Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis met hoog CBD gehalte voor Angststoornis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cannabis met hoog CBD gehalte voor Angststoornis

    Korting op 420shop
    Hoi!
    Ik ben Max, 19 jaar. Sinds vorig jaar Juni heb ik last van OCS(OCD in het engels). Dit is een angststoornis die gekenmerkt wordt door dwanggedachtes en dwanghandelingen. Ik heb de Pure O variant, dit houdt in dat ik geen fysieke dwanghandelingen heb maar mentaal zinnen herhalen enzovoorts. Voor dat deze stoornis op kwam zetten was ik een groot fan van Cannabis en rookte ik bijna dagelijks wel 1-2 jointjes. Mijn stoornis begon met +- 4 weken constante paniekaanvallen, hierdoor ben ik toen ook gestopt met blowen.

    Op dit moment gaat het een stuk beter en heb ik de mentale dwanghandelingen goed onder controle en zijn mijn dwanggedachtes ook een stuk minder intens en frequent. Nu heb ik de afgelopen weken onderzoek gedaan over CBD rijke strains, een hoog gehalte CBD ten opzichte van THC zou een angst dempend effect hebben en zou het obsessieve gedeelte van mijn ziekte minder aanwezig laten zijn. Ik ben van plan om aankomende zomer wat plantjes van "CBD Crew" te kweken. Dit omdat deze strains een gegarandeerde 1:1 THC/CBD verhouding hebben. Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ook een Angststoornis hebben die baat hebben bij cannabis, en dan vooral cannabis met een hoog CBD gehalte. Andermans gedachtes hier over zijn erg welkom.

    Groeten,

    Apple

    #2
    Re: Cannabis met hoog CBD gehalte voor Angststoornis

    Ik wil je niet bekritiseren maar misschien is het mogelijk dat je die angststoornis juist werd getriggerd door het gebruiken van wiet.
    Het is jouw keus en ik snap wel dat je terug zou willen blowen, maar als je je stoornis op dit moment de baas kunt kun je het beter misschien helemaal laten.

    Het klopt wel dat CBD rijke soortjes een kalmerend en angstremmend effect hebben, dus in dat opzicht doe je er goed aan om als je dan toch terug wil beginnen blowen voor CBD-rijke soortjes te kiezen.
    Maar ik zou toch zeer voorzichtig zijn als ik jou was en zeker uit de buurt blijven van coffeeshop- en straatwiet.

    Over die 1:1 THC/CBD verhouding dat de heren van CBD crew beloven: breeders beloven veel maar je moet dit altijd met een korrel zout nemen en er niet blind van uitgaan dat jouw plantjes sowieso deze THC/CBD verhouding zullen hebben. Het CBD gehalte is bij alle pheno's mss wel hoger dan bij de gemiddelde soortjes maar de kans bestaat dat er pheno's bij zullen zitten die wel een hoger THC gehalte hebben.

    (Ik ben nog niet zo heel belezen over phenotypes en chemotypes dus als iemand een fout in mijn stelling ziet: wees vrij om me wat bij te leren)


    Mijn excuses voor de kleine preek, mijn bedoelingen zijn goed hoor

    P.S. de verhouding THC/CBD/CBG... wordt bepaald door het chemotype van de soort, hier is een linkje voor als je er meer over wou weten
    https://www.thcfarmer.com/community/...and-iii.10570/

    Comment


      #3
      Re: Cannabis met hoog CBD gehalte voor Angststoornis

      Daar heb ik ook over nagedacht en ik denk dat Cannabis zeker wel een rol heeft gespeeld in de ontwikkeling van de stoornis, ik rookte namelijk ook alleen THC rijke strains met weinig tot zeer weinig CBD, sterke haze enzovoorts. Zo ver ik me kan herinneren ben ik altijd een vrij angstig persoon geweest en ook erg gevoelig voor depressies, zo ben ik als kind van mijn 6e tot mijn 11e/12e depressief geweest gepaard met veel angster. Cannabis verhielp de angst en zorgde voor een wat stabielere emotionele wereld voor mij.

      Op dit moment slik ik ook Seroquel (Een AAP) wat de angst redelijk onderdrukt, maar dat komt niet zonder bijwerkingen, vrij veel emotionele schommelingen en extreme irritaties af en toe. Dit zorgt er ook voor dat ik toch weer op zoek ben gegaan naar eventuele remedies hier voor aangezien mijn Psychiater de seroquel toch nog een maandje of 3 a 4 wilt laten doorlopen.

      Het feit dat de strains van CBD Crew niet altijd een 1:1 THC/CBD gehalte hebben realiseer ik me heel goed, mijn oplossing hier op zou een cannalytics Cannabinoid fingerprint test zijn. Dit kost 150$ voor 25 tests. Hier komt een ruwe meting uit. Ik zou ieder apart plantje dan ook hier in testen en als het niet 1:1 of hoger is de gedroogde toppen aan mijn broer/vrienden geven.

      Bedankt voor je reactie!
      Last edited by Hey apple; 8 April 2014, 19:51.

      Comment


        #4
        Re: Cannabis met hoog CBD gehalte voor Angststoornis

        Dat is wel een boel geld voor zoveel onzekerheid. Met enige mazzel heb je daadwerkelijk een paar gram CBD-wiet. Maar is dat het geld, de moeite en risico's waard?
        Kun je niet met je huisarts overleggen om eens cannabis te proberen? Bij de apotheek hebben ze volgens mij ook cbd-rijke strains. Is dan meteen in overleg met je arts, dus die weet wat er aan de hand is als het toch verkeerd blijkt te lopen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Cannabis met hoog CBD gehalte voor Angststoornis

          Geld uitgeven aan Cannabis vind ik geen probleem, vind die tests doen ook leuk aangezien ik een passie heb voor Biochemie . Mijn arts is jammergenoeg niet iemand die zich verdiept in dingen als Cannabis en is hier dan ook heel strikt op tegen. Ze zou altijd eerder voor een chemische oplossing gaan dan voor Cannabis.

          P.S. Ik zou altijd mijn psychiater inlichten over mijn cannabisgebruik, dus mocht ik door gaan zetten met dit plan weet ze er zeker van af.
          Last edited by Hey apple; 13 March 2014, 23:00.

          Comment


            #6
            Re: Cannabis met hoog CBD gehalte voor Angststoornis

            Alright, dat schept duidelijkheid. Ga je voor combinatiegebruik of de 'medicijnen' en wiet apart? Want het kan zijn dat de medicijnen doorwerken voor een langere periode. Dan is dat vrij riskant, aangezien je dan bepaalde hersengebieden serieus kunt beschadigen.

            Daarnaast weet ik niet of een 1:1 THC:CBD verhouding iets is wat je zou willen. Ik zou zelf voor een 2:1 of zelfs 1:0 verhouding gaan, als de mogelijkheden er zijn.

            Volgens mij had spliff zelfs een legale cbd-olie op de markt die te bestellen is via het web. Of Zamnesia? Of een andere seebank? Hoe dan ook, dat is hier pas nog voorbij gekomen. Bespaart je 150 dollars!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Cannabis met hoog CBD gehalte voor Angststoornis

              Het zou dan gaan om apart gebruik. De combinatie Cannabis en seroquel kan verschillende uitwerkingen hebben op de gebruiker, van een onderdrukking van de high tot een flinke versterking van de high. Hoezo zou je eerder voor 2:1 of 1:0 THC/CBD gaan? verklaar uw nader :p. Mijn streven is niet om echt high of stoned te worden, de hoeveelheden die ik zou roken zouden dus ook minimaal zijn.

              Ik zal eens op zoek gaan naar deze olie, dat zou natuurlijk helemaal goed zijn. Al is een eigen kweek high CBD strain toch iets wat me heel erg trekt. Bedankt voor de tip!
              Last edited by Hey apple; 13 March 2014, 23:40.

              Comment


                #8
                Re: Cannabis met hoog CBD gehalte voor Angststoornis

                Die CBD olie kun je via Royal queen seeds bestellen. Maar er zijn meerdere goede sites, kijk eens op mediwiet.nl staan ook handige dingen.

                Greetz, xlst66x

                Comment


                  #9
                  Re: Cannabis met hoog CBD gehalte voor Angststoornis

                  Seroquel is soms best een bruikbaar medicijn, maar met veel bijwerkingen.
                  Om te beginnen is het een chemisch castratie middel, handig als je dwangmatig aan kinderen wil zitten, maar in een gewone relatie dodelijk.

                  Denk ook eens aan simpele oplossingen als Valdispert.
                  Valeriaan met melisse en Passiflora (de laatste kan bij PTSS heftige verwerkings dromen geven) werken vaak beter dan chemische zooi.

                  Blijf uit de buurt van para wiet.
                  Santa Maria en BlueBerry TT zijn ok. Als je stoned wordt, gebruik je teveel.
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #10
                    Re: Cannabis met hoog CBD gehalte voor Angststoornis

                    Door de Seroquel is ook mijn relatie ten einde gelopen. Geen enkele seksuele drive meer en ook weinig liefde gevoelens. Ik wil hier dan ook zo snel mogelijk weer van af.
                    Valdispert heb ik in de eerste paar maanden van mijn stoornis gebruikt, dit hielp erg goed maar op een gegeven moment verloor het z'n kracht. Het ging daarna ook weer een stuk minder.
                    Tevens slik ik nu al een tijd hoge doseringen Omega-3 Vetzuren wat echt wonderen doet. Helpt het obsessieve gedeelte minder aanwezig te zijn.

                    HJM heb jij enige ervaring met hoge CBD Strains? En dan vooral het angstremmende aspect?
                    Last edited by Hey apple; 14 March 2014, 00:35.

                    Comment


                      #11
                      Re: Cannabis met hoog CBD gehalte voor Angststoornis

                      Ik gebruik hoog CBD (geoxideerde olie) tegen pijn, vooral als stoned zijn niet gewenst is.

                      Angsten heb ik niet zoveel meer, maar als de PTSS opspeelt gebruik ik Trazolan met Santa Maria.
                      Dan slaap ik soms niet goed, maar de nachtmerrie's en angsten blijven dan onder controle.

                      Kruiden gebruik je langdurig. Ik adviseer jou dagelijks 3 koppen per dag thee van:

                      Valeriaan
                      Melisse
                      Passiflora
                      Hop
                      Zoethout
                      Hypericum (niet als je vrouw bent en de pil gebruikt)

                      Niet denken na een maand dat je wel genezen bent.

                      Deze kruiden zorgen ervoor dat de kop van de ellende af is, waardoor de andere medicatie waarschijnlijk wat minder kan.

                      Zorg verdervoor veel lumen op je netvlies (ben veel buiten of bij sterk licht), vermijd schemer licht. (dat is NIET romantisch)
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment


                        #12
                        Re: Cannabis met hoog CBD gehalte voor Angststoornis

                        Okay, bedankt! Ik zal me eens gaan inlezen over de genoemde kruiden. Valeriaan en passiflora ken ik al maar de rest zegt me nu nog niks. Een Anti-depressiva in combinatie met Cannabis gaat wel goed?

                        Nee ik zal zeker niet denken dat ik na een maandje genezen ben, ik realiseer me heel goed dat deze angstoornis (bijna) altijd chronisch is. Zolang ik er mee om kan gaan en gewoon nog in deze maatschappij kan functioneren is het voor mij goed.

                        Bedankt voor de tips!

                        P.S. Zijn deze kruiden te combineren met Seroquel? Ik kan me voorstellen dat er op dit moment al genoeg gerommeld wordt met mijn receptoren.
                        Last edited by Hey apple; 17 March 2014, 18:36.

                        Comment


                          #13
                          Re: Cannabis met hoog CBD gehalte voor Angststoornis

                          Afgelopen vrijdag een Afghaan hash jointje gerookt, in het begin voelde het goed aan maar vanaf het moment dat ik in bed ging liggen en de ogen sloot veel onrust en een duidelijke toename aan dwanggedachtes. De dagen hierna, tot en met nu, merk ik wel dat ik een stuk meer ontspannen en positief ben. Ook heb ik minder frequent en minder intense dwanggedachtes. Ik ga de hoge CBD soortjes sowieso kweken (Morgen komen de zaadjes ) maar of ik echt weer ga beginnen met roken ga ik nog even goed over nadenken en zal ook erg veel afhangen van hoe ik me op dat moment voel.

                          Comment


                            #14
                            Re: Cannabis met hoog CBD gehalte voor Angststoornis

                            Hoi Hey Apple, ik herken veel in je verhaal. Ondanks dat ik lees dat je zorgvuldig te werk gaat wil ik je toch op het hart drukken ga aub voorzichtig om met Wiet en psychofarmaca, her is belangrijk dat je artsen weten wat je gebruikt. Zelf heb ik na teveel verkeerde wiet roken een 24/7 derealisatie gehad voor ruim 4 jaar. Ik ben toen gelijk gestopt met blowen maar voor mijn altijd al aanwezige angsten heb ik ook de nodige antidepressiva en tranquilizers voorgeschreven gekregen, ook seroquel heb ik geprobeerd maar dat viel niet goed bij mij, had spiercontracties. Momenteel slik ik 150 mg sertraline en 15 mb valium per dag en het gaat redelijk, de psychiater wil dat ik de valium verder afbouw en de drank laat staan. Want bij een paniekaanval zoop ik me helemaal klem. Nu probeer ik weer voorzichtig wiet, bijna dagelijks een pretshaggie biologische wiet en ik voel me er lekkerder bij en laat de drank helemaal staan. Momenteel heb ik 2 soorten wietplantjes staan met een hoog cbd gehalte pineapple express en sin trabajo beiden van barneys farm. Deze kweek ik ook biologisch. Als je je nog niet helemaal happy voelt na het roken van wiet is het misschien nog te vroeg voor je om weer te beginnen, je moet zuinig op jezelf zijn ! Angstklachten zijn vaak moeilijk uit te leggen aan je omgeving waardoor je je soms nog ellendiger kan voelen. Wat mij betreft zouden psych klachten ook op de lijst van mediwiet geplaatste moeten worden, zal een hoop pillen en drankverslaving kunnen voorkomen. Maar alles met mate dus ook het wietgebruik. Ik wens je succes en sterkte !
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #15
                              Re: Cannabis met hoog CBD gehalte voor Angststoornis

                              Seroquel is naast de genoemde kruiden te gebruiken.
                              Maar onderzoek of Trazolan niet minder bijwerkingen voor je geeft.

                              Trazolan werkt ook goed bij PTSS en angst.

                              Kijk niet alleen naar hoog CBD soorten, het kan best zijn dat je meer baat hebt bij uppers als Santa Maria.
                              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                              Comment

                              Bezig...
                              X