Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jointje willen roken na 3 maanden gestopt te zijn van wegen paniekaanvallen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Jointje willen roken na 3 maanden gestopt te zijn van wegen paniekaanvallen

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

Ik heb 2 jaar lang wiet gerookt. ben sinds 3 maanden geleden gestopt. De reden daarvan was dat ik paniekaanvallen kreeg. Ik heb daar zo nu en dan nog eens last van. Alleen bij situaties dat ik niet onder controle heb zoals laatst bij mijn tante's begrafenis. Of op mijn nieuwe school (waar ik niemand kende) dat leraren mij vroegen of ik blowde. Ik zou heel graag 1 jointje in de avond willen roken omdat ik super super super slecht slaap en om zelf wat rust in mijn hoofd te kunnen creëren. Lig vaak wakker tot 6 uur s'ochtends. Heb veel geprobeerd zoals pilletjes enz. Maar niks helpt. Kan iemand mij vertellen of ik dit kan? Heb een super dun jointje van mijn maat mogen draaien en heb hem bewaard in mijn kokertje. Als iemand mij tips kan geven zou dat geweldig zijn.

Groeten, Appeljuice.
    Don't kill my high, because you're too low!

Als je echt zulke paniekaanvallen heb beter blijf je dan gewoon gestopt blijkbaar heb je ook paniekaanvallen als je niet rookt !!!
    Kan je jezelf beheersen door alleen s'avonds een hijsje te nemen kan je het proberen want blijkbaar is blowen niet de oorzaak maar de versterker
    maar waarschijnlijk ga je meer roken dan alleen voor het slapen gaan en ben je terug bij af

Ga anders naar je huisarts weest open en eerlijk over je problemen en die kan je wellicht helpen met andere middelen om beter te slapen of vraag hulp om je problemen op te lossen
    heb een vriendin gehad die ook last had van paniekaanvallen en eigenlijk gewoon verkeerd ging ademhalen in een paniekaanval en erin bleef
    ze heeft dit opnieuw moeten leren en is ook gestopt met blowen en kan nu zelf de controle houden .

Comment

Welke soort rook je eigenlijk? Want een klein jointje van een Amnesia bv is nog steeds erg sterk voor iemand die nooit rookt.

Comment

Een kennis van me zweert bij tweemaal de normale dosis melatonine-pilletjes van de kruitvat.
        Dat spul heeft geen bijwerkingen, behalve dat je moeilijker in slaap zult komen zonder dat spul.

Blowen stimuleert angstgebieden in je brein. Als die zonder te blowen al heftig reageren, dan kun je beter niet blowen natuurlijk.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik zweer ook bij Melatonine uit de kruitvat. Angst en blowen gaat niet samen
          God was never on your side..

Comment

Melatonine is een stofje wat je lichaam aanmaakt om je voor te bereiden op het slapen (simpel en even kort gezegd) , in feite moet je lichaam dit dus zelf produceren.
            Wanneer het dit niet goed doet kan je dus slaapproblemen krijgen waardoor extra melatonine helpt.

Als je echt dit slaapprobleem hebt (als het bijv door stress komt heeft melatonine al geen nut meer), ga naar een huisarts voor fatsoenlijke melatonine pillen, 5 o.i.d. niet die flut 0,1 mg kruidvat dingen. Dan krijg je tenminste de erbij horende waarschuwing dat je het niet te lang mag gebruiken omdat dat hartstikke slecht voor je lichaam is want des te meer het dit spul van buiten af krijgt, des te minder het het zelf zal aanmaken, des te slechter je zonder het pilletje in slaap zult vallen over verloop van tijd. Tevens de reden dat je na een tijdje die zwaardere pilletjes geslikt te hebben, er helemaal niet meer zo geweldig van slaapt (duurt met de kleinere wat langer). Die kleine dosissen kunnen helpen als je af en toe slecht slaapt en ze niet te vaak neemt, maar als je echt slaap problemen hebt kan je beter verder kijken dan melatonine, heb zelf allerlei soorten en varianten, voorgeschreven zware soorten en de drogisterij-soorten gehad, en hoewel ze aan het begin fijn zijn, werkt het na een tijd/paar jaar gewoon helemaal niet meer. Die van de kruidvat doet er dus inderdaad langer over dan die 3 weken, omdat het een lagere dosis is en je lichaam dus minder.. "destimuleerd"? Is dat een woord? je snapt wel wat ik bedoel hoop ik.

Mijn persoonlijke ervaring met al die melatonine soorten? Je hebt niet zo goed door hoe hard het je later kan f*cken, en hoe erg graag je dan iets anders wil (denk aan nachten met 3 kopjes "slaap thee" continue slaap-muziek luisteren, 2 uur voor op bed liggen want slapen kan je het niet noemen geen schermen meer of andere vormen van blauw licht want dat in onze ogen voorkomt de aanmaak van melatonine (ben daarom ook zo blij met de blauw-licht filter update op android), etc etc etc) om te kunnen slapen (Heb al zoveel soorten slaap pilletjes gehad ondertussen, da's niet gezond meer.)

Waarom geen melatonine pakken als je geen melatonine slaap probleem hebt? Hoewel je iets makkelijker zal inslapen, pak je niet het echte probleem aan terwijl je wel afhankelijk word van die pil om te slapen naast je al bestaande slaap probleem

Waarom wel melatonine pakken als je een melatonine slaap probleem hebt? Ik weet de EXACTE uitleg niet meer, vraag het aan je huisarts na!!! Kan die gelijk beoordelen of het verstandig is als je eraan begint

Heb nog een boel 3mg pillen liggen, nog niet opgemaakt omdat ik het gemeen spul blijf vinden door m'n ervaring ermee en het ENKEL gebruik wanneer écht nodig. (ik bewaar deze bijvoorbeeld voor als ik weer een stopmaand van 't smoken doe zoals k laatst heb gedaan. Ik slaap zonder smoken ook bagger hoor)

Even misschien een hele stomme, maar als je niet wilt roken omdat je er dan angstig van word, is het dan geen idee om olie te maken van een indica, zodat je heel voorzichtig kunt doseren tot het niveau waarop je er goed van kan slapen maar niet stoned word? Of heeft het dan alsnog effect op je paniekaanvallen?

PS: bella ik zou als k jou was ook ff kijken of het wel handig is om melatonine te pakken. Als je het niet standaard elke avond gebruikt, en slechts op momenten dat je echt goed moet slapen, kan het niet zo heel veel kwaad, maar bij dagelijks gebruik zou k gewoon ff met de huisarts praten of het wel wat voor je is
            LR2 ik zou die vriend hetzelfde advies geven, iets zegt me dat die niet met de dubbele dosis is begonnen althans zo ging het bij mij ook aan het begin, en hij al ervaart dat t minder begint te doen.
            Ik heb geen medische studie o.i.d. gedaan, (wel jaren ervaring met periodes Melatonine slikken helaas) vandaar dat ik jullie aanraadt met iemand (huisarts) te praten die dat wel heeft gedaan i.p.v. mij.
            Last edited by BackYardPlant; 2nd October 2017, 01:08.

Comment

• LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Ik heb die medische kennis wel; ik heb hem ook uitgelegd dat niet de verhoging van melatonine het probleem is, maar de afbraak. Je lichaam bouwt stoffen op om die melatonine te onderdrukken bij het wakker worden. Als je dan in pilvorm meer gaat toedienen, past je lichaam zich daar op aan. Dat betekent dat zodra je stopt met de pillen, je lichaam een overschot heeft aan de afbraakenzymen. Dit kan tot wel 3 -8 weken duren. Dan kom je niet meer in slaap omdat je basisniveau van afbraak te hoog ligt. Daar bovenop komt dat je lichaam minder van de melatonine gaat aanmaken. Het lichaam bespaart graag energie, helemaal rond de avond.

Stoppen met smoken is goed voor je slaapritme, en helemaal voor je hersenen. Het effect is vaak onderschat, maar slapen zonder wiet levert een 150% toename in prestatie en scherpte op de volgende dag. Maar dan zou je het 2 maanden niet moeten doen om er iets van te merken, en tegen die tijd ben je alweer vergeten (negatieve emotie verdrukking is mens-eigen) hoe het daarvoor was.

Indica's zijn onvoorspelbaar, net als sativa's. Sommige mensen zeggen dat de ene meer van een bepaalde actieve stof produceert, maar chemische analyses wijzen daar niet op. Niet altijd tenminste. En dan moet je nog maar hopen dat je krijgt wat je beloofd is.. Indica's staan bij mij te boek als zwaar psychotische wietsoorten; ik heb zo hard getript als op paddo's dankzij een stevige Black Domina. De Ruderalis indica was ook een aanslag op mijn geest.
              CBD is wellicht de enige wiet-gerelateerde oplossing, maar niet iedereen wordt daar slaperig van.

• BackYardPlant
              BackYardPlant commented
              Editing a comment
              zover gaat mijn kennis helaas niet Ik weet enkel dat melatonine geen fijn spul is uit ervaring, vandaar het advies er met iemand over te praten

Dank voor de info!

Iedereen super bedankt voor jullie antwoorden. Keuze is dus makkelijk gemaakt. Meltonine ga ik eens uitproberen. Hopelijk werkt dat een beetje. Ik ga ook weer binnenkort een afspraak maken met de dokter. Jammer dat het niet meer mogelijk is. Blowen was toch mijn ding en maakte er veel vrienden door enzo. Maarja niks aan te doen. Ik kies liever toch voor mijn gezondheid. De soort die ik normaal altijd rookte was sterke haze en andere soorten. Ook vaker witsoortjes. De joint die ik net heb gedraaid was een dun white widowtje. Die heb ik in middels al afgestaan. Nogmaals bedankt iedereen!

Comment

En als je toch langs de huisarts gaat.. probeer iets aan de paniekaanvallen te doen, al cognitieve gedragstherapie geprobeerd? Angstklachten zijn hardnekkig, maar goed te behandelen.

En ' vrienden' die je niet waarderen omdat je niet blowt, zijn geen echte vrienden. Dus die kan je maar beter kwijt zijn.

Succes!
              Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Als ik het goed lezen kan is er dan toch nog een beetje geblowd? Hoe beviel dat beetje je en heb je ervan kunnen slapen?
                Ik kan ook heel slecht slapen zonder cannabis. Ik slik geen slaappillen of supplementen om dat op te vangen. Gewoon ff door die zure appel heen.
                Het was pas nadat ik enkele maanden gestopt was terug een normaal slaapritme had. Dan had ik het nog niet over hoe slecht ik eet zonder te blowen.

Allemaal belangrijke elementen om je goed in je vel te voelen. Ook zou ik inderdaad eens op zoek gaan naar de oorzaak van je angsten.
                Ik heb ook soms angsten, maar dat heb ik met of zonder wiet. Onder invloed van wiet minder, maar de angsten worden niet veroorzaakt door de wiet. Ik denk omdat er zoveel verwachtingen op me afkwamen waarvan ik twijfelde te voldoen, dat ik berg af ben beginnen gaan.

Ik ben nu al een jaartje aan het uitbollen van een zéééér hectische rit met veel pijn, ellende, verdriet, .... De rust in je hoofd vinden is belangrijk voor een goede slaaprust.
                Therapie is daarin geen overbodige luxe. Ik keek er enorm op neer, tot ik er aan begon... Nu ben ik kei hard geïnteresseerd in psychologie Het menselijk brein is iets vreemd, en ons onderbewustzijn veroorzaakt meer dan je zou durven opnemen. Als je bewust wordt waarvan je angsten vandaan komen, kan je daar ook mee aan de slag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Organisch View Post
                  Als ik het goed lezen kan is er dan toch nog een beetje geblowd? Hoe beviel dat beetje je en heb je ervan kunnen slapen?
                  Ik kan ook heel slecht slapen zonder cannabis. Ik slik geen slaappillen of supplementen om dat op te vangen. Gewoon ff door die zure appel heen.
                  Het was pas nadat ik enkele maanden gestopt was terug een normaal slaapritme had. Dan had ik het nog niet over hoe slecht ik eet zonder te blowen.

Allemaal belangrijke elementen om je goed in je vel te voelen. Ook zou ik inderdaad eens op zoek gaan naar de oorzaak van je angsten.
                  Ik heb ook soms angsten, maar dat heb ik met of zonder wiet. Onder invloed van wiet minder, maar de angsten worden niet veroorzaakt door de wiet. Ik denk omdat er zoveel verwachtingen op me afkwamen waarvan ik twijfelde te voldoen, dat ik berg af ben beginnen gaan.

Ik ben nu al een jaartje aan het uitbollen van een zéééér hectische rit met veel pijn, ellende, verdriet, .... De rust in je hoofd vinden is belangrijk voor een goede slaaprust.
                  Therapie is daarin geen overbodige luxe. Ik keek er enorm op neer, tot ik er aan begon... Nu ben ik kei hard geïnteresseerd in psychologie Het menselijk brein is iets vreemd, en ons onderbewustzijn veroorzaakt meer dan je zou durven opnemen. Als je bewust wordt waarvan je angsten vandaan komen, kan je daar ook mee aan de slag.
                  Je hebt het niet goed gelezen. Heb niet meer geblowd na het stoppen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                    En als je toch langs de huisarts gaat.. probeer iets aan de paniekaanvallen te doen, al cognitieve gedragstherapie geprobeerd? Angstklachten zijn hardnekkig, maar goed te behandelen.

En ' vrienden' die je niet waarderen omdat je niet blowt, zijn geen echte vrienden. Dus die kan je maar beter kwijt zijn.

Succes!
                    Bedankt voor het melden! En die vrienden accepteren mij gelukkig wel. Met of zonder blowen. Ze hebben me laatste tijd alleen maar gesteund ookal ben ik er wel eenbpaar kwijt geraskt daardoor. Maarja. Dan weet je ook meteen wie je echte vrienden zijn.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                    Bezig...
                    X