Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Derealisatie ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Derealisatie ...

    Als je zoveel moeite moet doen om te genieten van het roken van een joint dan is het niets voor jou...

    Hou op met er te proberen bij horen en leef je eigen leven .....

    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

    Comment


      #17
      Re: Derealisatie ...

      @ cebep
      nee dat heb ik zelf gedaan na die hyperventilatie te hebben gehad had ik gelezen dat dit kan komen door paniekaanvallen en ik had hier veel symptomen van.
      ik kom niet meer buiten laatste 3 weken alleen maar afentoe om met men hond te spelen in de tuin mn moeder laat haar nu uit omdat ik soms percies niet weet waar ik ben endat gevoel duurt maar heel even.
      ik ben terug beginnen gamen om zo afleiding te krijgen & films kijken helpt ook goed.

      @cheese
      voordat voorval werd ik er altijd gewoon lekker rustig van en moest wel dikke jointjes rollen voor echt lekker stoned te zijn.
      ik ben afhankelijk van wiet omdat ik anders soms niet te genieten ben ik maak me snel druk in dingen en kan dan ook niet slapen.
      heb nog nooit geprobeerd te stoppen omdat ik weet als ik zonder zat ik niet kon slapen & het fleurt me normaal lekker op.
      en bang dat ik niet meer mezelf zal zijn door die paniekaanval dan toch.
      ik ben heel erg in paniek geweest na die hyperventilatie aanval want ik dacht dat ik dood ging (kreeg echt 1 harde steek in men hart en die trok naar men linkerarm dat is echt effe schrikken)
      ik denk dat ik altijd al wel die hartkloppingen had maar ik er meer op ben beginnen letten sindsdien.
      psychose zit niet in de familie en denk soms dat ik dit heb of aan het krijgen ben maar die symptomen heb ik totaal niet zoals hallucinaties en denken dat overal micros verstopt zitten ofzo :p
      schizofrenie heb ik ookal van gelezen dat cannabis hier een trigger van kan zijn en ik dacht eerst van wow misschien heb ik dit wel of dat maar ook ben ik zeker dat ik dat niet heb.
      soms als ik rook heb ik effe koude rillingen en beginnen men handen te zweten dan heb ik terug een paniek aanval denkik?
      durf niet naar rotterdam voor indica te rijden want het lukt amper voor men vriendin naar huis te brengen omdat ik zo afwezig ben of het lijkt toch zo alsof het een droom is.
      maar voor die hyperventilatie werd ik ook licht in men hoofd en dacht ik niet aan derealisatie maar gewoon dat ik lekker stoned was & ik zei toen nog tegen men vriendin van ik voel me zo afwezig
      endat is dan erger geworden.had ook de dag na die paniekaanval onderweg naar rotterdam terug een aanval was men vriendin naar huis gaan brengen en was alleen onderweg terug was liedje mee aan het zingen en ineens voel ik weer zo een rush over my heen komen.ben direct gestopt uit paniek en men jas uitgedaan want was ineens aan het zweten.hart ging weer hard tekeer en ben echt heeel rustig naar huis gereden omdat ik dacht dat ik ging flauwvallen door het gevoel dat ik had.
      dankje wel voor de positieve reactie dit geeft me wel weer wat meer moed

      @de witte
      normaal geniet ik ervan ja al jaren lang
      sinds die aanval is het gewoon zo
      ik probeer er niet 'bij te horen'
      ik leef volledig men eigen leven n doe het net zoals de meesten voor het gevoel & savonds lekker te kunnen slapen.

      Comment


        #18
        Re: Derealisatie ...

        Slapen doe ik er toch niet van, waarom blow je anders...

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Stop eens twee maanden met blowen, ik lees teveel herkenbare symptomen in je beschrijvingen die ik zelf ook heb.
        Heeft allemaal met blowen en onzekerheid te maken, die hebben beide een grote invloed als je stoned bent.
        Zweten, paniekaanvallen, afwezig voelen terwijl je bewust bent, allemaal neveneffecten van blowen als je het mij vraagt.
        Ook nu ik tegenwoordig minder blow heb ik nog steeds last van die onvoorspelbare afwezige momenten waarbij ik lijk te dromen terwijl ik gewoon wakker ben, volgens mij heeft dit vooral te maken met het hoge thc gehalte van de weed die ik rook, en het is ook geminderd door minder te blowen.
        Zodus, ik loop je niet af te zeiken, maar zeg je wel dat dit te maken heeft met blowen.
        Je zegt dat je 19 jaar bent en al een lange tijd dikke joints rookt, toch wat te jong begonnen misschien?
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment


          #19
          Re: Derealisatie ...

          Hoi Kinkush,
          Mijn zoon heeft derealisatie gekregen op zijn 17e na het roken van, wat achteraf bleek, schaartjeshash te zijn. Hij mocht niet blowen maar deed dit dus stiekem in korte tijd heel veel en dat trokken zijn jonge hersenen niet. Hij had paniekaanvallen, had het idee dat zijn armen niet van hem waren en herkende zichzelf niet in de spiegel, verder had hij rare waarnemingen zoals of hij door een buis keek en als er bijv.iets op de grond viel gaf dat een extreem hard en galmend geluid. Hij is toen accuut gestopt omdat hij doodsbang was dat het niet meer weg zou gaan of dat hij knettergek zou worden. Bovendien moest hij zijn cannabisgebruik aan ons opbiechten.
          Hij had deze klachten al daarvoor in mindere mate gehad maar dacht dat dit dan een zgn ' bad trip' was en blowde vrolijk verder. Hij heeft in de afgelopen 5 jaar de nodige hulpverlening gehad inc. de nodige medicatie etc. etc. Zijn opleiding is de mist ingegaan en hij heeft echt heel veel van zijn jeugd gemist. Het gaat nu uiteindelijk wel beter met hem.
          De derealisatie is minder en
          hij gebruikt nu ook minder medicatie omdat, hoe dubbel dit ook klinkt' hij sinds een maand of 10 weer 'verstandiger' blowt. Hij is een van de pechvogels die lang last houdr van de derealisatieklachten, meestal is dit na 3 tot 6 maanden weer 'over'.

          Als ik jou was zou ik minstens voor een paar maanden stoppen, cannabis zit vol met psychoactieve stoffen en het lijkt mij gezien je klachten handig om je brein wat 'rust' te geven en tevens kan je dan ervaren hoe het met de derealisatie klachten is gesteld zonder cannabis. Je wiet laat je lekker curen voor als je tzt weer gaat blowen of als het beter is dat je niet meer blowt aan een vriend kan geven.

          Je komt makkelijker aan wiet dan aan een ander brein moet je maar denken.

          Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en wijsheid toe.

          Ik zie dat je inmiddels nog een stukje erbij hebt geschreven,
          ook bij ons komt geen schizofrenie voor in de familie maar ik denk wel dat de een gevoeliger voor het ontwikkelen van derealistie is dan de andere. Daarom moet je ook naar jezelf kijken en niet naar een ander.
          Last edited by Stemma; 6 January 2015, 00:30.
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #20
            Re: Derealisatie ...

            Een koude rilling kan eens gebeuren, klamme handjes is toch geen paniek aanval.
            Je bent gewoon niet op je gemak dan waarschijnlijk.
            Derealisatie schizofrenie volgens mij lees je wat te veel .
            Maar die afwezigheid of droomgevoel dat je hebt is dat alleen onder invloed of ook als je niets hebt gerookt?

            Grts cheese

            Comment


              #21
              Re: Derealisatie ...

              Ik zou vooral je voorstelling nog eens door nemen en wat tijd nemen om nuchter te zijn als je al sinds je veertien elke dag een gram weed rookt en er niet aan mag denken om te stoppen.

              Je beheerst het, of het beheerst jou.
              Niet blowen doet de wereld niet vergaan...
              Handen in de lucht en groeten aan je tante...

              Comment


                #22
                Re: Derealisatie ...

                ik kan je zeggen. Als ik 's ochtends half 8 een Amnesia rook, dan ben ik om 11 uur nog afwezig. En ik rook ook al aardig een tijdje. Ben nu 19 en rook nu 5,5/6 jaar. Ook een beetje te vroeg begonnen ;(

                Comment


                  #23
                  Re: Derealisatie ...

                  Hoi iedereen
                  Ik heb gisteren heel de dag niet gerookt maar toen ik wou gaan slapen lukte dat egt niet en heb ik een paar trekjes genomen weer van die amnesia.ik had dit echt niet mogen doen er raasde vanalles door men hoofd en alles leek zo onecht als in een droom.heb sedinal genomen en ben dan in slaap gevallen want werd gek.straks naar dokter en vragen voor iets voor te slapen en ik stop vanaf nu met cannabis hoe moeilijk het ook gaat zijn het moet maar.nu lijkt het ook wel erger als ervoor en word echt depressief.ik wil er zosnel mogelijk vanaf en terug dingen gaan doen.
                  @dewitte je hebt gelijk en ben misschien te vroeg begonnen en teveel gerookt ga er nu af blijven na vanacht.

                  @stemma
                  Wat erg voor je zoon het is echt een hel voor mij dit gevoel.en wat is schaartjeshash?als ik in de spiegel kijkt weet ik wel dat ik dat ben maar het voelt niet zo.hoelang duurde het voor je zoon zich beter voelde?en heeft hij er na 5 jaar nog altijd last van?ik weet wel als dit nog lang doorgaat ik mezelf laat opnemen in het ziekenhuis want ik ben het beu om mezelf zo te voelen.

                  @cheese
                  Ik heb er constant last van nu ook terwijl ik dit bericht typ.

                  @weedfan
                  Ja maar ik heb het constant en zie dingen niet meer zoals ze waren zoals mezelf in de spiegel

                  Grtzz

                  Comment


                    #24
                    Re: Derealisatie ...

                    Op jonge leeftijd kan Cannabis best voor wat schade aan de hersenen zorgen.
                    Het is niet voor niets dat men roept niet te jong er aan te beginnen, dat is niet om te pesten.

                    Mgoed, je doet er niks aan, als kids 'n leeftijd van 14-15-16 jaar bereiken heb je als ouder niet zoveel meer te zeggen.
                    Als ze dan niet willen horen, moeten ze maar voelen. (ervaren)
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #25
                      Re: Derealisatie ...

                      Mijn broer heeft zo ook eens een joint met schaartjeshash opgerookt die op mijn kamer lag.
                      Je mag het gerust vragen, die heeft aan mijn moeder gevraagt voor naar het ziekenhuis te rijden omdat die zo paranoia aan het worden was.
                      Die was helemaal van de kaart. Ik was er mee aan het lachen smorgens maar het was toch echt wel heftig geweest zo te horen.
                      Die neemt nooit nog een joint die op mijn kamer ligt, zonder te vragen .

                      Grts cheese

                      Comment


                        #26
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #27

                          Comment


                            #28
                            Re: Derealisatie ...

                            Misschien ook iets meer focussen op ontspannen in plaats van je te fixeren op wat er mis is.
                            Je moet jezelf meer afleiden ipv elke minuut te liggen denken hoe je je voelt, je plaats jezelf gedachten in je hoofd. Zet een muziekje op doe iets wat je graag, goed en bijna automatisch doet. Die medicijnen zijn een hulpmiddel, niet de oplossing. Fixeren op een probleem leid volgens mij alleen maar tot blindstaren op, wat dus ook de frustratie en het onwezenlijke gevoel benadrukt en niet echt leid tot afleiding.
                            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                            Comment


                              #29
                              Re: Derealisatie ...

                              Je geeft zelf al aan dat cannabis nu niet het juiste effect geeft, laat het dan staan !

                              Als je met sedinal (valeriaan ?) kan slapen dan hoef je daarvoor toch niet iets sterkers te vragen?

                              Een ziekenhuisopname zal niet direct de "genezing" brengen waar je op hoopt.
                              Maar wie weet, niet iedereen is hetzelfde. Iedereen heeft een ander printplaatje meegekregen bij de geboorte.

                              Derealisatie is een angststoornis, je hebt dan zo'n extreme angst dat je jezelf buiten je lichaam plaatst om dat je de angst niet kan verdragen. Een angststoornis hebben is niet hetzelfde als "bang uitgevallen" zijn.

                              Benzo's en alcohol dempen de angst tijdelijk, maar voor dat je het weet heb je er na een paar maanden een verslaving bij.


                              Schaartjes hash is datgene wat aan de schaar blijft plakken bij het knippen van cannabis , dat is dus bijna pure THC.
                              Last edited by Stemma; 6 January 2015, 20:48.
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment


                                #30
                                Re: Derealisatie ...

                                Printplaatje..., precies wat ik bedoel Stemma.

                                En die nieuwe alcoholverslaving die er insluipt heb je ook mooi weten te plaatsen in het hele gebeuren,
                                je weet waar je over praat.
                                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                                Comment

                                Bezig...
                                X