Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Suiker , Diabetes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Suiker , Diabetes

    Korting op 420shop
    Medee growers en blowers ,
    Omdat mijn suiker waarde niet helemaal lekker is in me bloed ben ik op zoek naar info !!
    Ik blow al een poosje (30 jaar ) en vraag me af of dit meschien de botleneck is ??
    Bepaalde dingen weet ik ,blowe brengt je suiker spiegel omlaag en daar door kun je out van gaan maar kan het je systeem zo in de war brengen zodat je diabetes krijgt ?
    Ik heb van de week een gesprek met een diabetesdieetist maar heb graag wat info vooraf , vooral in combinatie met Cannabis gebruik

    Deel me wat info !!!!

    Ajo
    Ventje
    Living in Second live for real

    Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

    #2
    Re: Suiker , Diabetes

    Voor zover ik weet is er geen directe relatie met diabetes Ventje, wel een indirecte (zoals jijzelf al aangaf). Jij zal geen type I zijn (een insulinespuiter), eerder een wat tragere afgifte van insuline met als gevolg een hogere suikerwaarde in je bloed. Da's niet goed op den duur, dus goed dat je het laat checken en er straks ook medicatie voor gaat krijgen (afhankelijk van de precieze waarden en vooral het verloop van die waarden natuurlijk.

    Het hele suikersysteem is gecompliceerd, het is belangrijk goed te laten uitzoeken waar de angel precies zit. Cannabis is bij redelijk normaal gebruik geen direct gevaar voor je suikerhuishouding. Drank is dat eerder (invloed op lever en alvleesklier), en voeding/voedingspatroon is ook veel eerder in beeld. Om niet te spreken van ras(da's niet lullig bedoeld ofzo, maar bepaalde groepen mensen hebben nu eenmaal een grotere kans op suikerproblemen.

    M'n stiefma heeft diabetes II en is al jaren een normale blower(als in bijna dagelijks, voor de lekker net zoals 'n neut op z'n tijd), zij ervaart er geen hinder bij/van, en dat staaf ik regelmatig door haar suiker te prikken en consequent bij te houden. Ze is wel erg kien op hypo's (te weinig suiker), dat kan je namelijk in coma brengen. Als je eenmaal een goeie hypo hebt meegemaakt voel je het aankomen en kan je er prima zelf nog wat aan doen (dextrootjes, snoep, ranja, dat soort dingen)

    Nogmaals : laat goed uitzoeken hoe het zit, en zorg er vooral voor dat je regelmaat met eten krijgt.

    Sterkte!

    -toevoeging-

    Cannabisgebruik op zich mag dan niet direct gerelateerd zijn aan diabetes, je gedrag is dat wel. En als je al 30 jaar blowt, dagelijks een vreetkick krijgt en je dan helemaal volvreet met zoete dingen (of anderszins een snoepert bent) reageert je lichaam daar natuurlijk op. Net als met trainen : regelmatig aan de gewichten hangen zorgt ervoor dat je lichaam zich op den duur aanpast. Zo is dat met suikerhuishouding ook : veel snoepen zorgt ervoor dat je ingesteld raakt op grote hoeveelheden suiker, je gaat meer insuline produceren of er blijft veel suiker in je darminhoud (met flink scheten laten als gevolg). Meer insuline maken betekend dat er meer suiker uit je bloed verdwijnt de celletjes in, en je dus later een lagere bloedsuikerspiegel krijgt. Dat heeft weer effect op je lever (die kan namelijk suiker maken en zal dat gaan doen als je even niet toegeeft aan een vreetkick).

    Al met al zijn goed letten op wat en wanneer je eet, en regelmatig inspanning verrichten de "normale" adviezen voor beginnende suikerpatienten. Maar dan moet er wel uitgesloten zijn dat je niet aan een ernstigere onderliggende kwaal lijdt.
    Last edited by moreweed; 11 December 2012, 21:10. Reden: toevoeging
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Suiker , Diabetes

        Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
        Ook interessant, misschien te vroeg - mijn excuses - maar mijn nieuwsgierigheid speelt hier parten in; als je het meetmateriaal hebt: hoeveel daalt je suikerwaarde na een joint?
        interesting question LR2 !

        daalt het wel ? en als het daalt, waarom is dat ?

        ik baal er intens van dat wiet ed in het verdomhoekje zit, en dat daardoor fatsoenlijk onderzoek nauwelijks van de grond komt. Zowel op psychisch, sociaal als wel op moleculair en celbiologisch vlak is er nog zoveel te ontdekken met dit spul... pfff. maar ik dwaal af, dit topic is van Ventje en heeft een echte vraag in zich die door zoveel mogelijk mensen bekeken en beantwoord zou moeten worden.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: Suiker , Diabetes

          Interessante stof heren.

          Succes met de onderzoeken ventje.

          Grtz.

          Comment


            #6
            Living in Second live for real

            Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

            Comment


              #7
              Re: Suiker , Diabetes

              blijf jij nog maar lekker een tijdje in dat jasje van je rondwandelen Ventje, tegen de tijd dat je een tuintje op je buik wilt gaan aanleggen kunnen we nog eens verder kletsen. Feit : er is geen gebrek (verre van zelfs) aan lui die hun lichaam aan de wetenschap willen doneren. Dat scheelt namelijk begrafeniskosten. Voor de betere hobbyprutser is het wel tricky om fijn snijmateriaal te vinden, dus je aanbod hou ik graag in het achterhoofd (de mijne...
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: Suiker , Diabetes

                Het jasje wordt een beetje ruim , helaas
                Ben een poosje niet aanwezig geweest , geestelijk wel natuurlijk maar lichamelijk valt het niet mee
                Het ging niet alleen om me suikerwaardes maar dat zeggen ze niet via de telefoon , me suiker waarde was 6.8 , wel wat hoog maar nog wel wat mee te doen, kwestie van minder suiker door je eten en drinken en regelmatig eten en sporten

                Voor de rest is het een prive iets waardoor ik hier minder online zal zijn


                ajo
                Ventje
                Living in Second live for real

                Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                Comment


                  #9
                  Re: Suiker , Diabetes


                  Een hele dikke knuffel voor jou en ik hoop dat je je een beetje red
                  Je mag me altijd een prive postje sturen en ik wil altijd even naar je luisteren soms moet je gewoon even je verhaal kwijt.
                  Ik wens je veel beterschap en kom af en toe ons is laten weten hoe het met jou gaat.

                  Groetjes belladonna

                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: Suiker , Diabetes

                    Goed dat je jezelf serieus neemt en daar consequenties van durft te ondergaan Ventje !

                    heel veel sterkte, succes en als dat van toepassing is beterschap gewenst !
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #11
                      Re: Suiker , Diabetes

                      In geval van een kennis van mij is het misschien wat tegenstrijdig.
                      Maar die beweerd juist door het roken al een jaar lang meer dan de helft vd medicijnen niet eens meer te nemen....
                      Zijn bloedwaarde is gewoon goed,gaat zelfs mee doen aan een onderzoek hoe het mogelijk is....

                      Comment


                        #12
                        Re: Suiker , Diabetes

                        Voor mij even geen onderzoek als je het niet erg vind , ik maak me ook niet druk meer over me suiker dat komt wel goed , het is alleen heel moeilijk voor een zoetbek als ik .
                        Tijdens me laatste onderzoek ging er iets mis in me lijf en was er stroom nodig om weer bij te komen , was wel even schrikken voor iedereen die aanwezig was waaronder me vrouw en mezelf
                        Maar we zijn er nog , alive and kicking

                        Ventje
                        Living in Second live for real

                        Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                        Comment


                          #13
                          Re: Suiker , Diabetes

                          da's je geraden ook vriend

                          keep them kickin', je aanwezigheid hiero wordt op prijs gesteld.
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            #14
                            Re: Suiker , Diabetes

                            Gelukkig maar ventje, zie reply Moreweed

                            Comment


                              #15
                              Re: Suiker , Diabetes

                              gezond eten , niet toegeven aan de vreetkick, val je van af ! door wiet roken stabiliseerd je suiker waarde en blijft mooi laag ! wel je gebruik controleren net zo als je waarde ,prikken dus , meten is weten , regelmatig leven , kan je heel goed doen , na jaren spuiten ben ik in overleg met arts gestopt met insuline spuiten, en val nog steeds af , langzaam welleswaar maar zo voorkom ik grote schommelingen in waardes !! je schrikt je helemaal het lazerus als die dokter het verteld ,jezelf niet voor de gek houden dan lukt het ! veel succes maar ga ervoor ,geen haf werk dat werkt echt niet , de beloning is dat je je steeds beter gaat voelen , meer kan doen en er ook weer eenbeetje van kan genieten, groeten budha54

                              Comment

                              Bezig...
                              X