nieuwe' drug 4-FA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vergiftigingencentrum waarschuwt voor hennepolie en 'nieuwe' drug 4-FA

    Korting op 420shop
    Tientallen mensen die vorig jaar hennep- of cannabisolie hadden gebruikt, kregen last van ongewenste bijwerkingen. Ze meldden zich bij de huisarts of op de spoedeisende hulp met klachten als misselijkheid, een verhoogde hartslag of hallucinaties.
    Dat blijkt uit cijfers van het Nationaal Vergiftigingen Informatie Centrum (NVIC). Zij kregen vorig jaar 64 meldingen binnen van mensen die klachten kregen nadat ze hennep- of cannabisolie hadden ingenomen. Pijnstiller

    Drugs

    Het NVIC waarschuwt niet alleen voor de olie van de hennepplant en andere voedingssupplementen, maar ook voor een iets meer voor de hand liggende substantie: drugs. Met name het gebruik van 4-FA is de afgelopen jaren behoorlijk toegenomen, signaleert het Centrum.
    In 2016 werden 47 gevallen van 4-FA gemeld bij de NVIC, tegenover 44 in 2015 en slechts 24 in 2014. Slechte trip

    Het Trimbos-instituut, dat jaarlijk een Monitor Drugs Incidenten uitbrengt, signaleerde vorig jaar ook al dat het gebruik van de drugs toeneemt. Met name EHBO-posten op grote festivals maken melding van gebruikers.
    Voor 2012 komt 4-FA niet in hun monitor voor, in 2015 maakte de Monitor melding van 184 personen die een slechte trip hadden door de drug

    Bron
    God was never on your side..

    #2
    Dusse...ze werden high van de hennepolie ?
    Ja, dat kan een vervelende bijwerking zijn.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Geloof me als je flink ziek ben dan is High worden echt niet toppie , die mensen gebruiken het niet voor de fun maar om dat het noodzaak is
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Hennepolie is gewoon verkrijgbaar in de reformwinkel en te gebruiken in salades etc.
        Geloof wel dat de naam verwarrend kan zijn maar of er nou echt iemand high van een legalie olie uit de reformwinkel is geworden? Geloof dat vezelhennep max 2% THC mag bevatten, dus bij flinke inname zou het in principe mogelijk kunnen zijn. Maar denk dat ik van een halve liter olijfolie ook beroerd zal worden.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Hier de originele publicatie van het vergiftigingscentrum, hier lijkt het duidelijk over wietolie te gaan
          https://www.umcutrecht.nl/nl/Over-On...inhoud-en-soms

          Maar kinderen en wietolie?

          Rtlnieuws 'draait' het net even anders, ook door er iets over 4 FA aan vast te plakken.

          ​​​​
          https://drugsinfoteam.nl/drugsinfo/r...emicals/4-fmp/


          Linkje meldingen bij Lareb over Cannabis

          https://www.lareb.nl/nl/databank/Res...&drug=CANNABIS
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
            Maar kinderen en wietolie?

            Wordt anders genoeg gedaan, denk jij dat het meer kwaad kan dan reguliere medicatie ? Voorbeelden genoeg van kinderen die via de reguliere weg niet geholpen kunnen worden maar dankzij wietolie weer een "normaal" leven kunnen leiden.



            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #7
              Flip Hasjkip , in het Lareb overzicht staan kinderen gemeld in de categorie 0 tot 1 jaar dit vind ik echt niet kunnen.
              Dan heb ik het niet over de relatief onschuldige CBD-olie maar over wietolie met THC.
              Cannabis wordt afgeraden tot ca. 24 jaar omdat de hersenen dan pas zijn volgroeid en dan zou je een baby wietolie geven?
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Ah ok babies van 0 tot 1 is inderdaad een beetje jong, maar bijv. een 6 jarige die aan ADHD lijdt. Als de arts dan bijv. Ritalin voorschrijft, zou jij dan Ritalin geven als wietolie ook zou helpen ? Cannabis wordt steeds meer voorgeschreven aan kinderen door artsen nu er steeds meer bekend wordt over de werking.

                En het afraden van cannabis, wordt dat niet al heel lang gedaan, en in hoeverre zijn deze onderzoeken betrouwbaar en niet onderdeel van een langlopende propaganda campagne ? Er zijn legio onderzoeken die het tegenovergestelde beweren, cannabis zou juist goed zijn voor de hersenen en het geheugen, wat moet je wel en niet geloven ?

                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #9
                  might be a therapeutic effect attributed to cannabis..", "The in vitro primate cells responded with automated cell death..", "There is no causal relation between cannabis use and halting growth in the tissue, but there are indications that some tissue growth might be inhibited..", "Apart from the malign tissue, healthy tissue was affected as well".
                  Zoals altijd ligt de waarheid in het midden. Echter, teksten die alle nuance verloren zijn, en van de daken schreeuwen dat iets werkt, die kun je per definitie niet vertrouwen. Ook mijn teksten niet. Een goed artikel laat ook de gebreken van een studie aan bod komen, zodra die niet benoemd worden, kan het vrijwel linea recta de prullenbak in. Het toont namelijk aan dat ofwel de wetenschapper, ofwel de journalist ofwel beide, hun werk niet goed doen. Elke studie heeft tekortkomingen, zelfs zoiets simpels als het wegen van zandkorrels. Alleen al de standaard kilogram, heeft nog nooit precies een kilogram gewogen. Weegschalenbouwers geven dat ruimhartig toe, de meeste wetenschappers doen hetzelfde. Eenieder die dat niet doet, die heeft wat te verbergen.

                  Ontopic: Ik schreeuw al tijden dat er geen regulatie, geen controle en geen duidelijke tests zijn voor cannabis olie. Dit was te verwachten. Er zullen nu vast meer instanties op duiken, waarvan enkele ook heftige gifstoffen zullen aantreffen in de olie. Immers: een boer die hennep kweekt voor vezel of zaad, kan rijkelijk zijn gewas bespuiten omdat de toppen niet voor consumptie bedoeld zijn. Dat enkele weed warriors toch die velden betreden en er olie van trekken, zal straks wel boven komen drijven. Daarna komt er een totaalverbod op cannabis olie zonder recept.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Ik las laatst iets over dat CBD in de maag omgezet wordt in THC. Het is weliswaar een klein percentage, maar toch... In principe is iedereen die CBD-olie gebruikt dan een tikkeltje stoned, los van de THC die in sommige olien al aanwezig is maar onder het wettelijke maximum van 0,2% ligt.
                    Dat je daar misselijk van wordt, hartkloppingen krijgt of hallucinaties vind ik niet zo heel vreemd, iedereen kent wel iemand die ook zo gereageerd heeft op een trekje van een joint.

                    https://www.mediwietsite.nl/cbd-word...ezet-naar-thc/

                    sterk stuk LR2!

                    Comment


                      #11
                      Een prachtig onderwerp, heel erg bedankt hiervoor

                      Last edited by QnQ; 6 April 2018, 21:26. Reden: onnodige link met raar taaltje verwijderd

                      Comment


                        #12
                        Ik herinner me dat ik de eerste keer cbd hoofdpijn had maar dat ging over.
                        Eerst CBD/weed, de rest komt later.
                        Wette wa gij zaai, nen echten apsjaar.

                        Comment

                        Bezig...
                        X