Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is goede medi wiet?

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Wat is goede medi wiet?

    HJM effe vraagje hoe weet je zoveel is dit doordat je je ontzettend veel erin hebt verdiept of heb je al zoveel meegemaakt.

    Verstuurd vanaf mijn GT-N7000 met Tapatalk
    Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

    Comment


      Re: Wat is goede medi wiet?

      Als je oud genoeg wordt en om de haverklap dingen fout doet, leer je vanzelf

      En een fotografisch geheugen helpt ook natuurlijk.
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        Re: Wat is goede medi wiet?

        weet iemand hier toevallig ook een goede medi wiet bij zenuwpijnen en fibromyalgie ?

        Comment


          Re: Wat is goede medi wiet?

          Hey Suzy, lees dit topic even van voor af aan aub.
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            Re: Wat is goede medi wiet?

            1. De wilde soort, cannabis Ruderalis;

            met een laag THC gehalte. Al naar gelang de plaatselijke vereisten enkele meters tot wel 7 meter hoog. Wordt geteeld voor de vezel, de houtachtige delen, het zaad en de daarin aanwezige olie.



            De hennepstengels werden na de oogst in water gelegd om te rotten, zodat de vezels vrijkwamen. Hennepteelt kan tegenwoordig geheel mechanisch gebeuren, maar was vroeger vooral een kwestie van handwerk. Handwerk is ideaal voor derde wereld landen waar veel mensen geen werk hebben.



            3. Marihuana;

            psychoactieve cannabis of in gewoon Nederlands: wiet.

            Hoog in THC gehalte. Wordt meestal gerookt en gebruikt als genotmiddel of als medicijn.

            Er zijn twee soorten met een hoog THC gehalte, sativa, indica en kruisingen tussen die twee, de hybrides.Sativa’s zijn grote, ruime planten met een fijn vertakt blad. Sativa’s worden gebruikt in derde wereld landen voor de productie van marihuana. De toppen van de vrouwelijke planten worden verzameld, gedroogd en gerookt. Sativa’s geven een heldere, energieke high. Indica’s zijn korte gedrongen planten met dikke brede bladeren. Indica’s zijn overdekt met hars en worden dan ook gebruikt in derde wereld landen voor de productie van hasj. De planten worden gedroogd en de hars wordt van de plantendelen gescheiden door zeven, daarna wordt de hars geperst tot blokken hasj.

            In het westen worden vooral hybrides gekweekt en verkocht. Er zijn duizenden soorten in omloop die ieder een eigen specifieke smaak en effect hebben. Mensen hebben vaak een sterke voorkeur voor een van die soorten. Ook valt te veronderstellen dat specifieke soorten beter werken bij specifieke ziektebeelden, dat is een kwestie van uitproberen. Algemeen wordt aangenomen dat indica’s beter werken als pijnstiller en bij de bestrijding van kanker, aangenomen wordt dat dit ligt aan het hogere CBD gehalte.





            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            En deze gebruik ik zelf de vulcano vaporizor en druppels wietolie zelf gemaakt Al 4 jaar actrose in nek en rug L5 tot staartbeen en nek 3 C wervels Waardoor constante zenuwe pijn in rug en benen,en constant prikkels in handen vanuit de nek Alle mogelijke behandelingen gehad tot morfine pijnbestrijding alles En met cannabis ben ik geholpen de pijn iets dragelijker te maken Weg zal het nooit meer gaan helaas Maar helpt zeker

            Cannabis kun je medicinaal gebruiken door (v.l.n.r.) te drinken, te inhaleren, te eten of beter nog als olie.

            Thee:

            Niet al te sterk effect, je kunt er high van worden en het is maar een week houdbaar.

            Space cake:

            Door verhitting onstaat nieuwe THC, het effect kan daardoor verassend sterk uitvallen

            Inhaleren.

            Dat kan door het te roken of te verdampen. Bij het verdampen of vaporiseren wordt de marihuana tot 180-190 c. verhit, bij die temperatuur verdampen alleen de werkzame stoffen. De rook van verbrandende cellulose blijft je dan bespaard. Door verhiting ontstaat nieuwe THC de werkzame stof die voor de euforie zorgt. Bij wietolie wordt slechts verhit tot 80 C. Net genoeg om de alcohol te verdampen, hierdoor zul je van olie nooit zo prettig high worden en is het dus ook nooit licht geestelijk verlavend zoals iedere prettige gewoonte.


            Voordelen inhaleren:

            Direct effect; de patient weet binnen 5-10 seconden hoe het effect uitvalt en kan zijn gebruik daarop aanpassen

            Prettige gewoonte en effect, daarom lichtelijk geestelijk verslavend

            Medical marihuana winkels of dispensaries in Amerika worden door velen gewantrouwd, inclusief de Federale overheid omdat ze vooral het product marihuana verkopen om te inhaleren.

            Nadeel inaleren;

            Alleen de toppen, 60 van de cannabisplant kunnen gebruikt worden

            Inhaleren gassen en dampen

            De patient wordt in meer of mindere mate stoned of high.

            De patient ademt 80% van de werkzame stof ongebruikt weer uit.

            De Verdamper van Evert, de Rolls onder de Vaporizers. Geeft optimale smaak en controle! Je kunt telkens slechts een trekje nemen en het apparaat aan laten staan, klaar voor gebruik zonder dat de cannabis die er in zit verouderd.


            Eigenlijk is het inhaleren van marihuana voor medicinale doeleinden net zo primitief als het gebruik van een opium pijp in plaats van een controleerbaar product met een voorspelbare uitwerking zoals morfinepleisters, pillen of vloeistof voor intraveneus gebruik.

            Voordelen wietolie;

            De hele plant, op de takken en wortels na kan gebruikt worden.

            Per druppel nauwkeurig te doseren is waardoor het high zijn vermeden kan worden.

            100% van de werkzame stof wordt gebruikt.

            Minimale inname van ballast stoffen.

            Werkt in 10-15 minuten en blijft 4-5 uur werkzaam, soms 24 uur.

            De gebruikte alcohol zorgt voor een steriel product.


            Nadelen wietolie;

            Het is illegaal.

            Niet te patenteren, iedereen kan het eenvoudig zelf maken.


            Comment


              Re: Wat is goede medi wiet?

              ik volg, benieuwd naar alle experimenten. Zal zelfs ook eens aan de gang gaan, mocht het zover zijn. Update ik het hier. Als er nog plek is voor experimenten natuurlijk
              Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

              Mike's 5x special kush #1 (RQS)

              Comment


                Re: Wat is goede medi wiet?

                Ik heb de E flesjes eindelijk binnen.

                De eerste 5 mensen (die al een E-sigaret moeten hebben of die aanschaffen) die zich melden krijgen een flesje gratis thuis.

                Er is nu keus uit:

                Blueberry True Type -Sativa-(goed voor overdag)
                Chocolate Rain x Shiva -hybride, begint in het hoofd maar wordt dan stoned- (goed voor 's avonds, pijn, slapeloosheid)
                Block Head -indica, zoals de naam aangeeft, zeer stoned- (goed voor 's avonds, pijn, slapeloosheid)

                grtz
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                Comment


                  Re: Wat is goede medi wiet?

                  HJM,

                  Werkt dit ook tegen reuma in de handen?
                  En spierkneuzing in je onderrug?

                  grtz
                  Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

                  Mike's 5x special kush #1 (RQS)

                  Comment


                    Re: Wat is goede medi wiet?

                    @Mike Reuma komt door urinezuur afzetting. En dat zijn naaldvormige kristallen die je gewrichten verkutten.
                    Of cannabis daar iets tegen doet weet ik niet.

                    Wel dempt het je pijn en ongemak.

                    Voor spier kneuzing geld eigenlijk het zelfde.
                    Genezend op beschadigde spieren werkt Arnica tinctuur.
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      Re: Wat is goede medi wiet?

                      Ik heb Reuma en cannabis maakt dat je lichaam ontspan dus je spieren ook en als de druk even van je spieren af is heb je minder pijn
                      Ik heb ook veel pijn in mn vingerkootjes en kan soms mijn vingers bijna niet bewegen.

                      Dus ja je kan er baat bij hebben
                      God was never on your side..

                      Comment


                        Re: Wat is goede medi wiet?

                        Effe vraagje bella toen jij naar de pijnpoli bent geweest moest je toen ook echt rare lijsten invullen.

                        Voor zowel op psychisch vlak als lichamelijk al moet ik wel zegge alsof het leek dat je een lijst voor je nieuwe gevangeniscelletje in vught was aant
                        bestellen.

                        Zoveel psychische vragen als denkt u over zelf verwonding en dergelijke zijn toch niet echt op de orde van de dag als je gewoon veel pijn hebt.

                        Maargoed als we zo een stapje verder komen met pijnbestrijding doen we dat graag.



                        Verstuurd vanaf mijn GT-N7000 met Tapatalk
                        Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

                        Comment


                          Re: Wat is goede medi wiet?

                          Ik heb bij die irrelevante vragen "no need to know" ingevuld.

                          Dat werkte ook.
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                          Comment


                            Re: Wat is goede medi wiet?

                            @HJM: Ah, naja, ik merk wel dat het roken ervan redelijk ontspanning oplevert. Echter.. Voor een uur, misschien 1,5..
                            @Bella: Dat heb ik zelf dus ook, soms verkrampen mijn handen helemaal..
                            Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

                            Mike's 5x special kush #1 (RQS)

                            Comment


                              Re: Wat is goede medi wiet?

                              Hoi
                              Nee ik heb geen rare vragen lijst in hoeven vullen daarnaast je ben niet verplicht om op gekke vragen antwoord te geven.
                              Ik heb gesprek met de arts gehad en klein onder zoek daar na een Proef pijn stilling en daarna de echte waar bij de zenuw in je rug word weg gebrand.

                              Gr Bella
                              God was never on your side..

                              Comment


                                Re: Wat is goede medi wiet?

                                Ik vind Chocolate Rain x Shiva erg goed om de spier spanning omlaag te krijgen.

                                Toch gooi ik alle stekken daarvan weg, want hij is alweer herma. Sorry Esko....
                                Dat gelazer met Fem zooi wordt ik niet goed van.

                                De ene plant die ik nog heb mag apart afbloeien en dan maak ik er E vloeistof van.
                                Toch jammer.
                                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                                Comment

                                Bezig...
                                X