Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet bij afbouwen opiaten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wiet bij afbouwen opiaten?

Korting op 420shop
    Dag iedereen! Ik ben nieuw hier en heb wat gezocht maar kon geen ander topic vinden hierover dus ik vraag het toch maar zelf. Bear with me als het toch al eens is besproken en ik er overheen heb gelezen! In dat geval: excuus.

Anyway.

Ik slik al bijna drie jaar oxycodon voor nierstenen. Ik heb eerder afgebouwd van 40mg per dag naar 10mg per dag, die werd opgehoogd naar 30. En toen ik opnieuw nierstenen kreeg en ik al enige tolerantie had van anderhalf jaar slikken werd dat opgehoogd naar 40mg langwerkend per dag en 30mg kortwerkend. Na mijn operatie werd het opgehoogd naar 60mg langwerkend en ongeveer 50mg kortwerkend per dag.

Momenteel zit ik op 10mg langwerkend per dag en 30mg kortwerkend. Dus al aardig afgebouwd. Maar het begjnt me nogal lang te duren en het duurt erg lang voor mijn lichaam voor deze proper is gewend aan een nieuwe dosis, twee tot drie weken. Afhankelijk van lang- of kortwerkende pillen. Ik ben 21 en zit al ziek thuis vanaf 18. Kan niet werken. Kan niet naar school.

Ik heb geen nierstenen meer gehad sinds mijn operatie, wat wonderbaarlijk is aangezien ik ze back to back bleef aanmaken (we weten al waardoor dat komt), en ik wil graag zo snel mogelijk verder met mijn leven voor ik weer een nieuwe krijg en sneller terug bij af ben.

Ik heb wat onderzocht naar medische wiet maar ik kan niet bepaald veel info vinden over welke soort hier eventueel het beste voor zou zijn. Ik hoop om wiet en/of hasj te gebruiken om enige ontwenningsverschijnselen te verlichten als/wanneer ze opkomen en me te helpen slapen als dat een keertje niet lukt. Ik ben dus niet van plan om de hele dag nog suffer erbij te liggen dan ik al doe.

Mijn vraag is nu wat de beste hasj/wiet is naar jullie mening. Is ook dit iets persoonlijks? Hebben jullie nog andere tips voor mij. Ik wil liever niet roken met vloeitjes, dus zat meer te denken aan een bong hiervoor. Of een pijpje. Ook omdat op deze manier mijn mond en keel wat verder zijn verwijderd van het “vuur”.

Ik heb hier en daar wat gehoord over wietolie/THC-olie — dat dat maar dat dat illegaal is en erg duur. Klopt dit?

Eetbaren zouden denk ik geen optie zijn omdat dat
    toch vaak te lang duurt.

Ontwenningsverschijnselen van opiaten zijn afschuwelijk en cold turkey stoppen is een no-go, hoe graag ik ook zou willen.

Bedankt voor het lezen en het meedenken bij deze lange post! Het wordt erg gewaardeerd.

Welkom!
    leuke naam ook

wat een ellende voor zo’n jonge leeftijd.

Ik gebruik nu zelf ook een paar jaar wiet om medische reden en ben van zware medicatie af. Elke soort heeft weer een ander effect en dat is ook per persoon verschillend. Dat zul je dus zelf moeten proberen. Wiet thee of verdampen lijkt mij goeie opties..

succes en hou bij welk effect het heeft. Shopwiet heb ik ook een tijdje meegedaan, maar er gaat niks boven eigen kweek. Vooral voor iemand die dat medisch nodig heeft en geen rotzooi binnen wil krijgen. Ik doe het ook beter op mijn eigen spul, dan dat van de shop. Dat van de shop is altijd maar afvragen wat het is.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Er zijn ook heel veel studies die je thuis online kan doen, toch ?
      Of ging dat ook niet vanwege de medicatie ?

Je ziet ik weet er niks vanaf. Je hebt meer aan Greyvol
      Ik wil je in ieder geval succes wensen.
      Je bent nog jong, dus dat gaat zeker lukken.

* Verklaar je gebruikersnaam
      Last edited by QnQ; 7th November 2017, 09:29.
      Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

Welkom persoon die Ellie niet mag!

Wat rot van die nierstenen.. Gelukkig ben je er al achter hoe het komt. Logisch dat je naar medische wiet kijkt, veel mensen vinden er hun anwoord/oplossing/hulpmiddel in.
        Als ik het goed begrijp wil je vooral een soort waarmee je overdag geen last hebt van afkickverschijnselen, en 's avonds mee kan slapen?
        Nou weet ik niet zeker of je voor alles wat gaat vinden, maar ik weet wel dat er uit meerdere onderzoeken blijkt dan cannabis kan helpen bij afkicken van opiaten, dus het is zeker een poging waard. Welke soorten ze dit mee doen weet ik echter niet. Als je zelf opzoek bent naar een soort die je overdag kan gebruiken zonder helemaal suf te zijn, ga je dus opzoek naar een soortje waar je actief van word. Dit zal sneller een sativa zijn dan een indica, maar tegenwoordig zijn bijna alle soorten wel een hybride van beide, waardoor t maar zo kan dat een "65% indica 35% sativa" soort jou actiever maakt dan slaperiger. (over t algemeen word normaal gesproken gezegd Indica = slaperig effect, Sativa = energiek effect, maar dat klopt door de hybrides niet meer volledig)
        Hierdoor word het erg lastig om zo even een soort aan te wijzen die perfect voor jou is.Plus, als je zowel een wil waar je niet suf van word als waar je van kan slapen, ga je sneller naar 2 verschillende soortjes kijken. Van beide wat dus

Je zou in shops allerlei soorten kunnen proberen, maar zoals al genoemd, in de shop krijg je niet altijd exact het zelfde. Vandaar dat de meeste mensen hier op het forum ook liever zelf een zaadje bestellen/kopen en die laten groeien, dan weet je zeker dat je krijgt wat je wil, plus krijg je het goedkoper dan als je alles in de shop moest halen, want die prijzen zijn echt belachelijk.

De werking komt door bepaalde stoffen die in de cannabis zitten wel ongeveer overeen op medicinale werking gebied, maar voorderest is de werking heel erg persoonlijk, dus blijft het moeilijk om je een bepaald soort aan te raden, en zal je toch echt een beetje moeten onderzoeken.

Wel kan je mediwiet opzoeken, wellicht dat die je meer kunnen vertellen dan ik zelf

Comment

Bij het afbouwen kan het verlichting geven, maar ook juist de hunkering naar 'wat sterkers' vergroten, neem daarbij de afgenomen remmingen, en je zit gauw op dubbelgebruik. Dat is riskant. Ik heb van horen zeggen, dat de combi overheerlijk is. Opiaten heb ik nooit gebruikt, maar ik kan beamen dat combigebruik van andere drugs met wiet, inderdaad nogal makkelijk gaat en vrijwel altijd de boel fijner maakt. Daarom doe ik dat ook niet meer

De vraag die onbeantwoord blijft is: waarom slik je opiaten? Is het tegen de pijn, om rustig te blijven, om te kunnen slapen? Tegen pijn gaat het niet helpen, rustig is relatief; de een wordt druk van wiet, maar het merendeel wordt een zak aardappelen. Om te kunnen slapen kan wiet helpen, maar het is helaas geen wondermiddel.

Gezien je 'beide benen op de grond' instelling (ik kan er naast zitten, maar je komt over als een nuchter persoon). Zou ik het aanraden om een Haze te proberen (de middenmoot van de shop, niet de duurste) en een Skunk of iets dergelijks. Dan kun je de twee naast elkaar leggen qua effect en kijken of het voor jou zin heeft. Nogmaals: wiet is geen wondermiddel. De kans bestaat dat het voor jou geen fluit uit maakt.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Beste,

Sorry voor je problematiek, vooraf op je jonge leeftijd. Afbouwen van opiaten tot nul... en daar ook op blijven is niet makkelijk en herval komt héél veel voor.
            Zelf heb ik ook jaren zware medicatie moeten slikken omwille van clusterhoofdpijn. Met ouder worden viel de pijn weg, doch het afkicken van opiaten (bij mij Tramadol) is
            niet vanzelfsprekend. Ik deed het, maar dan wel tijdens een opname in een hospitaal (speciale afdeling).., ben verschillende malen hervallen doch sedert 2016 volledig gestopt...
            Lichamelijk afkicken duurde toch 3 maand mits medicatie om de afkickverschijnselen tegen te werken.
            Enig probleem... vergelijk het met een gestopte roker... je blijft altijd "zin" hebben in, mentaal afkicken is veel moeilijker en duurt jaren...

Een joint kant absoluut helpen, zolang je beide zaken niet gaat combineren... hoe je ook zoekt naar een juiste wietsoort, de opiaten zullen de werking/effect ervan volledig beïnvloeden.
            Gebruik dus een jointje als mogelijk afkickmiddel ... niet als extraatje. Dus 1 dag geen medicatie, wel een jointje in de plaats...
            (en cold Turkey stoppen is af te raden, zelfs gevaarlijk...)

Hier op dit forum en bij elke beschrijving van een wietsoort, vind je wel een beschreven effect... doch zoals hierboven al gezegd, dit verschilt van persoon tot persoon, van hoeveelheid, zelfs van tijdstip van oogsten van je wiet...

Hoe en met welke producten ik mijn "verslaving" en/of afhankelijkheid van die opiaten kon oplossen wil ik je gerust toelichten in een pm mocht ik je hiermee kunnen helpen.
            Voor België kan ik ook toelichting geven waar je de correcte hulp kan vinden. (uit mijn ervaring toch)
            Afbouwen kan absoluut...daarvan ben ik rotsvast overtuigd. Ik zou je wel aanraden je te laten omringen door de juiste hulp, op je eentje lukt het héél moeilijk...(bij mij toch niet...)
            Of eventuele medische hulp je zal ondersteunen in gebruik van (medicinale) cannabis is natuurlijk een andere vraag...

Het allerbeste gewenst naar de toekomst toe...

Comment

Footer Left Ad

Collapse
            Bezig...
            X