Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 practische vragen over buitenwiet en grinder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2 practische vragen over buitenwiet en grinder

    Korting op 420shop
    Beste allemaal,

    Ik heb 2 algemene praktische vragen ;

    1-Ik heb voor het maken van wietolie een grinder van 50mm. Nu ben ik op zoek naar een grote grinder, maar als ik google kom ik niet verder dan een grinder van 64MM diameter.
    Hebben jullie enig idee waar ik grote grinders kan kopen? of weten jullie misschien een meer praktische manier om sneller wiet te kunnen malen?

    2- Ik wil in het voorjaar beginnen met autoflowering buitenwiet. als ik de zaadjes in april thuis voor de vensterbank laat ontkiemen en langzaam laat groeien, kunnen deze dan de eerste week van mei al naar buiten?
    zodat ik per seizoen 2 keer autoflowering kan inzetten en oogsten?

    Bedankt voor jullie antwoorden!

    Gr
    R

    #2
    1. 109 mm : http://www.grinder.nl/flamez-mega-gr...-black-winkel/

    Of gebruik een koffiemolen, niet te lang laten draaien dan wordt het poeder.

    2. Ik zou het niet doen, autoflowers hebben een vantevoren vastgelegde levensduur, na het planten will je zsm zoveel mogelijk licht hebben. Dat krijg je niet in de vensterbank achter glas.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Haha. Ik vis op karper en gebruik een korda krusha voor aas te verbrokkelen in stukken. Rara waar ze dat idee gehaald hebben, is gewoon een mega grinder. Daar kan wsl makkelijk 15 gram ineens in Bestaat ondertussen vast van een goedkoper merk ook. Maar daar zal je het moeten gaan zoeken.

      Comment


      • Ragnar
        Ragnar commented
        Editing a comment
        Hoe groot is de large versie qua mm korda krusher eigenlijk? ik zie er geen maat bij staan?!
        Thx! Oeps zie het nu. 150mm dank je wel voor de tip!

      #4
      https://420shop.nl/grote-houten-grinder.html
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

      Comment


      • Hoeloes
        Hoeloes commented
        Editing a comment
        Die is 150mm

      #5


      Mooi ding Beowulf, die kende ik nog niet.

      Ragnar Wat Flip zei; Zeker niet tot poeder malen, het moet wel grof blijven.
      Met autoflowers kun je 2x per jaar oogsten.
      Gewoon buiten in de eindpot zaaien op 1 mei en 1 augustus ofzo.
      Binnen voorgroeien is meestal niet beter.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #6
        Waarom zou je willen grinden voor wietolie?
        Je wilt de actieve stoffen aan de buitenkant, en het liefst zo min mogelijk rommel (eiwitten, fenolen, chlorofyl) vanuit de binnenkant van de plant. Als men iets zou moeten laten, dan is het wel grinden. Als we onze haren willen wassen (ontdoen van actieve stoffen met een oplosmiddel, zoals we bij wiet ook doen), dan breken we ook niet onze schedel open, we knippen ons haar daarvoor niet eens af. Laat die plantencellen lekker intact dat scheelt een boel rommel in je eindproduct.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #7
          Oorspronkelijk geplaatst door Ragnar View Post
          Beste allemaal,

          Ik heb 2 algemene praktische vragen ;

          1-Ik heb voor het maken van wietolie een grinder van 50mm. Nu ben ik op zoek naar een grote grinder, maar als ik google kom ik niet verder dan een grinder van 64MM diameter.
          Hebben jullie enig idee waar ik grote grinders kan kopen? of weten jullie misschien een meer praktische manier om sneller wiet te kunnen malen?

          2- Ik wil in het voorjaar beginnen met autoflowering buitenwiet. als ik de zaadjes in april thuis voor de vensterbank laat ontkiemen en langzaam laat groeien, kunnen deze dan de eerste week van mei al naar buiten?
          zodat ik per seizoen 2 keer autoflowering kan inzetten en oogsten?

          Bedankt voor jullie antwoorden!

          Gr
          R
          Als je wiet goed droog is verkruimel het vanzelf heb je niet eens een grinder nodig en Ja april kan je beginnen met autoflower
          God was never on your side..

          Comment


            #8
            Beste allemaal,

            Erg bedankt voor alle reacties!
            Daar ben ik zeker mee geholpen!

            Gr

            Ragnar

            Comment

            Bezig...
            X