Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

psychisch positieve werking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    psychisch positieve werking

    Korting op 420shop
    Beste lezers,

    De afgelopen jaren hoorde ik verschillende negatieve berichten over cannabis en psyche. Dat bericht over buitenlanders, maar ook wat de effecten op mensen met een psychische aandoening zouden zijn.

    Vooral in geval van dat laatste of voor mensen in het algemeen die denken dat cannabis en psyche niet al te best is deze post. Ik denk dat ik wel kan laten zien dat dit niet het geval is.

    Om te beginnen graag reacties hierop om het erover te hebben.

    [ Later toegevoegd: deze post is een interessant onderwerp in het algemeen over wat er precies gebeurt onder invloed van cannabis. ]
    Last edited by DenBx; 21 May 2014, 23:48. Reden: doelgroep deze post verkeerd interpreteerbaar

    #2
    Re: psychisch positieve werking

    jahoor is ook zo.

    afgelopen maand al 2 jonge personen hier op het forum tegen gekomen die flashback gehad hebben na het smoren van weed
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Last edited by DenBx; 21 May 2014, 00:27.

      Comment


        #4
        Re: psychisch positieve werking

        Je verhaal komt op mij een beetje vaag over, het lijkt wel of met google translate aan de gang bent geweest. Ik begrijp dat je niet zo gelooft in de psychische problemen na het gebruik van wiet ? Helaas is dat niet zo, heb het meegemaakt in de nabije omgeving. Thugz noemt het een flashback ik durf het kortsluiting te noemen.? Er zijn echter meer mensen die positieve ervaringen hebben met wiet kijk maar naar de medische. cannabisgebruikers maar ook de recreatieve gebruikers die onder invloed veel intenser van muziek kunnen genieten.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Re: psychisch positieve werking

          Beetje kip en ei verhaal altijd met dit soort dingen, psychische aandoeningen en wiet worden met elkaar in verband gebracht, maar op welke manier is wel van belang. Triggert gebruik van cannabis een sluimerende psychische stoornis?, veroorzaakt het het?, of gaan mensen die al een psychische stoornis hebben zelfmedicatie zoeken in cannabis.
          Alle mensen zijn anders natuurlijk, voor sommige mensen helpt het enorm met hun problemen, anderen worden er juist raar van. Zoals alle medicatie, niet alles is geschikt voor elke persoon.

          Comment


            #6
            Re: psychisch positieve werking

            Ik vind dat iedereen het recht heeft om cannabis te ervaren zoals ze zelf voelen. Als dat een horror verhaal is, en ze er nooit meer bij in de buurt willen komen, so be it!
            Ieder brein werkt een tikje anders, net als de receptoren die op wiet reageren in hogere of lagere mate aanwezig kunnen zijn. Dat je het jammer vind dat mensen het onprettig ervaren, kan ik begrijpen. Maar om aan een verschrikkelijke ervaring een positieve draai te geven, dat vind ik wel erg ver gaan.

            Cannabis kent gewoon een (klein) risico. En dat risico kan bij sommigen uitpakken tot levensveranderend in positieve zin, maar ook in negatieve zin. En daar ga ik geen censuur op toepassen. Want de mensen die in zo'n psychose/onprettige toestand raken, hebben er veel aan om te lezen dat ze begrepen worden en dat het probleem wel degelijk bestaat. Als je dat gaat bagataliseren of downplayen dan kan ik daar slecht tegen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: psychisch positieve werking

              Ik denk dat het gewoon verschilt per persoon maar net als bij drank, Sommige kunnen er niet tegen (Helemaal niet of niet als ze wat meer drinken) en de meeste mensen hebben er geen last van maar plezier. Als ik gedronken heb ga ik veel makkelijker mee in bepaalde situaties (Denk aan voetbal o.a.), Maar rook ik een joint (Of meer) dan heb ik die 'drang' ook niet om 'gek' te gaan doen. Maar je kan niet ontkennen dat Cannabis geen gevaren met zich mee brengt. Er zullen altijd mensen zijn die anders reageren op bepaalde dingen als de meeste mensen, Dat is met drank medicijnen maar ook met eten. Dus waarom niet met Cannabis? Alleen proberen (meestal) tegenstanders die min punten aan te halen en voorstanders zullen die over het algemeen af doen als onzin omdat hij/zij dit niet zo ervaart en puur geniet van de joint. Maar alles heeft een andere kant en die hoeft niet altijd plezierig te zijn.
              Grow bitch! Grow!

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: psychisch positieve werking

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                  met google translate
                  Ik ben bang dat ik je reactie deels zal moeten negeren. Ik denk dat er iets bij jou ligt. Tenzij je exact beschrijft wat je bedoelt met google translate. Dat heeft nog nooit iemand tegen mij gezegd. Is het soms een soort van straattaal uitspraak die iets anders betekent?

                  Ik bedoel dat de hoofdzaak met cannabis in geen geval een soort van vloeibaar worden van psyche is en horror. Het hoofdpunt bij cannabis is positief. Er geldt teveel een indianenverhaal op het moment. Dat kan paniek en zwakte veroozaken. Iets wat de werking zelf voor een groot deel opvangt. Ik probeer iets te laten zien dat zorgt voor meer weerbaarheid. Zo simpel is het.

                  Het kan misschien even tijd kosten en het is erg interessant, maar als we het erover hebben dan komen we wel op een exacte beschrijving bijvoorbeeld wat cannabis doet met het ''beeld'' als je begrijpt wat ik bedoel: wat krijg je te zien en ervaren bij het gebruik van cannabis en hoe verhoudt zich dat tot wat je op dat moment aan het doen bent. Bijvoorbeeld nadenken. Of een zwaar iets, als gebeurtenis of gedachte, die opeens in je gedachten springt.

                  Misschien een interessant begin:
                  1. iemand
                  2. Leeft in een dag
                  3. Neemt cannabis
                  4. het is zaterdag om 12.00, 14.30, 16.30, 18.30, 20.00, 22.00, 0.00 en 1.00
                  5. Wat is het verschil met een zaterdag waarop dat niet zo is?
                  6. gezien wat ie tegenkomt aan gedachtes, gebeurtenissen of andere dingen?
                  7. Wat voor soort persoon het is maakt uit. Misschien goed om van ''zelf'' uit te gaan.

                  Het lijkt mij interessant de ervaringen van anderen te horen in een bepaald geval en welke extra dingen invloed van cannabis zichtbaar maakte.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Que5 View Post
                  Triggert gebruik van cannabis een sluimerende psychische stoornis?
                  Ik denk dat de invloed van cannabis een psychische stoornis kan voorkomen. Omdat die invloed als waarschuwingssignaal kan dienen en informatie geeft daarvoor. Mits iemand begrijpt wat daarmee te doen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                  Cannabis kent gewoon een (klein) risico. En dat risico kan bij sommigen uitpakken tot levensveranderend in positieve zin, maar ook in negatieve zin.
                  Ik denk dat je hier in zekere zin gelijk in hebt. Ik vind dat het negatieve op het moment teveel de boventoon voert. O.a. in de zin van ''instabiel''. Terwijl dat niet zo hoeft te zijn. Met de juiste informatie valt dit positief op een stabiele manier.
                  Last edited by DenBx; 21 May 2014, 22:57.

                  Comment


                    #10
                    Re: psychisch positieve werking

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                    google translate
                    ik snap helemaal wat ie bedoelde .. die post was gewoon heel erg moeilijk te lezen en te verstaan.

                    Oorspronkelijk geplaatst door DenBx View Post
                    Ik denk dat je hier in zekere zin gelijk in hebt. Ik vind dat het negatieve op het moment teveel de boventoon voert. O.a. in de zin van ''instabiel''. Terwijl dat niet zo hoeft te zijn. Met de juiste informatie valt dit positief op een stabiele manier.

                    Comment


                      #11
                      Re: psychisch positieve werking

                      Oorspronkelijk geplaatst door DenBx View Post

                      De afgelopen jaren hoorde ik verschillende negatieve berichten over cannabis en psyche. Dat bericht over buitenlanders, maar ook wat de effecten op mensen met een psychische aandoening zouden zijn.

                      ]
                      ik snap niet wat het woord 'buitenlanders' in deze zin doet. Het kwam op mij over als een verkeerd vertaald woord. Ik download films van het internet en daar worden de ondertitels soms vertaald door google translate en dan heb je regelmatig dat er een ander woord in de tekst staat dan wat er gezegd wordt in de film. Is geen straattaal maar mijn manier om aan te geven dat ik je tekst niet helemaal kan thuisbrengen. Ook dat je van te voren al aangeeft bang te zijn dat er een slotje op dit topic komt vind ik raar en vroeg mij af of ik dit goed begreep. Zelf blow ik niet, misschien dat ik het daarom een vaag topic vond ?
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #12
                        Re: psychisch positieve werking

                        dat van die buitenlander die zogezegd uitzinning van stonedheid onder een bus sprong .. pure propaganda was dat .. had niks met cannabis en psyche te maken denk ik maar eerder met de combinatie van roesmiddelen

                        dat was 'dat bericht over buitenlanders' vermoed ik .. discussie is hier ook gepasseerd op het forum ergens

                        Comment


                          #13
                          Re: psychisch positieve werking

                          @ El Guerilliero bedankt voor de toelichting !
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            #14
                            Re: psychisch positieve werking

                            het verschil is dat je een genieter hebt,

                            en iemand die helemaal naar de klote wilt!
                            je ziet dan ook dat ze van alchol tot wiet tot coke,xtc ketamine gaan noem maar op!
                            hun lichaam went en het effect word minder waardoor ze het gaan versterken met iets anders.
                            en dat is het gevaar.

                            daarbij is allang aangetoond dat wiet helemaal dit niet veroorzaakt,
                            echter is er zoveel rommel wat ze erbij voegen, wat wel schade kan aanrichten, bv zwavel,vertimec, en dan hebben we het nog niet eens over de zware jongens.

                            en om je te laten zien wat ik bedoel bekijk dit liedje met clipje ! voornamelijk de topic starter.

                            Kortsluiting - Hersencel

                            http://www.youtube.com/watch?v=YdC0QL2fE6w

                            Comment


                              #15
                              Re: psychisch positieve werking

                              http://www.druglijn.be/drugs-abc/can...-psychose.aspx

                              http://mens-en-samenleving.infonu.nl...-cannabis.html
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

                              Comment

                              Bezig...
                              X