Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

THC/CBD gehalte berekenen in rosin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    THC/CBD gehalte berekenen in rosin

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,
    Ik heb net mijn eerste binnenkweek geoogst en wil hiermee rosin gaan maken, die ik dan weer ga mengen met druivenpitolie.
    Nu ben ik al weken aan't proberen uit te zoeken hoe ik het THC/CBD-gehalte ga kunnen weten, maar kom er niet uit, dus hopelijk heeft hier iemand nuttig advies.

    Mijn planten zijn deze: https://www.zamnesia.nl/royal-queen-...feminized.html
    Ze zouden een 10% THC en 12% CBD bevatten, maar hoe kom ik er nu achter hoeveel dit gaat zijn wanneer de rosin geperst is?
    Ik ging er eerst vanuit dat ik gewoon die 10 en 12% kon aanhouden, maar dat is blijkbaar niet het geval, ik lees overal dat rosin tussen de 60 en 75% THC bevat, maar dat kan natuurlijk ook niet in het geval van mijn planten, want wat dan met de CBD?

    Iemand tips, info, links? Alles heel welkom!

    Alvast bedankt!

    #2
    Dat je planten volgens zamnesia 10% THC / 12% CBD bevatten is ook niet helemaal accurraat.

    Dat is gewoon een streefgetal van de zaadboer. Vaak worden die cijfertjes ook iets mooier gemaakt dan het is.. Want dan verkoopt het beter .
    En het verschilt nogal per feno/omgeving voeding licht blabla..

    Als je het echt graag wilt weten zit je volgens mij aan dist soort producten: https://www.ssi.shimadzu.com/product...-analyzer.html
    En dat is nogal een investering.. Gaat vaak om duizend(en) euro's.

    Je hebt ook wel kleinere goedkope testkits van honderd(en) euro's. Maar hoe accuraat die dan zijn.. Geen idee.
    En of die geschikt zijn voor rosin moet je zelf maar ff uitzoeken.. https://tcheck.me/potency-tester

    Berekenen is volgens mij niet te doen. Omdat je volgens mij nooit precies weet wat de verhouding van je hars/olie/thc/cbd is etc..
    dat kan per plant nogal verschillen lijkt mij zo.
    Last edited by Nederhigh; 26 July 2020, 16:27.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      THC / CBD percentages ga je niet achter kunnen komen zonder dat het je per batch (een hoop) geld gaat kosten
      2e
      3e

      Comment


        #4
        Als je rosin perst, dan concentreer je de harsen natuurlijk. Als rosin voor 30% uit iets anders bestaat, dan houd je dus 70% harsen over.
        Als je wiet om en nabij 50/50 thc/cbd bevat, dan is je eindproduct ook om en nabij 35% cbd en 35% thc.

        Zelftests zijn wel te maken, maar dat is een duur geintje en met huis-tuin-en-keukenmiddeltjes heb je gauw 10 gram nodig om een beetje een betrouwbaar resultaat te hebben.

        De totale hoeveelheid harsen is enigszins te benaderen met BHO of een ethanol-extractie; weeg je toppen voordat je ze gaat wassen, was ze daarna met ethanol of butaangas, en laat ze netjes uitdampen. Weeg ze daarna nog een keer; alles wat er af gekomen is qua gewicht, was voor een groot deel hars.
        Bedenk hierbij ook dat je met een grammetje niet uit gaat komen, een stevige wiet heeft circa 18% hars. Van een gram is dat 180mg.
        De afwijking op goedkope weegschaaltjes kan best eens 0.1 gram zijn. Dus dan kun je er 10% naast zitten.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        Bezig...
        X