2 practische vragen over buitenwiet en grinder

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Ragnar
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • May 2017
    • 106

    #1

    2 practische vragen over buitenwiet en grinder

    Korting op 420shop
    Beste allemaal,

    Ik heb 2 algemene praktische vragen ;

    1-Ik heb voor het maken van wietolie een grinder van 50mm. Nu ben ik op zoek naar een grote grinder, maar als ik google kom ik niet verder dan een grinder van 64MM diameter.
    Hebben jullie enig idee waar ik grote grinders kan kopen? of weten jullie misschien een meer praktische manier om sneller wiet te kunnen malen?

    2- Ik wil in het voorjaar beginnen met autoflowering buitenwiet. als ik de zaadjes in april thuis voor de vensterbank laat ontkiemen en langzaam laat groeien, kunnen deze dan de eerste week van mei al naar buiten?
    zodat ik per seizoen 2 keer autoflowering kan inzetten en oogsten?

    Bedankt voor jullie antwoorden!

    Gr
    R
  • Flip Hasjkip
    Wicked Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Sep 2008
    • 3595

    #2
    1. 109 mm : http://www.grinder.nl/flamez-mega-gr...-black-winkel/

    Of gebruik een koffiemolen, niet te lang laten draaien dan wordt het poeder.

    2. Ik zou het niet doen, autoflowers hebben een vantevoren vastgelegde levensduur, na het planten will je zsm zoveel mogelijk licht hebben. Dat krijg je niet in de vensterbank achter glas.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment

    • beowulf
      Exquisite Grower
      MemberLucky Member
      • Nov 2008
      • 6495

      #3
      Haha. Ik vis op karper en gebruik een korda krusha voor aas te verbrokkelen in stukken. Rara waar ze dat idee gehaald hebben, is gewoon een mega grinder. Daar kan wsl makkelijk 15 gram ineens in Bestaat ondertussen vast van een goedkoper merk ook. Maar daar zal je het moeten gaan zoeken.

      Comment


      • Ragnar
        Ragnar commented
        Editing a comment
        Hoe groot is de large versie qua mm korda krusher eigenlijk? ik zie er geen maat bij staan?!
        Thx! Oeps zie het nu. 150mm dank je wel voor de tip!
    • Hoeloes
      Advanced Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Jun 2016
      • 1051

      #4
      Altijd even kijken in JD’s huis shop.
      Van simpele goedkope grinder tot hoge kwaliteit metalen grinders van RAW, V-Syndicate en Mascotte. Grinders in alle maten en kleuren!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

      Comment


      • Hoeloes
        Hoeloes commented
        Editing a comment
        Die is 150mm
    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #5


      Mooi ding Beowulf, die kende ik nog niet.

      Ragnar Wat Flip zei; Zeker niet tot poeder malen, het moet wel grof blijven.
      Met autoflowers kun je 2x per jaar oogsten.
      Gewoon buiten in de eindpot zaaien op 1 mei en 1 augustus ofzo.
      Binnen voorgroeien is meestal niet beter.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • LR2
        Mother of all Growers
        MemberLucky Member
        • Nov 2011
        • 8552

        #6
        Waarom zou je willen grinden voor wietolie?
        Je wilt de actieve stoffen aan de buitenkant, en het liefst zo min mogelijk rommel (eiwitten, fenolen, chlorofyl) vanuit de binnenkant van de plant. Als men iets zou moeten laten, dan is het wel grinden. Als we onze haren willen wassen (ontdoen van actieve stoffen met een oplosmiddel, zoals we bij wiet ook doen), dan breken we ook niet onze schedel open, we knippen ons haar daarvoor niet eens af. Laat die plantencellen lekker intact dat scheelt een boel rommel in je eindproduct.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        • belladonna
          Guru of all Growers
          Lucky Member
          • Aug 2008
          • 10674

          #7
          Oorspronkelijk geplaatst door Ragnar
          Beste allemaal,

          Ik heb 2 algemene praktische vragen ;

          1-Ik heb voor het maken van wietolie een grinder van 50mm. Nu ben ik op zoek naar een grote grinder, maar als ik google kom ik niet verder dan een grinder van 64MM diameter.
          Hebben jullie enig idee waar ik grote grinders kan kopen? of weten jullie misschien een meer praktische manier om sneller wiet te kunnen malen?

          2- Ik wil in het voorjaar beginnen met autoflowering buitenwiet. als ik de zaadjes in april thuis voor de vensterbank laat ontkiemen en langzaam laat groeien, kunnen deze dan de eerste week van mei al naar buiten?
          zodat ik per seizoen 2 keer autoflowering kan inzetten en oogsten?

          Bedankt voor jullie antwoorden!

          Gr
          R
          Als je wiet goed droog is verkruimel het vanzelf heb je niet eens een grinder nodig en Ja april kan je beginnen met autoflower
          God was never on your side..

          Comment

          • Ragnar
            Ultra Stoner
            MemberLucky Member
            • May 2017
            • 106

            #8
            Beste allemaal,

            Erg bedankt voor alle reacties!
            Daar ben ik zeker mee geholpen!

            Gr

            Ragnar

            Comment

            Bezig...