Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies graag. Maken van wietolie.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Advies graag. Maken van wietolie.

    Korting op 420shop
    Hallo allen,

    Twee kennissen van mij hebben baat bij wietolie.
    Een van hen had al ervaring met kweken en olie maken maar nu kom ik op internet tegenstrijdige dingen tegen waarvan ik hoop dat iemand het duidelijk kan maken.


    De gekozen methode voor ons betreft ''food grade'' ethanol en het verdampen hiervan om vervolgens olie toe te voegen aan de achterblijvende stoffen.
    Over het algemeen zal oplossen van stoffen makkelijker gaan op hogere temperatuur van de ethanol lijkt me zo.

    Waarover ik advies zoek zijn een aantal dingen bijvoorbeeld; hoeveel g plantmateriaal per hoeveel ml ethanol zal ik per keer samenvoegen en een X tijd laten staan zodat het meeste opgenomen zal zijn door de ethanol?

    Momenteel heb ik hiervoor meerdere liters ethanol en het betreft 900g plantenmateriaal, ik ben van plan een destillatie opstelling hiervoor te bestellen zodat de ethanol niet vervliegt aan de lucht maar opnieuw gebruikt kan worden voor volgende keren. Of in ieder geval niet verloren gaat in het algemeen, toch zonde.

    En wanneer deze spullen gemengd zijn, is er meerwaarde aan het een aanzienlijke tijd te laten staan?
    Of als ik een tijdje goed roer dan is het oplossen al goed genoeg gegaan?

    Waarover het internet mij verward is ook of ik de wiet dien te verhitten van tevoren om bepaalde CBD configuraties te activeren e.d.
    Is dit de moeite waard of kan ik dit net zo goed achterwege laten?

    Het plantenmateriaal is grotendeels afval met kleine topjes/stukjes top ertussen dus van een grote hoeveelheid een kleiner sterker concentraat maken heeft de voorkeur.

    Ik las hier al wat rond en zal dit ook nog blijven doen maar wil alvast hier mijn vraag plaatsen zodat iemand op deze specifieke vraag in kan gaan qua duur van blootstelling in de oplossing bijvoorbeeld.

    Bij voorbaat dank voor het antwoorden, algemene tips ook zeker welkom.






    #2
    Takketoelli maakt wel eens wietolie!

    Verder kan ik u zeggen dathet verhitten van uw plantenmateriaal, decarboxilatie heet, en dat je dit doet om uw CBD in dit geval te gaan activeren, Bij CBD weet ik het niet of dit nodig is, ik vermoed van wel.
    Bij THC is het zeker nodig, om THCA om te zetten naar THC-9 etc etc.

    Om te weten hoeveel L ethanol toe te voegen per g plantenmateriaal, is volgens mij 1:1 ongeveer. eerst het plantenmateriaal in de pot, dan ethanol toevoegen, tot alle plantenmateriaal goed onderstaat.

    Zelf denk ik, hoe langer hoe beter, tussen de 10min en een uurtje, misschien een nacht? geen idee om eerlijk te zijn, angezien het ethanol is.
    Wel hoe langer je het laat staan, hoe groener, omdat er veel chlorophyl opgelost wordt in de thanol, maar je kan dit laten afbreken door de zon.
    Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
    Jah, ik hou van planten.

    Comment


      #3
      Decarboxyleren zou niet nodig zijn mits je wiet goed gecured is. Ik doe mijn olie na het maken wel nog verwarmen op zo’n warmhoudplaat met roermagneet, ben even de naam kwijt.. Ik meen dat dit gebeurt op 105 graden maar ik maak m zelf niet. Een vriend van mij komt langs met al die apparatuur, destilatieapparaat enz

      Ik gebruik Navimer, koop ik in Duitsland, scheelt een slok op een borrel. Persoonlijk gooi ik zoveel mogelijk wiet erin, laatste keer was dat 3 ons. Heb ik 20 ml olie van overgehouden. Is wat verloren gegaan met schenken en zo en heb een paar keer de vinger door de pan gehaald. Tip ; kan je het beste doen als je klaar bent, niet tijdens. Was blij dat die maat het werk deed. Die 20 ml heb ik verdund naar 80 ml, best wel sterk dus.

      De wiet hebben we vantevoren dmv een blender klein gemaakt, er was 2 liter alcohol nodig waarvan we ca 1 liter hebben terug gewonnen. We hebben het niet lang laten trekken, even geschud en klaar. Was niet nodig volgens die maat van mij, hij maakt veel olie voor (ex) kankerpatienten waaronder mijn vrouw. Hij gebruikt zelf altijd een ons Amnesia om 10 ml olie te maken die hij verdund naar 100 ml in totaal.


      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Dank voor de reacties heren, en ter verduidelijking mijn voornaamste belang is CBD maar geen bezwaar om andere werkzame stoffen ook te onttrekken.
        Het bericht van Flip Hasjkip doet mij ook denken dat het verwarmen van de ethanol (40-50 graden celcius bvb) ook niet veel meerwaarde zal hebben ten behoeve van oplosbaarheid oid.

        Mijn bronnen betreft CBD activatie zijn Amerikaans en kwam ik daarvoor nog niet eerder tegen dus ik vermoed dat iemand hier het vast preciezer weet.
        Nogmaals dank voor de info zover.

        Comment


          #5
          Puur voor de CBD ? Kan je dan niet beter hennep gebruiken in plaats van wiet ? Scheelt een stuk in de kosten. Of werkt dat zo niet ?

          En als je twijfelt over decarben dan kan je het altijd uitproberen, baat het niet schaat het niet. 30 Tot 45 min in de oven op 105 graden tot het mooi goud bruin is.

          7C49DA03-DF54-463A-92ED-AFAAF7E2E801.jpg



          Attached Files
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #6
            Ik heb ook wel eens wiet olie gemaakt. Dat heb ik hier beschreven:
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-ronde-met-thc
            Volgens de methode die Wernard van mediewiet het beschrijft. Er zijn ook andere manieren en er zijn ook andere verslagen te vinden hier op JD.

            Ik heb de wiet niet los gedecarboxyleerd, dat gebeurt al als je de alcohol verwarmt om het te verdampen. Het spul werkte prima, dus volgens mij echt niet nodig om nog eens in de oven te gooien. Bij mij ging de alcohol op de wiet in die buis en het liep er aan de onderkant direct uit. Nog één keer herhalen en dat was het dan, geen uren laten trekken. De CBD lost volgens mij vrijwel direct op. Ik heb ook andere verslagen gelezen waarbij de alcohol met wiet een hele nacht in een pot zitten. Ik denk dus dat er niet een eenduidig antwoord te vinden is en dat je het zelf zal moeten proberen om te zien wat voor jouw het beste werkt. Misschien niet alles in één keer willen doen, zodat je kan vergelijken wat voor jouw het beste resultaat oplevert.

            Heel veel succes.

            Comment


            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Decarboxyleren doe je op 105 graden, alcohol verdampt bij 86 graden. Wordt dus niet gedecarboxyleerd tijdens het verdampen, daarom doen we dat hier erna. Of het echt nodig is weet ik niet, die vriend van mij zweert erbij en heeft dat warmhoudplaatjeroerding daarvoor altijd bij zich. Als QnQ terugkomt vraag ik hoe dat ding echt heet, hij weet dat

              Wbh oplossen ; volgens mij moest je “vroeger” volgens de richtlijnen lang laten intrekken maar zijn ze er tegenwoordig op teruggekomen en moet je het juist niet te lang laten staan. Gebeurt wel vaker, over 5 jaar verzinnen ze weer wat nieuws

              Goede tip om meerdere methodes te proberen en te vergelijken !

            #7
            Als het je alleen om de harsen aan de buitenkant te doen is, dan kun je het beste een soort koffie zetten met ethanol.
            De wiet dus niet vermalen en de ethanol er overheen laten spoelen. In warme toestand lost er nu eenmaal meer op, dus een graad of 30 is prima. Paar keer spoelen moet voldoende zijn.

            Ethanol verdampt boven de 0 graden al aardig en 100% ethanol is op kamertemperatuur na een uur blootstelling aan de lucht nog maar 96%. Dat komt omdat ethanol hygroscopisch is: het trekt water aan vanuit de lucht terwijl het verdampt. Alcohol kookt op zo'n 80 graden en een beetje, da's heel anders dan verdampen. Sommige terpenen hebben een kookpunt van 15 graden C, dus als je die wilt bewaren kun je zelfs beter koud werken en ethanol verdampen door een vacumeermachine. Ik ken wat chefs die dat doen voor zoete sauzen uit vruchten.

            Destilleren van je ethanol is onbegonnen werk; voor de prijs van een destillatieopstelling kun je ongeveer 10 flessen ethanol kopen. Afzuiging is ook een probleem, omdat je ethanoldampen in de lucht nogal ontploffingsgevoelig zijn. Destilleren is leuk, in een zuurkast.. Maar in een huis-tuin-en-keuken setting zou ik er absoluut niet aan beginnen.

            Decarben is niet nodig. Het schaadt meer dan het baat. Laten we niet vergeten dat er een olie gemaakt wordt, die enigszins oxiderend werkt door de aanwezige zuren. Daarnaast heeft ethanol een licht oxiderend effect en zal het verdampen daarvan ook het e.e.a. aan configuratie wijzigen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Die kameraad van mij heeft niet echt een opstelling, het is zeg maar zo’n Senseo versie. Alles in de pot, temperatuur instellen en dan komt de alcohol eruit weer uitstromen. Goed ventileren is wel aan te raden inderdaad.

              Wel weer goede tips, kan de decarb over worden geslagen. Tnx

            #8
            Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
            Puur voor de CBD ? Kan je dan niet beter hennep gebruiken in plaats van wiet ? Scheelt een stuk in de kosten. Of werkt dat zo niet ?

            En als je twijfelt over decarben dan kan je het altijd uitproberen, baat het niet schaat het niet. 30 Tot 45 min in de oven op 105 graden tot het mooi goud bruin is.

            7C49DA03-DF54-463A-92ED-AFAAF7E2E801.jpg


            Je hebt gelijk qua kosten maar in mijn geval is het om het even want heb het gewoon gekregen.
            Wat ik las ging inderdaad vooral over CBD omdat het de voornaamste interesse is die ik heb bij met maken van deze olie.
            Misschien zal ik zelf voor de wetenschap inderdaad verschillende partijen op verschillende methodes verwerken om hier zelf duidelijkheid over te kunnen geven hier wellicht.

            Bedankt voor de toevoegingen Slome Joop en LR2 ik waardeer het.


            Comment

            Bezig...
            X